SWAP w MX-3 – DYSKUSJA OGÓLNA
Weźmy mój przypadek. Codziennie jeżdżę autem do pracy i nie potrzebuję osiągać wielkich prędkości. Zwykle rozpędzam się do prędkości podróżnej i sobie jadę od świateł do świateł, a że jadę wcześnie rano ruch jest niewielki. Nie czuję potrzeby grzać po mieście 100 – 150 kmh. Starczą mi prędkości pomiędzy 60 a 80 kmh. Gdy jadę w trasę, a w wakacje jeżdżę sporo też nie czuję potrzeby pomykać 200kmh, można więc powiedzieć, że 180 – 200koni pod maską jest mi całkowicie zbędne. Jednak lubię mieć na trasie odpowiednie przyśpieszenie. Lubie w mieście spod świateł mocniej wystartować, jeśli akurat tego potrzebuję. Czy to, że jeżdżę spokojnie i oszczędnie to jest powód, dla którego nie mam mieć auta, któe w chwili gdy zechcę potrafi mi dostarczyć sporo frajdy z jazdy i przyjemności bycia wciskanym w fotel?
Gared zgadzam się w 100%
W podobny sposób ja traktuję swoją Madzinkę i spalanie 7.5-8l na 100km przy dojazdach do pracy jest u mnie normą. A z mocy autka korzystam w nagłych przypadkach (Golf, BMW 320, Calibra
). Wtedy jest frajda z jazdy takim samochodem. Choć na razie jest tylko K8 to jednak w chwili obecnej taka moc jest wystarczająca.
KLDE w Mx-3 spala ok 1.5l więcej niż K8, to mogę potwierdzić bo znajomy pomyka z takim silnikiem.
EDIT: Oczywiście uwzględniając podobny styl jazdy w przypadku tych silników. Wiadoma rzecz, że przy ciskaniu KLDE będzie dużo więcej siorpał...
W podobny sposób ja traktuję swoją Madzinkę i spalanie 7.5-8l na 100km przy dojazdach do pracy jest u mnie normą. A z mocy autka korzystam w nagłych przypadkach (Golf, BMW 320, Calibra
KLDE w Mx-3 spala ok 1.5l więcej niż K8, to mogę potwierdzić bo znajomy pomyka z takim silnikiem.
EDIT: Oczywiście uwzględniając podobny styl jazdy w przypadku tych silników. Wiadoma rzecz, że przy ciskaniu KLDE będzie dużo więcej siorpał...
- Od: 2 cze 2009, 16:46
- Posty: 133
- Skąd: Grodzisk Mazowiecki
- Auto: MX-3 1.8 V6 94' – CRASH :(
MX-3 1.8 V6 92' – USE :)
/V6 napisał(a):EDIT: Oczywiście uwzględniając podobny styl jazdy w przypadku tych silników. Wiadoma rzecz, że przy ciskaniu KLDE będzie dużo więcej siorpał...
m.in. wlasnie o to mi chodzilo
ps. katalogowo srednie spalanie mx3 1.8 v6 129kM wynosi 9Litrow wiec albo silnik nie generuje tej mocy albo macie jakies mega techniki oszczednej jazdy.
:D
- Od: 10 wrz 2008, 08:49
- Posty: 487
- Skąd: Koszalin/Poznan
- Auto: Seat Ibiza ASZ :)
Minimum jakie mi się udało osiągnąć w K8 to było 10 litrów w mieście i niecałe 9 litrów na trasie, więc myślę, że pod względem za niskiego spalania niczego mojemu silnikowi nie brakuje 
czyli podobnie do mnie tylko ja nie schodze ponizej 2500rmp a co do klde to Krakosik z ktorym gadalem mowi ze 12 w miescie to norma
Jaka była ostatnia rzecz jaka przeleciała księżnie Dianie przez głowę?
– ..... chłodnica
– ..... chłodnica
- Od: 6 wrz 2009, 21:02
- Posty: 738
- Skąd: Kraków
- Auto: EC MX-3 2.5 V6 24V 95 KLZE Yaris 1.0 1SZ-FE
Alrmera N16
za temperature silnika odpowiada termostat a nie chłodnicaricardo881 napisał(a):...ZE szybko sie nagrzewa na chlodnicy od k8 wiec mysle ze na krotkich odcinkach do pracy tez by duzo nie palil ...
- Od: 14 kwi 2009, 00:56
- Posty: 362
- Skąd: tu i tam :)
- Auto: mx3
Co do spalania K-Series. Dla ludzi jeżdżących w trasy zainteresujcie się wsadzeniem 5-tki z FS (2.0 z GE). Jest dłuższa. Brii to ładnie opisał w swoim temacie.
Hehe, teraz takie OT
Jedni chcą mieć mocne auto, ale będą jeździć delikatnie aby ich za bardzo nie szarpało po kieszeni. Ok, pomysł dobry. Są jednak ludzie, którzy założą dobry LPG do takiego auta, pociskają ile wlezie i wychodzą na tym lepiej niż Ci pierwsi. Zastanówcie się może też nad takim rozwiązaniem? 
Hehe, teraz takie OT
loockas właśnie od tygodnia się zastanawiam nad LPG do mojej V6 bo wydatki w granicach 600zł na PB95 to trochę dużo. Ehhhh, że też moja wybranka musi mieszkać 50km odemnie a co dzień by chciała mnie widywać
Gdyby nie to nigdy nie brał bym pod uwagę LPG do mojej Madzi
ale teraz poważnie to rozważam bo człowiek dorósł i szuka każdej oszczędności 
- Od: 2 cze 2009, 16:46
- Posty: 133
- Skąd: Grodzisk Mazowiecki
- Auto: MX-3 1.8 V6 94' – CRASH :(
MX-3 1.8 V6 92' – USE :)
loockas napisał(a):Co do spalania K-Series. Dla ludzi jeżdżących w trasy zainteresujcie się wsadzeniem 5-tki z FS (2.0 z GE). Jest dłuższa. Brii to ładnie opisał w swoim temacie.
Hehe, teraz takie OTJedni chcą mieć mocne auto, ale będą jeździć delikatnie aby ich za bardzo nie szarpało po kieszeni. Ok, pomysł dobry. Są jednak ludzie, którzy założą dobry LPG do takiego auta, pociskają ile wlezie i wychodzą na tym lepiej niż Ci pierwsi. Zastanówcie się może też nad takim rozwiązaniem?
Można też założyć LPG i dalej jeździć delikatnie – robię tak od niemal roku. Te 4 – 5k rocznie oszczędności leci na zrobienie innych rzeczy w mxie
Gared i loockas mają rację. Jakbym miał tankować benzynę po 4,5 (np. 8 litrów) to byłoby mnie stać na wiele lepszy, nowszy i mocniejszy samochód niż takie mx3 nawet z v6. Ostatnio na trasię 9 litrów gazu mi poszło (w tym trochę po zakorkowanym Wrocławiu), i to bez emeryt style. Tak więc dusząc grosza i bujając się 90 w trasie można 8 litrów wycisnąć. Gaz za 1,99 zł na Bliskiej, tak więc powodzenia i lekkiej nogi życzę tym na benzynie, bo na stacji serce boli 
- Od: 12 cze 2008, 12:34
- Posty: 232
- Skąd: Świdnica
- Auto: Mazda mx-3 1.8 V6, SGI, 93 r.
Jak kiedys pracowałem w UK to był taki bajer do kupienia – podczepiało sie pod silnik (nie mam pojęcia na jakiej zasadzie) i był głośnik który emitował dźwięki różnych aut (WRC, F1 itp) :p także nawet w takim 1.0 można mieć "symfonie" dźwięku 
:D
- Od: 10 wrz 2008, 08:49
- Posty: 487
- Skąd: Koszalin/Poznan
- Auto: Seat Ibiza ASZ :)
djArias napisał(a):Jak kiedys pracowałem w UK to był taki bajer do kupienia – podczepiało sie pod silnik (nie mam pojęcia na jakiej zasadzie) i był głośnik który emitował dźwięki różnych aut (WRC, F1 itp) :p także nawet w takim 1.0 można mieć "symfonie" dźwięku
Widziałem też na wyspach błoto w sprayu..... Koleś psikał na swojego nowego jeepa i na miasto frrru.... Dziwny kraj....

Sorry za OT
- Od: 9 sie 2006, 07:27
- Posty: 1827
- Skąd: Sieraków
- Auto: JapanMuscleCar
dlaczego interesuje spalanie ludzi jeśli chcą mieć 200 KM >?? bo jeśli ma się k8 który ma przyzwoitą moc , to powstaje pytanie czy jeśli wymieniać mam silnik to nie lepiej po podobnej cenie władować KLZE
? ale w takim razie ile spali ten 2.5 l potwór ? i tutaj padają odpowiedzi , że nie powinien więcej niż 1 l spalić ponad k8
odpowiedź satysfakcjonująca , ponieważ na co dzień jadąc do pracy spalimy 4,5 zł mniej na 2 dni ( w moim przypadku ).Ważne jest to dlatego iż do pracy wiele osób nie jeździ samemu (dorabia się na paliwko ) więc przynajmniej ja jadąc z pasażerami zachowuje prędkość podróżną . 2 sprawa nawet mając 1 000 KM nic nie zdziałamy jadąc w korku lub po mieście ... nie raz w trasie jechałem cała drogę 80 km/h ciągnąc się za sznurem tirów .... , poza tym rano do pracy mi się nie spieszy więc nie szaleje hehe
ale jak wracam i mam czystą drogę albo po prostu wsiadam by sobie pojeździć wtedy jest ten moment by pobudzić koniki , więc uważam że pytanie o spalanie jest jak najbardziej na miejscu, tym bardziej iż jak się dowiadujemy KLZE jest oszczędnym silnikiem jak na swoje gabaryty i chyba warto go władować nie ponosząc większych kosztów. Ja robię do samej pracy około 800 km miesięcznie więc 8 litów paliwka to licząc po 5 zł
wychodzi tylko 40zł "dopłaty"za 70KM więcej
Czy nie warto
??

- Od: 5 sie 2009, 14:38
- Posty: 61
- Auto: Mx-3 k8
mozecie mi w koncu to wytlumaczyć ---- post zaczął się od tego że ktoś napisał że mu KL średnio Pali 8-9L potem sie okazalo ze zgodnie z katalogiem K8 powinno średnio spalić 10litrów i lepiej, na co ktoś dodał że KL weźmie 1-2L więcej – czyli rachunek mój wychodzi że KL powinien średnio palić ... 11-13L... ;] albo sie pogubiłem w rachunkach albo wychodzi na to ze KL pali mniej niz K8... 
:D
- Od: 10 wrz 2008, 08:49
- Posty: 487
- Skąd: Koszalin/Poznan
- Auto: Seat Ibiza ASZ :)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość