Mazda MX-3 (EC) – Opinie i Informacje
ile masz do przeznaczenia gotówki na zakup
? Po części pozwoli Ci przede wszystkim ocenić z jakiego pułapu możesz brać auto
- Od: 18 wrz 2008, 00:02
- Posty: 31
- Skąd: Sieradz
- Auto: Mazda MX 3 1.8 v6
Napisze orginalnie – poszukaj innego modelu lub w ogóle innej marki, zimą sie nie pozbierasz w MX3 to auto na sezon jak motor. Jeśli chodzi o silnik to już wszystko zostało powiedziane, bierz DOHC w 1.6 albo V6 jak nie zależy Ci na spalaniu. Ale nie licz na cuda zimą bo MX3 robi za szufle do zbierania śniegu beznadzieja! tak było tej zimy, jeśli bedzie łagodna (oby) to pojezdzisz inaczej możesz oglądać auto z parkingu lub garażu. Masz pół roku uroku i pół roku syfu 
P O Z D R A W I A M
- Od: 2 mar 2010, 18:00
- Posty: 107
- Skąd: Wlkp / Poznań okolice
- Auto: 2x MX3 1.6 16V 98r. Było sobie życie;)
VW Passat B6 2.0 TDI CR 4MOTION DSG
VW Golf 4 1.9 TDI 150KM
misiura napisał(a): Masz pół roku uroku i pół roku syfu :)
Ciekawe i długi zimy tam u Was są
Co do wyboru to autorowi tematu zależy na mocy a w dodatku ma zamiar auto zagazować więc czemu podajecie jako negatyw spalanie V6 skoro i tak by była zagazowana

A spalanie V6 i 1.6 jest do siebie zbliżone!!! Wiadomo, że przy ostrym pałowaniu V6 wciagnie znacznie więcej ale przy spokojnej jeżdzie różnica w spalaniu jest mała.
Na jego miejscu szukał bym K8!!
- Od: 2 cze 2009, 16:46
- Posty: 133
- Skąd: Grodzisk Mazowiecki
- Auto: MX-3 1.8 V6 94' – CRASH :(
MX-3 1.8 V6 92' – USE :)
Panowie mysle, ze dalsza dyskusja nie ma sensu. Chlopak uzyskal odpowiedz.
Prosze jednak nie wprowadzac go w blad na temat spalania. Niech przejrzy sobie raporty na motostat.pl i bedzie mial w miare opinie wyrobiona.
Prosze jednak nie wprowadzac go w blad na temat spalania. Niech przejrzy sobie raporty na motostat.pl i bedzie mial w miare opinie wyrobiona.
- Od: 8 kwi 2008, 09:00
- Posty: 237
- Skąd: Pleszew
- Auto: BMW X3 E83 3.0 i
Jak ktos mi powie ze mx-3 1,6 na jednym walku zejdzie poniżej 7 l, nawet na trasie, to mnie krew zalewa... Ludzie, to nie opel corsa 1,2...
- Od: 23 maja 2009, 19:20
- Posty: 450
- Skąd: Włocławek/Konin
- Auto: było: Mazda MX-3 1.6 16v SOHC
jest: Honda Accord VII Sport
A nie wiedzie może ile v6 spala gazu?
Słyszałem że te silniki są awaryjne.
Jak to ogólnie wygląda
Pyta się chłop a nikt mu nie odpowie, więc ja muszę to zrobić
Co do awaryjności... ja tam nie narzekam, silnik z pewnością nie ma już 133 koni, ale mój przynajmniej jest trwały i oby tak dalej, to wybaczam mu jego gorsze niż deklarowane osiągi. Jak szukasz auta o dobrych osiagach to kup sobie CRXa, albo chociaż civica z vtec'iem i wciągniesz wszystkie mx3 v6 z palcem w nosie.
- Od: 12 cze 2008, 12:34
- Posty: 232
- Skąd: Świdnica
- Auto: Mazda mx-3 1.8 V6, SGI, 93 r.
kubik napisał(a):Jak ktos mi powie ze mx-3 1,6 na jednym walku zejdzie poniżej 7 l, nawet na trasie, to mnie krew zalewa... Ludzie, to nie opel corsa 1,2...
To jest możliwe, wystarczy się stosować do ogólnie znanych zasad eco-drivingu. Mój rekord to jakieś 6,8l, trasa 400km zalane było 27litrów, nie jest to jakiś super dokładny pomiar ale na pewno było poniżej 7l, komplet pasażerów i trochę gratów w bagażniku. Z kolei mnie dziwi jak niektórzy w mieście osiągają 8-9l, moim zdaniem jest to możliwe nocą jak jest pusto na ulicach
kubik napisał(a):Jak ktos mi powie ze mx-3 1,6 na jednym walku zejdzie poniżej 7 l, nawet na trasie, to mnie krew zalewa... Ludzie, to nie opel corsa 1,2...
Moja B6 DOHC paliła 8 gazu na trasie przy normalnej jeździe do 120 z klimą. tak, że 7 benzyny to żaden wyczyn.
Lepiej niech Cię krew nie zalewa
Koledzy U mnie sytuacja wyglada tak
Moj tata jest mechanikiem samochodowym i motorowym chcialbym kupic wlasnie mx-3 bo mi sie cholernie podoba
nawet gdy bym bral wersje 1.6 16v i tak wchodzil by w gre lekki tuning mianowicie opuszczenie auta o 35mm i jakis wygar sportowy a pozniej kto wie. Ale jeszcze bardziej podoba mi sie z bilnikiem v6 bo dochodzi ten dzwiek tylko cholera nie wiem czy wyrobie na te auto w gre wchodzi gaz sekwencja
Jest taka nawet u mnie w miecie mx-3 v6 do sprzedania z 96 roku z gazem sekwencyjnym i cena 5500zl gosc chce tak tanio bo jest handlarzem i wziol ja w rozliczenie. A znowu v6 odradza mi tata ze beda wiecznie problemy i takie tam
Moj tata jest mechanikiem samochodowym i motorowym chcialbym kupic wlasnie mx-3 bo mi sie cholernie podoba
nawet gdy bym bral wersje 1.6 16v i tak wchodzil by w gre lekki tuning mianowicie opuszczenie auta o 35mm i jakis wygar sportowy a pozniej kto wie. Ale jeszcze bardziej podoba mi sie z bilnikiem v6 bo dochodzi ten dzwiek tylko cholera nie wiem czy wyrobie na te auto w gre wchodzi gaz sekwencja
Jest taka nawet u mnie w miecie mx-3 v6 do sprzedania z 96 roku z gazem sekwencyjnym i cena 5500zl gosc chce tak tanio bo jest handlarzem i wziol ja w rozliczenie. A znowu v6 odradza mi tata ze beda wiecznie problemy i takie tam
- Od: 6 cze 2010, 16:35
- Posty: 4
Lukano, ja mówię o B6 SOHC. no jesli ktoś jedzie 80 km/h to maksymalnie na dalekiej trasie moze poniżej 7 sie zejdzie...kumpel ma 323bg z silnikiem b6 i tez mu pali srednio 8-8,5, na trasie ~7-7,5...takze cos w tym musi byc
- Od: 23 maja 2009, 19:20
- Posty: 450
- Skąd: Włocławek/Konin
- Auto: było: Mazda MX-3 1.6 16v SOHC
jest: Honda Accord VII Sport
Wszystko zależy od stylu jazdy i tyle, mi te 6.8 udało się wycisnąć przy średniej prędkości 90-95, przy jeździe 100-120 to będzie faktycznie 7-7,5l. Nawiązując jeszcze do posta Lukano to moja poprzednia BG paliła mi też ok 8l gazu(na 10l jakieś 120-130km robiłem). A tobie kubik ile pali na rasie?
gumiskm2354 napisał(a): A znowu v6 odradza mi tata ze beda wiecznie problemy i takie tam
Tata odradza Ci kupno MX-3 z silnikiem V6 ze wzgledu na wyzsze koszty ekploatacji oraz na drozsze czesci.
Tuning o ktorym pisales czyli obnizenie auta i wydech sportowy to praktycznie zaden tuning.
Jesli obnizysz auto i zmienisz wydech to czy R4 czy V6 wygladac bedzie tak samo
Na poczatek zastanow sie lepiej ile miesiecznie bedziesz w stanie wydac na ten samochod. Wez pod uwage, ze to nie nowe auto
i oprocz kosztow benzyny czy gazu bedzie trzeba od czasu do czasu dokonywac remontow.
Masz ta pozytywna sytuacje, ze ojciec jest mechanikiem lecz czesci za darmo nie sa.
Jeszcze raz powtarzam szukaj przede wszystkim egzemplarza w dobrym stanie, ktory na dzien dobry nie wymaga kosmicznych wkladow
finansowych. Jak kupisz wyjechane auto jak cyganskie sandaly to utopisz w nim fortune i zrazisz sie tylko do MX-3.
Natomiast co do kolegi Kubika to ecodriving nie polega ograniczeniu predkosci lecz na odpowiednim zmienianiu biegow przy odpowiednich obrotach (np kolejny bieg przy 2500 obr a nie przy 3000 czy 3500 obr) oraz na odpowienim dostosowywaniu predkosci do warunkow (idiotyzmem jest ciagle przyspieszanie a po chwili hamowanie)
Jezdze glownie w miescie a dluzsze trasy nieczesto mi sie zdarzaja dlatego naprawde zwracam uwage na to ile spala samochod.
Pomiar, ktory dokonalem odnosnie spalania na trasie dotyczyl zuzycia calego baku paliwa a nie krotkiej trasy np 100 czy 200 km. Dlatego uwazam, ze obiektywnie mozna przy silniku B6 spalic na trasie 6,5 litra i wcale nie jadac ponizej 100 km/h.
Kubik jesli chcesz sie wiecej dowiedziec na temat ekonomicznej jazdy to zapraszam na PW. Prowadze statystyke spalania juz prawie 2 lata zarowno zima jak i latem na roznych oponach i w roznych warunkach i powiem szczerze, ze mozesz osiagac spalanie przy silniku 1.6 16V SOHC od 6 do 10 litrow na 100 km.
- Od: 8 kwi 2008, 09:00
- Posty: 237
- Skąd: Pleszew
- Auto: BMW X3 E83 3.0 i
Może to jest też to, że jak założyłem SGI to przestało mi zależeć na spalaniu i nie patrze na to tak jak inni. Nie wiem, może wasze SOHC są jakieś szczególnie elastyczne, ale dla mnie ten silnik poniżej 3krpm średnio się odpycha. Przy tej wartości obrotów mogę przyśpieszyć przez delikatne depnięcie gazu, a nie pchaniu go później do dechy. Może i spale ten list więcej niż jeżdżąc oszczędnie, ale za to nie odczuwam dyskomfortu.
U mnie spalanie jest na poziomie 9,5-10lpg w mieście i ok 8-9 w trasie. Uważam to za przyzwoity wynik biorąc pod uwagę mój styl jazdy. benzyny spalał ok 0,5 litra mniej
U mnie spalanie jest na poziomie 9,5-10lpg w mieście i ok 8-9 w trasie. Uważam to za przyzwoity wynik biorąc pod uwagę mój styl jazdy. benzyny spalał ok 0,5 litra mniej
debata rozgorzała 
a więc bierz k8 co v6 to v6:) po za tym dźwięk silnika i to knack gdy zmieniasz bieg ok 7,5tys obrotów
powyzęj 3tys/obr zaczyna się już ciekawie odpychać jeszcze lepiej powyżej 5 a powyżej 6ciu gdy większość mówi dobranoc to dopiero się odpycha
no niestety stan tego co jeździ na polskich drogach nie przemawia za v6 ale jeśli dostaniesz z dobrego źródła będziesz szczęśliwy heh co do spalania nie jest tak tragicznie mi na trasie wychodzi do 8 litrów gdy jade sobie ok 110-120 może chłopaki sondy zmieńcie:) ale owszem potrafi i spalić dużo więcej
z tego co wiem to v6 należą do trwalszych silników od 4-cylindrówek ale co garaż to opinia
prawdą jest niestety to że są droższe części, no ale w sumie nic sie nie psuję po za rzeczami które wynikają z eksploatacji
co do tuningu to biorąc 1.6 zawsze możesz wrzucić silnik od gtxa no ale do v6 kl-ze zależy jak szkoła ale dźwięk wkręcającego się klozeta zabija
seryjnie w v6 masz ładny pakiecik spojlerów jak obniżysz będziesz przeklinał przednią dokładkę
ja tam ci polecam v6
a więc bierz k8 co v6 to v6:) po za tym dźwięk silnika i to knack gdy zmieniasz bieg ok 7,5tys obrotów
z tego co wiem to v6 należą do trwalszych silników od 4-cylindrówek ale co garaż to opinia
co do tuningu to biorąc 1.6 zawsze możesz wrzucić silnik od gtxa no ale do v6 kl-ze zależy jak szkoła ale dźwięk wkręcającego się klozeta zabija
seryjnie w v6 masz ładny pakiecik spojlerów jak obniżysz będziesz przeklinał przednią dokładkę
ja tam ci polecam v6
Moja Mazda
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=137&t=99947
LINGERIE FOOTBALL LEAGUE FAN <33333333
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=137&t=99947
LINGERIE FOOTBALL LEAGUE FAN <33333333
- Od: 13 paź 2008, 18:29
- Posty: 76
- Skąd: Piła
- Auto: Mazda MX-3 K8 93r
zaprawde powiadacie:–) tez mam troche ponad polowe:–) ale wentylator zeby sie wlaczyl to musi byc extremalnie goraco na dworze i dluuugi korek, jakos moj odporny jest na podgrzewanie:/ nawet kiedys szukalem dziury w calym ale stwierdzili w ASO ze wsio ok a ten silnik porpostu nie wysilony za czesto sie nie przegrzewa.
"Towarzysze pomożecie?"
"Pomożemy!!
"
"Pomożemy!!

- Od: 9 kwi 2005, 13:25
- Posty: 298
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda MX-3 93r 1.6 16v
Nikt nie dodał ze v6 lubia wypić olej... Do 1l/1000 km...
- Od: 23 maja 2009, 19:20
- Posty: 450
- Skąd: Włocławek/Konin
- Auto: było: Mazda MX-3 1.6 16v SOHC
jest: Honda Accord VII Sport
kubik napisał(a):Nikt nie dodał ze v6 lubia wypić olej... Do 1l/1000 km...
ukłon
Moja Mazda
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=137&t=99947
LINGERIE FOOTBALL LEAGUE FAN <33333333
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=137&t=99947
LINGERIE FOOTBALL LEAGUE FAN <33333333
- Od: 13 paź 2008, 18:29
- Posty: 76
- Skąd: Piła
- Auto: Mazda MX-3 K8 93r
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość