Mazda 323 / 323F (BA / BH) – Szybkie pytania

Mazda 323 1994–1998

Postprzez luki_92_92 » 28 paź 2012, 22:38

A bierzesz pod uwagę że od pojemności trzeba odjąć ok. 10l bo ileś tam pustki musi zostać? Ja mam 45 albo 50l pojemność a nigdy mi nie weszło więcej niż 38l ;P I starczało mi to kiedyś na przejechanie ok 350-370km, a teraz tylko po mieście jeżdżę i to raczej z gazem w podłodze i ledwo na 200 starcza <diabełek>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez luki_92_92 » 28 paź 2012, 22:53

No jak robię trasy po 2-3km dwa razy dziennie, to nim się silnik odpowiednio nagrzeje to już wysiadam a zimny pali więcej <lol> Ale też sondę miałem zepsutą i paliło 23/100 nawet teraz jestem po wymianie widziałem że mi spada to spalanie stopniowo (co jest dziwne chyba), po 1 tankowaniu wyszło mi 19/100 po drugim wyszło mi coś koło 13.65 a stylu jazdy nie zmieniałem
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez radar88 » 28 paź 2012, 23:43

Szkoda montowania i wydawania pieniędzy na LPG. Ja jak bym mieszkał w mieście i do pracy maił ok10km to bym nawet nie kupował auta z LPG. Zwrot za instalację....50Lat później...a cena za jazdę...podobna ;)
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez luki_92_92 » 28 paź 2012, 23:52

No nie za podobna, bo benzyny paliłoby tyle samo, a kosz tenzyny jest ponad 2x taki więc gdzie taki sam koszt bo nie widzę? Na LPG za 70zł mam dużo więcej jazdy niż na benzynie za 70zł mimo wszystko <glupek2> a że kupiliśmy auto z LPG już, i dłuższe trasy też są robione często (tzn były, od miesiąca tylko po mieście jeżdżę a tak to były trasy po 70-100km min. 2x w tygodniu) to jest to jakaś oszczędność
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez radar88 » 29 paź 2012, 00:03

radar88 napisał(a):Ja jak bym mieszkał w mieście i do pracy maił ok10km

Pod tym względem ;)
luki_92_92 napisał(a): a tak to były trasy po 70-100km min. 2x w tygodniu)
Pod tym względem LPG jest tańsze niż Diesel i tu się zgodzę.
Sam robię po 70-80Km dziennie więc LPG wskazane ;)

Porównując Diesla z LPG:
Omega 3 2,5 – 40zł 100KM
Xedos9 2,5 – 30zł 100KM
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Przemek323c » 29 paź 2012, 01:07

Ba nie ma ale Bj juz jest i to tez 323f ;p
Przemek323c
 

Postprzez luki_92_92 » 29 paź 2012, 08:06

No tyle że ten dział forum jak i nasza rozmowa dotyczyła gazu w 323F BA <czytaj>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez rafał88 » 29 paź 2012, 08:59

Nie ma porowania nic z gazem, zawwsze bd taniej na gazie, ja przewaznie leje za 50zl gazu i jezdze jednakowo wychodzi mi ok 200km na takiej ilosci czasem wiecej jak jezdze na trasie. Choc na benzynie silnik czuc ze zyje :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Przemek323c » 29 paź 2012, 10:40

Wie ktos jakie wymiarowo aku mozna wsadzic do 323f 1.5 ?
Przemek323c
 

Postprzez Lantis 89 » 29 paź 2012, 11:15

Przemek323c napisał(a):Wie ktos jakie wymiarowo aku mozna wsadzic do 323f 1.5 ?


około 240x175mm
Lantis 89
 

Postprzez radar88 » 29 paź 2012, 11:43

luki_92_92 napisał(a):No tyle że ten dział forum jak i nasza rozmowa dotyczyła gazu w 323F BA <czytaj>
Ale się uwziąłeś...
Mówię że...mieszkając w mieście i robiąc po 4km w jedną stronę do roboty to gaz się nie opłaca w mieście, ponieważ auto nie zdąży się nagrzać do temp 45stopni, aby sterownik gazu się załączył, więc instalacja gazowa się mija z celem w każdym samochodzie,którym jeździ się tylko do pracy i po mieście.
Posiadanie instalacji LPG ma sens jak robi się dystansy w granicach 20km i więcej w jedną stronę do pracy , to tak, w tedy jest oszczędność, bo sam nie wyobrażam sobie mieć auta tylko na benzynę, bo bym na to nie wyrobił,przy moich zarobkach względem ceny PB.
Teraz rozumiesz o czym piszę ;)

A porównanie Diesla do LPG...napisałem dla porównania, że Diesel porównując z LPG i tak jest droższy i to nawet w trasie.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Przemek323c » 29 paź 2012, 12:17

45 to duzo. Przy dopracowaniu korekty po temperaturze i lepszych wtryskach mozna przelaczac nawet przy 15.
Przemek323c
 

Postprzez rafał88 » 29 paź 2012, 14:43

Ja tam nie jezdze na paliwe i czekam zeby sie przelaczalo w jezdzie :P wole wstac wczesniej odpalic auto zeby sie na postoju przelaczylo, szkoda paliwa :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Przemek323c » 29 paź 2012, 14:44

Prawdopodobnie wiecej spalisz benzyny na postoju niz w czasie jazdy.
Przemek323c
 

Postprzez luki_92_92 » 29 paź 2012, 19:27

arafal21 napisał(a):Ja tam nie jezdze na paliwe i czekam zeby sie przelaczalo w jezdzie :P wole wstac wczesniej odpalic auto zeby sie na postoju przelaczylo, szkoda paliwa :)


Dokładnie tak samo robię, w lecie po przejechaniu ok 50 metrów się przełącza na gaz a w zimie i tak odpalam i sobie chodzi a ja w międzyczasie sobie odśnieżam w spokoju, gdy odśnieżę gdzieś średnio po 50-100, (zależne od mrozu na dworze) przełącza się na gaz i jadę na gazie normalnie, z tym że i tak pali więcej bo silnik nie zdąża się zagrzać do optymalnej temperatury, co nie zmienia faktu że na gazie jadę praktycznie od domu (a wskazówka zaczyna się podnosić dopiero w połowie drogi, gdzieś jak jest 3/4 mam wskazówkę po środku dopiero).

Myślę że dziwne jest to co mówisz że jazda po mieście na gazie jest nie opłacalna, jazda na gazie zawsze jest bardziej opłacalna niż na benzynie czy ropie bo gaz jest o połowę tańszy. Tak, można wziąć pod uwagę że więcej pali na zimnym silniku, no ale benzyny czy ropy na zimnym przecież też spali więcej, więc gdzie logika <glupek2> Niby instalacja droga i jeżdżąc po mieście się pewnie nie zwróci, ale zawsze można pożyczyć kasę i jakoś spłacić, a jednak na gazie za 70zł przejedziesz więcej niż na ropie czy benzynie za 70zł więc jak najbardziej jazda na gazie jest bardziej ekonomiczna, niezależnie czy jeździsz po mieście, po autostradzie, na torze wyścigowym czy po parkingu dookoła bloku <diabełek> Chociaż jeśli chodzi o koszta instalacji, raczej bym jej nie zakładał tylko poprostu kupił auto już w nią wyposażone. Dlatego też właśnie takiego szukaliśmy i takie nabyliśmy :)



btw. nie ma ktoś jakiegoś zbędnego emblematu przedniego od efki poliftowej? Bo dzisiaj jakiś gamoń w nocy mi zajumał oba, tylny mam drugi w domu a przedniego nie mam i nie mogę nigdzie do kupienia znaleźć :/
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez jaaco » 30 paź 2012, 09:08

Przemek323c napisał(a):Prawdopodobnie wiecej spalisz benzyny na postoju niz w czasie jazdy.


Może i nie więcej, ale ta benzyna która została spalona na postoju mogła zostać spalona już w jeździe więc nie rozumiem gdzie tu wasza oszczędność. Jednym z podst warunków ekodrajwingu to zapalać i od razu jechać :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2009, 14:10
Posty: 1149 (11/8)
Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT

Postprzez rafał88 » 30 paź 2012, 09:37

Przemek323c napisał(a):Prawdopodobnie wiecej spalisz benzyny na postoju niz w czasie jazdy.


takie bajki u disenya tylko.juz raz sprawdzalem jak na tym wyjde jezdzac zeby sie przelaczylo, a czekaj na jalowym na przelaczenie. Zgadnij w jakim trybie pracy silnik na wiecej mi stykenlo paliwa?? A i w lecie moze i jest lepszy i szybszy sposob ale zima przy -20 stopniach -30 chyba lepiej auto odpalic zeby sobie popracowal na jalowym, aaa i jeszcze jedno to nie diesel ze na posotoju sie chlodzi!!!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Przemek323c » 30 paź 2012, 10:02

To dziwne bo u mnie i wielu innych ludzi ktorych znam jest zupelnie odwrotnie.
Przemek323c
 

Postprzez radar88 » 30 paź 2012, 11:47

Panowie widzę że trochę się zrobiło zamieszanie.
Auto na postoju na biegu jałowym i na ssaniu spali więcej.
Przełączanie się gazu na poziomie 15stopni...dajcie znać jak się zacznie silnik sypać. Jak jeszcze posiadałem Z5 to tak się przełączał...pierwsze co zrobiłem to komp i zwiększenie temperatury przełączania. Gaz jest suchy, pamiętajcie o tym...a przyczyny tego...szybko wyjdą.
co do instalacji w mieście...montaż się nie opłaca, jak się kupi auto już z gazem to ok, ale montaż LPG i jazda po samym mieście...zwróci się po...10Latach,chyba że się przełącza za szybko to 20latach...ale już się nie mieszam <nie powiem>

Dnia miłego życzę i

Pozdrawiam
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Przemek323c » 30 paź 2012, 11:51

radar88 napisał(a):Gaz jest suchy, pamiętajcie o tym...a przyczyny tego...szybko wyjdą.


A w czym to przeszkadza ?

radar88 napisał(a):Przełączanie się gazu na poziomie 15stopni...dajcie znać jak się zacznie silnik sypać


Nie zawsze ale czasem sie da tyle uzyskac. Wazne zeby nie puszczac zamrozonego gazu na wtryskiwacze. Po to jest korekta po temperaturze zeby silnik dostawal tyle ile trzeba i mu to nie szkodzi.
Przemek323c
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323