Mazda 323 / 323F (BA / BH) – Szybkie pytania

Mazda 323 1994–1998

Postprzez lesiux » 2 lip 2012, 10:41

Potrzebuje pomocy. Zamówiłem jakiś czas temu ori uszczelniacze półosi o numerach F011-25-742 F011-25-744 do mojej 323F BA 1.8. Jednak przy montażu okazało się, że nie pasują. Dowiedziałem się od mojego mechanika, że one powinny być całe z gumy natomiast zamówione przeze mnie mają metalową zewnętrzną obudowę a gumę tylko w środku. Wg numerów z katalogu wszystko się zgadza. Pytanie czy może zapakowali nie to co trzeba? Jest w stanie ktoś potwierdzić wizualnie czy to są uszczelniacze półosi?

Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez mariusz1985 » 5 lip 2012, 15:21

witam mam takie pytanko,w mojej mazdzie 323f lusterka "skaczą" ... (przy drzwiach) troche to denerwuje ,jak można to naprawić?trzeba to rozebrać ...tylko jak,sa na śrubach jakiś czy jak? odrazu mówie że niesą elektryczne...
auto mam od 4 dni więc jeszcze wiele niewiem.....
mam nadzieje że ten temat może być...bo niechce zakładać nowego...
proszę o info.
pozdrawiam
mariusz1985
 

Postprzez lesiux » 5 lip 2012, 15:37

jak ściągniesz tapicerkę z drzwi to znajdziesz tam też i śruby lusterka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez blizni129 » 5 lip 2012, 15:51

nie zawsze się tak da ja mam lusterko kierowcy chyba gdzieś w środku uszkodzone bo śruby dokręcone a obudowa lusterka podskakuje <płacze> . nie chce mi sie tego rozbierać i się już przyzwyczaiłem <zawstydzony> . ale jak Ci latają oba to może faktycznie oba są do dokręcenia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2011, 14:35
Posty: 45
Skąd: katowice
Auto: Mazda 323F BA 1.8
LPG BRC SEQUENT24
1997r -ta czerwona :D

Postprzez kinki » 5 lip 2012, 16:44

jeśli masz lusterka z ręczną regulacją to one są dokręcane za pomocą 3 wkrętów w plastikowy gwint. wiadomo, że z czasem gwint się wyrobi i lustro ma luz. wersje z elektrycznym sterowaniem mają gwint w metalu więc nie do zajechania. czasem pomaga wkręcenie grubszych wkrętów. potem już tylko zmiana na inne najlepiej z metalowym osprzętem :)
żeby ściągnąć boczek drzwi odkręcasz:
– 2 śruby w bocznym schowku (są pod zaślepkami)
– śrubkę w otworze klamkowym (wyjmujesz z otworu osłonę klamki)
– śrubę w lewej górnej części boczku schowaną pod zaślepką
– ściągasz boczek (jest na zatrzaskach)
– odłączasz 2 kostki elektryczne
– wyciągasz plastikowy trójkącik maskujący mocowanie lustra
powodzenia
Wladca ognia
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 28 lis 2006, 23:08
Posty: 6085 (470/184)
Skąd: Poznań
Auto: A4

Postprzez nosu » 7 lip 2012, 00:28

kinki napisał(a):– ściągasz boczek (jest na zatrzaskach)

No nie do końca. Dolny i boczne brzegi są na kołkach plastikowych (zatrzaskach) a środek dodatkowo zapięty na 2 kwadratowe białe wsuwki. Tak wiec jak odskoczą brzegi to nie ciągnij do siebie bo urwiesz te 2 wsuwki. Dodatkowo boczek posiada wsuwkę, która wchodzi za blachę drzwi, więc ciągnąc do siebie to i ją możesz odłamać/odgiąć. Ciągnij cały boczek do góry – wsuwki wyjdą z prowadnic zamontowanych w boczku i zostaną w karoserii, trzecia wsuwka wyjdzie zza blachy. Przekrecasz 2 pierwsze wsuwki o 90 stopni, aby je wyjąć z blachy i wsuwasz we prowadnice w boczku. Przy montażu wciska się je w karoserię jak kołki na brzegach (czyli dociskając lub uderzając z umiarkowaną siłą).

A i nie polecam sciągać boczków przy 30-stopniowym upale bo można mocno rozciapciać klej którym przyklejona jest folia wewnątrz drzwi.
Obrazek
Obrazek
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2009, 20:11
Posty: 37
Skąd: Zgierz
Auto: Mazda 323F BA Z5 '95 11R

Postprzez Fryta86 » 7 lip 2012, 11:52

Dr.Hardcore napisał(a):Koledzy mam pytanie jaka maksymalna predkosc w Waszych z5 wyciagaliscie? A jeszcze btw autostradowych predkosci, to z5 przy ciaglej jezdzie 140-150 ma prawo sie zapocic przy tych 4-4,2rpm? Szkodzi to jej i ile wtedy moze palic? Wiem ze zadaje duzo pytan, ale dzieki za odpowiedzi!


Ja mam 1.9 więc...
ale max to 140 w Polsce na autostradzie :P
Nie wiem jak na max-a ale przy spokojnej jeździe głównie na trasie (zaliczając korki na remontach przed Warszawą + przejazd przez Stolicę) 6.2 L/1ookm (w 1.5 u Ojca)

Dobra rada – jak chcesz tak sobie jeździć na "max-a" swoją 1.5 to kontroluj poziom oleju...

A właściwie skoro interesują Cię takie ekstremalne warunki poruszania się to dlaczego kupiłeś akurat najsłabszą wersję silnikową? Ja mam 1.9 Ojciec ma 1.5 i nigdy bym się nie zamienił, a wręcz żałuję że nie wziąłem 2.0 bo pojemność niewiele większa a kultura pracy V6 nie do porównania :)
Spalanie w 1.9 – zawsze poniżej 10 L/1ookm LPG

Co do uszczelek półosi – nie mam pojęcia... nigdy tego nie wymieniałem (chociaż wymieniłem już pół auta).
Daj znać jak rozwiązał się problem – może przydać się w przyszłości – jak będę wymieniał drugie pół <lol> hehehe...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 gru 2010, 12:59
Posty: 118 (1/2)
Skąd: Glajwitz
Auto: :
MAZDA 323F '96 1.8 LPG
MAZDA 323F '98 1.5 PB
FocusPocus 1.8 TDCI

Postprzez don2x44 » 8 lip 2012, 11:32

nosu napisał(a):BP ma pojemność 1.840 cm³, większość mówi 1.8, niektórzy mówią 1.9 co podobno dodaje ok. 2KM (jak się mocno wierzy) <rotfl>
Fryta86 napisał(a):
kinki napisał(a):
Fryta86 napisał(a):Ja mam 1.9 więc.

a nie 1,8 ??


Zauważyłem że na forum dominuje 1.8 ale nawet w oryginalnej książce jest wszędzie 1.9 <faja>
a kucyków to akurat nie mam co sobie dodawać bo stadko już dawno się rozeszło ;P


To wszystko zależy na jaki rynek szło auto, pojemność ta sama, tylko zaokrąglenie inne. W Europie tylko Niemcy zaokrąglali pojemność 1840 do 1,9, pozostałą część Europy do 1,8. Widać to w instrukcji i w dokumentach auta. Mam trzy instrukcje do 323F BA, w jez.: angielskim niemieckim i włoskim. Z tym że tylko w niemieckiej jest 1,9,a w reszcie 1,8(widać to w różnych tabelkach).
Mazda 323F BA 1.8 16V BP '98
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 mar 2009, 22:06
Posty: 457 (0/5)
Skąd: Mosina/Poznań
Auto: Mazda6 GH 5D 2,5 Sport '09
VW Up! 5D 1.0 MoveUp! '13

Postprzez Dr.Hardcore » 8 lip 2012, 14:16

Kolego Fryta86:
A właściwie skoro interesują Cię takie ekstremalne warunki poruszania się to dlaczego kupiłeś akurat najsłabszą wersję silnikową?

Powiem Ci że to auto kupiłem troche przypadkiem, troche nie znając się na mazdach, ale narazie go nie sprzedam i takim muszę jeździć, tylko właśnie zastanawiały mnie te prędkości 140km/h, czy to jej nie zaszkodzi, bo szczerze, jeździłem wieloma samochodami, a tej mazdy nie znam, szczerze przy 170km/h trochę się już bałem o swoje życie:D, wrażenia z jazdy niezapomniany strach, ale wracając do tematu to gdziś czytałem że ten nieszczęsny Z5 pali mniej przy rozsądnie wyższych obrotach niż dolnej części rpm, prawda to?
Z góry dzięki za odpowiedzi, bo w sumie to auto tylko turystycznie uzytkować mozna:(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2012, 20:26
Posty: 114
Auto: Mazda 323F BA, 1.5 16V Z5, 98r

Postprzez Hazu » 8 lip 2012, 14:30

Nie zniszczysz silnika jeżdżąc na wysokich obrotach.
Ten silnik jest stworzony do wysokich obrotów.
Ważne aby na zimnym nie wkręcać i wymieniać olej.
Trzeba też dbać o filtr powietrza oraz szczelność dolotu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Dr.Hardcore » 8 lip 2012, 21:56

A wracajac do tego spalania to zawsze mnie to interesowalo, czy ktos testowal cos takiego, w z5 lepiej biegi w miescie zmieniac"po dziadkowemu" do 3 tys rpm, czy mniej spali jak jej sie zmieni ten bieg juz po zalaczeniu 2 walka czyli po 4 tys rpm, jedyne co wiem to to ze cale stado 88km z5 osiaga kolo 5-5,5 tys rpm, z gory dzieki za odpowiedzi zawsze mnie to nurtowalo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2012, 20:26
Posty: 114
Auto: Mazda 323F BA, 1.5 16V Z5, 98r

Postprzez Hazu » 8 lip 2012, 22:18

Dr.Hardcore napisał(a):czy mniej spali jak jej sie zmieni ten bieg juz po zalaczeniu 2 walka czyli po 4 tys rpm

Możesz bliżej wyjaśnić o co Tobie chodzi?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Dr.Hardcore » 8 lip 2012, 22:57

Chodzilo mi o To ze z5 to dohc, tak czyli ma podwojny walek rozrzadu, a co za tym idzie zmienne fazy Rozrzadu czyz nie? Kto mi kiedys powiedzial ze po 4 tys rpm ta mazda dostaje drugi oddech i dopiero chodzi jak powinna bo wlasnie dziala dohc, przynaje ze nie jestem mechanikiem, a moja wiedza na ten temat mozetez nie jest za duza, aczkolwiek chcialbym sie dodedukowac w tym temacie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2012, 20:26
Posty: 114
Auto: Mazda 323F BA, 1.5 16V Z5, 98r

Postprzez Hazu » 8 lip 2012, 23:07

Niestety masz kompletnie błędne pojęcie o tym silniku.
To jest bardzo zwykły i prosty silnik DOHC.
(jeden wałek steruje zaworami ssącymi a drugi wydechowymi)

Jedyny bajer w tym silniku, który może "dawać kopa" to kolektor dolotowy o zmiennym przekroju. (vics)
Chodzi o to aby silnik miał dostarczane powietrze z odpowiednio dużą prędkością, więc przy wyższych obrotach, w kolektorze otwierane są przepustnice odpowiadające za zwiększenie powierzchni przekroju (zwiększenie przelotu)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Dr.Hardcore » 8 lip 2012, 23:17

I to dziala dopiero na wyzszych obrotach? Wracajac do tego spalania w moim wczesniejszym poscie to ktora teoria jest blizsza nizszemu spalaniu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2012, 20:26
Posty: 114
Auto: Mazda 323F BA, 1.5 16V Z5, 98r

Postprzez lesiux » 8 lip 2012, 23:49

VICS włącza się przy ok 5k RPM ale w Z5 chyba tego nie ma tak mi się zdaje, tylko BP i KF to mają w BA. To, że lepiej idą przy wyższych obrotach to kwestia charakterystyki silnika. Max moment masz przy 4k a max moc nieco powyżej 6k RPM i w tym przedziale masz największego kopa. Co do spalania to im wyższe obroty tym większe spalanie, ale jeździć na niskich i butować to też nie wpłynie za dobrze na ekonomię. Musisz znaleźć złoty środek między nie za mocnym wciskaniem gazu i nie za wysokimi obrotami ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez pawcio1017 » 9 lip 2012, 01:09

Koledzy warto taki tłumik kupować?

http://allegro.pl/tlumik-mazda-323-323f-ba-1-3-16v-1-5-16v-i2423363363.html

Za takie pieniądze nie wymagam niewiadomo czego, byleby było cicho i wytrzymał te powiedzmy 2-3 latka. Jakieś opinie? Ktoś ma taki u siebie? <oczy>
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez Matheus » 9 lip 2012, 07:52

Hazu napisał(a):Jedyny bajer w tym silniku, który może "dawać kopa" to kolektor dolotowy o zmiennym przekroju. (vics)
Chodzi o to aby silnik miał dostarczane powietrze z odpowiednio dużą prędkością, więc przy wyższych obrotach, w kolektorze otwierane są przepustnice odpowiadające za zwiększenie powierzchni przekroju (zwiększenie przelotu)


Niech odpowiedzią na to stwierdzenie będzie to:
Hazu napisał(a):Niestety masz kompletnie błędne pojęcie o tym silniku.
;) 1.5 nigdy nie miało kolektora dolotowego z dolotowego o zmiennej długości
323F BA FE3T

SWAPY SILNIKÓW F2, FE3, FE3T – info PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2008, 17:28
Posty: 364 (0/1)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: FIAT SCUDO

Postprzez blizni129 » 9 lip 2012, 14:29

vics w 18 bp prosty schemacik ale o tym już gdzieś na forum było http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/70d ... 5f09e.html
viewtopic.php?f=16&t=77355
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2011, 14:35
Posty: 45
Skąd: katowice
Auto: Mazda 323F BA 1.8
LPG BRC SEQUENT24
1997r -ta czerwona :D

Postprzez Dr.Hardcore » 9 lip 2012, 20:38

Wracajac do tematu ktory rozpoczalem to ktos mi odpowie jaki jest najlepszy moment na zmiane biegu w tym nieszczesnym z5, od razu porazka;(((
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2012, 20:26
Posty: 114
Auto: Mazda 323F BA, 1.5 16V Z5, 98r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323