Mazda 323 / 323F (BA / BH) – Opinie i Informacje

Mazda 323 1994–1998

Postprzez marcin255 » 28 gru 2009, 00:55

po co chcesz mieszać ? Jak nie wiesz spuść i zalej 5w40
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez MariuS » 28 gru 2009, 01:14

michalxxxxx napisał(a):co sie stankie gdy wymieszam syntetyk z mineralem?


zmieniają się jego właściwości

na dolewkę można dolać, bo lepiej taki niż za mało, syntetyk do minerala jeszcze ale gorzej jak minerał do syntetyka
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez zahariash » 28 gru 2009, 01:57

mariusz_sti napisał(a):na dolewkę można dolać, bo lepiej taki niż za mało, syntetyk do minerala jeszcze ale gorzej jak minerał do syntetyka


Lepiej nie mieszać. Kiedyś dolałem mobila s 10w40 do texaco 10w40 (kupiłem na stacji co było, żeby uzupełnić poziom, bo miałem wyciek). Po tej dolewce olej znikał o wiele szybciej... kompletnie popsuły się jego właściwości. Po zlaniu i zalaniu znów texaco wszystko wróciło do normy. Te były mieszalne ze sobą. Nie chcę myśleć co by było, gdyby wymieszać oleje o różnych lepkościach/klasach.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2009, 14:18
Posty: 210
Skąd: Lubelskie
Auto: MX-6 2.5 V6 '92

Postprzez michalxxxxx » 28 gru 2009, 10:52

10w40 ale to oznaczenie dotyczy oleju gestego czy rzadkiego? nie znam sie za bardzo na tym:(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 gru 2009, 21:26
Posty: 196
Skąd: Leszno WLKP
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 98'

Postprzez carlo » 28 gru 2009, 11:53

Moze rzeczywiscie, ja nie katuje mazdy za bardzo. mariusz_sti przekonales mnie, na nastepny zlocik wybieramy sie na bank.
Początkujący
 
Od: 23 paź 2007, 23:43
Posty: 18
Skąd: Poznań
Auto: MX-5 NA, 1,6 92r, Demio DW 1,3 00r

Postprzez harder » 29 gru 2009, 19:46

czy ktos moze wie czy w silnikach 1.5 byl jeden czy dwa walki rozrzadu.ja mam wpisany silnik 1.5 a mechanik przy wymianie paska rozrzadu powiedzial ze to chyba 1.8 bo w 1.5 nie bylo dwoch walkow....i teraz calkiem zglupialem:(
Początkujący
 
Od: 28 gru 2009, 23:56
Posty: 4

Postprzez Yellowmen » 29 gru 2009, 19:48

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2007, 21:51
Posty: 626
Skąd: Sosnowiec
Auto: była Mazda 323F 1,5....
...teraz Francuz 3,0 V6

Postprzez harder » 29 gru 2009, 19:49

michalxxxxx napisał(a):10w40 ale to oznaczenie dotyczy oleju gestego czy rzadkiego? nie znam sie za bardzo na tym:(


to olej polsyntetyczny pierwsza liczba odnosi sie do pracy w warunkach zimowych druga w letnich.tzn ze zima najlepiej spelnia swoje zadania do temp -10 a latem do +40
Początkujący
 
Od: 28 gru 2009, 23:56
Posty: 4

Postprzez harder » 29 gru 2009, 19:52

dadas83 napisał(a):Może to ci rozjaśni sprawę :)

http://allegro.pl/item836277544_rozrzad ... _dohc.html




w takim razie zrozumialem ze mam 1.5 tylko z dwoma walkami tak?:)
Początkujący
 
Od: 28 gru 2009, 23:56
Posty: 4

Postprzez iceman150 » 29 gru 2009, 19:56

harder napisał(a):to olej polsyntetyczny pierwsza liczba odnosi sie do pracy w warunkach zimowych druga w letnich.tzn ze zima najlepiej spelnia swoje zadania do temp -10 a latem do +40


Nie zgodzę się z tym tłumaczeniem bo z tego wynika że olej 15W40 lepiej będzie pracował w zimę, a to jest wg mnie bradnia. Bo oczywiste jest że olej klasy 5W40 znacznie szybciej po rozruchu dotrze wszędzie i jest znacznie lepszy na zimę (pod warunkiem że ma się zdrowy silnik) bo łatwiejszy jest rozruch.
15W40 to olej bardzo gęsty a oleje typu 0W40 lub 5W40 to oleje syntetyczne (rzadkie) ale zalecane do silników w dobrym stanie.
Nie nie prędkość była O.K., tylko zakręt był za ciasny.

www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2009, 20:08
Posty: 925
Skąd: Grudziądz
Auto: była Mazda 323F BA 1,5 Z5 LPG jest auto na "F' 2,0 16V

Postprzez marcin255 » 29 gru 2009, 19:56

harder napisał(a):
to olej polsyntetyczny pierwsza liczba odnosi sie do pracy w warunkach zimowych druga w letnich.tzn ze zima najlepiej spelnia swoje zadania do temp -10 a latem do +40


raczej nie
Obrazek
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez flywin » 29 gru 2009, 19:59

@marcin nie bierze ci Oleju
kurcze sam sie zastanawiam nad zmiana z Castrola 10W40 na Valvoline 10W40 ewnetulanie 5W40
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez organo » 29 gru 2009, 19:59

harder

hehe w kazdym 1.5 w BA sa dwa walki jest na deklu jak wół nmapisane DOHC czyli gorno zaworowy dwa walki rozrzadu OHC znaczy gorno zaworowy jeden walek :)
dotego 16V to 16scie zaworkow :)
w 1.5 wychodzily przed liftem z jednym kolem do paska rozrzadu a drugie bylo napedzane z łańcuszka rozrzadu. po 97r byly juz dwa kola do paska rozrzadu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2006, 11:19
Posty: 359
Skąd: Nasielsk
Auto: 323F 99r 1.8 LPG SGI Stag4:)

Postprzez marcin255 » 29 gru 2009, 20:02

flywin napisał(a):@marcin nie bierze ci Oleju
kurcze sam sie zastanawiam nad zmiana z Castrola 10W40 na Valvoline 10W40 ewnetulanie 5W40


po 2300 km od zmiany oleju tyle samo -5W40
na Castrolu Magnatecu 10W40 po tym przebiegu było juz mniej o ok 100 ml
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez harder » 29 gru 2009, 20:03

dzieki organo teraz to wszystko jasne....eee faktycznie na silniku jest napisane dohc...ale tak to jest jak sie nie zna angielskiego:)
Początkujący
 
Od: 28 gru 2009, 23:56
Posty: 4

Postprzez don2x44 » 29 gru 2009, 20:32

Ogólnie jestem zwolennikiem olei półsyntetycznych, gdy zakupiłem Mazdę zalałem właśnie Castrol Magnatec kupuję olej w "niemieckich" opakowaniach) 10W40, niestety, jak się okazało silnik brał olej w ilości około 1 litr na 2000 kilometrów, być może było to spowodowane nieszczelną podkładką miedzianą pod korkiem upustowym, bo fakt tamtędy też mi uciekało. Jakoś na początku grudnia zalałem olej mineralny 15W40, też z serii Castrol Magnatec i od tego czasu przestała brać olej – a zrobiłem już od wymiany oleju prawie 1500 kilometrów.

Zobaczymy ile zacznie ubywać oleju, jak zrobię 5000 kilometrów, wtedy można uznać za olej w pewnym stopniu przepracowany jeżeli przestanie brać olej to wracam z powrotem do półsyntetyka. Tylko do dopiero zrobię przy drugiej wymianie oleju bo zawczasu zakupiłem 8 litrów Castrola <lol> <lol> <lol>

Co do kondycji silnika, nie puszcza z rana chmurki, ogólnie silnik zachowuje się zdrowo ALE jak wkręcę obroty na ponad 6500 obrotów pojawia się szary dym, silnik jest już szczelny nie ucieka aparatem zapłonowym czy kapą zaworów. Kompresja fatalna, wynik 10.5 9,5 10,5 11... planuję ponowić sprawdzenie kompresji, czy aby na pewno wyszło tyle... silnik ogólnie jest żwawy, bez problemu w trzy osoby osiąga prędkość 211+ km/h, wg GPS 202km/h – opony 195/50 R15, więcej nie sprawdzałem... myślę że dało by więcej od te 10km/h. Niby wg. danych katalogowych Vmax to 197km/h... przyspieszenie też jest dobre, BMW E3 320i 155PS VANOS spokojnie się pobawię, do 120km/h... jednak cztery cylindry to nie sześć, namachać wajchą zmiany biegów też muszę więcej razy:) Czy też z Vectrą B 1,8 16V 115PS.
Mazda 323F BA 1.8 16V BP '98
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 mar 2009, 22:06
Posty: 457 (0/5)
Skąd: Mosina/Poznań
Auto: Mazda6 GH 5D 2,5 Sport '09
VW Up! 5D 1.0 MoveUp! '13

Postprzez corleone » 29 gru 2009, 21:37

kriskus napisał(a):Szukam i szukam. Efki (BA) są znacznie droższe od wersji C. I choć F podoba mi się bardziej, to coraz poważniej myślę nad modelem C. I jak zwykle mam wątpliwości.

Czy w C jest dużo mniej miejsca dla paseżerów z tyłu? Da się tam podróżować w miarę wygodnie?
Czy da się do C zamontować bagażnik na dach (na rowery lub narty)?
Czy da się złożyć/wyjąć tylne siedzenia, żeby mieć w miarę płaską podłogę?
O ile mniej pali madzia C od efki?
Jak wygląda sprawa części zamiennych? Łatwo dostać?

Z góry dzięki za pomoc.


A więc sprawa wygląda tak ! ja polecam stanowczo F, c jest autem miekim na zawieszeniu ,wczesniej miałem taką, kupiłem z wydymanym silnikeim po zmianie na nowy taki po szczerym przebiegu 120tyś smigała ok. ale to jest auto bardziej dla kobiet ! z gazem oczywiscie sekwencja nie było zadnych problemow ! teraz mam F z 98r po lifcie i jestem bardziej zadowolony, tez na gazie sekwencyjnym ,ostatnio miałem mały kłopot z obrotami ale tylko przez własną nieuwage,naruszyłem gume dolotowa teraz mroz i pękneła ! to oczywiscie po czyszczeniu przepustnicy i krokowego po za tym zadnych usterek poza zwykłą eksploatacją ! wersja C ma dwie furtki i to jest to co mi sie nie podoba ! poza tym wersja c z silnikiem 1,3 napewno wytrzymalszy od 1.5 nie bierze oleju jak 1.5 moja oczywiscie F zawsze doleje jakies 3 setki od wymiany do wymiany zmieniam co 10tyś. mobil 10W40 a ma 209tyś, orginalny przebieg, silnik wygląda jak by nowy był zero wyciekow ! zresztą jaką nie kupisz pojezdzisz ale w te przebiegi 160tyś to nie wierz bo to sciema jest jak nie ma na to papieru to odradzam ! ktos za male pienjądze dobrego japonca z gazem nie sprzedaje !! ja sprzedałem C za 8900 z 95r ładna była ,ale wolałem F ! co do poduszek to zalezy jaka wersja niektore mają podusze pasazera a inne schowek ! ja osobiscie sprzedam auto na wiosne mysle o 3! to jest sliczne auto !!!!! i jeszcze jedno ! nie porownujcie mi tu golfow do mazdy bo to jest zenada!!!!!!!! golf przy mazdzie to zwykła taczka! <lol> po za tym golf z 95r na gazie psuje sie srednio dwa razy w miesjacu :P mam takich duzo znajomych i sie dziwja czemu ja tam nic nie robie ? ;P !kolego częsci jak do kazdego auta ,tansze niz do francuskich ! Polecam uzywane czesci od gosci z pod zielonej gory ! Wschowa! zetelni i uczciwi!! zycze miłych zakupow !!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 gru 2007, 22:43
Posty: 24
Skąd: Śląsk
Auto: Premacy 2.0 Sportive

Postprzez don2x44 » 3 sty 2010, 15:32

Nie wiem gdzie to umieścić, ale myślę ze ten temat będzie dobry.

Ostatnio znalazłem ciekawą fotkę Mazdy 323F BA na rynek brytyjski, egzemplarz z 1998 roku, ale BEZ poduszki powietrznej kierowcy – kierownica z nowym logo, chyba UNIKAT:D
Obrazek
Mazda 323F BA 1.8 16V BP '98
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 mar 2009, 22:06
Posty: 457 (0/5)
Skąd: Mosina/Poznań
Auto: Mazda6 GH 5D 2,5 Sport '09
VW Up! 5D 1.0 MoveUp! '13

Postprzez zahariash » 3 sty 2010, 16:22

Ale zegary sprzed liftu...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2009, 14:18
Posty: 210
Skąd: Lubelskie
Auto: MX-6 2.5 V6 '92

PostTen post został usunięty przez radar88 23 lut 2013, 15:16.
Powód: OT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323