Żywotność i ogólnie przebiegi silników Mazd modelu BA

Mazda 323 1994–1998

Postprzez andrzejq » 3 cze 2006, 10:46

Ludzie jeżeli dla Was 1-1,5 l dolewki oleju na 10.000 tys. w 10 letnim samochodzie to dużo to wybierzcie się do salonu! <glupek2> Chyba za bardzo wydziwiacie! Na innych forach o tym nie piszą bo to u nich normalka <lol> Wczesniej miałem Civica 1,5 z 92, samochód świetny, ale "malutkie" dolewki od wymiany do wymiany były. Moim kumplom /VW golf '96, RN Laguna '96, Opel vectra '91/ temat dolewki też nie jest obcy. Myślę że tego Z5 nie ma się co czepiać, jak narazie nie widziałem postu typu "samochód zatrzymał się i nie chce jechać dalej" :D a kumpel, który ma golfa nie zna dnia ani godziny... <lol> To jest też kwestia tego na jaki samochód się trafi, czyli czy ktoś dbał o niego bardziaj lub nie. Wszyscy zdają sobie sprawę że większość samochodów zza odry to odpicowane szroty i jak ktoś ma mniej szczęścia to problemy dopiero się zaczynają niezależnie od marki. Mazd BA z silniczkiem 1,5 jest najwięcej i przy takiej masówce zawsze może trafić się jakiś bubel. Ja akurat jeszcze zbyt mało przejechałem swoją Madzią ale wszystko wskazuje na to, że trochę szczęście mi dopisało i trafiłem na pół-szrocik ;) i wszystko jest narazie ok. A wszystkim którym to trochę większe spalanie oleju przeszkadza proponuję przesiadkę do samochodu innej marki... i skończcie już ten daremny i wielokrotnie wałkowany temat :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2005, 22:15
Posty: 330
Skąd: Twierdza Przemyśl
Auto: ex Mazda 323F BA KF&Z5 user

Postprzez siwy_dymek » 3 cze 2006, 11:11

Hickx ale jak wczesneij pisal briii, na mobilu wsysal mu silnik 2,5litra na 10kkm, a na midlandzie 800ml?? dobrze pamietam? Wiec jesli chodzi o oliwe to jest o co walczyc! Poza tym, dzieki takim watka kazdy moze z siebie wyrzucic jakies usterki! Ja tylko napomknalem o jakims stukaniu u mnie i juz mialem odpowiedz co to jest, zupelnie inna niz podejrzewalem! Ten temat to nei jest ksiega skarg tylko lista usterek, mysle ze kazdy moze stad cos dla siebie wyluskac a jak nie, to o czyms wspomniec!
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 17:29
Posty: 608

Postprzez toady » 3 cze 2006, 11:13

Hickx napisał(a):1-1,5 l dolewki oleju na 10.000 tys.


Hehe,
Na bagnecie miedzy znacznikami min. i max. roznica jest jakies 0.8 litra. U mnie tez bierze jakis 1l / 10 tys. ALE tylko s powodu nieszczelnosic (troche sie poci biedaczka).
Ja robie tak – zalewam do maximum, jezdze 5-6 tysiecy, dolewam do maximum (powiedzmy ze 0,5 litra), jezdze kolejne 5-6 tysiecy i wymieniam olej na nowy :)
Wychodzi na to, ze dolewam tylko 0,5 litra na 10 tysiecy, bo i tak przydalby sie nowy olej :)
Michal
____________________________________________
jest: srebrna 323F BJ 2.0 DITD 2002
byla: czerwona 323F BG 1.6 16V 1991
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2005, 14:53
Posty: 175
Skąd: Kraków
Auto: 323F BJ DITD '02

Postprzez andrzejq » 3 cze 2006, 11:45

siwy_dymek napisał(a):na mobilu wsysal mu silnik 2,5litra na 10kkm, a na midlandzie 800ml

wniosek z tego taki, że dużo zależy od zalanego oleju
siwy_dymek napisał(a):dzieki takim watka kazdy moze z siebie wyrzucic jakies usterki

zgadza się, po to jest to forum

Hickx napisał(a):i skończcie już ten daremny i wielokrotnie wałkowany temat

może trochę mnie poniosło, bronię tylko reputacji samochodu którym jeżdżę :)

Ktoś powinnien zrobić wielką tabelę wad i zalet tego silnika na podstawie opinii użytkowników oraz poprzednich wpisów i tematów. Może Gofnet? Widzę, że lubi klepać w klawiaturę i przeważnie wychodzą z tego mądre rzeczy :) , a wnioski każdy wyciągnie dla siebie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2005, 22:15
Posty: 330
Skąd: Twierdza Przemyśl
Auto: ex Mazda 323F BA KF&Z5 user

Postprzez bartek_bart » 3 cze 2006, 14:16

Hickx napisał(a):Ludzie jeżeli dla Was 1-1,5 l dolewki oleju na 10.000 tys. w 10 letnim samochodzie to dużo to wybierzcie się do salonu!


nie jest mało do corolli 10letniej z przebiegiem 250tyś dolewałem 2-3 setki na 10tyś km , a w zasadzie nie musiałem nic dolewać bo przy takim ubytku i tak dalej było pół miarki także jeździło się od wymiany do wymiany
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2005, 22:09
Posty: 363
Skąd: UK
Auto: Mazda 5 Sport 2.0 benzyna
była: Honda Accord i-Ctdi Sport 2006r
Mazda 323C 1,5i

Postprzez siwy_dymek » 3 cze 2006, 14:16

Hickx nie musisz bronic reputacji efki, bo kazdy wie ze to dobry samochod! Ale mimo wszystko, w pierwszych Z5 dali <dupa> z pierscieniami! I tego nie da sie zaprzeczyc!
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 17:29
Posty: 608

Postprzez andrzejq » 3 cze 2006, 14:32

siwy_dymek napisał(a):Ale mimo wszystko, w pierwszych Z5 dali z pierscieniami

Mumin ma autko z 97...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2005, 22:15
Posty: 330
Skąd: Twierdza Przemyśl
Auto: ex Mazda 323F BA KF&Z5 user

Postprzez siwy_dymek » 3 cze 2006, 14:55

Hickx napisał(a):Mumin ma autko z 97...
no ja wiem ze tam juz nie ma tego problemu, ale mimo wszystko, ponizej 97 roku jezdzi multum do n-tej efek
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 17:29
Posty: 608

Postprzez andrzejq » 3 cze 2006, 15:00

siwy_dymek napisał(a):no ja wiem ze tam juz nie ma tego problemu

chodziło mi o to, ze Mazda z 97 a problem ze spalaniem oleju ten sam :]

idę sprawdzić olej :] :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2005, 22:15
Posty: 330
Skąd: Twierdza Przemyśl
Auto: ex Mazda 323F BA KF&Z5 user

Postprzez Maro » 3 cze 2006, 17:02

A ja jestem zadowolony z Swojej madzi BA 1.8 BP Madzia ma przejechane 110000 tyś kilometrów przebieg oparty na książce serwisowej i przejechałem już 2tyś kilometrów a na bagnecie nic nie było. Sprawdzam co kilka dni. Więc mysle ,że silnik jest okej. ]
Kolega ma Z5 z 1996 przebieg 169tyś nie ma ksiązki serwisowej ,więc nie wiadomo jak to było z przegladami i też silnik praweie nic nie pali oleju. Chodzi cichutko i sie zbiera.
To wszystko zalezy jak ktoś użytkuje auto. Jeśli jest kacony to wiadomo ,że żywotność silnika sie zmniejsza. A wiadomo Madzia ma sylwetkę sportową ,o małej mocy silniku ,więc zdażają sie często silniki już zjeżdzone i z tąd sie bierze problem z braniem oleju.
Obrazek
Początkujący
 
Od: 29 maja 2005, 16:02
Posty: 19
Skąd: Białystok
Auto: Poszukuje 323f ba 1.8

Postprzez siwy_dymek » 3 cze 2006, 17:15

Maro napisał(a):A ja jestem zadowolony z Swojej madzi BA 1.8 BP Madzia ma przejechane 110000 tyś kilometrów przebieg oparty na książce serwisowej i przejechałem już 2tyś kilometrów a na bagnecie nic nie było.


a jaki masz olej??
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 17:29
Posty: 608

Postprzez GofNet » 3 cze 2006, 17:15

andi68 napisał(a):nigdy nie będzie
tak, jak należy
Zapewne miał rację ze swojego punktu widzenia.

Wszystko zależy od tego, kto taki silnik składa. Jeżeli po montażu nie zostanie worek części i wszystko to, co trzeba było zamontowane nowe i prawidłowo, to problemu nie powinno być.

W Piotrkowie jeździ Mazdą 323 BG 1,8GT (podrasowaną wiele lat temu ponoć do około 150KM). Problemy miał jedynie z zawieszeniem (bo ponoć z innej Mazdy zamontowane – chyba MX-3 oraz skrzynią biegów. Dwie sie rozpadły a ostatnia przeciekała. Tę ostatnią kilka lat temu zaspawano i problemu nie ma. Przebieg: około 500kkm!

Wszystko zależy od tego, jak ktoś poskłada silnik lub skrzynię, czy inne elementy. Ile włoży w to serca.

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez andi68 » 3 cze 2006, 17:21

Maro napisał(a):Kolega ma Z5 z 1996 przebieg 169tyś nie ma ksiązki serwisowej ,więc nie wiadomo jak to było z przegladami i też silnik praweie nic nie pali oleju. Chodzi cichutko i sie zbiera.
To wszystko zalezy jak ktoś użytkuje auto. Jeśli jest kacony to wiadomo ,że żywotność silnika sie zmniejsza. A wiadomo Madzia ma sylwetkę sportową ,o małej mocy silniku ,więc zdażają sie często silniki już zjeżdzone i z tąd sie bierze problem z braniem oleju

I wg mnie tu jest problem z Z5.
323 F i C mają sportowe sylwetki natomiast silnik 1.5 nie odpowiada wyglądowi.
To w zamyśle konstruktorów Mazdy było zwyczajne kompaktowe auto.Ładnie opakowane.
A ma sportową sylwetkę więc pedał gazu do podłogi.
Było to już poruszone wcześniej.
323 F i C z silnikiem Z5 to nie sportowe samochody ale większość poprzednich właścicieli pewnie o tym nie pamiętała.
Stąd te problemy.
Ludzie nie są stworzeni do pracy ponieważ męczą się w niej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2006, 21:43
Posty: 77
Skąd: Kraków
Auto: MX5 1.8 Miracle , Honda Civic Sport

Postprzez siwy_dymek » 3 cze 2006, 19:03

andi68 napisał(a):323 F i C z silnikiem Z5 to nie sportowe samochody ale większość poprzednich właścicieli pewnie o tym nie pamiętała.


watpie w takie zalozenie! Bo jest tez duzo innych samochodow o sportowym zacieciu i nei ma problemow z pierscieniami! Chocby mx-3 na B6! Moc 106KM, 18KM wiecej, wiecej bo wiecej, ale to nie jest jakas astronomiczna wartosc! I co? nie ma problemu na taka skale!
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 17:29
Posty: 608

Postprzez Kajman » 6 cze 2006, 08:12

wszystkie auta co sa uzywane jak sportowe maja problemy, wczesniej lub pozniej. Kiedy to jest tylko kwestia jak okrutny kat i jak serwisowane auto.
Pozdrufka
Kajman
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 maja 2006, 18:47
Posty: 27
Skąd: Bdg
Auto: Espace 16v, 323P 1.5, Mx-5

Postprzez siwy_dymek » 6 cze 2006, 11:43

Kajman 323F (Family), samochod byl czesto kupowany jako maly rodzinny! Watpie zeby nim jezdzili sami rajdowcy...
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 17:29
Posty: 608

Postprzez Kajman » 6 cze 2006, 11:46

siwy_dymek napisał(a):Kajman 323F (Family), samochod byl czesto kupowany jako maly rodzinny! Watpie zeby nim jezdzili sami rajdowcy...


eFka zawsze sie kojarzyla z czyms sportowawym i większosć ludzi uzywa jej jak sportowego. Niestety. Rozwinięcie nazwy nie zmienia aspiracji właścicieli. :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 maja 2006, 18:47
Posty: 27
Skąd: Bdg
Auto: Espace 16v, 323P 1.5, Mx-5

Postprzez siwy_dymek » 6 cze 2006, 12:06

Kajman napisał(a):eFka zawsze sie kojarzyla z czyms sportowawym i większosć ludzi uzywa jej jak sportowego. Niestety. Rozwinięcie nazwy nie zmienia aspiracji właścicieli.


ja i tak dalej uwazam, ze duza ilosc efek byla uzywana jako zgrabny samochod do wykorzystania non-sportowego
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 17:29
Posty: 608

Postprzez sołtys » 6 cze 2006, 12:48

Kajman zgodnie z twoją teorią, co druga honda Civic z lat 90-tyvh powinna żreć olej jak smok, A one jakoś tak często nie mają takich problemów to co tylko F-ki były katowane bzdura. Mazdzie nie udał sie zbytnio ten silnik i tyle co nie znaczy że jest to zły samochód.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez Kajman » 6 cze 2006, 12:51

sołtys napisał(a):Kajman zgodnie z twoją teorią, co druga honda Civic z lat 90-tyvh powinna żreć olej jak smok, A one jakoś tak często nie mają takich problemów to co tylko F-ki były katowane bzdura. Mazdzie nie udał sie zbytnio ten silnik i tyle co nie znaczy że jest to zły samochód.


Hehe, no i polowa tych hond zre olej :) Widac na ulicach niebieskie kopcie :) Zreszta ludziska, wystarczy raz przegrzac silnik, poza tym to sa pona 10 letnie auta, maja prawo jesli ktos po drodze w ich historii nie dbal wystarczajaco.
Pozdrufka
Kajman
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 maja 2006, 18:47
Posty: 27
Skąd: Bdg
Auto: Espace 16v, 323P 1.5, Mx-5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323