Mazda 323 / 323F (BA / BH) – Szybkie pytania

Mazda 323 1994–1998

Postprzez Majki88 » 3 maja 2013, 00:31

jeszcze jedno pytanie
potrzebuje danych o skrzyni z KF
przełożenie każdego biegu oraz przełożenie główne

a co do pompy to pytam czy tak jest w każdej że włącza się pompa podczas kręcenia rozrusznikiem czy to u mnie jest coś skopane
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez Bleki » 3 maja 2013, 09:11

Witam Was !! Panowie mam problem !! Zabrałem się za wymianę końcówek drążka kier i tu pojawił się problem moje stare są na gwint M-10 a nowe są na M-12 Czyżby kiedyś ktoś zmieniał całą kolumnę kierowniczą ?? Według katalogu powinny być na M12 ... Mazda 323f 96rp, od czego teraz podpasować ??
Były-Mazda 929cupe 84rp. 929cupe 88rp. Rx-7 wankel 86rp. 626hb 96rp . Jest 323f 96rp i jest dobrze ;)
Początkujący
 
Od: 8 wrz 2012, 18:50
Posty: 6
Skąd: WLKP Okolice Ponieca
Auto: Mazda 323f +lpg
1.5 16V
1996

Postprzez flywin » 3 maja 2013, 14:02

Majki88 napisał(a):jeszcze jedno pytanie
potrzebuje danych o skrzyni z KF
przełożenie każdego biegu oraz przełożenie główne

a co do pompy to pytam czy tak jest w każdej że włącza się pompa podczas kręcenia rozrusznikiem czy to u mnie jest coś skopane


Wszystkie BA miały załączanie pompy po rozruszniku...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez lesiux » 3 maja 2013, 19:09

sklep mazdaspeed zaoferował kanaco za 150zł i takie biorę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez Pindurek » 5 maja 2013, 11:43

Witam panowie,na trasie do Ustronia padły mi wycieraczki.Rozkręciłem podszybie i ten plastik biały,ten taki wklik,który łączy ramiona wycieraczek z silniczkiem mi pękł.
Skleiłem go Poxipolem, ale nie montowałem ponieważ przestało padać i do domu zajechałem.
I teraz tak:
Czy kupie sam ten wklik gdzies?
Z jakich modeli/roczników będą pasowały te mechanizmy jeśli bede musiał kupić cały?

Tu jest zdj,chodzi o ten biały klips łączący wszystkie ramiona w tym jednym punkcie,ten ostatni po lewej.
http://www.evoczesci.pl/environment/cac ... 36e895.jpg

I teraz tak nie do tematu,ale padł mi silniczek spryskiwaczy, podobno pasuje z Tico,to prawda?
"Ale herbatka dobra" :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2011, 23:14
Posty: 84
Skąd: Knurów
Auto: Mazda 323C
1.5 PB
90KM
65kW
16V
1995r.

Postprzez Przemek323c » 5 maja 2013, 12:33

Od poloneza da sie dopasowac.
Przemek323c
 

Postprzez JapanBA » 5 maja 2013, 12:59

Tak, silniczek spryskiwaczy pasuję od tico, kupowałem tydzień temu, cena ok 20 paru zł.
Odnosnie wycieraczek, poszukaj ramion z aut na części i masz bez kombinowania ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2012, 00:57
Posty: 391 (2/8)
Skąd: Łódź-Ozorków
Auto: Mazda Lantis CBA 98r.
Mazda Xedos 9 TA KL 01r.
Lexus LS 460 08r.

Postprzez Pindurek » 5 maja 2013, 13:24

Dobra silniczek juz wszystko wiem,może padł silniczek a może pompka.Kolega Radar88 dopowiedział, ze lepiej kupić całą pompke niż bawić się w montowanie i wymontowywanie silniczka..Cena ta sama.

Ramiona wymontuje i przejade się po szrotach,poszukam tej samej długości ramion i chyba będzie ok.Jedyne co mnie martwi to umiejscowienie mocowania śrub <co?>
"Ale herbatka dobra" :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2011, 23:14
Posty: 84
Skąd: Knurów
Auto: Mazda 323C
1.5 PB
90KM
65kW
16V
1995r.

Postprzez JapanBA » 5 maja 2013, 13:29

Silniczek i pompka do jedna cześć i tego sie nie rozbiera wiec kup od Tico i bedzie ok.
Załączniki
pompka_spryskiwaczy_szyb_r90008_.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2012, 00:57
Posty: 391 (2/8)
Skąd: Łódź-Ozorków
Auto: Mazda Lantis CBA 98r.
Mazda Xedos 9 TA KL 01r.
Lexus LS 460 08r.

Postprzez mikissj » 6 maja 2013, 14:39

potwierdzam bo wymieniłem ostatnio :)

A teraz pytanko. Jak opalam auto to przez ok 2 minuty auto mi dymi na szaro . Potem dymienie ustaje. Czego to może być przyczyna ?? Ostatnio wymieniałem na jesien komplet uszczelek w silniku czyli uszczelka pod głowicą , i reszta. Wymieniłem również przewody wn . Lewego powietrza nie dostaje. Czy te dymienie może być spowodowane któregoś z czujnika czy to może kopuła aparatu zapłonowego powoduje że któraś ze świeć nie pali jak należy przy rozruchu ?? A tak przy okazji w trakcie zagrzewania silnika mi auto troche przymula jakby moc na chwilę spadała.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2012, 02:34
Posty: 931 (0/2)
Skąd: Katowice
Auto: Była mazda 323c ba 1,3 1995
Peugeot 206 SW 1.1 2003
Fiat Tipo 1,6 120KM 2017

Postprzez pawcio1017 » 6 maja 2013, 17:05

mikissj napisał(a):potwierdzam bo wymieniłem ostatnio :)

A teraz pytanko. Jak opalam auto to przez ok 2 minuty auto mi dymi na szaro . Potem dymienie ustaje. Czego to może być przyczyna ?? Ostatnio wymieniałem na jesien komplet uszczelek w silniku czyli uszczelka pod głowicą , i reszta. Wymieniłem również przewody wn . Lewego powietrza nie dostaje. Czy te dymienie może być spowodowane któregoś z czujnika czy to może kopuła aparatu zapłonowego powoduje że któraś ze świeć nie pali jak należy przy rozruchu ?? A tak przy okazji w trakcie zagrzewania silnika mi auto troche przymula jakby moc na chwilę spadała.


Na szaro tzn? Bardziej para wodna czy dymienie na niebiesko? Palonym olejem nie śmierdzi?
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez lesio » 6 maja 2013, 19:04

Witam, mam pytanko.

wracałem z majówki i mazda dostała bóli ;/

Nie wkręca się na obroty (po naciśnięciu pedału gazu gwałtownie ksztusi się).

Na benzynie i gazie strzela ;/
Diagnoza błędów dziś wieczorkiem. (mam założone nowe świece ngk, kable NGK, zdjąłem kopułke i wypolerowałem zgromadzony nalot na blaszkach)
Po zatrzymaniu się trzyma obroty 1.3k tak ok 2 sekund, silnik dziwnie pracuje. Jakby miał ciężko, wczesniej śmigał aż miło :(


Gaz to kruciak, zwykły najzwyklejszy gaz (nie moja robota :) )

co może dolegać?
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2013, 00:15
Posty: 29
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323f V6 KF
'97

Postprzez mikissj » 6 maja 2013, 19:32

tzn czuć spalony olej tak jak mówie to jest przez ok 2 minuty, ino niewiem czy przypadkiem z uszczelniacza wałka rozrządu mi olej nie cieknie na rure wydechową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2012, 02:34
Posty: 931 (0/2)
Skąd: Katowice
Auto: Była mazda 323c ba 1,3 1995
Peugeot 206 SW 1.1 2003
Fiat Tipo 1,6 120KM 2017

Postprzez Marek 161BD081 » 6 maja 2013, 20:53

lesio – dzieje sie tak samo na zimnym i ciepłym silniku?
Często takie problemy daje niedomagający aparat zapłonowy :(
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez kinki » 6 maja 2013, 20:57

lesio a może przepływka już ma dosyć
mikissj a może uszczelniacze i pierścienie
Wladca ognia
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 28 lis 2006, 23:08
Posty: 6089 (471/185)
Skąd: Poznań
Auto: A4

Postprzez JapanBA » 6 maja 2013, 21:05

Jeśli już mowa o aparacie to w jakie firmy warto zainwestować odnośnie kupna nowej kopułki i palca???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2012, 00:57
Posty: 391 (2/8)
Skąd: Łódź-Ozorków
Auto: Mazda Lantis CBA 98r.
Mazda Xedos 9 TA KL 01r.
Lexus LS 460 08r.

Postprzez lesiux » 6 maja 2013, 22:03

lesio napisał(a):Nie wkręca się na obroty (po naciśnięciu pedału gazu gwałtownie ksztusi się).


Miałem podobnie, przy większym depnięciu muliło ją za to szła lepiej przy odejmowaniu gazu. Po wymianie przepływki śmiga aż miło.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez Pindurek » 6 maja 2013, 22:34

Dobra panowie.Pompke kupiłem za 15zł,wymieniłem i dziala.Poprzednią poprostu rdza rozsadziła.
Problem wycieraczek rozwiązałem doraźnie,tzn. heftłem blaszke miedzy ramionami tak,zeby nie wypadały ze stawu, ale to tylko tak narazie i teraz szukam tego lączenia.
Potrzebuje tylko i wyłącznie tego białego klipsa,nie ma ktoś może???
Albo wie gdzie to kupie?Wiem, ze kiedyś to sprzedawali.
Może w serwisie by mieli taki dinks?

Aha i jeszcze jedno.Pod koniec lata tamtego roku padł mi szyberdach.Otwarł się, ale nie dało się go już zamknąć.Słychac było tylko takie "cyknięcie" kiedy naciskałem na przycisk zasuwania szyberdachu.
Czy przyczyną bedzie silniczek?Albo linka strzeliła jesli słychac te cyknięcie?
Szyber mi się chowa pomiędzy podsufitke a bude.Albo uchyla do góry w tył i przód.
Ciężko jest zdjąć podsufitke, albo chociaż ten [jaki?] kawałek żeby się tam dostać?
Mam zamiar zrobić sobie to sam, gdyż uważam, że nie warto dawać zarobić innym jak można to chyba zrobić samemu i w dodatku czegoś sie nauczyc <czarodziej> <czarodziej> <czarodziej>
"Ale herbatka dobra" :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2011, 23:14
Posty: 84
Skąd: Knurów
Auto: Mazda 323C
1.5 PB
90KM
65kW
16V
1995r.

Postprzez mikissj » 7 maja 2013, 05:23

lesiux napisał(a):
lesio napisał(a):Nie wkręca się na obroty (po naciśnięciu pedału gazu gwałtownie ksztusi się).


Miałem podobnie, przy większym depnięciu muliło ją za to szła lepiej przy odejmowaniu gazu. Po wymianie przepływki śmiga aż miło.


Lesio ja mam to samo . Coś ne tak mam chyba z rzepływomierzem bo jak kablami z zasilania poruszalem to mi auto nie chciało odpaliić. i właśnie od tego własne czasu jak je poprawiłem i auto odpaliło to mi go na zimnym silniku dusi. Tylko teraz pytane czy to duszene może byś spowodowane kopułką i palcem?? A co do tego dymienia zauważyłem że to może być normalne bo np u mojego taty w autce też po odpaleniu dymiło przez chwile, ale ja wole mieć pewność i pojade do mechanika żeby mi powiedział czy to poważne czy nie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2012, 02:34
Posty: 931 (0/2)
Skąd: Katowice
Auto: Była mazda 323c ba 1,3 1995
Peugeot 206 SW 1.1 2003
Fiat Tipo 1,6 120KM 2017

Postprzez lesio » 7 maja 2013, 07:03

u mnie przepływka jest dobra. Wkładałem inną i było to samo. Ponadto przepływka nie ma nic do gayu jeśli ten jest na krućcu. Dziś zakładam nowe kable, jak to nie to to oddam je do sklepu i szukam dalej. Wcześniej potrafił lekko szarpać (2 dni przed tym co się stało). Błędy też wymigam. On się ewidentnie zalewa bo smierdzi benzyną a na gazie strzela. Silnik głosniej i ociężale pracuje w kabinie go słychać, wcześniej stojąc obok samochodu ledwo spod maski było słychać v-kę :) jak sam nic nie wymyślę to lecę do mechanika
Forumowicz
 
Od: 3 lut 2013, 00:15
Posty: 29
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323f V6 KF
'97

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323