Mazda 323 BA i swap silnika? – wspólna dyskusja
Heja.....tak sobie myśle, że mozeby wcisnąc do mojej Magdalenki silniczek 1.8 . No własnie....powiedzcie proszę, czy wymiana 1.5 na 1.8 w 323c to bezproblemowa sprawa?? a moze sie nie da?....Jaki osprzet będzie mógł zostac z 1.5?....co musze wymienić?
Za odpowiedzi z góry dziękuję
P.S. który 1.8 najlepiej bedzie pasować?
EDIT by Marek:
Temat powstał z połączenia kilku o podobnej tematyce.
Za odpowiedzi z góry dziękuję
P.S. który 1.8 najlepiej bedzie pasować?
EDIT by Marek:
Temat powstał z połączenia kilku o podobnej tematyce.
Ostatnio edytowano 25 kwi 2014, 10:15 przez Marek 161BD081, łącznie edytowano 2 razy
Powód: Poprawa tematu
Powód: Poprawa tematu
- Od: 6 maja 2004, 19:22
- Posty: 286
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: Mitsu Lancer/AR
przemol raczej nie powinno byc problemu z tym swapem a tak wogóle dawno Cie tu nie było może bysmy zrobili jakiegoś spota w zielonej gorze pozdro albo jakiegoś mini spota pozdro
-
Pyton162
no tak ale to była F....wiem ze niby BA ale jednak samochodziki inne troche :) komory silnika takie same???
co do spota:)....daj tylko znac kiedy (w koncu ktos z zielonki:):) – na pewno sie na drodze spotkalismy:) )
no i w koncu jaki 1.8 DOHC?? BP?
co do spota:)....daj tylko znac kiedy (w koncu ktos z zielonki:):) – na pewno sie na drodze spotkalismy:) )
no i w koncu jaki 1.8 DOHC?? BP?
- Od: 6 maja 2004, 19:22
- Posty: 286
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: Mitsu Lancer/AR
Chciałem dokonać małej modernizacji mojego auta. Chciałbym obecny motor w 323F BA 2,0 V6 zamienić na 2,3 od 9-tki. znajomy mechanik twierdzi, że nie powinno być z tym problemu, jeśli przełożę z komputerem. Czy ktoś już dokonał podobnej modernizacji i potwierdza opinię znajomego mechanika?
_______________________________________
323F BA KF 2,0i 1.995ccm V6 DOHC 144KM 180Nm
_______________________________________
323F BA KF 2,0i 1.995ccm V6 DOHC 144KM 180Nm
Ostatnio edytowano 2 paź 2005, 12:12 przez phantomas, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 18 cze 2005, 21:45
- Posty: 9
- Auto: mazda 323 f BA 2,0 V6 24 V
Hmmm, z tego co wiem, wymaga to większych przeróbek.
xXx zrobił przekładkę KF (2,0 V6) na KL – ZE (2,5 wzmocniony z Japonii – 200KM). Pisał również, że KJ (2,3 Miller) nie wchodzi bez przeróbek blacharskich, etc. KL natomiast pasuje w mocowania KF.
Podobno skrzynia + sprzęgło wytrzymują 200KM, choć...
PS. Zmniejsz tekst do normalnych rozmiarów i popraw kolor na czary, będzie bardziej czytelne... .
xXx zrobił przekładkę KF (2,0 V6) na KL – ZE (2,5 wzmocniony z Japonii – 200KM). Pisał również, że KJ (2,3 Miller) nie wchodzi bez przeróbek blacharskich, etc. KL natomiast pasuje w mocowania KF.
Podobno skrzynia + sprzęgło wytrzymują 200KM, choć...
PS. Zmniejsz tekst do normalnych rozmiarów i popraw kolor na czary, będzie bardziej czytelne... .
Pozdrawiam,
Paweł
Paweł
- Od: 16 sty 2005, 17:08
- Posty: 2553
- Skąd: Katowice
- Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG
Czemu tak uważasz? Ja słyszałem raczej pozytywne opinie...SimoneuS napisał(a):2,3 V6 to najgorszy motor ze wszyskich V-ek – a konkretnie jego sprężarka.
Nie mogę znaleźć "patyka", a z chęcią bym poczytał o tej przeróbce.Morgenik napisał(a):W 323F BA patyka, jest na FORUM cały opis i zdjęcia z modów, poszukaj.
katalogowo 215km/h... -a wystarczyło ją pogłaskać
- Od: 29 sty 2005, 19:03
- Posty: 97
- Skąd: Wieden:((
- Auto: 323F,2.0,V6,1995r,159tys
Gdyby nie fakt, iż temat jest ciekawy i niezbyt często poruszany (jeśli chodzi o SWAP podobnych silników), to za te "woły" w poscie inicjującym topic, temat poleciałby do kosza. Zmusiłem się więc do jego poprawienia...Puhcio napisał(a):Zmniejsz tekst do normalnych rozmiarów i popraw kolor na czary, będzie bardziej czytelne...
Ciekawet, dlaczego. Przecież KL i KJ są montowane w Mazdach 929, więc raczej myślę, że dla obu silników komora silnikowa byłaby identyczna. Jeśli więc dla mocowania KL i KJ byłyby takie samo oraz KL i KF są również jednakowe, to teoretycznie powinny być kompatybilne mocowania KJ i KF. Ale to są takie tam moje dywagacje.Puhcio napisał(a):Pisał również, że KJ (2,3 Miller) nie wchodzi bez przeróbek blacharskich, etc. KL natomiast pasuje w mocowania KF.
Warto wspomnieć o tym, iż w KJ jest czterostopniowa automatyczna skrzynia biegów sterowana komputerowo. Możliwe więc, iż specjalnie dla silnika KJ, skrzyni i osprzętu mocowania w 929 były dostosowane właśnie pod tę technologię.
Pozdrawiam.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Dzięki. Ja jednak myślałem o silniku 2,3 Miller KJ a nie o 2,5 KL. Z tego, co wiem jeszcze nikt nie podjął się takiego swap'a.Morgenik napisał(a):mARIOx polecam od razu ostatni adres.
katalogowo 215km/h... -a wystarczyło ją pogłaskać
- Od: 29 sty 2005, 19:03
- Posty: 97
- Skąd: Wieden:((
- Auto: 323F,2.0,V6,1995r,159tys
Z drugiej jednak strony KL-ZE ma podobne parametry, jak KJ a i części sa do niego znacznie łatwiej dostępne, niż do KJ. Może lepiej wrzucić więc takiego KL-ZE J-Spec z 200KM i 240Nm
Wiem, że moment obrotowy trochę odbiega od KJ, ale moc jest bardzo zbliżona a i spalanie w KL'u jest mniejsze, niż w KJ'cie.
Pozdrawiam.
Wiem, że moment obrotowy trochę odbiega od KJ, ale moc jest bardzo zbliżona a i spalanie w KL'u jest mniejsze, niż w KJ'cie.
Pozdrawiam.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
ŁocywiściePuhcio napisał(a):Miałeś na myśli oczywiście Xedos 9/ MilleniaGofNet napisał(a):Ciekawet, dlaczego. Przecież KL i KJ są montowane w Mazdach 929,
A swoją drogą, dlaczego nie montowano w w/w silnika JE 3.0i 2.954ccm V6 24v 6/DOHC 200KM 272Nm? Czyżby był jakąś nieudaną konstrukcją? On zapewne również pasowałby na mocowania KL'a. Nawet nie widuję testów tych tych jednostek .
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Hmmm. Już była na ten temat debata kiedyś. Cóż niestety generacje Milleni nie doczekały się "mocnych" silników. Oczywiście 211KM 2,3 to już jest coś, ale przy wadze pojazdu nie zapewnia sportowych osiągów. Wystarczy popatrzeć na konkurentów: A6 4,2; BMW 540;... i spojrzeć w dane przyśpiesznie... około 5 sekund do setki.GofNet napisał(a):A swoją drogą, dlaczego nie montowano w w/w silnika JE 3.0i 2.954ccm V6 24v 6/DOHC 200KM 272Nm? Czyżby był jakąś nieudaną konstrukcją? On zapewne również pasowałby na mocowania KL'a. Nawet nie widuję testów tych tych jednostek
A powracając do głównego tematu.
KJ (czyli Miller) wg. wikipedii występował tylko w połączoeniu z automatyczną skrzynią.
Czy możliwe byłoby połaczenie tego silnika z M/T? Tylko jaka skrzynia? Jak rozwiązać problem sprzęgła?wikipedia napisał(a):A Variable Resonance Induction System (VRIS) was used on the K8, KF, and KL, optimizing torque production over the entire rev band. The K8, KF, and KL engines all had a 7,000 rpm redline. The KJ-ZEM Miller cycle engine had a 6,000 rpm redline, but was only available mated with an automatic transmission.
Pytań można zadawać tysiace.
Moim zdaniem do BA najrodzsądzniej byłoby wsadzić KL-ZE... ale to tylko moje zdanie .
Pozdrawiam,
Paweł
Paweł
- Od: 16 sty 2005, 17:08
- Posty: 2553
- Skąd: Katowice
- Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG
A ja się jeszcze raz powtórzę i poproszę o odpowiedź kogoś, kto wie napewno:
brii napisał(a):Czyli K8, KF, KL i KL-ZE mają takie same mocowania
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości