Mazda 323F / 323S (BJ) – Opinie i Informacje

Mazda 323 1998–2003

Postprzez Pyton162 » 22 lut 2010, 15:12

swego czasu byla jedna bj 1.8 mial ja gosc o niku Papajo jak pamietam i jego bj 1.8 ganiala wiekszosc kf na 400m , co mial robione napewno caly wydech , dolot , i chyba jakies tam na nowo strojenie ale musialbys poszukac jego bylego topiku
Pyton162
 

Postprzez tomciokr » 22 lut 2010, 20:46

Mysz&Puma BJ nigdy nie będzie sportowym samochodem. Nie powiem bo po dwóch latach jeżdżenia 130 konnym silnikiem jest niedosyt, zawsze jest mało. Ale ten silniczek 130km przy tej masie naprawdę daje radę i można pocisnąć. Dzisiaj 160km w nowych samochodach to do kieszeni można sobie schować. Przy tych osiągach (8,5s-100km) i tym spalaniu to naprawdę dobry kompromis, nie ma co się bać jadąc w trasę że ci się bak skończy po 200km. Jak chcesz jakąś strzałę to musisz poszukać innego samochodu, na pewno nie tak "familijnego" jak BJ. Jak chcesz wszechstronny i mocny to chyba klasę wyżej trzeba szukać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 16:33
Posty: 361
Skąd: Kraków
Auto: Honda CR-V
Hyundai Getz 1.1
Była Mazda 323F BJ FS 2.0

Postprzez PumaRST » 23 lut 2010, 10:33

tomciokr napisał(a):......tych osiągach (8,5s-100km)......


chyba ci sie pomyliło bo katalogowo jest 9,1 lub 9,7 0-100km/h. Gdyby było tak jak twierdzisz to takie osiągi by były w pełni OK
była 2 x 323GLX, była 323GT

Nissan Almera GTI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2006, 13:46
Posty: 83
Skąd: O.B.R. Niestachów

Postprzez NBR » 23 lut 2010, 18:13

8,5 – 9s to zadbany silnik FP posiada, może gdyby się postarać to FS pojedzie niżej 8s

Pozdrawiam...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2006, 21:46
Posty: 492
Skąd: W-Wa | Izabelin
Auto: M323F/BJ/FP

Postprzez tomciokr » 23 lut 2010, 19:05

Mysz&Puma napisał(a):
tomciokr napisał(a):......tych osiągach (8,5s-100km)......


chyba ci sie pomyliło bo katalogowo jest 9,1 lub 9,7 0-100km/h. Gdyby było tak jak twierdzisz to takie osiągi by były w pełni OK


Nic mi się nie pomyliło. Katalogi katalogami, nie wiadomo jak i gdzie mierzone. Jak sam widzisz raz podają 9,1 a raz 9,7 sekundy. Osobiście mierzyłem poprzez komputer diagnostyczny, nie żadnymi stoperami czy GPS'ami które mają duże opóźnienia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 16:33
Posty: 361
Skąd: Kraków
Auto: Honda CR-V
Hyundai Getz 1.1
Była Mazda 323F BJ FS 2.0

Postprzez PumaRST » 23 lut 2010, 19:27

OK, nie sprzeczam sie, z reguły katalogi zaniżają wiec spodziewalem sie że jest coś koło 9,5s. W takim razie jestem miło zaskoczony :D
była 2 x 323GLX, była 323GT

Nissan Almera GTI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2006, 13:46
Posty: 83
Skąd: O.B.R. Niestachów

Postprzez eXelium » 23 lut 2010, 23:00

Tak się wtrące, że jeśli komuś brakuje mocy w bj'tce to zawsze może wrzucić 2.5 V6 KL-ZE :) . Widziałem już na zachodnich forach jak ludzie wrzucali. Podobno wszystko jest plug and play. Wrzucasz silnik, zmieniasz przeguby na te z mx-6. Jedyny problem leży w kompie KL-ZE chodzi jeszcze na OBD I a w BJ'tce jest OBD II.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2008, 15:50
Posty: 34
Skąd: Szczecin
Auto: 323F BJ 2002 1.6

Postprzez PumaRST » 24 lut 2010, 10:04

eXelium napisał(a):Tak się wtrące, że jeśli komuś brakuje mocy w bj'tce to zawsze może wrzucić 2.5 V6 KL-ZE :) . Widziałem już na zachodnich forach jak ludzie wrzucali. Podobno wszystko jest plug and play. Wrzucasz silnik, zmieniasz przeguby na te z mx-6. Jedyny problem leży w kompie KL-ZE chodzi jeszcze na OBD I a w BJ'tce jest OBD II.


oczywiście, jeszcze można FS uturbić lub przerobić na FS-ZE tylko to sie wiąże z czasem pieniążkami itd.
była 2 x 323GLX, była 323GT

Nissan Almera GTI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2006, 13:46
Posty: 83
Skąd: O.B.R. Niestachów

Postprzez knyklu » 24 lut 2010, 10:08

eXelium napisał(a):Tak się wtrące, że jeśli komuś brakuje mocy w bj'tce to zawsze może wrzucić 2.5 V6 KL-ZE :) . Widziałem już na zachodnich forach jak ludzie wrzucali. Podobno wszystko jest plug and play. Wrzucasz silnik, zmieniasz przeguby na te z mx-6. Jedyny problem leży w kompie KL-ZE chodzi jeszcze na OBD I a w BJ'tce jest OBD II.

Przed liftem jest jeszcze OBDI
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2007, 14:23
Posty: 288
Skąd: Konopnica
Auto: BJ ZL

Postprzez Mako » 24 lut 2010, 15:16

Przed liftem jest jeszcze OBDI

Dokladnie, do tego K8/KF/KL/KL-ZE nie wchodzi do BJ bez sporej rzezby i nie jest to operacja plug&play. Niestety, tak to juz dawno w klubie byloby kupa BJ z KL-ami pod maska ;)
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Postprzez PumaRST » 24 lut 2010, 15:35

Mako napisał(a):
Przed liftem jest jeszcze OBDI

Dokladnie, do tego K8/KF/KL/KL-ZE nie wchodzi do BJ bez sporej rzezby i nie jest to operacja plug&play. Niestety, tak to juz dawno w klubie byloby kupa BJ z KL-ami pod maska ;)



a tak to pozostaje tylko Turbienie lub : http://www.youtube.com/watch?v=ExfY09OwjDY – całkiem fajnie jak na N/A :D
była 2 x 323GLX, była 323GT

Nissan Almera GTI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2006, 13:46
Posty: 83
Skąd: O.B.R. Niestachów

Postprzez zurekk » 24 lut 2010, 21:10

Witam Szanownych użyszkodników BJtek.
Chciałbym się zapytać o nawiew. Czy tylko u mnie działa dość słabo (chodzi o siłę nadmuchu) i głośno (na 2gim, 3cim, 4tym biegu)? Czy ten typ tak ma?
Niestety nie mam z kim porównać, a autko to BJ z silnikiem 1.5, klimatyzacją bez filtra kabinowego (za schowkiem brak-macałem ;) ).
Madzia sprzedana, na forum na pewno jeszcze wrócę ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2009, 13:17
Posty: 85
Skąd: Ostrzeszów
Auto: Była 323f BJ – dzielnie służyła, ale sprzedana. Jeszcze tu wrócę :)

Postprzez Jacekm_ » 25 lut 2010, 10:59

Mam tak samo z tym nawiewem. Już się przyzwyczaiłem. Też mam klimę bez filtra, nawiew na głośność chodzi tak jak powinien, za to dmucha moim zdaniem za słabo – szczególnie na szybę. Ale puki nie ma wilgoci w aucie to starcza.

Co do KL'a to w żadnym wypadku bym takiego silnika nie włożył do BJ. Stary, ciężki, lubiący olej i benzynę w każdej ilości. Bez sensu, ale każdy robi jak uważa. 100 razy bardziej bym wolał włożyć TURBO, bo i tak z suszarką by było lepiej pod każdym względem niż z tym 2,5L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2008, 17:56
Posty: 486
Skąd: Łódź
Auto: mazda dwa zero

Postprzez ANNA » 7 mar 2010, 22:51

Witam wszystkich zainteresowanych tematem.Od roku jeżdżę Mazdą 323f,silnik 101KM w dieslu 2.0.Kupiłam po Niemcu ze stanem licznika ok.180.000.Zrobiłam rozrząd i resztę wymaganą przy tym wskazaniu.Jeżdżę głównie po Warszawie,a czasami trasa 600km.ciągiem(wysiadam wtedy z samochodu jak na rauszu-twarde zawieszenie przy prędkości średniej 140-150km/100 daje w nogi :D )spalanie wychodzi max 6,5/100.Przez rok eksploatacji wyjeździłam przeszło 50.000km bez dodatkowych niespodzianek(czytaj:napraw)Składane w stolik przednie siedzenie pasażera(obsługa kompa i posiłek w trasie)i "odjazdowa"tylna kanapa(powiększenie bagażnika)-SUPER.Niektórzy narzekają na zbyt "konkretny drążek zmiany biegów".Powiem tak:od ok.0,5 roku mam problem z prawą ręką(czeka mnie martwica).Dzięki temu "konkretowi"ani razu skrzynia nie zgrzytnęła przy zmianie biegu,a elastyczność silnika pozwala mi jeździć w największym korku bez poczucia dyskomfortu.Dodam jeszcze,że Mazda odpalała tej zimy z pierwszego"kopa"przy -27 (wiem...świece żarowe,akumulator,itp.),a po przejechaniu kilkuset km.nigdy nie bolały mnie plecy lub kark,co zdarzało się w innych samochodach. :).
LUDZIE,MYŚLCIE-TO NIE BOLI !!!
Anna
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2009, 20:41
Posty: 144
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda323f ,BJ , 2.0 DiTD

Postprzez kdrzazga9 » 7 mar 2010, 22:57

Koleżanko 50k w ciągu roku no to sporo czasu spędzasz w samochodzie jak na polskie warunki drogowe to chyba trochę dużo co do wygody i komfortu to rzeczywiście fotele się japończyką udały w naszych Madziach
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 wrz 2008, 22:48
Posty: 10
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda XEDOS 6 1.6 DOHC LPG

Postprzez ANNA » 8 mar 2010, 00:01

Taka praca i przyjemność z niej ile jazdy w niej :) Fotele-cóż.Dla mnie bardzo wygodne. <jupi>i nie zasypiam w nich jadąc nocą(co bardzo lubię).
LUDZIE,MYŚLCIE-TO NIE BOLI !!!
Anna
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2009, 20:41
Posty: 144
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda323f ,BJ , 2.0 DiTD

Postprzez Enkidu » 12 mar 2010, 14:31

Posiadam Mazde 323f BJ DiTD 101KM. Jestem bardzo zadowolony.

Przy ruszaniu 1-wszy bieg wydaje się bardzo krótki, ale od dwójki zaczyna się przyjemna jazda.
Na trasie jest czym wyprzedzac, zwłaszcza przy większych prędkościach. (80-120km/h)
Trasę Tallin -Kraków (ok 1400km) pokonałem w 22h, na drugi dzień nawet nie bolały mnie plecy, bardzo wygodne auto.
Najmniejsze spalanie z załadowanym autem i włączoną klimatyzacją to 4,46l/100km. (Drogą Via Baltica – przy prędkości 80-100km/h)
W mieście z klimą 6,4-6,9l/100km
Średnie latem 5-5,5
Średnie zimą 5,3-6,1

Od momentu zakupu zepsuł się alternator (ok.300pln)
Zapiekł się tylny docisk hamulca.

Kupiłem auto z :
zepsutym czujnikiem lewym tylnym ABS. (300pln)
zepsutym czujnikiem w pompie wtryskowej (900pln)

Do wad tego modelu można zdecydowanie dopisac skłonnośc do korozji.
Rdza pojawiła się na tylnych nadkolach. Wykonanie reperaturek wraz z zabezpieczeniem antykorozyjnym nadkoli, podwozia, profili wew, wyniosło ok.1700pln.

ostatnio mam problem z spryskiwaczem przedniej szyby, mimo wymiany przewodów, dalej jest w nim niskie ciśnienie:(
Niedziała także spryskiwacz tylnej szyby.(od momentu zakupu).

Ogólnie jestem bardzo zadowolony z auta, które ma przebieg 183000km
Mazda 323F 2.0DiTD 85KM 2002r BJ, przebieg-199000km, olej-5w30 shell
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 wrz 2008, 12:20
Posty: 18
Skąd: Kraków

Postprzez gutek_wrb » 15 mar 2010, 09:01

Witam!
Jestem nowym posiadaczem 323-F TRSI 2,L/131KM sprowadzonej w 2009 z obszaru Beneluxu. :D
Ale jazda na każdym dystansie jest DUŻĄ Frajdą <faja>
Silnik DOCH jest dla mnie znany z innych aut i powiem że przy dobrym eksploatowaniu (wymiana, płynów i akcesoriów) potrafi zrobić ponad 200 000 km zwłaszcza motory 88/91KM paląc przy tym ok.6-7 l/100 benzyny.
Ten zaś w samym sobie najlepszą klasą dlatego samochód jest bardzo dobry i zadowala się ok. 10l/100km przy 100-120 km/godzinne przy poziomie 3100-3500 obrotów, mam tzw.FULL Opcję dlatego sugeruję się wskazaniami komputera, <nauka>
Polecam kupno tego modelu tym którzy lubią czasem przeskoczyć na prostej parę Tirów!

Gutek papa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2010, 23:52
Posty: 1349 (43/29)
Skąd: WolnaRepublikaBieszczad
Auto: CeX-30 -AWD aktualnie

Postprzez tomciokr » 15 mar 2010, 17:45

gutek_wrb napisał(a):Ten zaś w samym sobie najlepszą klasą dlatego samochód jest bardzo dobry i zadowala się ok. 10l/100km przy 100-120 km/godzinne przy poziomie 3100-3500 obrotów, mam tzw.FULL Opcję dlatego sugeruję się wskazaniami komputera,


Albo wskaźniki kłamią albo cosik za dużo spala ci te wozidełko.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 16:33
Posty: 361
Skąd: Kraków
Auto: Honda CR-V
Hyundai Getz 1.1
Była Mazda 323F BJ FS 2.0

Postprzez lukaszek323f » 18 mar 2010, 20:56

Mi na 135 km trasa Tarnogród – Lublin 100-120km/h spalił 8.5 litra ;P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2007, 14:01
Posty: 595
Skąd: LUBLIN
Auto: Była 323f BG,323f Sportive
Obecnie BMW E60 530D

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323