Dławienie, brak mocy

Mazda 121 1991–1996

Postprzez andrzej-w » 25 lip 2008, 13:25

on dluzszego czasu zmagam sie z problemem, ktory ostatnio sie nasilil
problem wyglada podobnie jak u

do 1700 rpm i TYLKO na biegu 1 i 2 silnik jest jakis zdlawiony, nie ma mocy, rwie, zabkuje, dlawi sie... musze ratowac sie jazda na polsprzegle, badz utrzymywac obroty powyzej 1700..
powyzej tych obrotow jest ok, poza tym, ze vmax to 120 :)
pod obciazeniem 3 pasazerow auto sie ledwo rozpedza, mailem sytuacje przy wyjezdzie ze skrzyzowania, ze ja mu w gaz na 2, a on sie ledwo toczy, prawie zero reakcji na wcisniecie pedalu gazu.. zaczynam bac sie nia jezdzic

na jalowym silnik chodzi bez zarzutu, trzyma obroty i wkreca sie do odciecia

czyscilem styki wtyczek, sprawdzalem czy wszystko jest polaczone jak nalezy, sprawdzilem swiece (zmieniane byly w listopadzie) sa ok suche i nie zakopcone, dyskoteki pod maska brak
wyczyscilem tez kopulke z lekkiego osadu na stykach i wydaje mi sie, ze szarpie (efekt taki, jakby nie dostawal odpowiedniej dawki paliwa, albo mieszanka byla zla, ale to samo jest na PB i LPG) jeszcze bardziej :o
Hope for the best, prepare for the worst
Moja 323C
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2007, 15:02
Posty: 787
Skąd: Nowy Dwor Maz.
Auto: Mazda MX-3 white V6

Postprzez infinito » 27 lip 2008, 14:52

moze zczytaj bledy z komputera..
Mateusz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lut 2008, 15:18
Posty: 146
Skąd: Trójmiasto
Auto: mazda mx-3 1.6 1993

Postprzez andrzej-w » 27 lip 2008, 20:50

wlasnie zapomnialem napisac, ze nie ma zadnych bledow
Hope for the best, prepare for the worst
Moja 323C
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2007, 15:02
Posty: 787
Skąd: Nowy Dwor Maz.
Auto: Mazda MX-3 white V6

Postprzez yari » 29 lip 2008, 09:16

przeplywka?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2005, 14:21
Posty: 400
Skąd: nowa praga
Auto: kosmetyczka

Postprzez strOOs » 29 lip 2008, 12:13

andrzej-w uszczelka pod ktoryms z kolektorow lub kolektory nieszczelne. Obejrzyj dokladnie.
Zapal silnik i pryskaj na uszczelki czyms typu WD-40. Jak jest szpara to jak ja zaslepi to na chwile poprawia sie obroty.
"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his."
www.zacharow.info – portfolio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2005, 00:24
Posty: 1884
Skąd: Łódź
Auto: 323F BJ FP LPG

Postprzez Miclosch » 29 lip 2008, 15:50

Sprawdź też świece i kable. Ja już się brałem za ogromny remont silnika, miałem wizję wymiany całego samochodu po kolei. Aż mnie tknęło żeby zajrzeć w świece... okazało się że miały japońskie krzaczki i wybitą datę produkcji z 1991 roku i jak je fabryka wkręciła tak zostały – z kablami było tak samo.

Po zmianie problem zniknął jak ręką odjął. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2006, 21:02
Posty: 103
Skąd: Warszawa - Mokotow
Auto: 121 1.4i 16v & MX-5 1.6i

Postprzez andrzej-w » 10 wrz 2008, 07:47

swiece maja pol roku, na poprzednich bylo podobnie, z tym ze wtedy jeszcze na benzynie nie bylo problemu, szarpal tylko na lpg. kable chce wymienic, chociaz nie swieca i wydaja sie ok(firmy Sakura, co ciekawe, nie ma nigdzie informacji, ze takowe wystepuja dla 121 DB), ale mam problem ze znalezeniem NGK tak jak pisalem w innym poscie. dodatkowo zauwazylem, ze jak np. na 2-ce trzymam obroty nawet powyzej 3000 i chocby lekko zwolnie pedal gazu i z powrotem go wcisne, mam identyczne szarpanie, jak na niskich obrotach.. tak, jakby brakowalo paliwa, albo bylo cos z mieszanka paliwa nie tak.
problem nie wystepuje przy biegu wstecznym, moze zaczne jezdzic tylem ;> chociaz gdy kupilem auto, wlasnie przy wstecznym byl efekt plywania obrotow, a do przodu bylo ok (na benzynie).
Hope for the best, prepare for the worst
Moja 323C
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2007, 15:02
Posty: 787
Skąd: Nowy Dwor Maz.
Auto: Mazda MX-3 white V6

Postprzez andrzej-w » 14 wrz 2008, 18:54

wymnienilem juz kable zaplonowe, caly aparat zaplonowy, wtrysk z czujnikiem polozenia przepustnicy i przeplywomierzem i ZERO poprawy.. wymienilem tez cala obudowe filtra powietrza z dolotem, bo moja byla klejona tasmami

dodatkowo jest dziwna sytuacja z obrotami, raz pod obciazeniem elektrycznym (swiatla) podnosi obroty, innym razem ujmuje... acha i kompletnie nie reaguje na regulacje srubami regulujacymi obroty, mozna sobie krecic do woli bez efektu w pracy silnika

sorry za post pod postem, moze ktos cos podpowie..
Hope for the best, prepare for the worst
Moja 323C
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2007, 15:02
Posty: 787
Skąd: Nowy Dwor Maz.
Auto: Mazda MX-3 white V6

Postprzez waldii » 14 wrz 2008, 20:12

andrzej-w szkoda Twojej kasy :| Jakbys poszukal na forum to bys znalazl.Masz typowe objawy syfu w zbiorniku paliwa.Jest tam na dnie zbiornika taka zakrecona rurka,w ktorej gromadzi sie syf.Jak masz malo paliwa to szarpie,jak masz pod sam korek powinno przestac szarpac.Jak jedziesz na wstecznym to jest oki a jak jedziesz do przodu to na zakrecie w prawo przestaje totalnie ciagnac.Zgadza sie??Zdejmij [jaka?] kanape,masz tam plytke od zbiornika paliwa z rurkami i kablami na chyba 6 srubek.Odkrec i poswiec sobie latarka.Pewnie tam jest ladna zupka pomidorowa.Sprawdz to i napisz.Sprawdz tez czy pompa paliwa [rzy skladaniu opada na samo dno.Powodzenia
waldii
 

Postprzez andrzej-w » 14 wrz 2008, 22:59

waldii, dzieki za sugestie, ale to samo mam na LPG, tylko nasilone i od LPG sie zaczely problemy, przegladajac inne tematy objawy wskazywalyby na TPS, ale
1> mam dwa, na obu jest to samo
2> komputer nie pokazywal jego bledu, wiec zakladam, ze oba sa sprawne
coz, zostaly mi do sprawdzenia jeszcze swiece, moge miec przytkany tlumik, bo np przy okazji naprawy centralnego, okazalo sie, ze czesc wkladu katalizatora przedmuchalo do niego, reszta tlumika nie byla ruszana.
a moze sprzeglo? przy ruszaniu na 1 i 2 zaraz po wrzuceniu biegu jest odczuwalne zdlawienie, zejscie z obrotow do ok 200 na sekunde/ dwie, po chwili ich powrot do wlasciwych,z innej strony biegi wchodza bez problemow.
mysle tez nad odlaczeniem instalacji LPG i sprawdzeniem jak wtedy chodzi tylko na benzynie, tymbardziej, ze dzisiaj przy rozruchu silnika uslyszalem niepokojace trzeszczenie dochodzace z centralki lpg :p
o czesci sie nie martwie, bo mam dostep do calosci, btw. jak ktos czegos potrzebuje do kaczuchy, to prosze pisac na priv ;>
Hope for the best, prepare for the worst
Moja 323C
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2007, 15:02
Posty: 787
Skąd: Nowy Dwor Maz.
Auto: Mazda MX-3 white V6

Postprzez waldii » 14 wrz 2008, 23:09

andrzej-w napisał(a):waldii, dzieki za sugestie, ale to samo mam na LPG

<glupek2> a sorki nie doczytalem,ze masz gaz :| :P To nie mam pojecia co to moze byc.A gaz masz na srubie czy SGI?
waldii
 

Postprzez andrzej-w » 15 wrz 2008, 16:15

LPG II gen., parownik tomasetto (ma jakies 40tys km), sterownik lecho mini, polaczony z krokowym gazu i TPSem i sonda lambda – przy okazji, czy walnieta sonda ZAWSZE objawia sie znacznie zwiekszonym spalaniem?
Hope for the best, prepare for the worst
Moja 323C
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2007, 15:02
Posty: 787
Skąd: Nowy Dwor Maz.
Auto: Mazda MX-3 white V6

Postprzez waldii » 15 wrz 2008, 19:14

andrzej-w napisał(a):czy walnieta sonda ZAWSZE objawia sie znacznie zwiekszonym spalaniem?

zazwyczaj tak ale nie niekoniecznie.a przypadki,ze pracuje nieprawidlowo w poszczegolnych stanach.Na analizatorze spalin sprawdzisz co sie dzieje z tymi spalinkami a przy okazji sonde lecz lepiej ja zmierzyc miernikiem analogowym.Mialem tez przypadek ale w nissanie.Sonda siedziala kompletnie a komp nie wywalal bledu.A czy jak wymieniles TPS zostal on poprawnie ustawiony????A i jeszcze jeden pomysl.Czy pod sterownik gazu mozna kompa podlaczyc??Nie wiem wlasnie jak w Twoim sterowniku ale w innych generacjach miales wglad na lapku jakie sa sygnaly i wartosci wplywajace z czujnikow.Moze to cos pomoze?
waldii
 

Postprzez andrzej-w » 15 wrz 2008, 19:44

mam taki oto sterownik
http://www.lecholpg.pl/pl/oferta_mini.html
– moze wyminiec ten najprostszy shit na cos lepszego wraz z nwoym parownikiem? tylko na co, trzeba bedzie podpytac w dziale LPG
Hope for the best, prepare for the worst
Moja 323C
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2007, 15:02
Posty: 787
Skąd: Nowy Dwor Maz.
Auto: Mazda MX-3 white V6

Postprzez waldii » 15 wrz 2008, 20:05

andrzej-w napisał(a):mam taki oto sterownik

nic mi to nie mowi,bo w sumie tylko w sekwencji siedzialem a tam sprawa by byla jasna.


andrzej-w napisał(a):moze wyminiec ten najprostszy shit na cos lepszego wraz z nwoym parownikiem? tylko na co, trzeba bedzie podpytac w dziale LPG

a to akurat z tym problemem nie ma duzo wspolnego.Mozesz jedynie wypiac sterownik i wtedy zobaczyc co na benzynie sie dzieje,bo moze on cos pitoli


andrzej-w <czytaj>

waldii napisał(a):A czy jak wymieniles TPS zostal on poprawnie ustawiony??
waldii
 

Postprzez andrzej-w » 16 wrz 2008, 07:04

waldii: przelozylem caly wtrysk z tps'em i przeplywomierzem z innej magdaleny, wiem, ze nie jest ustawiony centralnie tylko skrajnym polozeniu
Hope for the best, prepare for the worst
Moja 323C
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2007, 15:02
Posty: 787
Skąd: Nowy Dwor Maz.
Auto: Mazda MX-3 white V6

Postprzez matlox » 16 wrz 2008, 11:53

Hmm, objawy które opisujesz miałem ostatnio w swoim drugim samochodzie. W Thalii na LPG nie miałem mocy. Samochód był po przeglądzie z wymienionymi świecami, przewodami, etc... Na benzynie chodził bez problemów. W serwisie który zakładał mi gaz sprawdzili i okazało się że czujnik który podaje ciśnienie gazu fałszował wyniki. Na pytanie o przyczynę powiedzieli, że być może ze starości mebrana się uszkodziła, czy cuś... Anyway wydatek 200 PLN i jak ręką odjął.
Pozdrawiam,
Matlox
Początkujący
 
Od: 20 cze 2008, 12:55
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 2004 r, 136 KM

Postprzez andrzej-w » 16 wrz 2008, 13:01

matlox, mozliwe i pewnie masz racje, ze parownik gowniany, bo stary i tomasetto, regulacja mozna go tylko "przydusic", ale problem szarpania i dlawienia jest na lpg i na benzynie ten sam...
Hope for the best, prepare for the worst
Moja 323C
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2007, 15:02
Posty: 787
Skąd: Nowy Dwor Maz.
Auto: Mazda MX-3 white V6

Postprzez waldii » 16 wrz 2008, 23:25

andrzej-w utaw najepiej TPSa.Na szybkiego mozesz w gniezdzie diagnostic zrobic zworke miedzy TEN i GND i dodaj troche gazu na zgaszonym silniku i powinien wlaczyc sie wentylator chlodnicu.Tu masz dokladna instrukcje,fakt ze od innego modelu ale procedura jest podobna
TPS-u ciągle za dość.....Może się to komuś przyda
1) Znajdź tzw. ślimak przepustnicy do którego zamocowana jest linka pedału gazu.
2) Na ślimaku odszukaj małą śrubkę na kluczyk ampulowy zapierającą o odbojnik.
3) Wkręć śrubkę minimalnie, aby przepustnica delikatnie wychyliła się na zewnątrz i nie zakleszczała w obudowie.
4) Odszukaj gniazdo diagnostyczne DIAGNOSIS mieszczące się po lewej stronie samochodu, niedaleko lewego kielicha.
5) W gnieździe Diagnosis odszukaj dwa styki TEN i GND
6) Zmostkuj styki za pomocą kawałka drutu w ten sposób wprowadzając ECU w tzw. TRYB TESTU
7) Potrzebny Ci będzie szczelinomierz, a przede wszystkim listki 0,10 mm i 0,50 mm.
8) Włóż listek 0,50 mm pomiędzy śrubę odbojnikową opisywaną wczesniej i odbojnik.
9) Po drugiej stronie przepustnicy patrząc od tzw. ślimaka znajdziesz małe pudełeczko przykręcone dwoma śrubami do przepustnicy.
10) Odkręć obydwie śrubki, aby umożliwić delikatne obracenie tym małym pudełeczkiem (TPS)
11) Uruchom silnik
12) Ustaw Czujnik położenia pzrepustnicy TPS w takiej pozycji, aby podczas, gdy pomiędzy śrubą odbojnikową a odbojnikiem znajduje się listek szczelinomierza o grubośći 0,50 mm pracował wentylator, a gdy włożysz listek o grubośći 0,10 mm wentylator przestawał pracować.
13) Przykręć czujnik położenia przepustnicy uważając, żeby go nie przekręcić.
14) Odszukaj śrubę Bypassu znajdującą się zazwyczaj na górze przepustnicy(Śrubokręt krzyżakowy) i wkręcając lub wykręcając ustaw obroty silnika na odpowiednim poziomie(minimalnie nad kreską określającą 750 RPM)
15) Po ustawieniu obrotów wyjmij zworkę(mostek) ze styków TEN i GND znajdujących się w gdnieździ diagnostycznym Diagnosis.
16) Sprawdź, czy obroty po wyjęciu zworki nie zmieniły się, a jeżeli tak to to powtórz czynność związaną z końcowym ustawieniem prędkośći obrotowej pamiętając o wcześniejszym wejściu w TRYB TESTU(TEN+GND)
Pozdrawiam
waldii
 

Postprzez andrzej-w » 17 wrz 2008, 10:55

waldii, serdeczne dzieki, ale czy jestes pewnien, ze dla silnika B3 w 121 jest aktualny punkt 12 zwiazany z wlaczeniem wentylatora przy 0,5mm na przepustnicy? hmmm czy linka przepustnicy powinna troche "wystawac" ku gorze na slimaku, na jego wyjsciu (patrzac od strony frontowej silnika)?
Hope for the best, prepare for the worst
Moja 323C
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2007, 15:02
Posty: 787
Skąd: Nowy Dwor Maz.
Auto: Mazda MX-3 white V6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 2 / 121