Jakie spalanie gazu? Wasze opinie
u mnie 2.3 i 15.5 to norma przy takiej jeździe dość dynamicznej – ale jak bym do dechy cały czas wciskał to i 18 mogło by pociągnąć.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej
Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
www.goldwinggl1800.blogspot.com
- Od: 24 lut 2006, 20:01
- Posty: 725
- Skąd: Białystok
- Auto: Lancer 2.0 '04 AT
Mój 1.3 16V 96rok pali na sekwencji 9,5l czy to jest normalne spalanie nie powinno być koło 8l jak ktoś ma silniczek ten na sekwencji niech pisze ile mu pali. I jeszcze inna sprawa najdziwniejsza nieważne czy jeżdżę w trasie czy po mieście ostro czy spokojnie on zawsze pali 9,5l + to już chyba na pewno nie jest normalne nie powinno być większego zróżnicowania? (wtryskiwacze waltek rail type 30, a gaz firmy AG auto gaz centrum komputer zenit reszta tomasetto)
- Od: 10 paź 2007, 16:51
- Posty: 432
- Skąd: Lubartów
- Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport
alf28 napisał(a):u mnie też około37,5Karwoś napisał(a):Dokładnie – mam butlę 42litry niby – wchodziło zawsze 36,5- 37,5.tak się okrada ludzi którzy tankują po 10-30pln .często tankuje pusty zbiornik do pełna a o wnioskach pisze tu:Karwoś napisał(a): Pod Elblągiem załadował 46,5 a dzisiaj na Statoil 45,5 – za każdym razem na Statoil wchodzi powyżej 42,5 – jak to jest że tak jest
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight= .a tłumaczenieże pompa mocniejsza to bajkibo to zawór przy butli decyduje ile litrów pozwoli wpuścić do zbiornika.
i tu kolego się mylisz bo właśnie piszę prace magisterską na temat paliw ciśnień i td, i praw fizyki nie da się oszukać , powietrza do zbiornika stalowego 20l , może wejść 20l ale może i tez wejść 30l ,tylko pod większym ciśnieniem, z gazem jest tak samo ,gaz się spręża, z benzynom tak już sie nie da, a z wodą tym bardziej, dlatego czasami na stacjach gazowych , tak się zdarza ze ktoś ma zbiornik 32 litry ,a wejdzie 37litrów ale wtedy przeważnie nie odbija zawór w butli , a czym mocniejsza pompa tym więcej tego gazu wtłoczy, w upalne dni nie jest to zdrowe, bo można doprowadzić do rozszczelnienia instalacji, bo 1 stopień cencjusza=7 barom ciśnienia więcej w zbiorniku, dzisiejsze zbiorniki wytrzymują ok 140 bar ciśnienia , i po to jest ten nieszczęsny zawór który się często zacina, lub odbija kiedy sie zachce, zeby tworzyć wolną przestrzeń by dać miejsce na rozprężenie przy zmianach temperatury, pozdrawiam
BYŁA 323 SEDANIK 96R,PREMACY 99R, OBECNIE 626GF
no... niezła teoria,tylko wytłumacz mi jeszcze;co się stało z kilometrami, które powinienem przejechać na tych dodatkowych litrach.bo szacunkowo powinienem zrobić około 50km więcejm323m napisał(a):i tu kolego się mylisz bo właśnie piszę prace magisterską na temat paliw ciśnień i td, i praw fizyki nie da się oszukać , powietrza do zbiornika stalowego 20l , może wejść 20l ale może i tez wejść 30l ,tylko pod większym ciśnieniem, z gazem jest tak samo ,gaz się spręża, z benzynom tak już sie nie da, a z wodą tym bardziej, dlatego czasami na stacjach gazowych , tak się zdarza ze ktoś ma zbiornik 32 litry ,a wejdzie 37litrów ale wtedy przeważnie nie odbija zawór w butli , a czym mocniejsza pompa tym więcej tego gazu wtłoczy
i znowu piękny słoneczny dzień
- Od: 1 lip 2006, 10:20
- Posty: 728
- Skąd: Wieś
- Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5
a jeśli chodzi o mniejszą ilość kilometrów to masz racje, zdarzają się stacje na których oszukują na litrach , ale ja akurat piszę o przypadku kolegi któremu weszło więcej ale więcej tez na tym gazie przejechał,ja miałem gaz w zasadzie we wszystkich autach ,i jeszcze nie zdarzyło mi się żeby w litrach się nie zgadzało a tankuje po rożnych stacjach, z jakością gazu jednak bywało inaczej,najwięcej gazu wchodzi przeważnie jak tankuje wieczorami , a najmniej jak tankuje w gorące dni,jeśli zapytasz kierowcę z cysterny , to każdy pojętny ci powie ze litr gazu lirowi nie zawsze jest równy , to zależy od temperatury otoczenia, tak w ogóle to gaz mierzymy w decymetrach sześciennych oczywiście przy określonej temperaturze'',gaz'' powtarzam to każdemu, ze jest ciężkim tematem do ugryzienia i do udowodnienia oszustwa
pozdrawiam
pozdrawiam
BYŁA 323 SEDANIK 96R,PREMACY 99R, OBECNIE 626GF
Ale jak to jest z gazem który znajduje się już w stanie płynnym w butli – czy propan butan w stanie płynnym też można jeszcze bardziej sprężyć?? – załóżmy że mamy litr propan – butanu w stanie płynnym – czy pod 2x większym ciśnieniem z 1 litra zrobi się mniej
– czy przypadkiem w stanie płynnym nie na się już zbyt mocno sprężać – tak jak to jest z parą wodną – można ją sprężać i rozprężać – ale już wody to raczej się nie spręży mocniej niż jest. Ale to tylko takie pytanie a nie stwierdzenie – bo na tym to się akurat nie znam
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej
Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
www.goldwinggl1800.blogspot.com
- Od: 24 lut 2006, 20:01
- Posty: 725
- Skąd: Białystok
- Auto: Lancer 2.0 '04 AT
m323m napisał(a):tak w ogóle to gaz mierzymy w decymetrach sześciennych
A czemu nie w metrach sześciennych, kolego fizyku. To przecież podstawowa jednostaka objetości? A litr to potoczna nazwa decymetra sześciennego.
- Od: 7 mar 2006, 18:03
- Posty: 168
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 626 GW 1,8i 98r. LPG SGI
Założyłem "zavoli " i niestety kicha – szarpie w okolicach 2500 obrotów i widzę że panowie nie bardzo wiedzą co z tym zrobić ( jeżdziliśmy z laptopem , ale nic to nie dało )
Jeśli ktoś zna dobry warsztat w Lublinie to poproszę o namiary – ja zakładałem na ul. firlejowskiej i jak widać na razie nie polecam.
Jeśli ktoś zna dobry warsztat w Lublinie to poproszę o namiary – ja zakładałem na ul. firlejowskiej i jak widać na razie nie polecam.
marcin711 napisał(a):Założyłem "zavoli " i niestety kicha – szarpie w okolicach 2500 obrotów i widzę że panowie nie bardzo wiedzą co z tym zrobić ( jeżdziliśmy z laptopem , ale nic to nie dało )
W tym silniku są tzw. dotryski nie wszystkie sterowniki obsługują ten system wtrysku
większość gazowników nie ma bladego pojęcia o sytemach wtryku paliwa w samochodach.
Polski stag 300 obsługuje prawidłowo ale tylko z nowym softem.
waldii napisał(a):A moj pali ok.8,5 w miescie.Musisz pobawic sie nastawami.Mi tez na poczatku palila 11 ale kilka dni jazdy z laptopem i miliard zmian w ustawieniach dalo taki efekt.Moze to tez fakt,ze mam komputer sterujacy polski DIEGO(ponoc najlepszy)Po zmianie ustawien kopa ma jak na PB(sprawdzane na 400m)a na hamowni na LPG wyszlo 95PS a fabrycznie ma niby 90.Ale moze przyczyna tkwi w silniczku,bo do 94r.te same 1.8 FP mialy 115Ps i palily wiecej.Gdzies to nawet na forum bylo jakie sa roznice.Pozdro i powalcz z tym,moze cos sie uda zrobic.
Witam!
Czy mógłbyś coś bliższego napisać o nastawach z laptopem? Mam program do regulacji gazu Mistral po ustawieniu wydaje mi się że trochę za dużo pali,wczoraj jechałem na autostradzie ze stałą predkością 130km/h {tempomat} i spalił 12,5l/100km a w mieście to pali nawet do 16-tu.Początkowo jak kupiłem ten samochód to palił w mieście ok. 13,5l/100,po czym zaczęły skakać obroty,wyczyściłem przepustnicę zmieniłem nastawienie śrubką wolnych obrotów z obrotami jest OK ale zużycie wzrosło i nie wiem co podregulować żeby spadło ,według programu powinno być dobrze a nie jest.Byłbym wdzięczny za pomoc.Sinik mam 2,0l z2001r o mocy 116KM,instalacja gazowa Autronic EasyJet. Janek B.
-
Janek B.
Moja hybryda FS + komputer wtrysku, kolektor od FP wkońcu się opamiętała (BLOS) i na trasie zchodzi poniżej 9l LPG, wcześniej 11-12l
- Od: 10 mar 2007, 17:55
- Posty: 574
- Skąd: Pisz
- Auto: 626 GEA 2,0 DOHC
Wiecie może, czy jak komputer obsługuje mikrowtryski to jest jakaś opcja w sofcie? Bo facet mi "zwiększa czułość wtryskiwaczy na sygnały z komputera benzyny" i bardzo mało to pomaga.
może zmienić komputer ? warsztat?
dzięki
może zmienić komputer ? warsztat?
dzięki
Karwoś napisał(a):Ale jak to jest z gazem który znajduje się już w stanie płynnym w butli – czy propan butan w stanie płynnym też można jeszcze bardziej sprężyć?? – załóżmy że mamy litr propan – butanu w stanie płynnym – czy pod 2x większym ciśnieniem z 1 litra zrobi się mniej– czy przypadkiem w stanie płynnym nie na się już zbyt mocno sprężać – tak jak to jest z parą wodną – można ją sprężać i rozprężać – ale już wody to raczej się nie spręży mocniej niż jest. Ale to tylko takie pytanie a nie stwierdzenie – bo na tym to się akurat nie znam
dokladnie sam tam kolega m323m pisal ze benzyny sie nie sprezy bo jest ciecza, tylko gaz, ale wlasnie w zbiornikach jest gaz w stanie cieklym czyli jest ciecza a ciecze sie nie sprezaja i jak to z tym tankowaniem? jezdze pare km na gazie i nie zdazylo mi sie zatankowac wiecej i wiecej przejechac. zalewaja mi wiecej litrow i jezdze tyle samo albo mniej. ogolnie prawie na zadnej stacji nie ma dobrego gazu i na wielu oszukuja. jesli chodzi o benzyne czy rope to na kazdej oszukuja – dystrybutory maja tolerancje, zrobiono badania i na zadnej stacji dystrybutory nie "mylily" sie na korzysc klienta tylko na jego niekorzysc wszystko w granicach tolerancji. sa to setne czesci dla nas nieodczuwalne ale w skali stacji na pewno odczuwalne i to sporo. z gazem jest zapewne podobnie, nie dosc ze jest kiepskiej jakosci (kazdy gazownik powie ze w tym kraju tak jest). to jeszcze nas żenia
i tak qurfaaa caaale zycie
- Od: 8 kwi 2008, 11:35
- Posty: 552
- Skąd: 3miasto
- Auto: Mazda 3 BK LF było....
kubi2410 napisał(a):Mój 1.3 16V 96rok pali na sekwencji 9,5l czy to jest normalne spalanie nie powinno być koło 8l
Mi paliła podobnie kiedy jeździłem na LPG (co prawda II gen.) cały czas było 9-10l miasto 70%/trasa 30% Sporadycznie udawało się zejśc na trasie poniżej 9l.
Fides et Ratio
- Od: 7 sty 2006, 18:53
- Posty: 93
- Skąd: Konstancin-Jeziorna
- Auto: 323C 1.3,1997, 626 1996 FP
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości