Mazda6 – Jaką instalację założyć?
Wyobraź sobie, że Ci "mędrcy" mają już jakieś doświadczenie w zakładaniu instalacji gazowych, a ich opinie są poparte praktyką
Jeśli będziesz miał podobne doświadczenie i będziesz wnosił coś konkretnego do tematu to chętnie Cię wysłucham. Na razie Twoje wywody odczytuję z pewna dozą nonszalancji.
Co do samej instalacji BRC, nie mam złego zdania, znajomi mają w Golfie IV i Polo III, nie narzekają.
Co do samej instalacji BRC, nie mam złego zdania, znajomi mają w Golfie IV i Polo III, nie narzekają.
- Od: 9 maja 2012, 22:31
- Posty: 89
- Auto: Mazda 6 Hatchback, 2.0 16V 141KM LF – 2003r + LPG
Witam
Jaki sterownik wybrać STAG-300 ISA2 czy STAG-300 Premium do Mazdy6 2.0 147KM 2007rok?
STAG-300 Premium ma następujące dodatkowe opcje których nie ma STAG-300 ISA2:
– komunikacja z każdym samochodowym systemem OBD II i EOBD (nie tylko CAN)
– stałe łącze z OBD pojazdu, nie zakłócające pracy systemu OBD i umożliwiające podłączenie testerów, urządzeń diagnostycznych, itp.
– oddzielna adaptacja wtryskiwaczy na BANK 1 i na BANK 2
– inteligentny System Autokorekcji ISA (bieżące monitorowanie korekcji krótko i długoterminowych
STFT i LTFT)
– odczytywanie korekcji ECU silnika
– dobór składu mieszanki do bieżących korekcji sterownika benzynowego
Natomiast STAG-300 ISA2 ma:
– inteligentny System Autoadaptacji ISA2 (automatyczna korekcja na podstawie czasów wtrysku benzyny)
Pytanie brzmi: Czym w praktyce różnią się powyższe sterowniki? Który będzie lepszy dla mojej Mazdy?
Jaki sterownik wybrać STAG-300 ISA2 czy STAG-300 Premium do Mazdy6 2.0 147KM 2007rok?
STAG-300 Premium ma następujące dodatkowe opcje których nie ma STAG-300 ISA2:
– komunikacja z każdym samochodowym systemem OBD II i EOBD (nie tylko CAN)
– stałe łącze z OBD pojazdu, nie zakłócające pracy systemu OBD i umożliwiające podłączenie testerów, urządzeń diagnostycznych, itp.
– oddzielna adaptacja wtryskiwaczy na BANK 1 i na BANK 2
– inteligentny System Autokorekcji ISA (bieżące monitorowanie korekcji krótko i długoterminowych
STFT i LTFT)
– odczytywanie korekcji ECU silnika
– dobór składu mieszanki do bieżących korekcji sterownika benzynowego
Natomiast STAG-300 ISA2 ma:
– inteligentny System Autoadaptacji ISA2 (automatyczna korekcja na podstawie czasów wtrysku benzyny)
Pytanie brzmi: Czym w praktyce różnią się powyższe sterowniki? Który będzie lepszy dla mojej Mazdy?
- Od: 26 lip 2011, 10:06
- Posty: 177
- Auto: Mazda 6 Executive '07 GG 2.0 147KM LPG Stag 300 Premium
2.0, 147KM, 2007rok, Stag Premium. Wg mojego gazownika (ja się nie wymądrzam
) podstawowa różnica polega na tym, że korekcje są dokonywane w czasie rzeczywistym, praktycznie skład mieszanki jest przez cały czas optymalny. Jeżdżę na razie 3 miesiące, w różnych warunkach, przejechałem ok. 8tys. km i żadnych problemów.
- Od: 7 kwi 2012, 18:12
- Posty: 1
- Skąd: Gdynia
- Auto: Mazda 6 GJ 2.0 Skypassion 2015 r.
"Szacunkowy koszt instalacji to 3200zł. Proponuje Panu elektronikę lpgtech na reduktorze shark i wtryskiwaczach hana z uwagi na to że jest to bardzo nietypowe auto i niemożna zaoszczędzić na osprzęcie, jak chce być Pan zadowolony".
Ja dostałem ofertę jak wyżej. Co myślicie? Chciałem Staga, ale jakoś ciężko kogoś w okolicy u mnie znaleźć kto by go montował i potem ewentualnie serwisował tak, żeby nie trzeba było kawał jeździć.
Ja dostałem ofertę jak wyżej. Co myślicie? Chciałem Staga, ale jakoś ciężko kogoś w okolicy u mnie znaleźć kto by go montował i potem ewentualnie serwisował tak, żeby nie trzeba było kawał jeździć.
- Od: 20 mar 2012, 23:36
- Posty: 15
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda 6 GG, 2.0 16V 141 km Exclusive, 2004 r. Kombi Czerwona
Cześć
Dane techniczne mojej instalacji gazowej którą ostatnio założyłem:
sterownik: STAG 300 Premium
wtryskiwacz: HANA 2000 TYP A (zielone)
zawór gazowy: Valtek
reduktor: ACR01
zbiornik: Bormech 630/55L toroidalny
wielozawór: Tomasetto
zawór tankowania: Tomasetto
wlew: Pod klapkę
inne: Filtr fazy lotnej puszkowy z odstojnikiem, pokrowiec na koło zapasowe
Warsztat:
PPUH Gaz-Parts
28-100 Busko-Zdrój
Młyny 23
e-mail: info@autogaz-busko.pl
Jak na razie przejechane tylko 500km, ale póki co wszystko pracuje wyśmienicie.
Dane techniczne mojej instalacji gazowej którą ostatnio założyłem:
sterownik: STAG 300 Premium
wtryskiwacz: HANA 2000 TYP A (zielone)
zawór gazowy: Valtek
reduktor: ACR01
zbiornik: Bormech 630/55L toroidalny
wielozawór: Tomasetto
zawór tankowania: Tomasetto
wlew: Pod klapkę
inne: Filtr fazy lotnej puszkowy z odstojnikiem, pokrowiec na koło zapasowe
Warsztat:
PPUH Gaz-Parts
28-100 Busko-Zdrój
Młyny 23
e-mail: info@autogaz-busko.pl
Jak na razie przejechane tylko 500km, ale póki co wszystko pracuje wyśmienicie.
- Od: 26 lip 2011, 10:06
- Posty: 177
- Auto: Mazda 6 Executive '07 GG 2.0 147KM LPG Stag 300 Premium
Zestaw proponowany przez Bananmin'a mogę z czystym sumieniem polecić.
Przede wszystkim POLECAM jego usługi – fachowo, konkretnie , bez kombinowania.
PS: Krzychu zrobiłem już prawie 7kkm na tej instalacji i jest bardzo OK.
Ciągnie od dołu do góry, nie brakuje w pełnym zakresie obrotów
Spalanie : miasto 10.5-11.00 trasa ok 9.00
http://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/45875
Przede wszystkim POLECAM jego usługi – fachowo, konkretnie , bez kombinowania.


PS: Krzychu zrobiłem już prawie 7kkm na tej instalacji i jest bardzo OK.
Ciągnie od dołu do góry, nie brakuje w pełnym zakresie obrotów
Spalanie : miasto 10.5-11.00 trasa ok 9.00
http://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/45875
- Od: 23 mar 2012, 22:07
- Posty: 6
- Skąd: Kraków
- Auto: 2.0i 16V 141KM – LF (GY)
horolezec napisał(a):Koledzy powyżej pomogli jak cholera, nie ma co. To, że STAG jest OK wszyscy chyba wiedzą, a mi chodziło jednak o ocenę alternatywy. Ktoś coś wie o tym LPG TECH?
jeżeli wiesz ze stag jest ok to nad czym się zastanawiać ,lepiej dołożyc 200-300pln i mieć spokój a nie później wozic się po gaziarzach .Pozdr.
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Witam;
Aby cieszyć się z niskich kosztów eksploatacji auta na LPG (bo zazwyczaj po to montujemy instalację), nie należy oszczędzać na samej instalacji, a szczególnie na warsztacie, który będzie ją montował. Te 2 rzeczy (instalacjia i montaż) powinny być ostatnimi, na których powinniśmy próbować oszczędzać. Takie mam doświadczenia z poprzednich aut z LPG (Primerki – ale mi ich szkoda było
).
Aby cieszyć się z niskich kosztów eksploatacji auta na LPG (bo zazwyczaj po to montujemy instalację), nie należy oszczędzać na samej instalacji, a szczególnie na warsztacie, który będzie ją montował. Te 2 rzeczy (instalacjia i montaż) powinny być ostatnimi, na których powinniśmy próbować oszczędzać. Takie mam doświadczenia z poprzednich aut z LPG (Primerki – ale mi ich szkoda było
"Nie czas żałować róż, gdy płoną lasy..."
Nie ma co wymyślać jak lpg to tylko stag. Zaraz po zalozeniu instalacji przejechałem 500km po mieście oraz kolejne 500km w bieszczadach. Spalanie na poziomie 10litrow i poniżej tak do 9litrow. Auto nic na mocy nie stracilo. Wiec przeciwnie idzie jeszcze lepiej w calym zakresie obrotow. Polecam Staga.
- Od: 26 lip 2011, 10:06
- Posty: 177
- Auto: Mazda 6 Executive '07 GG 2.0 147KM LPG Stag 300 Premium
Nie tlyko STAG, jest cala masa dobrych, sprawdzonych instalacji nadajacych sie do silnika MAzdy.
A ze tu na forum opiewaja STAG-a to nie znaczy ze on tlyko sie nadaje... POczytajcie ludzie fora profesjonalene LPG.
A ze tu na forum opiewaja STAG-a to nie znaczy ze on tlyko sie nadaje... POczytajcie ludzie fora profesjonalene LPG.
brencik napisał(a):Nie tlyko STAG, jest cala masa dobrych, sprawdzonych instalacji nadajacych sie do silnika MAzdy.
A ze tu na forum opiewaja STAG-a to nie znaczy ze on tlyko sie nadaje... POczytajcie ludzie fora profesjonalene LPG.
no to konturując za TYMI forami chyba potwierdźcie że najważniejszy jest "kumaty" gazowni który nie spartoli roboty. Czytając opinie gazowników każdy zwraca uwagę na wtryskiwacze, powinny być na tyle szybkie aby nie dochodziło do zapętlania/nadążały za algorytmem silnika. Co do elektroniki to każdy ze sterowników LPG (a w zasadzie jego producent) trochę inaczej interpretuje algorytm MAZDY. Warto też zwrócić uwagę na reduktor, tak aby był dobrany do "zapotrzebowania" z uwagi na moc silnika, tak aby nie dochodziło do przełączenia na benzynę (problem wielokrotnie opisywany na forum) i innych problemów. No i regulacja, regulacja,regulacja....(coby nie zubożyć)
Ja mam taki problem ze swoją mazdą 2,0 16V iż przy pewnych obrotach czuje szarpanie nie wiem co z tym zrobić gazownik twierdzi że nic się nie dzieje mam instalacje reduktor tomasetto jak i reszta tylko elektroniczna jednostka sterująca to Solaris co robić pomocy!!!!
- Od: 17 kwi 2012, 13:03
- Posty: 6
- Auto: Premancy 2,0 16v 131km ,2003r
gromul napisał(a):Ja mam taki problem ze swoją mazdą 2,0 16V iż przy pewnych obrotach czuje szarpanie nie wiem co z tym zrobić gazownik twierdzi że nic się nie dzieje mam instalacje reduktor tomasetto jak i reszta tylko elektroniczna jednostka sterująca to Solaris co robić pomocy!!!!
Od kiedy tak jest ? Od założenia instalacji ?
Czy wcześniej było ok ?
Najprawdopodobniej "zubożenie Mazda" ....
niech ustawia... laptop na kolana i jazda...
jak wie co to takiego....
Premacy.... :)
lukas napisał(a):Podłączam się pod temat bo mam taki sam silnik w swojej maździe, a bez sensu chyba zakładać kolejny temat... Dostałem dwie propozycję:
1) Instalacja Landirenzo Omegas z reduktorem dwustopniowym IG1
2) Instalacja Stag 300 isa2 z reduktorem KME lub AC i z wtryskiwaczami Hana
Różnica w cenie to prawie 1000zł oczywiście droższa ta pierwsza wersja. Czy warto dołożyć? Czy macie jakieś sugestię czy przemyślenia ? Ew. polecany gazownik w Mazowieckim ? To są propozycję od Migaz-s Samochód ma już 180 000 km na liczniku...
Jesli bedzie dobrze zalozony i skalibrowany to omegas jest warty dolozenia tego tysia. IG1 to chyba najlepszy obecnie dostepny reduktor. Zadna lubryfikacja nie jest potrzebna bo to bujdy
-
Przemek323c
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość