Mazda 3 – Jaką instalację założyć? Ogólne informacje

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez kachel1 » 8 lis 2011, 19:25

dobrze współpracuje to fakt pod warunkiem ze bedzie dobrze załozona i zestrojona ja miałem instalacje prins zle zrobione nawierty w kolektorze bo bez sciagania i były problem przy przejsciu na gaz straszne szarpanie silnikiem wyczowalne nawet w czasie jazdy po poprawkach elektronika prinsa wywalona i załozony stag 300 premium chodzi teraz ok jedyny mankament brak hydrauliki na zaworach wiec sprawdzac luz co 30 -50 tys km
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 19:02
Posty: 67 (0/2)
Skąd: kolno
Auto: mazda 6 gj 2012 przed liftem wersja skayenergy

Postprzez newuser » 11 lis 2011, 22:16

gdzie w lancucie byla zakladana ta instalka ?
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2008, 01:08
Posty: 167 (0/2)
Auto: mazda 3S 2,3 2006

Postprzez newuser » 12 lis 2011, 13:18

kolego ja juz mam gazownie u siebie zamontowana :] bylem tylko ciekawy ktory to zaklad tak skrzywdzil to auto, jakis czas temu wymienialem filtry w Domino na kochanowskiego- oni tez podobno zakladali instalacje do mazdy 3, ale podobno akurat ta mazda jezdzi bezproblemowo,
pzdr
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2008, 01:08
Posty: 167 (0/2)
Auto: mazda 3S 2,3 2006

Postprzez ciaro89 » 23 lis 2011, 16:43

Witam. Jestem nowy na forum. Zakupiłem niedawno Madzię 3 z 2010r. w wersji amerykańskiej 170 KM. Zastanawiam się nad założeniem LPG. Możecie udzielić mi konkretnych informacji jaka najlepsza instalacja, jak ten motor znosi gaz i ewentualnie jaka butla ( bo w bagażniku jest dojazdówka). Proszę o pomoc
Początkujący
 
Od: 23 lis 2011, 16:12
Posty: 4
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Auto: Mazda 3 s 2010 r. Wersja USA sedan 2,5 170KM.

Postprzez gazparts » 23 lis 2011, 20:27

ciaro89 proszę uzupełnij profil będzie łatwiej pomóc :)
a co do autka i silnika mówimy zapewne o
Pojemność skokowa: 2499 cm3
Typ silnika: benzyna MZR 2.5
Moc silnika: 170 KM, przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 226 Nm, przy 4000 obr/min
Umiejscowienie wałka rozrządu: DOHC
Liczba cylindrów: 4
Układ cylindrów: rzędowy
Liczba zaworów: 16
Stopień sprężania: 9,7 : 1
nie ma przeciwwskazań dobra sekwencja, prawidłowy montaż i nastawy i będziesz zadowolony <serduszka>
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez ciaro89 » 26 lis 2011, 19:36

Jeśli chodzi o auto to dokładnie to co napisał "bananmin". Jaką instalacje polecacie do tego??
Początkujący
 
Od: 23 lis 2011, 16:12
Posty: 4
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Auto: Mazda 3 s 2010 r. Wersja USA sedan 2,5 170KM.

Postprzez gazparts » 26 lis 2011, 22:29

proponuję
sterownik stag 300isa
wtryski hana niebieskie
reduktor gold – lub 2xac r01
wiadomo butla w miejsce koła zapasowego
wlew w klapce :)
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez Tomasz_M3_2008 » 8 sty 2012, 16:50

Witam. Ja posiadam Mazde 3 z 2008 roku. Silnik 1.6 instalacja LGP BRC zakładana w Swarzędzu. Przejechałem 20tys. km i jak narazie nic się nie dzieje niepokojącego. Żadnych szarpań podczas przełączania na LPG, nie zauważyłem też spadku mocy silnika. Spalanie o 1,5l więcej od benzyny.
Tomasz_M3_2008
 

Postprzez rinho » 16 sty 2012, 02:50

Tomasz_M3_2008 napisał(a):Witam. Ja posiadam Mazde 3 z 2008 roku. Silnik 1.6 instalacja LGP BRC zakładana w Swarzędzu. Przejechałem 20tys. km i jak narazie nic się nie dzieje niepokojącego. Żadnych szarpań podczas przełączania na LPG, nie zauważyłem też spadku mocy silnika. Spalanie o 1,5l więcej od benzyny.


Popieram. U mnie podobnie – bez problemów, tylko że na STAG'u.

Z BRC jest jeden maleńki problemik (mam Seq24 w drugim aucie) – komponenty nie pasuja inne, jak tylko z BRC, w razie gdy coś padnie – trzeba niestety sypnac z kieszeni. Tak to juz jest, nic za darmo.
Świat widziany okiem obiektywu ujawnia niedostrzegane wcześniej kształty i kolory.
www.galeria.advitech.eu
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2011, 23:53
Posty: 216 (0/1)
Skąd: okolice Cieszyna
Auto: Mazda 3 BN 2.0 AT 2018r.

Postprzez mirbas24 » 30 sty 2012, 20:06

w mojej mazduni 3 1.6 2007 założyłem lpg BRC i jak do tej pory żadnych problemów, tak na gazie polskim jak i niemieckim mam nadzieję,że tylko pozostanie robić okresowe przeglądy instalacji . Przejechałem do tej pory 15 tys.km
Początkujący
 
Od: 2 sty 2012, 19:39
Posty: 4

Postprzez gazparts » 30 sty 2012, 22:26

mirbas24 podłączam do istniejącego tematu, bo takie mamy zasady ;)
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez kingway15 » 30 sty 2012, 23:57

Ja mam założona (używana ) instalacje kme listwa matrix i jest idealnie :) nic nie szarpie spalanie na trasie benzyny 7.2 gazu łyknie 8.3-8.5 l .

Żadnych problemów nie było

Silniczek 18. 16 v .

Pozdrawiam
kingway15
 

Postprzez elessin » 2 kwi 2012, 15:46

Witam serdecznie,
rok czasu minął od zakupu – był wiec czas na policzenie rocznego przebiegu, ilości spalonej benzyny i werdykt jest tylko jeden: dodajemy LPG.
Po przeczytaniu opinii na tym forum, opinii na innych forach LPG wiem coś więcej..ale jak to zwykle bywa im dalej w las tym więcej drzew. A co za tym idzie i pytań odnoście instalacji, komponentów i warsztatu.

Zasugerowałem w warsztacie, że chce mieć STAG-4-Premium i zostały dobrane następujące elementy:
elektronika- Stag 300-4 Premium
wtryski- Hana H2000 typ A
reduktor- acr01
przewody zasilające- Faro
wielozawór- tomasetto Extra
cena 2900 (brutto)
+ ewentualne dopłaty takie jak
wlew w klapce paliwa 100zł
przełącznik LED 80zł

A teraz pytania : :)
1. Czytając forum robiłem notatki, i wynika z nich że najwięcej pozytywnych opinii miał reduktor Zavoli N a proponowany jest acr01. O acr01 nic nie wiem – lepszy, gorszy? Czy może warto zamówić Zavoli N ?

2. Mam jeszcze wypisane w swoich notatkach: listwa Matrix..a w specyfikacji powyżej nie widzę nic takiego. Nie znam się..ktoś powie czy to zapomniany element czy kryje się pod inną nazwą ?

3. Czy proponowane przewody, wielozawór to dobry wybór ?

4. Hana typ A ..to zielony czy niebieski ?

I jeszcze pytanie odnoście warsztatu..zastanawiam się na dwoma:
http://autonagaz.net/ (piotrficek)
http://www.autogaz-busko.pl/

O autogaz.net sporo pozytywnych opinii na forach LPG ale ani jednej z forum Mazdy. Z kolei autogaz-busko ma niewiele opinii poza tym forum. Ktoś mógłby pomóc w wyborze komentarzami do tych warsztatów ?

Podobnych postów jest trochę – ale nie są one identyczne. Mam nadzieje, że administrator zrozumie chęć upewnienia się we właściwym wyborze instalacji i warsztatu pod konkretne potrzeby. Troszkę pieniędzy trzeba wydać i warto by było wydać je rozsądnie :)

Dziękuje i pozdrawiam

Mazda 3, 2.0, benzyna, 2004r, top sport
silniki LF, DOHC-16V rzędowy, 4 -cylindrowy
podpinam
Początkujący
 
Od: 29 sie 2009, 22:11
Posty: 6
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BK 2.0 Sedan,2004, Top Sport

Postprzez jacobs » 2 kwi 2012, 16:44

elessin napisał(a):1. Czytając forum robiłem notatki, i wynika z nich że najwięcej pozytywnych opinii miał reduktor Zavoli N a proponowany jest acr01. O acr01 nic nie wiem – lepszy, gorszy? Czy może warto zamówić Zavoli N ?

Ja mam Zavoli. Gazownik powiedział, że w pracy nie będzie różnicy, a Zavoli szybciej się nagrzewa.
elessin napisał(a):2. Mam jeszcze wypisane w swoich notatkach: listwa Matrix..a w specyfikacji powyżej nie widzę nic takiego. Nie znam się..ktoś powie czy to zapomniany element czy kryje się pod inną nazwą ?

To chyba wtryskiwacze, ale masz Hany.
elessin napisał(a):3. Czy proponowane przewody, wielozawór to dobry wybór ?

Nie mam pojęcia, zakładając instalację nawet nie zwracałem na to uwagi.
elessin napisał(a):4. Hana typ A ..to zielony czy niebieski ?

Zielony
elessin napisał(a):http://www.autogaz-busko.pl/

To bananmin znany u nas na forum. Po opiniach sądzę, że godny polecenia.
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez buczos » 3 kwi 2012, 09:00

elessin napisał(a):I jeszcze pytanie odnoście warsztatu..zastanawiam się na dwoma:
http://autonagaz.net/ (piotrficek)
http://www.autogaz-busko.pl/

Co do gazowników w Krakowie to niestety nie znalazłem takiego któremu mógłbym zaufać i miałbym 100% pewność że ogarnie dobrze słynne mazdowskie zubożenie. Dlatego wybrałem http://www.autogaz-busko.pl/ i nie żałuję :) Profesjonalny montaż i tańszy od tych proponowanych w Krakowie czy Rzeszowie :)
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:20
Posty: 3447 (23/39)
Skąd: Rzeszów
Auto: 2019 Mazda 6
2008 Peugeot 107
Było:
Laguna 3 GT
Mazda 3 Sedan BK Top Sport 323F BA

Postprzez zor-ro1970 » 3 kwi 2012, 16:46

Jestem właścicielem takiej właśnie Madzi. Zamontowałem instalację , sterownik Stag4, wtyskiwacze hana reduktor Zavoli do 200kM. Kilka razy jezdziłem na poprawę ustawienia parametrów bowiem zapalała sie kontrolka silnika ( zbyt uboga mieszanka) .Przejechałem 20000tys km, spalanie od 8.5 do 11literków.
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2010, 10:05
Posty: 109 (0/1)
Auto: Rav 4 2.0 2013
Mazda 6 GH 2.5 Top 2008, Lpg

Postprzez brencik » 3 kwi 2012, 18:27

zor-ro1970 napisał(a):Przejechałem 20000tys km
\O matko, toc to 20 000 000 km!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2011, 14:42
Posty: 356 (1/23)
Skąd: Osielsko
Auto: Mazda 5, 2.0 Pb, 145KM, 2007.

Postprzez WisniaUs » 4 kwi 2012, 20:25

Polecam Auto Gaz Busko czyli Bananmina mam 11 000 km nasmigane na instalce od niego Wiec tak; perfekcyjny montaz,perfekcyjny dobor instalacji,perfekcyjnie wykonane zestrrojenie kompa i na koniec perfekcyjnie jezdzi na LPG nie mam roznicy miedzy PB a LPG.Nigdy nie zaswiecil mi sie CHECK ENGINE a u mojego qzyna ktory montowal w Tarnowie alez tak i owszem heh w mazdzie 6 2.0l. Nawet mu lubryfikacje zamontowali tylko chyba i wylacznie dla lepszego samopoczucia ja nie mam tego ustrojstwa hehe.I jeszcze jedno polecam GAS SHELL super silniczek smiga na nim
WisniaUs
 

Postprzez piotrekkk1985 » 4 kwi 2012, 22:58

elessin napisał(a):Witam serdecznie,
rok czasu minął od zakupu – był wiec czas na policzenie rocznego przebiegu, ilości spalonej benzyny i werdykt jest tylko jeden: dodajemy LPG.
Po przeczytaniu opinii na tym forum, opinii na innych forach LPG wiem coś więcej..ale jak to zwykle bywa im dalej w las tym więcej drzew. A co za tym idzie i pytań odnoście instalacji, komponentów i warsztatu.

Zasugerowałem w warsztacie, że chce mieć STAG-4-Premium i zostały dobrane następujące elementy:
elektronika- Stag 300-4 Premium
wtryski- Hana H2000 typ A
reduktor- acr01
przewody zasilające- Faro
wielozawór- tomasetto Extra
cena 2900 (brutto)
+ ewentualne dopłaty takie jak
wlew w klapce paliwa 100zł
przełącznik LED 80zł

A teraz pytania : :)
1. Czytając forum robiłem notatki, i wynika z nich że najwięcej pozytywnych opinii miał reduktor Zavoli N a proponowany jest acr01. O acr01 nic nie wiem – lepszy, gorszy? Czy może warto zamówić Zavoli N ?

2. Mam jeszcze wypisane w swoich notatkach: listwa Matrix..a w specyfikacji powyżej nie widzę nic takiego. Nie znam się..ktoś powie czy to zapomniany element czy kryje się pod inną nazwą ?

3. Czy proponowane przewody, wielozawór to dobry wybór ?

4. Hana typ A ..to zielony czy niebieski ?

I jeszcze pytanie odnoście warsztatu..zastanawiam się na dwoma:
http://autonagaz.net/ (piotrficek)
http://www.autogaz-busko.pl/

O autogaz.net sporo pozytywnych opinii na forach LPG ale ani jednej z forum Mazdy. Z kolei autogaz-busko ma niewiele opinii poza tym forum. Ktoś mógłby pomóc w wyborze komentarzami do tych warsztatów ?

Podobnych postów jest trochę – ale nie są one identyczne. Mam nadzieje, że administrator zrozumie chęć upewnienia się we właściwym wyborze instalacji i warsztatu pod konkretne potrzeby. Troszkę pieniędzy trzeba wydać i warto by było wydać je rozsądnie :)

Dziękuje i pozdrawiam

Mazda 3, 2.0, benzyna, 2004r, top sport
silniki LF, DOHC-16V rzędowy, 4 -cylindrowy
podpinam

Zestaw kolego jest OK <spoko> tylko moim zdaniem szkoda kasy na Staga Premium, reduktor ACR01 spoko ale jak chcesz Zavolaka to raczej S bo N to chyba za slaby (prosze mnie poprawic jesli sie myle), przewody jak najbardziej OK. A jesli chodzi o montera to ja zakladalem u Piotra w Krakowie. Mialem blizej niz do forumoweo kolegi. Wszystko smiga bez zastrzezen. Przejechane juz 17tys. na gazie.
Ps. nie kazda Mazda posiada zubozenie :]
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2010, 22:13
Posty: 843 (1/6)
Skąd: Brzozów
Auto: Mazda 6 GJ 2.2 SH SPORT NAV

Postprzez buczos » 5 kwi 2012, 16:45

buczos napisał(a):miałbym 100% pewność że ogarnie dobrze słynne mazdowskie zubożenie.
piotrekkk1985 napisał(a):Ps. nie kazda Mazda posiada zubozenie :]

Wiem :) Pisząc to miałem oczywiście na myśli mój egzemplarz :P czyli silnik FS-DE w którym zubożenie występuje :)
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:20
Posty: 3447 (23/39)
Skąd: Rzeszów
Auto: 2019 Mazda 6
2008 Peugeot 107
Było:
Laguna 3 GT
Mazda 3 Sedan BK Top Sport 323F BA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy LPG