Czkawka przy 2500 obrotów
1, 2
nie wiem czy w gaźniku reguluje się kąt zapłonu, u mnie tez było szarpnięcie i na benzynie a jak poprawili kąt zapłonu to na benzynie teraz już nie szarpie ...
Maciek
moja madzia na sprzedaż – http://www.msrm.pl/4146/mazda323p/index.php
moja madzia na sprzedaż – http://www.msrm.pl/4146/mazda323p/index.php
- Od: 6 paź 2005, 12:28
- Posty: 55
- Skąd: Kraków
- Auto: 323P 1.3 16V IGS LO
na gazie nadal szarpie, czekam własnie na moduł zapłonowy – lada dzień ma przyjść. Jak tylko przyjdzie lecę do mechanika i wymieniamy.
Maciek
moja madzia na sprzedaż – http://www.msrm.pl/4146/mazda323p/index.php
moja madzia na sprzedaż – http://www.msrm.pl/4146/mazda323p/index.php
- Od: 6 paź 2005, 12:28
- Posty: 55
- Skąd: Kraków
- Auto: 323P 1.3 16V IGS LO
Wymiana modułu nic nie dała. Od poniedziałku gaziarze będą pracować nad jakims obejściem ...
Maciek
moja madzia na sprzedaż – http://www.msrm.pl/4146/mazda323p/index.php
moja madzia na sprzedaż – http://www.msrm.pl/4146/mazda323p/index.php
- Od: 6 paź 2005, 12:28
- Posty: 55
- Skąd: Kraków
- Auto: 323P 1.3 16V IGS LO
Jak kiedyś diagnozowali mi gaz to gość zawsze się pytał czy przy 2500-2800 wszystko działa – to podobno zakres obrotów w których gaz musi być idealnie ustawiony (bo jest najczęściej używany). Nawet autoadaptacja w sekwencji obliczana jest na 3000obr. Ja bym jednak próbował ustalić coś z gazem – to chyba od 2500 zaczyna wzrastać moment w benzynie i w tym miejscu dawka musi się dobrze zgrywać.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej
Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
www.goldwinggl1800.blogspot.com
- Od: 24 lut 2006, 20:01
- Posty: 725
- Skąd: Białystok
- Auto: Lancer 2.0 '04 AT
Może i masz rację. Moi gaziarze siedzieli dwa dni i robili dokładnie to co mówisz: bardzo dokładnie sprawdzili mapę od 2500-2600 (bo u mnie to w tym przedziale było) dzieląc ją na ileś tam mniejszych przedziałów i analizując każdy z nich. Ostatecznie stwierdzili, że to taka uroda silnika i założyli mi III generację. Teraz nic nie szarpie. Wydaje mi się, że na III jest trochę słabszy niż na IV ale chyba wolę to niż szarpanie.
No to chyba koniec tej całej historii ...
No to chyba koniec tej całej historii ...
Maciek
moja madzia na sprzedaż – http://www.msrm.pl/4146/mazda323p/index.php
moja madzia na sprzedaż – http://www.msrm.pl/4146/mazda323p/index.php
- Od: 6 paź 2005, 12:28
- Posty: 55
- Skąd: Kraków
- Auto: 323P 1.3 16V IGS LO
A co ja moge teraz zrobić ? Przy okazji montowania gazu u kumpla w mondeo byłem u innych gaziarzy, którzy powiedzieli, że to niemozliwe aby nie udało się ustawić tak gazu, żeby nie szarpał. Powiedzieli, że przy bardziej upierdliwych autach dają go na hamownię i ustawiają.
Maciek
moja madzia na sprzedaż – http://www.msrm.pl/4146/mazda323p/index.php
moja madzia na sprzedaż – http://www.msrm.pl/4146/mazda323p/index.php
- Od: 6 paź 2005, 12:28
- Posty: 55
- Skąd: Kraków
- Auto: 323P 1.3 16V IGS LO
MiKo napisał(a):u mnie jest podobnie, tyle że przy 1900 obrotów, przy bardzo mocnym depnięciu na gazie też czuję "odcięcie", na benzynie jest inaczej – czuję jakby dziurę, w tym zakresie obrotów jest jakiś "pusty" pedał gazu. Problem nierozwiązany, ale też nie wymieniałem kabli, kopułki i palca.
mam podobnie...przy mocniejszym depnięciu gazu przy ~1900obrotów czuje lekkie szarpnięcie...
na gazie i na benzynie to samo
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Nie jest to mocno uciążliwe ale lubię mieć wszystko na TipTop
MiKo, ostatecznie rozwiązałeś ten problem ?
co było przyczyną ?
- Od: 1 lis 2006, 15:47
- Posty: 413
- Skąd: KrK
- Auto: Galaxy MK2 2.3
przyczyną jest przełaczanie sie komputera benzynowego w różne typy pracy półsekwencja i pełna sekwencja na benzynie sie tego nie odczuwa na gazie szarpie.
Mój samochód jest teraz na tapecie u producenta instalacji KME i kombinują jak to rozwiazać
Mój samochód jest teraz na tapecie u producenta instalacji KME i kombinują jak to rozwiazać
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=331&t=160195&p=2697787#p2697787
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=320&t=160439
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=320&t=160439
Problem rozpoznany i rozwiązany
przyczyną szarpań jest zmiana typu pracy sterownika benzynowego oraz bardzo krótkie dotryski w czasie jazdy bez obciążenia
rozwiązanie problemu – pojedyńcze wtryskiwacze (nie listwa) umieszczone bardzo blisko kolektora dolotowego – ja mam Magic Jet – obsługują one krótkie czasy wtrysków oraz duże dysze tak aby bardzo krótkie otwarcie wtryskiwacza dało odpowiednią ilość gazu
przyczyną szarpań jest zmiana typu pracy sterownika benzynowego oraz bardzo krótkie dotryski w czasie jazdy bez obciążenia
rozwiązanie problemu – pojedyńcze wtryskiwacze (nie listwa) umieszczone bardzo blisko kolektora dolotowego – ja mam Magic Jet – obsługują one krótkie czasy wtrysków oraz duże dysze tak aby bardzo krótkie otwarcie wtryskiwacza dało odpowiednią ilość gazu
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=331&t=160195&p=2697787#p2697787
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=320&t=160439
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=320&t=160439
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości