LPG a zwiększone zużycie oleju
Strona 1 z 1
Po założeniu gazu moja Mazda zaczęła brać olej jest to 626 1998 r. 90 km sedan 1.8. Słyszę bardzo różne opinie na temat tego zjawiska. Niektórzy mówią, że to uszczelniacze inni że uszczelka, a ostatnio usłyszałem, że po gazie będzie brać i ciężko z tym coś zrobić bo koszty naprawy będą wysokie a efekt może być nie taki jak potrzeba. Proszę o radę w tej sprawie. olej jest półsyntetyczny Mobila. Zaproponowano mi mineralny, który może uszczelni silnik. Płyn w chłodnicy trzyma stan, auto się nie grzeje. Proszę o pomoc!!!
Mario
- Od: 22 lip 2008, 21:33
- Posty: 5
- Skąd: Warka
- Auto: Mazda 626 1998 r. 1.8 sedan90k
Zarżniesz silnik szybciej niż Ci się wydaje. Posiada on hydrauliczne popychacze zaworów i musi pracować conajmniej na półsyntetycznym oleju. Przed założeniem LPG nie brała oleju wcale?ptasiorop napisał(a):Zaproponowano mi mineralny
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
ptasiorop napisał(a):Nie jestem w stanie napisać czy brała olej przed założeniem gazu ponieważ praktycznie od razu założyłem instalację. Gaz sekwencyjny.
Sądzę, ze to zbieg okoliczności. Nasze modele przy tym przebiegu maja skłonnośc do zapiekania się pierścieni i brania oleju. Nie ma to związku z instalacją gazową. Ja mam auto 2 lata, gaz załozyłem rok temu, a dymienie na zimnym silniku i branie oleju objawiło sie 3 miesiące temu.
- Od: 7 mar 2006, 18:03
- Posty: 168
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 626 GW 1,8i 98r. LPG SGI
Ja mam już 3 -cią mazde , poprzednia 626 comprex diesel , natępnie 323s benzyna , teraz 626 1,8 i wszystkie mi dymiły na zimnym silniku . Zadna jednak nie "brała" oleju , wystarczyła kapka dolewki od wymiany do wymiany.
Obecna mazda jest z instalacja gazową , auto mam od m-ca spadku oleju jeszcze nie zauważyłem . Wczoraj robiłem rozrząd , wyminiłem olej zobacze czy bierze. Rura wydechu jest okopcona
może być to zły znak 
Obecna mazda jest z instalacja gazową , auto mam od m-ca spadku oleju jeszcze nie zauważyłem . Wczoraj robiłem rozrząd , wyminiłem olej zobacze czy bierze. Rura wydechu jest okopcona
"Są tylko 3 prawdziwe sporty: walki byków, alpinizm, automobilizm. Reszta to tylko gry..."
- Od: 19 gru 2006, 09:29
- Posty: 100
- Skąd: Łódź
sp1808 napisał(a):to że rura wydechowa jest okopcona to nie znaczy że bierze olej,ja też mam okopconą a nie kopci i nie bierze oleju to jakto jest wreście z tą rurą?
No nie wiem jak jest z Twoją rurą
Na pomiarach spalin wszystko mieściło się w normie . Wiadomo że rura musi mieć troche sadzy , jednak jak na moje oko jest jej za dużo w porownaniu z poprzednią mazdą z podobnym silnikiem tyle że bez gazu. Może jakiś spec się wypowie ?
"Są tylko 3 prawdziwe sporty: walki byków, alpinizm, automobilizm. Reszta to tylko gry..."
- Od: 19 gru 2006, 09:29
- Posty: 100
- Skąd: Łódź
Też mam końcówkę tłumika okopconą, ale to wynikało raczej z tego, że miałem sondę padniętą i była za bogata mieszanka. No ale skoro spaliny wyszły u Ciebie ok, to faktycznie dziwne.
- Od: 23 lip 2008, 00:43
- Posty: 23
- Skąd: Łódź
- Auto: 626 2.0 GE Hatchback '96 + LPG
Macie także rano problemy z opalaniem ? Jak było ciepło Madzia paliła od pierwszego strzała , teraz za trzecim zapala . W dieslu rozumiem ,ale w benzynie chyba być tak nie powinno co ? Pytam, bo w okresie zimowym zwasze mialem diesla 
"Są tylko 3 prawdziwe sporty: walki byków, alpinizm, automobilizm. Reszta to tylko gry..."
- Od: 19 gru 2006, 09:29
- Posty: 100
- Skąd: Łódź
Mi za pierwszym, ale dłużej muszę kręcić. Ale raczej to wina słabego akumulatora i/lub kiepskich przewodów WN.
- Od: 23 lip 2008, 00:43
- Posty: 23
- Skąd: Łódź
- Auto: 626 2.0 GE Hatchback '96 + LPG
każdy silnik bierze olej tyle ze na benzynie jego ubytek jest uzupelniony niespalona benzyna a raczej pozostalosciami po niej , po przejsciu na gaz nei ma takiej moziwosci a wiec na miarce widac efekty, kwestia ile ubywa jak litr na 3-4 tys to bym nie brał do bani
a jak litr na 1tys no to wymiana pierscionkow i uszczelniaczy powinna pomoc
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
- Od: 16 sty 2007, 20:48
- Posty: 76
- Skąd: Gdańsk/Giżycko
- Auto: 6 GY 2.3
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości