Montaż "Blosa". Wasze opinie i porady

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi z mieszalnikiem.

Postprzez sołtys » 2 paź 2005, 10:41

Ajej

a zamówiłęśto bezpośrednio u tego pana czy na www.miksery.pl. ze zdjęć wynikało że z tej strony miksery są ładniej wykonane niż t oco było przedstawione na zdjęciacg powyżej. Szczerze myślałem że to coś pomoże ale jeżeli ty masz takie doświadczenia to wogóle zastanawiam sie czy sie w to babrać.

27mm to faktycznie bardzo mało myślałem że wpakujesz sobie coś koło 30 mm o ile takie są chciałem sobie dzieki temu mikserowi pozbyć prawie wogóle zwężki bo logicznie rozumując nie potrzebna jest aż tak dużej skoro gaz idzie środkiem ale pytanie czy to możliwe chyba wcześniej zadzwonie do tej firmy i popytam jakie średnice by mi proponowali do mojego FS jeżeli mniesze od tego który mam teraz to to oleje bo autko śmiga mi spoczko.

pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez Xionc » 2 paź 2005, 13:56

Hej! Zjeździłem 2 baki na tym mixerze i uczucia mam... hmmm mieszane. Ale na początku wyjaśniam że te mixery na stronie pana Rybackiego www.miksery.pl są robione na licencji pana Andrzeja Ramy (sprzedał patent).

No więc na 1 baku szedł jak burza, potem pojechałem jeszcze na regulacje komputera LPG. Po tej regulacji mialem wrazenie ze:
-auto zaczelo ciszej chodzic (moze z powodu lepszego spalania mieszanki?)
-auto zaczelo za to slabiej przyspieszać

ale za to jak na baku przejeżdzałem 320-330km to teraz przejezdzam 355km :D Więc troche spalanie spadło, moze z pół litra.

Zastanawiam się od czego moze być spadek mocy? Moze do tego mixera trzba jakoś niestatndardowo regulować komputer LPG? Ma ktoś jakiś pomysł?
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez Ajej » 2 paź 2005, 17:49

sołtys
No więc mikser zamówiłem ze strony www.gazmikser.prv.pl i proponowana średnica przez autora strony była własnie 27mm.Ale....Mam już pomysł sprawdzenia,czy przy zwiększeniu średnicy przepływu powietrza(zwężka) coś się zmieni.Ten mikser jest rozbieralny,i jak już ktoś zauważył są to praktycznie części gażnikowe,więc trzeba trochę poszperać po garażu,znależć zwężkę o większej średnicy,zmontować i dokonać prób.
xionc
Moim zdaniem to właśnie średnica zwężki spowodowała zmniejszenie dynamiki.
Czy u Ciebie również jak wciśniesz gaz do oporu słychać przez moment gwizd?U mnie tak było przy tym mikserze.
W przyszłym tygodniu mam trochę czasu,więc zabiorę się za ten mikser zmienię jego średnicę,jeśli to poskutkuje,to zdam fotorelacje.jesli nie to bedzie moj kolejny ktory pojdzie na złom....
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 30 sie 2005, 16:40
Posty: 4
Auto: mazda 323f 1.6 16v 93r lpg

Postprzez Xionc » 2 paź 2005, 22:36

Dobra, jestem zupełnie zdezorientowany. Zatankowałem na innej stacji i znów zaczoł chodzić dobrze. Poza tym pan Andrzej sugeruje zeby wawlić silnik krokowy, albo go jakos komputerowo zblokować :| Troche to śmieszne, ale świadczy o tym żę mikser nie jest przystosowany do instalacji z komputerem :( Coś mi się wydaje, że trzeba zainwestować w interfejs do LPG i samemu sie tym pobawić bo chyba diabeł tkwi w ustawieniu kompa
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez HexeHarry » 2 paź 2005, 22:42

Xionc – niestety prawdą jest, że zarówno BLOS jak i mikser strumieniowy nie jest przystosowany do pracy z atuatorem.
Pisałem już o tym kilka postów wyżej i wydaje mi się, że najlepszym rozwiązaniem będzie zwykła śruba, jak w instalacjach gaźnikowych.
Jedyny problem jaki może Cię potem spotkać, to kłopoty podczas przeglądu, choć jak wszyscy wiemy, mozna to obejść...
A tak przy okazji – w jakim miejscu i jakiej średnicy miałeś poprzedni mikser??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2005, 23:13
Posty: 84
Skąd: pomorskie
Auto: Saab 9000 2.3 Turbo benzyna

Postprzez Xionc » 4 paź 2005, 08:01

Poprzedni mixer był prawie taki sam, czyli 26 albo 28, na oko bardzo małą różnica. Był tez w tym samym miejscu czyli miedzy filtrem a przepływką... zresztą jak zawsze we wtrysku boscha l-jettronic ;)
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez HexeHarry » 4 paź 2005, 17:27

Hmmm... :| trochę mało jak na silnik 1.6l.
U siebie mam mikser o średnicy przelotu 32 mm umiejscowiony "jak zawsze we wtrysku boscha l-jetronic" ;)
Moja była furka:
[url]http://www.skowron.eu/garaz/323F/323F.html[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2005, 23:13
Posty: 84
Skąd: pomorskie
Auto: Saab 9000 2.3 Turbo benzyna

Postprzez sołtys » 4 paź 2005, 17:59

to u mnie wychodzi że jest całkiem za mało bo też mam 32mm właśnie mieżyłem i cały czas dręczy mnie ten temat czy zamówić coś wiekszego i jeżeli tak to co?? zastrzegam jednak że chce mieć mikser jak najbliżej przepustnicy czyli w rurze gumowej ewentualnie nakładany na kolektor bo pomysłzakłądania miksera przed przepływką jakośdo mnie nie przemawia..
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez HexeHarry » 4 paź 2005, 18:07

Sołtys – Niekoniecznie masz za mało – wg strony miksery.pl do Mazdy 626 też jest 32 mm.

W swoim aucie mam mikser i reduktor nieco na wyrost (tj. reduktor do 140 KM).

Co do przenosin miksera, to wkrótce też będę go przenosił bliżej kolektora – jak skończę, to podeślę fotorelację.
Moja była furka:
[url]http://www.skowron.eu/garaz/323F/323F.html[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2005, 23:13
Posty: 84
Skąd: pomorskie
Auto: Saab 9000 2.3 Turbo benzyna

Postprzez sołtys » 4 paź 2005, 19:13

HexeHarry napisał(a):Niekoniecznie masz za mało – wg strony miksery.pl do Mazdy 626 też jest 32 mm.


wiem że tak jest tyle np na stronce BRC dają 35 do xeda 2.0 wic ciężko wyczuć gdzieś tu też smirnoff pisał że holendrzy dawali miedzy 35 a 37 napisałem do tych gości z www.miksery.pl zobaczymy co powiedzą ale szczerze dopuki nie wypróbuje Vmax nie bede nic próbował ostatnio na zwykłej drodzie poszła 180 na 4 i została jeszcze piątka na której coś tam sie rozpędza no ale drogi brakło wiec muszę sie udać na autostradę aby cokolwiek powiedzieć. A swoją drogą to czy ktoś może podać przybliżony wzór na dobór miksera w zależności od przekroju dolotu bo u mnie jest 53mm i mikser 32 dlatego myśle czy to nie za mało.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez pinky » 22 lis 2005, 18:11

To gdzie mozna dostac cos takiego jak BLOS moze byc firmy BRC, wyslalem zapytanie do koncesjonerow firmy Fhu Czakram oraz Eko-Alma Sp.J. ale cisza. Jak sie pytam w firmach zakladajacych gaz to rozkladaja rece z niewiedzy. Moze do zlych gazownikow jezdze. Poprosze konkretny adres z gory dziekuje.
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez Xionc » 22 lis 2005, 19:55

Na allegro. Aktualnie nie ma, ale pojawia się co jakiś czas.
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez Xavier » 23 lis 2005, 14:45

OK. Panowie, przeczytałem cały temat (moc lub spalanie wzrasta lub spada itp.) i dalej nie wiem: może strzelić lub strzela mimo takiego miksera czy nie? Ktoś wie? :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2005, 17:03
Posty: 535 (0/1)
Skąd: Lodz

Postprzez hazell » 23 lis 2005, 15:33

Jakby ktoś chciał to tu jest: http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=73882333

Kurcze, niech ktoś kupi wreszcie i przetestuje :P

Xionc, a jak tam się sprawuje Twój mikser?
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez Xionc » 23 lis 2005, 21:57

hazell szczerze? Czuje że jest zle wyregulowany komputer pod niego. Szczerze mówiąc to chyba bym sięteraz w to nie bawił, chociaż z drugiej strony przynajmniej poprawiłem sobie ułożenie układu dolotowego. To jest dobra sprawa do 1 generacji a nie komputera.
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez sołtys » 10 sty 2006, 11:07

Bawiłem się w regulację zaworów w kii ojca to silnik 1.3 mazdy 121 na pełnym wtrysku i z ciekawości zmierzyłem jego mikser.

no i zgadnijcie 34mm przy średnicy rury 60mm
wiec mój 32 w rurze 65 wygląda na za mały. Jakieś opinie?? Co o tym wszystkim myśleć bo już głupieje z tymi średnicami mikserami itd.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez hazell » 10 sty 2006, 12:00

Z tego co wiem to im mniejsza średnica miksera to mniej powietrza dla silnika itd. Ale im większa średnica to lepsze osiągi na wysokich obrotach ale ciężka regilacja wolnych.
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez regan79 » 26 lut 2006, 01:07

Chłopaki, kupujcie BLOSA. Ja kupiłem, niedawno założyłem.Rewelacja! jak ktoś jest zainteresowany to piszcie! pozdro
Kompleksowa naprawa układów zasilania Common Rail
Początkujący
 
Od: 26 lut 2006, 01:02
Posty: 11
Skąd: goleniów
Auto: A4 8E 1.8T

Postprzez HexeHarry » 26 lut 2006, 10:25

Regan 79 – podeślij fotki jak Ci to wyszło. Przymierzałem się do założenia, ale w eFce coś nie bardzo chce się BLOS zmieścić... :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2005, 23:13
Posty: 84
Skąd: pomorskie
Auto: Saab 9000 2.3 Turbo benzyna

Postprzez regan79 » 26 lut 2006, 13:48

Haxeharry-Spoko.postaram się dziś zrobić i podesłać. jade tera na analizator, może coś jeszcze polepszymy, bo jeszcze nic nie regulowałem.nie powinno być problemu ze zmieszczeniem u ciebie,tylko trza dolot poświęcić, mój i tak był spękany.
Kompleksowa naprawa układów zasilania Common Rail
Początkujący
 
Od: 26 lut 2006, 01:02
Posty: 11
Skąd: goleniów
Auto: A4 8E 1.8T

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy LPG