Montaż "Blosa". Wasze opinie i porady

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi z mieszalnikiem.

Postprzez mackoGD » 7 sty 2008, 19:54

czesc. miesiac temu moj brat zalozyl sobie blosa do 626 2.0 8V GE. regulowal metoda prob i bledow. zszedl ze spalaniem od12,5 do 10, na setke. auto lepiej przyspiesza harmonijniej rozwija moc. od razu po zalozeniu zauwarzylismy ze po odpaleniu zimnego silnika nie bylo zadnego "prychania", krztuszenia, jak to mialo miejsce przet montarzem.
podsumowac to moge: auto lepiej jedzie, mniej pali (jezdzi codziennie do pracy 40km w jedna strone czesc drogi w trasie czesc w gdanskich korkach). ja tez planuje zakup do mojej madzi
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2007, 21:28
Posty: 179 (1/0)
Skąd: Drzewina/Tczew
Auto: Xedos 6 2.0 a/t '99 LPG Tech
Honda Varadero XL 125
Mazda 6 GY 2.0B '07

Postprzez BartekB » 8 sty 2008, 22:47

Stało się ... zakupiłem BLOS-a – w sumie to wiem nie ma się czym chwalić :) ale... bo zawsze jest jakieś ale .. Panowie którzy zakładali samodzielnie BLOS-a powiedzcie jedno – jeśli mam na teraz 2 gen LPG i podczas montażu "gazierze" zdemontowali mi taką małą puszeczkę obok filtra i 2 rurki od niej do przepustnicy (to jakiś tam rezonator drgań) to poza demontażem standardowego "palnika" muszę "poukładać' tak te rurki i puszkę jak było w orginale (bez LPG) + włożenie w obieg BLOSA ??

Chodzi mi o to czy stosowaliście jakieś dodatkowe "manewry" z tymi rurkami (teraz jest tam podłączany tzw obieg Bypass) czy "układaliście" tak jak było przed gazem w aucie?

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2005, 14:22
Posty: 139
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda 323 1.6 BG 1994r
Mazda 626 2.0 GE 1997r
Mazda Xedos 6 1.6 1996r
Mazda 6 GY 2.0 CiTD 2004r

Postprzez BartekB » 17 sty 2008, 23:20

Założyłem BLOS-a i takie są moje odczucia :

– auto rzeczywiście w jakimś stopniu "odżyło" na PB
– auto nie jest "zamulone " na LPG
– brak chwilowych dziur podczas przyśpieszania
– reakcja na pedał gazu bez opóżnienia
– auto sprawniej się uruchamia

To tyle jeśli chodzi o superlatywy , a teraz negatywy – bo i one są :

– duuuży problem z optymalnym ustawieniem dawki gazu ( ustawiałem tylko na odczytach z sondy lambda jeśli ustawiłem optymalny skład mieszanki wszystko było oki aż do momentu w którym kilka razy przegazowałem silnik – po tym zabiegu składu już był bogaty

– duuży problem z ustawieniem obrotów jałowych w takim sensie, żeby dawka gazu była optymalna (patrz wyżej podobnie jak z dawką gazu w górnych zakresach obrotów) – ale są prawie stabilne ... prawie bo w dużej mierze zależą od ciśnienia gazu w butli ... niestety jak ustawisz obroty na pełnej butli i będą wręcz idealne to na 100% po opróżnieniu butli w 50% już tak idealne nie będą ( ruchy obrotomierza o 200 do 300 obr)

– kilka problemów technicznych z montażem, a dokładnie ze zmieszczeniem po maska przy założeniach dotyczących montażu (BLOS W POZIOMIE)

Ogólnie powiem tak – szału nie ma co do osiągów (możliwe że jest to związane z niedokładną regulacją) jeśli chodzi o spalanie – wynik taki sam jak na palniku (mikser).

Pytanie do Was : w jaki sposób mam wyregulować BLOSA na analizatorze spalin ( chodzi mi o kata) – rozkręcanie układu wydechowego ??


Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2005, 14:22
Posty: 139
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda 323 1.6 BG 1994r
Mazda 626 2.0 GE 1997r
Mazda Xedos 6 1.6 1996r
Mazda 6 GY 2.0 CiTD 2004r

Postprzez sołtys » 18 sty 2008, 08:05

BartekB napisał(a):(BLOS W POZIOMIE)


Blos nie może być w poziomie tak mówi instrukcja ponieważ klapa ( przepustnica) powina swobodnie sie ślizgać po gwizdku co w poziomie nie jest możliwe.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez BartekB » 18 sty 2008, 13:45

sołtys napisał(a):ponieważ klapa ( przepustnica)


Sołtys chyba mnie źle zrozumiałeś – Blos to nie tylko przepustnica, to też wlot i wylot i one powinny być w poziomie (o to mi chodziło) a przepustnica powinna być pionowo.

U mnie Blos ma troszkę wyżej wylot jak wlot (odchyłka od poziomu o jakieś 15 – 20 st)

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2005, 14:22
Posty: 139
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda 323 1.6 BG 1994r
Mazda 626 2.0 GE 1997r
Mazda Xedos 6 1.6 1996r
Mazda 6 GY 2.0 CiTD 2004r

Postprzez MadziaForever » 18 sty 2008, 16:28

I teraz tak.. piszesz ze blos kiepsko trzyma skład mieszanki po przegazowaniu :|
dwia rzeczy..
po pierwsze czym Ty to mierzysz?
bo jak tym analizatorem AFR przechwytujacym sygnal z lambdy za 56zł.. to śmiało możesz wyżucić go do śmieci (sam się naciołem)
jeżeli wychodzi Ci tak na profesjonalnym sprzęcie, to pamiętaj że sonda zaczyna działać poprawnie dopiero po odpowiednim nagrzaniu spalin, a druga sprawa, musisz sie wpiąć przed katalizatorem (słowem wyjąć sondę i włożyć czujnik analizatora spalin)
jeżeli są problemy z obrotami, sprawdź czy układ niedostaje lewego powietrza.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2007, 17:55
Posty: 574
Skąd: Pisz
Auto: 626 GEA 2,0 DOHC

Postprzez BartekB » 20 sty 2008, 19:11

Skład mieszanki sprawdzam za pomocą laptopa – wcześniej miałem instalacje 2 gen. z modułem bingo s4 – ten sterownik pozostał w aucie i w programie mam podględ napięcia na lambdzie – czy jest to profesjonalne ...chyba w miarę tak skor 2 gen. w taki sposób dało się ustawić. Auto było bardzo dobrze nagrzane – czyli ta opcia odpada. Sprawdzałem szczelność układu dolotowego – i jest ok

Dzięki za sugestie ..ale proszę o jeszcze :)

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2005, 14:22
Posty: 139
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda 323 1.6 BG 1994r
Mazda 626 2.0 GE 1997r
Mazda Xedos 6 1.6 1996r
Mazda 6 GY 2.0 CiTD 2004r

Postprzez beryl » 24 sty 2008, 19:29

Blosik się spisuje:D, na trasie (Tarnów – Wiedeń 4 osoby full załadowany) spalanie w okolicach 9l/100km, obroty równiutkie, ładnie się wkręca( do końca skali:D). dzisiaj niestety wystąpił "strzał", nie wiadomo dlaczego, świece i kable "nówki" i wygląda że blosik ocalił przepływomierz bo wszystko działa. Zostawiłem zabezpieczenie antystrzałowe przed przepustnicą i to chyba ocaliło całość. Ogólnie polecam.
Początkujący
 
Od: 9 wrz 2007, 16:04
Posty: 11
Skąd: Ryglice
Auto: Mazda 626 Gle Special 2.0 16V '94r.

Postprzez BartekB » 24 sty 2008, 21:52

Strzał na BLOS ??? – czyżby kolejna "nieścisła" informacja zwoleników BLOS-a – ponoć to niemożliwe...
beryl – jak tam u Ciebie wolne obroty – są uzależnione od ilości gazu w butli ?? – pytam czysto teoretycznie
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2005, 14:22
Posty: 139
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda 323 1.6 BG 1994r
Mazda 626 2.0 GE 1997r
Mazda Xedos 6 1.6 1996r
Mazda 6 GY 2.0 CiTD 2004r

Postprzez sołtys » 25 sty 2008, 07:54

BartekB napisał(a):Strzał na BLOS ? – czyżby kolejna "nieścisła" informacja zwoleników BLOS-a – ponoć to niemożliwe...


pisałem już o tym dawno, to wymysł forumowiczów z forum forda, strzały jak najbardziej są możliwe bo w kolektorze zbiera sie spora ilość mieszanki, zresztą instrukcja blosa mówi o możliwości zamontowania wraz zklapą zabezpieczającą.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez BartekB » 25 sty 2008, 20:06

Sołtys widzę zę jesteś dobrze zorientowany w sprawach LPG – więć mam do Ciebie pytanko.
Jaka dla mojego auta będzie różnica jeśli założe mu mikser bez kompensacji ??? (wcześniej właśnie 2 gen z kompensacjąna mikserze)

Co w ogóle ta kompensacja kompesuje :)?

Kombinuje z tym swoim LPG ale chba skończe na sekwencji :) ale pomimo wszystko proszę Cie bardzo o odpowiedz

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2005, 14:22
Posty: 139
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda 323 1.6 BG 1994r
Mazda 626 2.0 GE 1997r
Mazda Xedos 6 1.6 1996r
Mazda 6 GY 2.0 CiTD 2004r

Postprzez MadziaForever » 26 sty 2008, 18:30

Też miałem strzał na blosie ale z wlasnej winy.. często kręciłem silnik do końca obrotościomierza no i stało sie.. przepływka w piz.u nawet klapa antywybuchowa niepomogła.
W normalnym użytkowaniu to raczej jednak sołtys niemożliwe.. normalny mikser ma przelot powietrza zwężony ale otwarty cały czas ..w blosie ta klapka podnosi się i zamyka.. i podobnie jak klapa antywybuchowa..puszcza powietrze tylko w jedną stronę.. do silnika.
Strzał zdarza się właśnie przy takiej głupocie jaką zrobiłem ja..
obrotościomierz na 7500 rpm, klapa całkiem w górze i pełno gazu w kolektorze ..wtedy to może się to tak skończyć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2007, 17:55
Posty: 574
Skąd: Pisz
Auto: 626 GEA 2,0 DOHC

Postprzez zipek » 26 sty 2008, 20:14

obrotościomierz
przepraszam ale co to takiego <diabełek> <glupek2>
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2007, 22:24
Posty: 159

Postprzez sołtys » 28 sty 2008, 08:15

BartekB napisał(a):Sołtys widzę zę jesteś dobrze zorientowany w sprawach LPG – więć mam do Ciebie pytanko.
Jaka dla mojego auta będzie różnica jeśli założe mu mikser bez kompensacji ?


Prawdopodobnie nie będzie chciał płynnie, chodzić na wolnych obrotach zwłaszcza przy wrzucaniu luzu przy dojeżdzie do skrzyżowania lub przy zmianie biegów w takcie jazdy ( będzie szarpał) ale wszystko wychodzi w praniu, nie widziałem tego silnika na żywo wiec nie jestem pewien czy jest tam przepływka klapkowa??


MadziaForever napisał(a):W normalnym użytkowaniu to raczej jednak sołtys niemożliwe.. normalny mikser ma przelot powietrza zwężony ale otwarty cały czas ..w blosie ta klapka podnosi się i zamyka.


klapa antystrzałowa też podnosi sie i zamyka a jakoś nie zdąży sie zamknąć tak jak i blos przy strzale, (znasz prędkośc rozchodzenia sie fali uderzeniowej przy detonacji??) a dowod na to sam przedstawiłeś sam.

Jeszcze powiem wam jedną rzecz, SGI też strzela tylko bardzo słabo bo ilość gazu w kolektorze jest niewielka, ale fakt faktem strzela sam takie auto widziałem, wiec nawet na SGI proponuje wymieniać świece w terminie.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez BartekB » 28 sty 2008, 22:27

sołtys napisał(a):czy jest tam przepływka klapkowa??



Sołtys nie ma przepłyki klapowej , ale popularny gorący drut – możesz bardziej rozwinąc ten temat ...
Dziękuje za informacje...w sumie i tak dalej będę ...jak to określiłeś "prał" ..i może coś wypiorę:)

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2005, 14:22
Posty: 139
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda 323 1.6 BG 1994r
Mazda 626 2.0 GE 1997r
Mazda Xedos 6 1.6 1996r
Mazda 6 GY 2.0 CiTD 2004r

Postprzez sołtys » 29 sty 2008, 08:03

Przy gorącym drucie nie musi być kompensacji ale wszystko zależy od podciśnienia w dolocie jeżeli jest stosunkowo małe to muszą byc albo mały mikser albo kompensacja, jeżeli ją masz to dobrze bo nie zaszkodzia może znacząco pomagać w stabilizacji wolnych obrotów zwłasza podczas jazdy gdzie występuje dynamiczne doladowanie dolotu przepływającym powietrzem.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez BartekB » 2 lut 2008, 20:26

Dla chcących po eksperymentować – zapraszam

http://allegro.pl/item307067102_blos_zn ... ksera.html

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2005, 14:22
Posty: 139
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda 323 1.6 BG 1994r
Mazda 626 2.0 GE 1997r
Mazda Xedos 6 1.6 1996r
Mazda 6 GY 2.0 CiTD 2004r

Postprzez mackoGD » 20 lut 2008, 20:05

witam
mam blosa:)
zalozylem sam, wstepnie wyregulowalem, spalanie spadlo z 14.4 (ostatnio cos mi nawalilo zaczela palic jak smok) do 10.5. jedzie jak glupi.... ale pojawil sie problem. mianowicie pow 4 – 4.5 tys obr silnik traci moc. nawet na biegu jalowym po wcisnieciu gazu do podlogi zaczyna "[tiiit]" i faluje miedzy 4.5 a 5 tys obr. wyglada to jak by nie dostawal gazu, ale nie mam pomyslu jak temu zaradzic??????????
na benzynie tez niechetnie jezdzi ale sprobuje zresetowac komputer.
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2007, 21:28
Posty: 179 (1/0)
Skąd: Drzewina/Tczew
Auto: Xedos 6 2.0 a/t '99 LPG Tech
Honda Varadero XL 125
Mazda 6 GY 2.0B '07

Postprzez Pierzaktar » 25 lut 2008, 01:37

Mam dokladnie ten sam problem w mojej GD ale ja mam 2,2 12v i nie wiem jak temu zaradzic. Jedyna roznica to to ze na benzynie auto jedzie jakby nigdy nie widzialo gazu
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2005, 00:40
Posty: 234 (0/1)
Skąd: okolice Tarnowa
Auto: Były:
-626 GD 8V
-626 GD 16V
-626 GD 12V
-2x 626 GE GT V6
Aktualnie:
-626 GD 2.2T

Postprzez jurekpr » 29 lut 2008, 11:27

Witam, chcę założyć blosa do 626 z silnikiem FP 1800 cm. Mam pytanie do Kolegów, którzy montowali blosa do swoich aut – czy oprócz samego blosa do mego silnika są potrzebne jeszcze jakieś redukcje itp.
Pozdrowienia.
Początkujący
 
Od: 2 maja 2005, 15:49
Posty: 15
Skąd: Przemyśl
Auto: Mazda 626 GE FP 1,8 + LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy LPG