Opony & felgi

Postprzez Fiveopac » 2 sie 2008, 20:06

A ja bezwstydnie pozwole sobie polaczyc twoj temat z podwieszonym Opony&Felgi.
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4296 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez ptaku » 11 sie 2008, 23:28

marcinos napisał(a):Chlopaki jezdzi ktos z was na oponach firmowanych "Nankang" sa tanie dosc a slyszalem ze produkowane na bazie mieszanki gumowej yokohamy.


Miałem takie opony 205/40/17 na Volvo S40 i powiem tyle.... dziadostwo! Gorszej opony nigdy nie miałem. Bardzo twarda guma przez co ma słabą przyczepność i jest bardzo głośna. Zdecydowanie odradzam!

A teraz pytanie: Czy do M6 wejdą felgi 19x8 ET35 obute w opony 215/35? W zasadzie nawet jak nie wejdą to i tak stałem się posiadaczem i w piątek jadę odebrać :D Mam nadzieję że wejdą i wtedy będę mógł dopisać że jestem posiadaczem SZCZĘŚLIWYM ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2006, 21:06
Posty: 384 (2/0)
Skąd: Doncaster/Sosnowiec
Auto: Mazda 6 2.5 Sport

Postprzez PSTomek » 14 sie 2008, 19:52

Witam

Mam podstawowe pytanie, jakie powinny być parametr felg ( wiem że musza być 4x100) i mam właśnie okazje kupić ładne felgi 15 cali ale nie wiem o co chodzi z całym tym ET mógłby ktoś konktretnie wytłumaczyć co i jak najlepiej do mazdy 323F 1,5 98r. dziękuję
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2008, 20:30
Posty: 32
Auto: Mazda 323F 1.5

Postprzez ptaku » 14 sie 2008, 22:56

19x8J ET 35 weszły do mojej M6 :D
Obrazek
Obrazek

Więc jestem posiadaczem SZCZĘŚLIWYM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2006, 21:06
Posty: 384 (2/0)
Skąd: Doncaster/Sosnowiec
Auto: Mazda 6 2.5 Sport

Postprzez darekk86 » 16 sie 2008, 01:55

noo nareszcie jakis ludzki rozmiar felg :D:D
gratuluje ptaku! Super to wyglada!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 gru 2006, 20:58
Posty: 1393
Skąd: Wa-wa/Puławy
Auto: C63 AMG Kombi + Fiat Bravo Psst... + Combo

Postprzez Badyl » 18 sie 2008, 10:36

wielkość zacna, wzór zbyt krzykliwy w stosunku do linii auta
Obrazek
Obrazek Mazda Premacy 2003 | CP DiTD RF4F | Badylowóz v4.0
| 323f BA 1,5->323f BA 2,0 GT->323f BA 2,5 KL-ZE->Premacy DiTD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2007, 15:28
Posty: 1650
Skąd: Lublin
Auto: Mazda Premacy CP 2.0DiTD RF4F 2003

Postprzez marecki81r » 19 sie 2008, 06:17

Witam
A jakie alufelgi najlepiej założyć do 323F BA '98r na seryjnym zawieszeniu nie opuszczane nic.
Planuje jakieś 15'' tylko te oznaczenia dalej nie wiem jakie ET i J , tak aby wszystko grało w najlepszym porządku.
rozstaw mam 4x100
a średnica to nie wiem tak jak ktoś pisał 54,1mm czy jeszcze jakieś inne były ?
I oponki jakie najlepiej 185 195 na 55 50 60?
___________________________________________________
moja F-ka
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=57669
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 lip 2008, 07:01
Posty: 20
Skąd: SKIERNIEWICE
Auto: 323 f BA 1,5 DOHC '98r

Postprzez CAM-VID » 20 sie 2008, 00:30

ptaku napisał(a):19x8J ET 35 weszły do mojej M6 :D
Obrazek
Obrazek

Więc jestem posiadaczem SZCZĘŚLIWYM :D

wg mnie 18 cali to max. Ja mam 17 i i jest chyba ładniej

http://img518.imageshack.us/img518/6200/maz1yw4.jpg
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2007, 16:18
Posty: 63
Skąd: Żyrardów
Auto: z ptaszkiem w kółku

Postprzez ptaku » 20 sie 2008, 17:40

Są gusta i guściki. Wg mnie CAM-VID masz zbyt małe felgi do tego samochodu. Miałem 17" w Volvo S40 i były zbyt małe więc nawet nie myślałem o takim rozmiarze do M6. Poza tym 18" spokojnie wchodzi do 323F, zobacz auto darekk86 jak dobrze leżą felgi na jego samochodzie. Pozdro :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2006, 21:06
Posty: 384 (2/0)
Skąd: Doncaster/Sosnowiec
Auto: Mazda 6 2.5 Sport

Postprzez PSTomek » 21 sie 2008, 11:09

marecki81r Witaj właśnie dzisiaj kupiłem felgi do mazdy roztaw śrub to 100x4 ET od 35 do 42 no i średnica otworu centrującego 54mm.

Ja mam oponki 195/50/R15 i moje wrażenia są takie:
– twardsze i sztywniejsze zawieszenie
– o wiele głośniej w samochodzie, nie wiem jak jest u innych ale [jakie?] opony strasznie huczą może się ktoś podzeli doświadczenaimi na ten temat
– wspomaganie ciężej chodzi
– samochód jest wolniejszy i jeździ sie jak czołgiem

no a zaleta to jest tylko i wyłącznie wizualna, albo ma się styl albo ma się komfort.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2008, 20:30
Posty: 32
Auto: Mazda 323F 1.5

Postprzez 8dyb8 » 21 sie 2008, 12:11

huh 15 to przeciez malutka felga, 195 to waskie opony... ;) ja jezdze jakos na 17 gumy 225, na trasie jest spoko, ale na kazdej dziurze/koleinie telepie autem na boki :P
jak zakladam 15 na zime to jest poezja ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2008, 15:26
Posty: 164
Skąd: WWA
Auto: Ford Probe 2.0 // Pralka IV

Postprzez michaszek » 21 sie 2008, 16:08

PSTomek napisał(a):samochód jest wolniejszy i jeździ sie jak czołgiem


Dziwne, bo ja po przesiadce z 15 na 17 nie zauważyłem żadnej różnicy w mocy silnika. W końcu na jedno wychodzi jeżeli chodzi o promień koła – no może z 1cm różnicy. Spokojnie pale gumę na moich 17 :D No i jak to sie trzyma drogi... :) Poezja (oczywiście mowa o dobrych jakościowo drogach, bez kolein).

Pzdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2004, 23:56
Posty: 59
Auto: Mazda 323F (BA) 96r.

Postprzez barren » 22 sie 2008, 11:13

PSTomek – chyba trochę przesadziłeś z tym opisem ;) ja jeżdżę na 185/60 r14 w oplu kadecie bez wspomagania i to zglebionym -60/-40 (geometria mało ma wspólnego ze standardami seryjnymi) i rzeczywiście moja kobieta ma problem z manewrowaniem na parkingu ale w normalnym ruch no problem.

– twardsze zawieszenie ?? chyba mówisz o subiektywnym odczuciu zmiany wysokości profilu opony – stąd ta "twardość"
– wspomaganie ciężej chodzi bo musi więcej siły z siebie wykrzesać, a poza tym co to za szkoła jazdy żeby w miejscu (postój) kołem kręcić – auto powinno się toczyć w czasie skręcania, nie niszczysz opon i nie męczysz się (wspomaganie się nie męczy w Twoim przypadku)
– u mnie w kadecie jak się przesiadłem z 165 na 185 rzeczywiście auto wolniej przyśpiesza (moc 60KM) no ale o ile większe prędkości przelotowe na zakrętach :D

PSTomek napisał(a):albo ma się styl albo ma się komfort
– styl to nie tylko fele ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2007, 11:24
Posty: 297 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: 626 GE FP '93/Efini MS-6
MX-6 GE FS

Postprzez fistach » 27 sie 2008, 10:25

Witam
Nosze się z zamiarem zakupienia do mojej Madzi 323F BA alufelg 16". W związku z tym mam kilka pytań. Czy wejdą mi do 323F alufelgi 16" z oponami 195/55 i nie będą obcierać?
W przyszłości chce obniżyć autko o 40 mm.
fistach
 

Postprzez Xenocyd » 27 sie 2008, 12:37

fistach napisał(a):Czy wejdą mi do 323F alufelgi 16" z oponami 195/55

srednica kola bedzie chyba wieksza niz seryjna – 15 cali i 195/50 odpowiada mniej wiecej serii 13/175/70 wiec jak wrzucisz 16 cali to profil musi byc nizszy. a co do tego czy sie zmieszcza – zo zmiwszcza sie napewno, bo w efkach miejsca w nadkolu jest jak w terenowkach :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2007, 12:01
Posty: 2277 (102/158)
Skąd: czymiasto
Auto: Mietek

Postprzez Łukasz » 30 sie 2008, 19:34

Jak ktoś chce porządnej jakości felgi to zapraszam : http://www.allegro.pl/item423989351_enk ... atowe.html
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2004, 21:52
Posty: 734
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 6 GH MZR-CD Wagon

Postprzez luki88 » 6 wrz 2008, 15:18

witam

Chciałbym do swojej mazdy (323F BA) założyć felgi oryginalne od opla calibry 15 cali i je wypolerować. Rozstaw śrub się zgaza, pierścień centrujący jest w maździe mniejszy a więc można dorobić dystans – pytanie tylko co z ET – jakie powinno być w moim samochodzie?

Dane tych felg:
4x100 6,5J15 ET49 – czy nie będą za duże do mojej mazdy? i czy w ogóle się zmieszczą? dodam że zawieszenie jest standardowe, jednak w na przyszły sezon chciałbym je obniżyć o 30- 40 mm
Sprzedam
Zaślepki halogenów i podłogę bagażnika
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2008, 11:39
Posty: 503
Skąd: Kutno
Auto: Mazda 323F BA '96 1,5 STAG

Postprzez darekk86 » 6 wrz 2008, 16:31

ET powinienes miec ok 35-42. Wiec 49 mozga byc troche zbyt gleboko w nadkolach. Ale raczej przy szerokosci 6,5" to nie bedzie nigdzie ocieralo bo to bardzo waskie felgi. Jedyny problem moze byc z wygladem bo jak beda zbyt gleboko to glupio to bedzie wygladalo. Wtedy bedziesz musial dokupic dystanse co jest dodatkowym kosztem.
A do otworu centrujacego jak masz piaste mniejsza to dokupujesz pierscienie centrujace i jest ok.
Wiec jesli felgi sa naprawde ladne to mozna je kupic. Chociaz 15" w BA bedzie wygladalo na bardzo male, 16" bylo by duzo lepszym rozwiazaniem.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 gru 2006, 20:58
Posty: 1393
Skąd: Wa-wa/Puławy
Auto: C63 AMG Kombi + Fiat Bravo Psst... + Combo

Postprzez luki88 » 6 wrz 2008, 16:38

darekk86
Dzięki za szybką odpowiedź.
Sądzę że najlepszym rozwiązaniem będzie przyłożenie tej felgi do piasty i wzrokowa weryfikaca.
Czy będzie ona głębiej schowana niż oryginalna stalowa 13 ?
Czy jeśli założę felgę bez pierścienia centrującego, opuszczę samochód na ziemie i skręce koła max w prawo i w lewo żeby sprawdzić czy nie ociera to czy jest możliwość uszkodzenia felgi ? autem niebęde jeździł bez tego pierścienia centrującego
Sprzedam
Zaślepki halogenów i podłogę bagażnika
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2008, 11:39
Posty: 503
Skąd: Kutno
Auto: Mazda 323F BA '96 1,5 STAG

Postprzez darekk86 » 6 wrz 2008, 16:44

Tutaj mylisz 2 pojecia: pierscienie centrujace i dystanse.
Pierscienie centrujace to kawalki plastiku do wycentrowania kola gdy rozmiar piasty jest mniejszy niz otwor w feldze. I to jest konieczne po to zeby nie pourywac szpilek.
A dystans jest po to zeby odsunac kolo od piasty na zewnatrz.
Nie wiem jakie ET ma stalowa 13tka ale na pewno jest wezsza wiec raczej 15" nie bedzie glebiej. Ale na 13" to mazda wyglada tragicznie :/
Jak zalozysz felge, przykrecisz nakretki (!!) i opuscisz samochod to mozesz spokojnie skrecic kolo. Bedziesz widzial czy gdzies ociera czy nie. Tylko sprawdz reka od tylu felgi czy o amortyzator nie dotyka. Oczywiscie mowa o feldze z opona.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 gru 2006, 20:58
Posty: 1393
Skąd: Wa-wa/Puławy
Auto: C63 AMG Kombi + Fiat Bravo Psst... + Combo

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje