Radex napisał(a):Nie zaprząstaj sobie tym głowy, sam napisałeś przecież że masz dużą limuzynę. to nie RX7 do ścigania się... chyba że się mylę
Nie mylisz się, zdecydowanie nie do ścigania, chyba, że spod świateł w drodze na zakupy, bo trochę funu w życiu trzeba mieć

Niemniej lubię dobre przyśpieszenie i niskie spalanie, więc jestem za obniżaniem masy pojazdu, ale nie kosztem komfortu, i to właśnie mnie niepokoi – czy lżejsze felgi na oponach o nie najniższym profilu (225/55R17) nie wpłyną negatywnie na komfort. Ja przez pierwsze 5 lat nie lubiłem mojego Accorda właśnie za sztywność zawieszenia i wynikający z tego niski komfort jazdy. Dopóki nie zamieniłem firmowych opon na tę samą szerokośc, ale o 1 rozmiar profilu więcej. Nagle zrobiło się przyjemnie.
Radex napisał(a):a nawiasem mówiąc to wiadomo że dużo zależy też od opony
Jak najbardziej, więc zawsze wybieram takie, które we wszystkich możliwych testach dostają najwięcej punktów za komfort i niski hałas. Tak naprawdę nic innego mnie nie obchodzi, bo nawet opona o przeciętnych osiągach we wszystkich innych kategoriach i tak jest o niebo lepsza od tego, na czym się uczyłem jeździć (włącznie ze szkołą rajdową w Japonii). Np. obecną zimę przejeździłem na letnich, bo nie miałem czasu zmienić kół, i jakoś dałem radę. Więc nawet najgorsza opona zimowa pod względem drogi hamowania na śniegu i lodzie, trzymania bocznego, aquaplaningu, itd. jest lepsza od moich letnich – stąd mój brak zainteresowania tym, która ma 1 a która 5 miejsce w takich kategoriach

Jedno, czego mi brak, to ciężaru opon w krajowych źródłach. O ile lżejsza felga (która nie jest do końca elementem nieresorowanym, bo resoruje ją opona) mogłaby skutkować niższym komfortem na nierównych drogach, o tyle opona powinna być chyba najlżejsza, jak się da. A różnice są duże, jeśli się spojrzy na Tirerack.com: np. dla rozmiaru Mazdy 6 (225/55R17) Continental ExtremeWinterContact waży 24 funty, podczas kiedy taki Dunlop SP Winter Sport 3D – 28, czyli o ok. 2kg więcej per koło! To jest tyle, co różnica między standardowymi a super-lekkimi, sportowymi felgami. Z tym, że wagą felg się wszyscy podniecają i np. na Tirerack można posortować felgi wg. wagi, a wagą opon – jakoś nikt (nie ma takiej opcji), czego nie rozumiem...
Tak, wiem, w ogóle za bardzo się przejmuję, ale że mam 3 miesiące czekania, aż mi zbudują w Japonii moją szóstkę, to dostaję kota z niecierpliwości
