Polerowanie, malowanie i renowacja felg
witam chcialbym zmienic kolor moich aluskow z koloru srebrnego na kolor czarny niechodzi mi o przyciemnienie olejna prowizorycznie tylko w miare profesjonalnie zeby ladnie sie prezentowaly jak to mozna uczynic i czym pozdrawiam i mam nadzieje ze ktos juz cos takiego robil i mnie wspomorze:P
- Od: 6 sie 2010, 15:13
- Posty: 7
Jak chcesz profesjonlanie to oddaj je do malowania proszkowego lub do zwyklej regeneracji i malowania lakierem.
Samemu profesjonalnie tego nie zrobisz bo zakladam, ze nie masz sprzetu oraz umiejetnosci lakierniczych.
Malowanie felg waha sie w cenach 300-500zl.
Samemu profesjonalnie tego nie zrobisz bo zakladam, ze nie masz sprzetu oraz umiejetnosci lakierniczych.
Malowanie felg waha sie w cenach 300-500zl.
W sumie moj kolega sam zmatowil felgi pomalowal je farba w sprayu, efekt moze nie byl powalajacy ale jak na domowa robotebardzo wporzadku. Jesli masz poniszczone felgi (poprzecierane itd) sam raczej nic nie zrobisz....
zeby w miare ladnie pomalowac trzeb miec troche praktyki. bez niej spytolisz cala robote i zmarnujesz kase na materialy i swoj czas.
jesli nie masz praktyki to lepiej sobie daruj
choc mozesz sprobowac bo zawsze musi byc ten pierwszy raz
a jesli chodzi o samo malowanie to:
oczywiscie sciagamy opony, myjemy dokladnie felgi, matowimy drobnym papierem sciernym i odtluszczamy np benzyna ekstrakcyjna
oklejamy felgi w miejscach których nie chcemy pomalowac
pozniej 2,3 warstwy podkladu na metal
3 warstwy koloru wlasciwego
pozniej 3 warstwy bezbarwnego
malujesz cieniutkimi warstwami, nie przejmuj sie ze po 1 warstwie nie bedzie ladnego koloru, jak pociagniesz 3 razy to uzyskasz kolor.
gdybys zrobil gruba warstwe chcac uzyskac kolor za pierwszym razem zrobisz zacieki
polecam spraye ACRYL LACK, nie drogie a dobrze sie trzymaja. dlugo nimi maluje i bardzo nadaja sie do niskobudzetowych malowan
aha, jesli posiadasz skazy, rysy, wyczerbienia w feldze to jeszcze polecam przed malowaniem wypelnic je np klejem dwuskladnikowym do metalu, lub szpachlowka na metal (np z drobinkami aluminium) i oczywiscie pozniej przeszlifowac zeby nie bylo gorki
moje felgi po wlasnorecznej renowacji (byly wczesniejcale srebrne i strasznie podrapane na rantach, baba jezdzila po kraweznikach). sa to zimowki wiec szkoda mi bylo kasy tak jak Tobie na proszkowe malowanie. na zwykłe malowanie u lakiernika szkoda kasy. bo stracisz ladne pare stowek a takie malowanie i tak i tak zostanie podrapane podczas zakladania opon, kol


jesli nie masz praktyki to lepiej sobie daruj
choc mozesz sprobowac bo zawsze musi byc ten pierwszy raz
a jesli chodzi o samo malowanie to:
oczywiscie sciagamy opony, myjemy dokladnie felgi, matowimy drobnym papierem sciernym i odtluszczamy np benzyna ekstrakcyjna
oklejamy felgi w miejscach których nie chcemy pomalowac
pozniej 2,3 warstwy podkladu na metal
3 warstwy koloru wlasciwego
pozniej 3 warstwy bezbarwnego
malujesz cieniutkimi warstwami, nie przejmuj sie ze po 1 warstwie nie bedzie ladnego koloru, jak pociagniesz 3 razy to uzyskasz kolor.
gdybys zrobil gruba warstwe chcac uzyskac kolor za pierwszym razem zrobisz zacieki
polecam spraye ACRYL LACK, nie drogie a dobrze sie trzymaja. dlugo nimi maluje i bardzo nadaja sie do niskobudzetowych malowan
aha, jesli posiadasz skazy, rysy, wyczerbienia w feldze to jeszcze polecam przed malowaniem wypelnic je np klejem dwuskladnikowym do metalu, lub szpachlowka na metal (np z drobinkami aluminium) i oczywiscie pozniej przeszlifowac zeby nie bylo gorki
moje felgi po wlasnorecznej renowacji (byly wczesniejcale srebrne i strasznie podrapane na rantach, baba jezdzila po kraweznikach). sa to zimowki wiec szkoda mi bylo kasy tak jak Tobie na proszkowe malowanie. na zwykłe malowanie u lakiernika szkoda kasy. bo stracisz ladne pare stowek a takie malowanie i tak i tak zostanie podrapane podczas zakladania opon, kol


Moje wypociny
Kiepsko wyszło – gruba warstwa początkowa do zdarcia, bujne kształty felgi, wszystkiego super nie przetarłem – z bliska można zobaczyć niewypolerowane miejsca. Spędziłem nad nią między 25 a 30 godzin. To jeszcze nie jest efekt super-końcowy. Polerkę pastą robiłem z 5 minut po polerce papierem na mokro. Trochę wody mi się dostało na szmatkę i popsuło efekt. Na jednym ramieniu wyszło super (widziałem własne odbicie
), a 4 pozostałe tak sobie. Wysuszę porządnie i poprawię 
Niestety to tylko jedna felga, jeszcze 3 do zrobienia a palce już mam do wymiany
Zajęcie dobre na zimę, szkoda lata 


Niestety to tylko jedna felga, jeszcze 3 do zrobienia a palce już mam do wymiany


- Od: 3 lut 2009, 22:18
- Posty: 274
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mitsubishi Eclipse
Lepszy look niż te ori matowe 
Radex84 napisał(a):Witam, ktoś zna może kogoś kto poleruje felgi na śląsku. chciałbym wypolerować 4 felgi od BMW ojca. a może ktoś z forum?
Jaki wzór,całe do polerowania czy tylko ranty?
-
Przemek...
- Od: 8 wrz 2006, 16:22
- Posty: 8674 (86/80)
- Skąd: KCH
- Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT
Zauważyłem że są dwa rodzaje past Auto-Max: 1. Pasta do polerowania, 2. Pasta regeneracyjna woskowa.
Której powinienem używać przy polerce? Użyłem tej drugiej, ale pewnie lepsza jest ta pierwsza, a druga zapewne do okresowego czyszczenia felgi?
Której powinienem używać przy polerce? Użyłem tej drugiej, ale pewnie lepsza jest ta pierwsza, a druga zapewne do okresowego czyszczenia felgi?
- Od: 3 lut 2009, 22:18
- Posty: 274
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mitsubishi Eclipse
Basasael napisał(a):Zauważyłem że są dwa rodzaje past Auto-Max: 1. Pasta do polerowania, 2. Pasta regeneracyjna woskowa.
Której powinienem używać przy polerce? Użyłem tej drugiej, ale pewnie lepsza jest ta pierwsza, a druga zapewne do okresowego czyszczenia felgi?
szkoda że nie zgadaliśmy się tydzień temu, podrzucił bym ci próbkę autosolu i megsa, tak aby na komplet ci wystarczyło.
Basasael napisał(a):Komplet to na zimę zostawię do robienia jak będzie nudno
A takie pytanko co do polerki samą pastą. Ile powinno się polerować? Ja obskoczyłem w 10 minut felgę, ale może za krótko było?
ponad 10 minut to ja jedno ramie polerowałem
Polerujesz dotąd aż się przejrzysz
filcem na wiertarce szybko idzie... Ale zasięg jest ograniczony
Czy warto takie felgi polerować?Ponieważ one są już pomalowane i zostały takie chropowate delikatnie,może tylko wystarczy nawoskować te felgi?]
Foto:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/358 ... cf243.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/18e ... 35271.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/dff ... 4f208.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4eb ... fc26a.html
Foto:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/358 ... cf243.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/18e ... 35271.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/dff ... 4f208.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4eb ... fc26a.html
- Od: 31 paź 2010, 19:05
- Posty: 19
A mialem juz fele dawac do malowania kasa w bloto by poszla dobrze ze sie znalazl taki temat:D na zime bedzie zajecie:Dtylko pytanie czy z czarnymi felgami tez tak latwo pojdzie?? to co avatarze juz nie aktualne fele za male byly. mam identyczne http://www.maxrev.de/intra-bild-14917.htm.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
a nie ładniej by było, przy takim wzorze felg, środek zostawić czarny, a wypolerować sam rant? Jak zdecydujesz się na polerkę całości, to musisz najpierw usunąć farbę za pomocą jakiegoś specyfiku typu paint remover
- Od: 17 wrz 2006, 17:02
- Posty: 1223
- Skąd: Lublin k. Wilczopola
- Auto: 323F BG
Zrobiłem polerkę rantów ale nie uzyskałem lustra, powstała taka mgła...Pasty używałem K2 aluchrom i autosol metal, co może być spowodowane?
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c9a ... 0ef92.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/14d ... 74afd.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c9a ... 0ef92.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/14d ... 74afd.html
- Od: 31 paź 2010, 19:05
- Posty: 19
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje