Porting

Postprzez Loczek » 6 gru 2009, 11:08

Myslac o sobie i o tym zeby zrobic przy moim KFze wszystko co łatwiej zrobic gdy silnik jest jeszcze poza samochodem po oczywistych uszczenianiach poprawkach wygladu itp itd przyszedł mi namysl Porting.

W moim zamysle miał by on polegac na spasowaniu głowicy z kolektorami dolotowymi i wydechowymi, na poprawieniu kanałów dolotowych i wylotowych w głowicy. Na wyeliminowaniu wszelkich nadlewów powstałych na skutek seryjnej produkcji. na wypolerowaniu kanałow dolotowych i wylotowych( w moim zamysle zeby nagar nie siadał tak syzbko ale czy to doba teoria to prosze o ocene)

Czy jest jaki kolwoiek potwierdzony sens robienia takiej rzeczy. jaki jest stopien mozliwosci poprawienia osiagów wzgledem popsucia czegos.

Mysle o tym po gadkach z Brii ale ze on jeszcze nie odpalił to pewnie sie nie dowiem czy u niego to sie sprawdziło czy nie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 17:30
Posty: 2112
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Bezawaryjne i Niebite

Postprzez Lukas007 » 6 gru 2009, 11:54

To o czym mówisz to trochę okrojone tzw. GT głowicy. Oprócz spasowania głowicy z kolektorami przez usunięcie nadlewów, oraz polerowaniu kanałów szlifuje się jeszcze gnazda zaworowe, oraz same zawory, a także wedle woli planuje lub jedynie zabiela powierzchnię. Taki rezultat uzyskałem w silniku FP:

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez check » 6 gru 2009, 12:19

Lukas007 a glowice planowales, o ile ? :) U kolegi w Civicu sama obróbka głowicy dała 5KM i 10Nm po splanowaniu byłoby pewnie dużo lepiej. ;) Ja u siebie kanały polerowałem ale nagar i tak się osadza, także ja bym teraz drugi raz już nie polerował na lustro tylko wyrównał powierzchnię :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 14:29
Posty: 753

Postprzez Lukas007 » 6 gru 2009, 12:27

Zabielona tylko. Ja sensu polerowania kanałów wydechowych nie widzę, bo nagar i tak się osadzi. Za to polerka kanałów dolotowych już ma sens...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez piwo » 6 gru 2009, 12:27

coraz ciekawsze tematy w dziale. no to ja tez czekam na opinie ludzi co juz to robili :)
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Loczek » 6 gru 2009, 23:37

Lukas007 napisał(a):Za to polerka kanałów dolotowych już ma sens...

Gdzies wyczytałem ze kanały dolotowe nalezy przeleciec papierem 120, coby paliwo wytrącało oktany :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 17:30
Posty: 2112
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Bezawaryjne i Niebite

Postprzez pawelMX6 » 6 gru 2009, 23:45

Nie oktany wytrącało, tylko żeby lepiej odparowało ;) Dlatego kanałów dolotowych się nie poleruje, tak przynajmniej mnie uczono jak jeszcze szykowałem swoją A-grupę do rajdów. Wydechowe można spolerować, ale to sztuka dla sztuki. U mnie po rozebraniu silnika wystarczyło tylko przetrzeć wydechy szmatką i znowu się błyszczały.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2007, 22:10
Posty: 2050 (0/1)
Skąd: Gdynia

Postprzez jackkpl » 16 gru 2009, 17:35

pawelMX6 napisał(a):Nie oktany wytrącało, tylko żeby lepiej odparowało ;) Dlatego kanałów dolotowych się nie poleruje, tak przynajmniej mnie uczono jak jeszcze szykowałem swoją A-grupę do rajdów. Wydechowe można spolerować, ale to sztuka dla sztuki. U mnie po rozebraniu silnika wystarczyło tylko przetrzeć wydechy szmatką i znowu się błyszczały.


Tak jak pisze pawelMX6, od momentu, gdzie jest dokonywany wtrysk paliwa w glowicy (albo kolektorze ssacym) nie powinno sie juz robic kanalow na lustro .Paliwo potrafi sie do tego "przykleic" i zle bedzie odparowywac. Szczegolnie niebeizpieczne, gdy ma sie dobry CAI i jest "–" za oknem, wtedy paliwo jeszcze gorzej miesza sie z powietrzem.

Polerowanie kanalow wydechowych moze i miec sens,ale tam trzeba uwazac, zeby nie dopasowywac kolektora do kanalow. Kanaly wydechowe powinny byc mniejsze niz kanaly w kolektorze wydechowym (czyli powinien byc schodek). Tak mowi teoria, a jak praktyka .. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Lukas007 » 16 gru 2009, 18:37

Loczek napisał(a):
Lukas007 napisał(a):Za to polerka kanałów dolotowych już ma sens...

Gdzies wyczytałem ze kanały dolotowe nalezy przeleciec papierem 120, coby paliwo wytrącało oktany :D


Mówiąc o portingu kanałów dolotowych miałem na myśli tą ich częśc, przed którą wtryskiwane jest paliwo. Poprawia to przepływ powietrza, a efekt nie jest chwilowy jak w przypadku polerki kanałów wydechowych (gdzie i tak osadzi się nagar, który utworzy gładką strukturę pod wpływem przepływu spalin).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez Loczek » 16 gru 2009, 23:27

jackkpl napisał(a):Kanaly wydechowe powinny byc mniejsze niz kanaly w kolektorze wydechowym (czyli powinien byc schodek).

A ten schodek to po co.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 17:30
Posty: 2112
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Bezawaryjne i Niebite

Postprzez pawelMX6 » 17 gru 2009, 00:17

Też mam pytanie o ten schodek. Dla przykładu mogę podać teorię modyfikacji głowicy w 126p A-grupie – tam było jasno narysowane, żeby było idealnie równo. Chyba, że to dotyczy mocniejszych jednostek ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2007, 22:10
Posty: 2050 (0/1)
Skąd: Gdynia

Postprzez piwo » 17 gru 2009, 14:24

jacekkpl jakis odnosnik do zrodla?
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Loczek » 26 gru 2009, 18:01

Co z tym schodkiem
?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 17:30
Posty: 2112
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Bezawaryjne i Niebite

Postprzez Boris86 » 29 gru 2009, 00:05

Ja u siebie w KL i w FS u wojtakkk'a robiłem wszystko o czym tu piszecie. W jednym i drugim przypadku poprawa odczuwalna. Ale ja schodka nie zostawiałem. Też jestem wyuczony na teorii idealnego spasowania kanałów w głowicy z kolektorami.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez Jacek176 » 29 gru 2009, 11:35

Ostatnio modne są hybrydy czyli dół od silnika o większej pojemności a głowica od mniejszego silnika. Robia tak np. w Oplowskich 2.0 zakładając do nich głowice od 1.8
W Hondach do dołu od 2.0 (z Hondy CR-V) zakładają głowice z 1.6 VTI.
W praktyce widać, że to fruwa (taka Honda N/A 2.0 robi niskie 12) a ciekawe co mówi na ten temat teoria? :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Lukas007 » 29 gru 2009, 12:46

Może głowice mają mniejsze kanały przez co wytważane jest wyższe ciśnienie... ale to tylko moje domysły. Szkoda, że w FP/FS nie ma różnych głowic bo można by to sprawdzic w praktyce...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 20:35
Posty: 1487 (0/1)
Skąd: Biłgoraj / Kraków
Auto: Ford Probe GT F2T
Volvo V40 2.0 T4
Audi A6 C4 AFC quattro

Postprzez check » 29 gru 2009, 13:47

Jacek176 napisał(a):W Hondach do dołu od 2.0 (z Hondy CR-V) zakładają głowice z 1.6 VTI.

tylko w hondzie jest robiona akurat taka modyfikacja z tego względu,żeby dołożyć VTEC'a.Bo seryjnie B20 w CRV nie ma VTEC'a. :) Aha i taka hybryda B20/B16 może dać ok. 180KM a to chyba za mało żeby robić niskie 12s. na 1/4 :)


W innych przypadkach zakładają głowicę z mniejszych pojemności może dlatego,że jest mniejsza komora spalania i dzięki temu zwiększa się stopień sprężania albo jest wyższy wałek rozrządu. Bo nie sądzę,żeby mniejsze kanały miały tu decydujący wpływ na wzrost mocy. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 14:29
Posty: 753

Postprzez Pyton162 » 29 gru 2009, 14:02

ale taka moc w cifie zelazko tzw jedzie juz calkiem niezle
Pyton162
 

Postprzez Jacek176 » 1 sty 2010, 13:51

check napisał(a):Aha i taka hybryda B20/B16 może dać ok. 180KM a to chyba za mało żeby robić niskie 12s. na 1/4

No tak się składa, że właśnie taka hybryda zrobiła w Borsku bardzo niską 12 (miała lepszy czas od Lukstera :D )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez check » 2 sty 2010, 09:58

Jacek176 napisał(a):No tak się składa, że właśnie taka hybryda zrobiła w Borsku bardzo niską 12 (miała lepszy czas od Lukstera zeby )

myślisz,że to był seryjny blok B20 i seryjna głowica B16 ? Bo raczej z serią to już miało to mało wspólnego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 14:29
Posty: 753

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje