Porting
1, 2
Myslac o sobie i o tym zeby zrobic przy moim KFze wszystko co łatwiej zrobic gdy silnik jest jeszcze poza samochodem po oczywistych uszczenianiach poprawkach wygladu itp itd przyszedł mi namysl Porting.
W moim zamysle miał by on polegac na spasowaniu głowicy z kolektorami dolotowymi i wydechowymi, na poprawieniu kanałów dolotowych i wylotowych w głowicy. Na wyeliminowaniu wszelkich nadlewów powstałych na skutek seryjnej produkcji. na wypolerowaniu kanałow dolotowych i wylotowych( w moim zamysle zeby nagar nie siadał tak syzbko ale czy to doba teoria to prosze o ocene)
Czy jest jaki kolwoiek potwierdzony sens robienia takiej rzeczy. jaki jest stopien mozliwosci poprawienia osiagów wzgledem popsucia czegos.
Mysle o tym po gadkach z Brii ale ze on jeszcze nie odpalił to pewnie sie nie dowiem czy u niego to sie sprawdziło czy nie?
W moim zamysle miał by on polegac na spasowaniu głowicy z kolektorami dolotowymi i wydechowymi, na poprawieniu kanałów dolotowych i wylotowych w głowicy. Na wyeliminowaniu wszelkich nadlewów powstałych na skutek seryjnej produkcji. na wypolerowaniu kanałow dolotowych i wylotowych( w moim zamysle zeby nagar nie siadał tak syzbko ale czy to doba teoria to prosze o ocene)
Czy jest jaki kolwoiek potwierdzony sens robienia takiej rzeczy. jaki jest stopien mozliwosci poprawienia osiagów wzgledem popsucia czegos.
Mysle o tym po gadkach z Brii ale ze on jeszcze nie odpalił to pewnie sie nie dowiem czy u niego to sie sprawdziło czy nie?
- Od: 31 sty 2006, 17:30
- Posty: 2112
- Skąd: Dąbrowa Górnicza
- Auto: Bezawaryjne i Niebite
To o czym mówisz to trochę okrojone tzw. GT głowicy. Oprócz spasowania głowicy z kolektorami przez usunięcie nadlewów, oraz polerowaniu kanałów szlifuje się jeszcze gnazda zaworowe, oraz same zawory, a także wedle woli planuje lub jedynie zabiela powierzchnię. Taki rezultat uzyskałem w silniku FP:


Lukas007 a glowice planowales, o ile ?
U kolegi w Civicu sama obróbka głowicy dała 5KM i 10Nm po splanowaniu byłoby pewnie dużo lepiej.
Ja u siebie kanały polerowałem ale nagar i tak się osadza, także ja bym teraz drugi raz już nie polerował na lustro tylko wyrównał powierzchnię 
- Od: 24 cze 2006, 14:29
- Posty: 753
coraz ciekawsze tematy w dziale. no to ja tez czekam na opinie ludzi co juz to robili 
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Nie oktany wytrącało, tylko żeby lepiej odparowało
Dlatego kanałów dolotowych się nie poleruje, tak przynajmniej mnie uczono jak jeszcze szykowałem swoją A-grupę do rajdów. Wydechowe można spolerować, ale to sztuka dla sztuki. U mnie po rozebraniu silnika wystarczyło tylko przetrzeć wydechy szmatką i znowu się błyszczały.
pawelMX6 napisał(a):Nie oktany wytrącało, tylko żeby lepiej odparowałoDlatego kanałów dolotowych się nie poleruje, tak przynajmniej mnie uczono jak jeszcze szykowałem swoją A-grupę do rajdów. Wydechowe można spolerować, ale to sztuka dla sztuki. U mnie po rozebraniu silnika wystarczyło tylko przetrzeć wydechy szmatką i znowu się błyszczały.
Tak jak pisze pawelMX6, od momentu, gdzie jest dokonywany wtrysk paliwa w glowicy (albo kolektorze ssacym) nie powinno sie juz robic kanalow na lustro .Paliwo potrafi sie do tego "przykleic" i zle bedzie odparowywac. Szczegolnie niebeizpieczne, gdy ma sie dobry CAI i jest "–" za oknem, wtedy paliwo jeszcze gorzej miesza sie z powietrzem.
Polerowanie kanalow wydechowych moze i miec sens,ale tam trzeba uwazac, zeby nie dopasowywac kolektora do kanalow. Kanaly wydechowe powinny byc mniejsze niz kanaly w kolektorze wydechowym (czyli powinien byc schodek). Tak mowi teoria, a jak praktyka ..
Loczek napisał(a):Lukas007 napisał(a):Za to polerka kanałów dolotowych już ma sens...
Gdzies wyczytałem ze kanały dolotowe nalezy przeleciec papierem 120, coby paliwo wytrącało oktany
Mówiąc o portingu kanałów dolotowych miałem na myśli tą ich częśc, przed którą wtryskiwane jest paliwo. Poprawia to przepływ powietrza, a efekt nie jest chwilowy jak w przypadku polerki kanałów wydechowych (gdzie i tak osadzi się nagar, który utworzy gładką strukturę pod wpływem przepływu spalin).
Też mam pytanie o ten schodek. Dla przykładu mogę podać teorię modyfikacji głowicy w 126p A-grupie – tam było jasno narysowane, żeby było idealnie równo. Chyba, że to dotyczy mocniejszych jednostek 
jacekkpl jakis odnosnik do zrodla?
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Ja u siebie w KL i w FS u wojtakkk'a robiłem wszystko o czym tu piszecie. W jednym i drugim przypadku poprawa odczuwalna. Ale ja schodka nie zostawiałem. Też jestem wyuczony na teorii idealnego spasowania kanałów w głowicy z kolektorami.
RX-7 FD3S Innocent Blue:
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
Ostatnio modne są hybrydy czyli dół od silnika o większej pojemności a głowica od mniejszego silnika. Robia tak np. w Oplowskich 2.0 zakładając do nich głowice od 1.8
W Hondach do dołu od 2.0 (z Hondy CR-V) zakładają głowice z 1.6 VTI.
W praktyce widać, że to fruwa (taka Honda N/A 2.0 robi niskie 12) a ciekawe co mówi na ten temat teoria?
W Hondach do dołu od 2.0 (z Hondy CR-V) zakładają głowice z 1.6 VTI.
W praktyce widać, że to fruwa (taka Honda N/A 2.0 robi niskie 12) a ciekawe co mówi na ten temat teoria?
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Może głowice mają mniejsze kanały przez co wytważane jest wyższe ciśnienie... ale to tylko moje domysły. Szkoda, że w FP/FS nie ma różnych głowic bo można by to sprawdzic w praktyce...
Jacek176 napisał(a):W Hondach do dołu od 2.0 (z Hondy CR-V) zakładają głowice z 1.6 VTI.
tylko w hondzie jest robiona akurat taka modyfikacja z tego względu,żeby dołożyć VTEC'a.Bo seryjnie B20 w CRV nie ma VTEC'a.
W innych przypadkach zakładają głowicę z mniejszych pojemności może dlatego,że jest mniejsza komora spalania i dzięki temu zwiększa się stopień sprężania albo jest wyższy wałek rozrządu. Bo nie sądzę,żeby mniejsze kanały miały tu decydujący wpływ na wzrost mocy.
- Od: 24 cze 2006, 14:29
- Posty: 753
check napisał(a):Aha i taka hybryda B20/B16 może dać ok. 180KM a to chyba za mało żeby robić niskie 12s. na 1/4
No tak się składa, że właśnie taka hybryda zrobiła w Borsku bardzo niską 12 (miała lepszy czas od Lukstera
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje