MX-3 1.6 TURBO

Postprzez armandask » 14 maja 2009, 07:00

Helow,
in our mx-3 club we have a mx-3 1.6 turbo project (GTX). Now main problems are with stock ecu... Do anybody know what to do with it?
some pics:
http://forum.mx-3.lt/viewtopic.php?f=20&t=1269&start=60

Thanks.
°Mazda mx-3 1.8 V6 24v 98kw°–> Sold
°Ford Puma 1,7 I4 16v 92kW°–> mamycar
°Mazda MX-3 KLZE 2.5 V6 24v 149 kW°–> Daily
Obrazek
Początkujący
 
Od: 13 kwi 2009, 09:43
Posty: 9
Skąd: Vilnius
Auto: mx-3

Postprzez Pit » 14 maja 2009, 09:03

armandask napisał(a):... main problems are with stock ecu

Please try to explain us those problems.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Fiveopac » 14 maja 2009, 09:32

Throw away ecu. Install megasquirt :)
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez armandask » 14 maja 2009, 11:19

Pit napisał(a):
armandask napisał(a):... main problems are with stock ecu

Please try to explain us those problems.


The fuel mixture too rich and too lean, depends on RPM's
°Mazda mx-3 1.8 V6 24v 98kw°–> Sold
°Ford Puma 1,7 I4 16v 92kW°–> mamycar
°Mazda MX-3 KLZE 2.5 V6 24v 149 kW°–> Daily
Obrazek
Początkujący
 
Od: 13 kwi 2009, 09:43
Posty: 9
Skąd: Vilnius
Auto: mx-3

Postprzez Pit » 14 maja 2009, 11:31

armandask napisał(a):The fuel mixture too rich and too lean, depends on RPM's

You can use FMU at this moment, and correct AFR with some kind of piggy-back. But, the best way for you will be...
Fiveopac napisał(a):Throw away ecu. Install megasquirt :)

;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Quaki » 14 maja 2009, 11:42

Did you change the injectors or the pressure on the fuel rail if yes it is normal problem there are 3 ways to resolve your problem
1. remapping orginal ecu
2.piggyback
3. stand alone like mentioned by Fiveopac megasquirt
Bets regards
2,5 v6 czarny
2.2 F2T czerwony
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 14:02
Posty: 189
Skąd: Gdynia
Auto: Ford probe 2,5 V6
Ford probe F2T turbo + nitro

Postprzez armandask » 14 maja 2009, 13:09

Quaki napisał(a):Did you change the injectors or the pressure on the fuel rail if yes it is normal problem there are 3 ways to resolve your problem
1. remapping orginal ecu
2.piggyback
3. stand alone like mentioned by Fiveopac megasquirt
Bets regards


Injectors are GTX
Fuel pomp stock mx-3 (1,6 dohc)

About remapping stock ecu... Do you have that binnary file? :) (like i did with my klze)
°Mazda mx-3 1.8 V6 24v 98kw°–> Sold
°Ford Puma 1,7 I4 16v 92kW°–> mamycar
°Mazda MX-3 KLZE 2.5 V6 24v 149 kW°–> Daily
Obrazek
Początkujący
 
Od: 13 kwi 2009, 09:43
Posty: 9
Skąd: Vilnius
Auto: mx-3

Postprzez Quaki » 14 maja 2009, 14:24

So you have stock ecu from ? GTX or from mx-3 (from what engine you have ecu)
I,m afraid that is not so simple like with the kl engine you if you want to remapp yor ecu you will have to do it yourself by chnaging the code of this ecu (or find someone who is able to do this and have hardware to do this)
Beszt regards
2,5 v6 czarny
2.2 F2T czerwony
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 14:02
Posty: 189
Skąd: Gdynia
Auto: Ford probe 2,5 V6
Ford probe F2T turbo + nitro

Postprzez jackkpl » 14 maja 2009, 15:01

I suggest you use piggyback. We have a really nice Polish product (PC software is in english) called ECUMASTER. This has been used in few mazdas in Poland and i have some experience with it in my 1.8 dohc N/A engine and 1.8 GTX turbo engine.

If you want to use stock ecu you have to extend injectors opening time accordingly to boost pressure. To do this you need signal from map sensor. To fine tune it you can use wideband oxygen sensor. Most affordable kit i know is LC-1 Innovate wideband kit (approx 199$) . ECUMASTER is approx 150$.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Pit » 14 maja 2009, 15:09

armandask napisał(a):Injectors are GTX
Fuel pomp stock mx-3 (1,6 dohc)

Do not play with remaping stock B6 ECU, I'm afraid it is only wasting your time. First, upgrade your fuel pump, stock B6 pump is not good choice for GTX engine with GTX fuel system. Use most popular, Walbro 190 lph/255 lph. Electronic – cheaper way is piggy-back with stock ECU, more expensive, but rather the best – standalone ECU, for example: megasquirt.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez armandask » 14 maja 2009, 15:25

Thansk everyone, we'll try to solve it somehow :)
°Mazda mx-3 1.8 V6 24v 98kw°–> Sold
°Ford Puma 1,7 I4 16v 92kW°–> mamycar
°Mazda MX-3 KLZE 2.5 V6 24v 149 kW°–> Daily
Obrazek
Początkujący
 
Od: 13 kwi 2009, 09:43
Posty: 9
Skąd: Vilnius
Auto: mx-3

Postprzez Fiveopac » 14 maja 2009, 16:07

Or you can start with an FMU 12:1 ;)
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez Cukierek » 14 maja 2009, 18:08

Jaki masz ECU? Od B6T czy B6?
www.gtrproject.pl
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 21:35
Posty: 1822 (0/2)
Skąd: Brodnica
Auto: 323 BG GT Turbo BPT FWD, Toyota Yaris Hybrid '17,FSR Tarpan

Postprzez armandask » 17 maja 2009, 17:45

Few moments of Lithuania MX-3 club Grand meet this weekend :)

http://www.youtube.com/watch?v=sH0ztcp4Ix0
http://www.youtube.com/watch?v=J4aBrWIyQJo
°Mazda mx-3 1.8 V6 24v 98kw°–> Sold
°Ford Puma 1,7 I4 16v 92kW°–> mamycar
°Mazda MX-3 KLZE 2.5 V6 24v 149 kW°–> Daily
Obrazek
Początkujący
 
Od: 13 kwi 2009, 09:43
Posty: 9
Skąd: Vilnius
Auto: mx-3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje