Przeróbka FSa 115KM na 136KM
Strona 1 z 1
Mam pytanie czy ktoś już przerabiał może FS-a w GF z 115KM na 136KM.
Czy wystarczy kompa zmienić czy jest to większa sprawa?
Porównywaliście może osiągi 115 i 136, czy warto kombinować?
Proszę o jakieś konkrety bo z tematów nic konkretnego nie wynika tylko same spekulacje.
Jak ktoś ma madzie 136KM to proszę o podanie numeru VIN to porównam w programie Mazdy czy tłoki, korby i inne części się różnią
Pozdrawiam
Czy wystarczy kompa zmienić czy jest to większa sprawa?
Porównywaliście może osiągi 115 i 136, czy warto kombinować?
Proszę o jakieś konkrety bo z tematów nic konkretnego nie wynika tylko same spekulacje.
Jak ktoś ma madzie 136KM to proszę o podanie numeru VIN to porównam w programie Mazdy czy tłoki, korby i inne części się różnią
Pozdrawiam
- Od: 5 paź 2007, 23:01
- Posty: 38
- Auto: GF FS 115KM HTB
Przestudiowałem program mazdy i doszedłem do takich wniosków:
1. Blok jest taki sam
2. Wał korbowy jednakowy.
3. Korby i tłoki identyczne
4. Głowica i uszczelki tak samo.
5. Zawory identyczny numer OE
6. Kolektory takie same
7. Jedynie wtryskiwacze występują dwa numery OE
8. Komputery występuje kilka modeli do LO-Power 115ps i HI-power 136ps, zależy czy ATM czy i IMM
9. Wałek rozrządu ssący jest inny w HI-Power
I co wy na to?
Wydaje mi się że można wymienić kompa i immo i heja! Tylko pytanie czy warto, bo dane katalogowe to różnica 21KM i 8Nm, 5kM/h ?
1. Blok jest taki sam
2. Wał korbowy jednakowy.
3. Korby i tłoki identyczne
4. Głowica i uszczelki tak samo.
5. Zawory identyczny numer OE
6. Kolektory takie same
7. Jedynie wtryskiwacze występują dwa numery OE
8. Komputery występuje kilka modeli do LO-Power 115ps i HI-power 136ps, zależy czy ATM czy i IMM
9. Wałek rozrządu ssący jest inny w HI-Power
I co wy na to?
Wydaje mi się że można wymienić kompa i immo i heja! Tylko pytanie czy warto, bo dane katalogowe to różnica 21KM i 8Nm, 5kM/h ?
- Od: 5 paź 2007, 23:01
- Posty: 38
- Auto: GF FS 115KM HTB
Fiveopac napisał(a):<czytaj> http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=55568
Czytałem to ale mało jest konkretów i tam jest mowa o przerzuceniu całego motoru, a ja mysle o przeróbce FS 115KM na 136KM
- Od: 5 paź 2007, 23:01
- Posty: 38
- Auto: GF FS 115KM HTB
hmmm na gwiazdke robie sobie prezencik i robie remoncik silnika...mazda 626 GF silnik 2.0 16v 115KM.. wymieniam pierścionki i uszczelniacze... co przy okazji mozna pdrasowac w silniczku???zeby go juz nierozbierac...
? napewno planowanie glowicy do 1mm.... ii co tu wiecej??? dalo by cos jak bym zmienił zawory???(moze by pasowały od KL-ZE) pewnie wymienie wałek rozrządu od wersji HP..podpowiedzcie cos MĄDREGO hee....dopieszcze jeszcze,spasuje lepiej wlot powietrza i wylotuu.. i co tu jescze????... a co to da "polerowanie zaworow na lustro"?? 
- Od: 17 lis 2010, 23:29
- Posty: 46
ciekawyy21 napisał(a):a co to da "polerowanie zaworow na lustro"
Raczej nic, bo Mazdowskie zawory są raczej OK, zamiast tego polikwiduj progi w głowicach nad gniazdami zaworowymi i pozbądż się śladów odlewów w kanałach głowicy. Możesz jeszcze pokombinować z lepszym spasowaniem głowicy z kolektorem.
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
ciekawyy21 napisał(a):dalo by cos jak bym zmienił zawory???(moze by pasowały od KL-ZE)
Zawory ssące od KL mają wymiar 32x6x94,3,
od FS mają wymiar 31,2x6x90,2
4mm na wysokości to trochę sporo, więc raczej nie podejdą. Możesz sobie przefrezować gniazda i zawory na kąt 30 stopni, fabrycznie jest 45 stopni . Robiłem tak w swojej ośmio-zaworówce fiata, 16V ma cieńsze zawory więc trzeba speca od frezowania zapytać.
Jeśli masz auto na LPG to nie planuj głowicy o 1mm, tylko do zabielenia!!!
Przepustnice w FS HI i LO są takie same, różnią się tylko w wersji z automatem i manualem.
Przepustnica o KLa nie podejdzie jest inaczej montowana, można spróbować pomierzyć średnice przepustnicy od starego FSa 91-96 i porównać z tą z 97-
Kolektor wydechowy od starego FSa jest z rur a w GFce jest żeliwny. Ten stary wydaje mi się że będzie lepszy, lepiej spaliny wypluwa. Trzeba by z mocowanie sondy lambda przerobić.
- Od: 5 paź 2007, 23:01
- Posty: 38
- Auto: GF FS 115KM HTB
ciekawyy21 napisał(a):a co daje wieksza uszczelka pod głowice?pytajnik bo słyszalem ze tez tak robia;/
Google sie zepsulo? Naucz sie w koncu zadawac pytania Panu Wyszukiwarce a nie rob ciagle offtopic w roznych wątkach.
Less roof, more fun


Mazda 2.0i 115KM i 2.0 H.P. 136KM różnią się skrzynią, tzn. 136-konna ma krótkie przełożenia, szybciej zbiera się z miejsca no i żaden Passek 2.0 TDi nie ma szans
Ale za to prędkość maxymalna na poszczególnych biegach jest mniejsza o około 5km/h. V-max ten sam, spalanie również 9.2l /100km Polecam wersję H.P.
Mazdki do obejżenia na PJ
vvvvvvvvvvvvvvvv
vvvvvvvvvvvvvvvv
- Od: 26 cze 2007, 12:13
- Posty: 75
- Skąd: P-ń
- Auto: GF
ciekawyy21 napisał(a):..podpowiedzcie cos MĄDREGO hee....dopieszcze jeszcze,spasuje lepiej wlot powietrza i wylotuu.. i co tu jescze???
zawsze możesz jeszcze zelżyć tłoki na tokarce....
chodzby o kilka gramów
ale trzeba to fachowo zrobić!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
3astec inny jest wałek ssący wersja normal to FSD7-12420, a high-power FSH9-12420 oraz inny kolektor wydechowy normal ma FPA1-13450, high-power FSJ2-13450. Komputery w wersji normal to:
FS2A-18-881C
FS2A-18-881D
FS3B-18-881C
FS3B-18-881D
FS5R-18-881C
FS6F-18-881C
w wersji high-power:
FS2C-18-881C
FS2C-18-881D
FS3L-18-881C
FS3L-18-881D
FS6A-18-881C
FS6L-18-881C
Może coś pomoże, wszystkie kompy oczywiście są z immo więc w przypadku przekładki kompa trzeba przekładac z immo, stacyjką i wkładkami do zamka.
Edit:
Bym nie dodał że kompy z wersji po liftingu, jak znajde chwilę zrobię zestawienie dla wersji przed liftem.
FS2A-18-881C
FS2A-18-881D
FS3B-18-881C
FS3B-18-881D
FS5R-18-881C
FS6F-18-881C
w wersji high-power:
FS2C-18-881C
FS2C-18-881D
FS3L-18-881C
FS3L-18-881D
FS6A-18-881C
FS6L-18-881C
Może coś pomoże, wszystkie kompy oczywiście są z immo więc w przypadku przekładki kompa trzeba przekładac z immo, stacyjką i wkładkami do zamka.
Edit:
Bym nie dodał że kompy z wersji po liftingu, jak znajde chwilę zrobię zestawienie dla wersji przed liftem.
ex MSP
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje