Przeróbka FSa 115KM na 136KM

Postprzez 3astec » 18 lis 2008, 15:32

Mam pytanie czy ktoś już przerabiał może FS-a w GF z 115KM na 136KM.
Czy wystarczy kompa zmienić czy jest to większa sprawa?
Porównywaliście może osiągi 115 i 136, czy warto kombinować?
Proszę o jakieś konkrety bo z tematów nic konkretnego nie wynika tylko same spekulacje.

Jak ktoś ma madzie 136KM to proszę o podanie numeru VIN to porównam w programie Mazdy czy tłoki, korby i inne części się różnią


Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2007, 23:01
Posty: 38
Auto: GF FS 115KM HTB

Postprzez Grzyby » 18 lis 2008, 17:00

3astec, zapraszam do tuningu.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez qbass » 18 lis 2008, 18:01

–>
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez 3astec » 18 lis 2008, 18:46

Przestudiowałem program mazdy i doszedłem do takich wniosków:
1. Blok jest taki sam
2. Wał korbowy jednakowy.
3. Korby i tłoki identyczne
4. Głowica i uszczelki tak samo.
5. Zawory identyczny numer OE
6. Kolektory takie same
7. Jedynie wtryskiwacze występują dwa numery OE
8. Komputery występuje kilka modeli do LO-Power 115ps i HI-power 136ps, zależy czy ATM czy i IMM
9. Wałek rozrządu ssący jest inny w HI-Power

I co wy na to?

Wydaje mi się że można wymienić kompa i immo i heja! Tylko pytanie czy warto, bo dane katalogowe to różnica 21KM i 8Nm, 5kM/h ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2007, 23:01
Posty: 38
Auto: GF FS 115KM HTB

Postprzez Fiveopac » 18 lis 2008, 21:04

Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez ciekawy21 » 18 lis 2008, 21:46

kolego3astec masz wiadomosc na priv
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2010, 23:29
Posty: 46

Postprzez 3astec » 19 lis 2008, 01:39



Czytałem to ale mało jest konkretów i tam jest mowa o przerzuceniu całego motoru, a ja mysle o przeróbce FS 115KM na 136KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2007, 23:01
Posty: 38
Auto: GF FS 115KM HTB

Postprzez ciekawy21 » 19 lis 2008, 23:25

hmmm na gwiazdke robie sobie prezencik i robie remoncik silnika...mazda 626 GF silnik 2.0 16v 115KM.. wymieniam pierścionki i uszczelniacze... co przy okazji mozna pdrasowac w silniczku???zeby go juz nierozbierac...??? napewno planowanie glowicy do 1mm.... ii co tu wiecej??? dalo by cos jak bym zmienił zawory???(moze by pasowały od KL-ZE) pewnie wymienie wałek rozrządu od wersji HP..podpowiedzcie cos MĄDREGO hee....dopieszcze jeszcze,spasuje lepiej wlot powietrza i wylotuu.. i co tu jescze????... a co to da "polerowanie zaworow na lustro"?? :|
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2010, 23:29
Posty: 46

Postprzez brii » 20 lis 2008, 09:49

ciekawyy21 napisał(a):a co to da "polerowanie zaworow na lustro"

Raczej nic, bo Mazdowskie zawory są raczej OK, zamiast tego polikwiduj progi w głowicach nad gniazdami zaworowymi i pozbądż się śladów odlewów w kanałach głowicy. Możesz jeszcze pokombinować z lepszym spasowaniem głowicy z kolektorem.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez 3astec » 20 lis 2008, 12:30

ciekawyy21 napisał(a):dalo by cos jak bym zmienił zawory???(moze by pasowały od KL-ZE) :|


Zawory ssące od KL mają wymiar 32x6x94,3,
od FS mają wymiar 31,2x6x90,2
4mm na wysokości to trochę sporo, więc raczej nie podejdą. Możesz sobie przefrezować gniazda i zawory na kąt 30 stopni, fabrycznie jest 45 stopni . Robiłem tak w swojej ośmio-zaworówce fiata, 16V ma cieńsze zawory więc trzeba speca od frezowania zapytać.

Jeśli masz auto na LPG to nie planuj głowicy o 1mm, tylko do zabielenia!!!

Przepustnice w FS HI i LO są takie same, różnią się tylko w wersji z automatem i manualem.
Przepustnica o KLa nie podejdzie jest inaczej montowana, można spróbować pomierzyć średnice przepustnicy od starego FSa 91-96 i porównać z tą z 97-
Kolektor wydechowy od starego FSa jest z rur a w GFce jest żeliwny. Ten stary wydaje mi się że będzie lepszy, lepiej spaliny wypluwa. Trzeba by z mocowanie sondy lambda przerobić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2007, 23:01
Posty: 38
Auto: GF FS 115KM HTB

Postprzez ciekawy21 » 20 lis 2008, 19:56

a co daje wieksza uszczelka pod głowice??? bo słyszalem ze tez tak robia;/
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2010, 23:29
Posty: 46

Postprzez Fiveopac » 20 lis 2008, 20:22

ciekawyy21 napisał(a):a co daje wieksza uszczelka pod głowice?pytajnik bo słyszalem ze tez tak robia;/

Google sie zepsulo? Naucz sie w koncu zadawac pytania Panu Wyszukiwarce a nie rob ciagle offtopic w roznych wątkach.
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez Marekkk » 15 sty 2009, 17:30

Mazda 2.0i 115KM i 2.0 H.P. 136KM różnią się skrzynią, tzn. 136-konna ma krótkie przełożenia, szybciej zbiera się z miejsca no i żaden Passek 2.0 TDi nie ma szans :P :D Ale za to prędkość maxymalna na poszczególnych biegach jest mniejsza o około 5km/h. V-max ten sam, spalanie również 9.2l /100km Polecam wersję H.P. ;) Mazdki do obejżenia na PJ

vvvvvvvvvvvvvvvv
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2007, 12:13
Posty: 75
Skąd: P-ń
Auto: GF

Postprzez Enduro » 18 sty 2009, 02:36

ciekawyy21 napisał(a):..podpowiedzcie cos MĄDREGO hee....dopieszcze jeszcze,spasuje lepiej wlot powietrza i wylotuu.. i co tu jescze???

zawsze możesz jeszcze zelżyć tłoki na tokarce....
chodzby o kilka gramów
ale trzeba to fachowo zrobić!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez pinky » 1 lut 2009, 10:48

3astec inny jest wałek ssący wersja normal to FSD7-12420, a high-power FSH9-12420 oraz inny kolektor wydechowy normal ma FPA1-13450, high-power FSJ2-13450. Komputery w wersji normal to:

FS2A-18-881C
FS2A-18-881D
FS3B-18-881C
FS3B-18-881D
FS5R-18-881C
FS6F-18-881C

w wersji high-power:

FS2C-18-881C
FS2C-18-881D
FS3L-18-881C
FS3L-18-881D
FS6A-18-881C
FS6L-18-881C

Może coś pomoże, wszystkie kompy oczywiście są z immo więc w przypadku przekładki kompa trzeba przekładac z immo, stacyjką i wkładkami do zamka.

Edit:

Bym nie dodał że kompy z wersji po liftingu, jak znajde chwilę zrobię zestawienie dla wersji przed liftem.
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez ciekawy21 » 1 lut 2009, 14:08

<lol> jak bys mogl przeslac takie dane przed liftem to by bylo super:)... a nie dało by sie zgrac nowy kod w komputer???
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2010, 23:29
Posty: 46

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje