Jaki regulator ciśnienia paliwa

Postprzez piwo » 27 lut 2008, 21:33

Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Fiveopac » 28 lut 2008, 12:17

piwo poprawielm za ciebie temat, prosze o zapoznanie sie z regulaminem forum


nr.1 i 4 to typowe zabawki z chin, jakosc bardzo kiepska
nr.2 to regualtor do audi
nr.3 to link do 4 roznych rzeczy, ocb?
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez piwo » 1 mar 2008, 09:12

dzieki Fiveopac.temat nie dotyczy tylko mazdy 323f bg.pozdrawiam i czekam na dalsze opinie
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Bogdan9999 » 1 mar 2008, 16:21

Powiem tak 1 i 4 to szmelc nie warte nawet złotówki. 2 i 3 nie przerbiałem. Osobiście polecam regulator Auto guage cena/jakość ocena celująca. Działa rewelacyjnie i jest technicznei bardzo dobrze przemyślany.
http://www.allegro.pl/item321935978_spo ... aliwa.html
Jest dość trudno dostępny i szybko sie sprzedaje. A i nie pytaj sie po co ma olejej w nanometrze ;) <lol>
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2006, 00:04
Posty: 41
Auto: Ford Probe 2.2 DOHC TURBO GT

Postprzez piwo » 2 mar 2008, 00:14

to chyba ie olej lecz gliceryna.wiadomo.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez piwo » 2 mar 2008, 01:35

chyba kupie ten auto gauge regulator.zreszta tej firmy tez kupuje wskazniki seri sm peak.podobno niezla firma a i cena niziutka.okaze sie czy szajs czy nie.najwyzej jak sie [NIE PRZEKLINAMY] przy wyprzedzaniu to strace zycie.pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez xXx » 2 mar 2008, 11:58

Kup sobie SARD-a, jest niezawodny przy wysokich ciśnieniach...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez Fiveopac » 2 mar 2008, 13:40

piwo na forum nie przeklinamy. Dziekuje za uwage.
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez piwo » 2 mar 2008, 15:04

przepraszam
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Hazu » 11 paź 2009, 20:09

Witam

Ośmieliłem podłaczyć się do tematu ponieważ mam pewien problem:

Wymieniłem slnik w swoim aucie z 1,6 DOHC na 1,8 DOHC z BG GT

Wszystko było dobrze dopuki sonda lambda nie działała wogóle (swoją drogą sterownik nie wywalał wogóle jej błędu nawet po jej całkowitym odłaczeniu)

Bez sondy samochód bardzo dobrze przyśpieszał bez zadałwień w całym zakresie obrotów.

Po wymianie sondy zaczeły się problemy:
silnik przy niezbyt dynamicznym przyśpieszaniu dławi się.

Za pomcą interfejsu do lpg sprawdziłem że silnik jest zbyt bogato zaopatrywany paliwem dlatego korekcja po sygnale sondy daje takie zadławienia.
Przy bardzo dynamicznym przyśpieszaniu zadławiaenia nie wystepuja (ale to normalne bo wtedy wtryski są ciągle otwarte i tak.)

Do silnika BP założyłem wtryski od niego ale regulator ciśnienia paliwa od silnika B6.

To jest regulator z dwoma membranami i podwójnym sterowaniem.

Ma on poprostu, w porównaniu do zwykłego regulatora, na końcu dodatkową duzą mebrane i dodatkowy kruciec podciśnienia i sterowanie membranami odbywa sie za pomocą dwóch elektrozaworów.

Teraz pytanie:

Za co odpowiada druga membrana w regulatorze (kiedy ona jest wykożystywana)?


Czy mogę zastosować uniwersalny regulator paliwa pomijając to dodatkowe sterowanie podciśnieniem regulatora?

Ewentualnie czy Ktoś spotkał się z czymś takim jak wzmacniacz podciśnienia (aż sie prosi o takie urzadzenie)?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Jacek176 » 12 paź 2009, 12:39

Hazu napisał(a):To jest regulator z dwoma membranami i podwójnym sterowaniem.

Masz jakąś fotkę tego? Bo nie za bardzo wiem o co chodzi :|

Hazu napisał(a):Ewentualnie czy Ktoś spotkał się z czymś takim jak wzmacniacz podciśnienia (aż sie prosi o takie urzadzenie)?

Ale po co ci coś takiego? Jeżeli już to chyba lepiej właśnie zamontować regulator ciśnienia paliwa z płynną regulacją. Aczkolwiek w seryjnym silniku to raczej zbędny gadżet.

A jaki ty wogóle masz ECU?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Fiveopac » 12 paź 2009, 16:37

Jacek176 napisał(a):Masz jakąś fotkę tego? Bo nie za bardzo wiem o co chodzi ysz

Przyłączam sie do prosby.

Hazu napisał(a):Za pomcą interfejsu do lpg sprawdziłem że silnik jest zbyt bogato zaopatrywany paliwem dlatego korekcja po sygnale sondy daje takie zadławienia.
Przy bardzo dynamicznym przyśpieszaniu zadławiaenia nie wystepuja (ale to normalne bo wtedy wtryski są ciągle otwarte i tak.)

Na seryjnej sondzie odczytales, ze jest za bogato?

Do silnika BP założyłem wtryski od niego ale regulator ciśnienia paliwa od silnika B6.

Czyli listwa jest od 1.8 a regulator od 1.6? U mnei regulator od 1.6 a 1.8 jest identyczny.
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez Hazu » 12 paź 2009, 18:06

A regulator wygląda tak:

Obrazek




Fiveopac napisał(a):Na seryjnej sondzie odczytales, ze jest za bogato?


tak mnie sie wydaje
na wykresie rysowane są parametry pracy silnika (podciśnienie, obroty, sygnał lambda, czasy wtrysków itd.)
odczytuje sie po przejechanym dystansie jak zmieniały sie poszczególne parametry pracy silnika.


Jacek176 napisał(a):A jaki ty wogóle masz ECU?



sterownik jest od B6 (B6....)

Mam cały osprzęt od GT ale bez sondy lambda, a poza tym nie zmieści mi się aparat zapłonowy i przepływomierz w xedosie.

Do tego silnika 1,6 DOHC był zastosowany przepływomierz JE50 (taki jak w v-kach) oraz czujnik położenia wału z czterema cewkami (tak jak w MX-5).

Teoretycznie dało by sie na gazie dostroić mapę wtrysku ale jest to trochę trudne z tego względu że nalezeło by głównie polegać na własnych odczuciach oraz skarajnych zachowaniach sondy lambda.
Ostatnio edytowano 9 lis 2009, 22:34 przez Hazu, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Jacek176 » 12 paź 2009, 18:45

Hazu napisał(a):sterownik jest od B6 (B6....)

Mam cały osprzęt od GT ale bez sondy lambda, a poza tym nie zmieści mi się aparat zapłonowy i przepływomierz w xedosie.

Do tego silnika 1,6 DOHC był zastosowany przepływomierz JE50 (taki jak w v-kach) oraz czujnik położenia wału z czterema cewkami (tak jak w MX-5).

Czyli ECU i przepływomierz od innego silnika. No to raczej nie ma prawa dobrze działać.
Moim zdaniem jedyne wyjście to jakiś piggy back i strojenie z sondą szerokopasmową.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Hazu » 12 paź 2009, 18:53

Jacek176 napisał(a):Moim zdaniem jedyne wyjście to jakiś piggy back i strojenie z sondą szerokopasmową.

to to ja wiem, ale chyba taniej wyjdzie wyremontować 1,6 a ten 1,8 sprzedać (jak nie dam rady wyregulować go na gazie)
Bo to ma byc przede wszystkim dupowóz a nie wyśigówka.

I tak na razie nieporównywalnie przyjemniej się na tym silniku jeździ niż na 1,6 ze względu na wyższy moment obrotowy. (nawet na V biegu całkiemżwawo przyśpiesza)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Fiveopac » 12 paź 2009, 18:56

Hazu napisał(a):tak mnie sie wydaje

Za pomoca wąskopasmowej sondy nie odczytasz czy masz mocno za bogato, czy masz tylko lekko za bogato. Poza tym przy przyspieszaniu i tak wchodzisz w otwartą pętle i sygnal z lambdy jest ignorowany. Dopoki nie podepniesz sie pod sonde szerokopasmowa, nie stwierdzisz, czy faktycznie masz przelane auto. Chyab ze dymisz na czarno przy pelnym bucie.
Jacek176 napisał(a):Czyli ECU i przepływomierz od innego silnika. No to raczej nie ma prawa dobrze działać.

ECU od B6 – przeplywka od B6. Inaczej nie da rady.
Hazu napisał(a):czujnik położenia wału z czterema cewkami (tak jak w MX-5).

No niezupelnie, w mx5 (przynajmniej NA) jest czujnik polozenia wałka rozrządu (ssacego w 1.6, wydechowego w 1.8), nie wału. Poza tym są tylko dwie cewki nie cztery.

Przy tego rodzaju swapa zasada jest taka – wszystkie czujniki ze starego silnika do przekladki do nowego. Inaczej ECU nie da rady.
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez Hazu » 12 paź 2009, 19:08

Fiveopac napisał(a):Przy tego rodzaju swapa zasada jest taka – wszystkie czujniki ze starego silnika do przekladki do nowego. Inaczej ECU nie da rady.


U mnie wszystko z silnika 1,6 zostało przeniesione do 1,8 jedynie wtryski są od 1,8.

Fiveopac wiesz może czy ECu z tak starych samochodów bierze pod uwagę obroty silnika do sterowania wtryskiem ?
Bo może warto by było jednaki i wtryski od 1,6 zamontować , wtedy kosztem mocy maksymalnej silnik byłby lepiej zaopatrywany w paliwo przynajmniej w dolnym zakresie.
A wtedy na gazie już łatwiej było by dodać na górze niż po omacku tworzyć mapę wtrysku.

Przepystnica wraz czujnikiem jest też od 1,6 (z reszą jest to przepustnica z oznaczeniem BP , taka sama jak w 1,8)

a co do regulatora Ciśnienia paliwa , widzieliście taki?
po co może być to drugie podłaczone podciśnienie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Fiveopac » 12 paź 2009, 19:34

Hazu napisał(a):Bo może warto by było jednaki i wtryski od 1,6 zamontować , wtedy kosztem mocy maksymalnej silnik byłby lepiej zaopatrywany w paliwo przynajmniej w dolnym zakresie.

Nie probój, te 1.8 ma wieksze napełnienie, wsadzajac wtryski od 1.6 zubożysz znacznie mieszanke co mzoe skonczyc sie tragicznie dla silnika.

Przepystnica wraz czujnikiem jest też od 1,6 (z reszą jest to przepustnica z oznaczeniem BP , taka sama jak w 1,8)

A no wlasnie. Wtyczka do czujnika polozenia przepustnicy (tps) pasowala? W 1.6 byl 3. pozycyjny tps (poza automatem), w 1.8 jzu byl płynny potencjometr. Moze tutaj jest problem?

Taki regulator pierwszy raz w zyciu widze :P
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez Hazu » 12 paź 2009, 20:46

Fiveopac napisał(a):A no wlasnie. Wtyczka do czujnika polozenia przepustnicy (tps) pasowala? W 1.6 byl 3. pozycyjny tps (poza automatem), w 1.8 jzu byl płynny potencjometr. Moze tutaj jest problem?



Cała przepustnica z tps Która była w 1,6 jest teraz w 1,8

wszystkie czujniki temeratury też zostały wymienione (bo były inne przynajmniej wtyczki)

podsumowując: sam goły silnik z kolektorami sostał tylko zastąpiony silnikiem 1,8.

Żadnych błędów nie wyrzuca. na gazie chodzi lepiej/ płynniej niz an benzynie
Ale jest póżniej problem z odpaleniem na benzynie ciepłego silnika (trzeba dłużej kręcić)
bo po pracy na gazie ECU benzyny nie trafia z parametrami wtrysku.(ta mnie sie przynajmniej wydaje)

Dlatego wydaje mi sie że pasowało by chociaż trochę dopracować prace silnika na benzynie aby później poprawić to na gazie.

Dla tego pytanie o regulator ciśnienia paliwa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Jacol » 13 paź 2009, 07:19

xXx napisał(a):Kup sobie SARD-a

robia tylko do rx7 fd3s :)
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)

Moja Madzia ;)
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2006, 14:05
Posty: 3459 (1/3)
Skąd: Włocławek, Lubień Kujawski
Auto: MX-3 '91 KL-ZEn
M6 '04 L3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje