zbyt duża fabryczna moc silnika, śmierdzące spaliny
1, 2
Witajcie, potrzebuję jakiejś wskazówki – być może miał ktoś podobny problem.
Otóż mój DPF wyzionął ducha i postanowiłem go usunąć ( oleju tyle przybywało, że wymiany były praktycznie już co 3 miesiące... ).
Pojechałem do warsztatu, który się tym zajmuje, ale chciałem to zrobić w pakiecie z EGR off, oraz chiptuningiem. O ile usunięcie DPF i wyłączenie EGR poszło sprawnie, to chipowania warsztat się nie chciał podjąć, twierdząc, że auto należy najpierw doprowadzić do porządku.
W czym problem ? Otóż fabrycznie auto ma 121koni (wiele lat temu było na hamowni, to pokazywało 124 albo 125 – dopuszczalna odchyłka) , natomiast obecnie...silnik uzyskuje ponad 140 koni ( jeszcze bez ingerencji w mapy) :arrow: . Do tego spaliny mają ostry/drażniący zapach, który dość długo się utrzymuje ( dla przykładu – auto odpalone w garażu przez kilka/kilkanaśie minut – a w pomieszczeniu obok, oddzielonym zamkniętymi drzwiami czuć mocny zapach tychże spalin jeszcze pół dnia... ).
Żeby nie było wątpliwości – ostry zapach spalin występował również przed usunięciem DPF i wyłączeniem EGR – oczywiście w minimalnie mniejszej skali.
Chłopaki stwierdzili, że to nie pierwszy taki przypadek, a zdecydowana większość to problemy z układem paliwowym.
W aucie mam wymieniony SCV, oraz wszystkie wtryskiwacze – wszystko odpowiednio wyzerowane,dopisane,skalibrowane (3 wymienione 2 mies.temu, jeden z nich – wymieniony ok. 1,5 roku temu ma faktycznie sporą odchyłkę korekty od innych – ale nie chce mi się wierzyć, że 1 wtrysk może być odpowiedzialny za takie objawy – jednak będę go reklamował ). Sprawdzone ciśnienie na listwie CR – wydaje się być w normie, obroty nie falują
Z tego co się dowiedziałem, to ostry zapach jest powiązany z nieprawidłowym spalaniem mieszanki.
Dym z wydechu – zimny silnik, jest białawy, natomiast po rozgrzaniu praktycznie go nie widać ( wydaje się że jest wszystko naturalnie ). Płynu chłodn. nie ubywa.
Z potencjalnych przyczyn, o których udało mi się doczytać/dowiedzieć to mogą być :
– wtryskiwacze
– nieszczelny układ wydechowy
– turbina
Co do wtrysków, to już opisałem. Układ wydechowy – jest minimalna nieszczelność już za puszką DPFa , na łączeniu rur. Turbiny natomiast nie sprawdzałem, jednak auto nie zamula.
Trochę długi wpis, ale chciałem jak najdokładniej przekazać stan obecny
Może ktoś miał do czynienia z podobnym przypadkiem i mógłby coś podpowiedzieć ?
wrzucam wykres z hamowni ( który nie przebiega źle, ale też nie jest wzorowy )
Otóż mój DPF wyzionął ducha i postanowiłem go usunąć ( oleju tyle przybywało, że wymiany były praktycznie już co 3 miesiące... ).
Pojechałem do warsztatu, który się tym zajmuje, ale chciałem to zrobić w pakiecie z EGR off, oraz chiptuningiem. O ile usunięcie DPF i wyłączenie EGR poszło sprawnie, to chipowania warsztat się nie chciał podjąć, twierdząc, że auto należy najpierw doprowadzić do porządku.
W czym problem ? Otóż fabrycznie auto ma 121koni (wiele lat temu było na hamowni, to pokazywało 124 albo 125 – dopuszczalna odchyłka) , natomiast obecnie...silnik uzyskuje ponad 140 koni ( jeszcze bez ingerencji w mapy) :arrow: . Do tego spaliny mają ostry/drażniący zapach, który dość długo się utrzymuje ( dla przykładu – auto odpalone w garażu przez kilka/kilkanaśie minut – a w pomieszczeniu obok, oddzielonym zamkniętymi drzwiami czuć mocny zapach tychże spalin jeszcze pół dnia... ).
Żeby nie było wątpliwości – ostry zapach spalin występował również przed usunięciem DPF i wyłączeniem EGR – oczywiście w minimalnie mniejszej skali.
Chłopaki stwierdzili, że to nie pierwszy taki przypadek, a zdecydowana większość to problemy z układem paliwowym.
W aucie mam wymieniony SCV, oraz wszystkie wtryskiwacze – wszystko odpowiednio wyzerowane,dopisane,skalibrowane (3 wymienione 2 mies.temu, jeden z nich – wymieniony ok. 1,5 roku temu ma faktycznie sporą odchyłkę korekty od innych – ale nie chce mi się wierzyć, że 1 wtrysk może być odpowiedzialny za takie objawy – jednak będę go reklamował ). Sprawdzone ciśnienie na listwie CR – wydaje się być w normie, obroty nie falują
Z tego co się dowiedziałem, to ostry zapach jest powiązany z nieprawidłowym spalaniem mieszanki.
Dym z wydechu – zimny silnik, jest białawy, natomiast po rozgrzaniu praktycznie go nie widać ( wydaje się że jest wszystko naturalnie ). Płynu chłodn. nie ubywa.
Z potencjalnych przyczyn, o których udało mi się doczytać/dowiedzieć to mogą być :
– wtryskiwacze
– nieszczelny układ wydechowy
– turbina
Co do wtrysków, to już opisałem. Układ wydechowy – jest minimalna nieszczelność już za puszką DPFa , na łączeniu rur. Turbiny natomiast nie sprawdzałem, jednak auto nie zamula.
Trochę długi wpis, ale chciałem jak najdokładniej przekazać stan obecny
Może ktoś miał do czynienia z podobnym przypadkiem i mógłby coś podpowiedzieć ?
wrzucam wykres z hamowni ( który nie przebiega źle, ale też nie jest wzorowy )
Ostatnio edytowano 6 sty 2020, 17:52 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 3 razy
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Czy robisz krótki odcinki? Czy zawsze tankujesz te samo paliwo? próbowałeś zmienić?
tak, generalnie do 10 km 2 lub 4 x dziennie. Paliwo faktycznie ostatnie kilka tankowań na tej samej stacji – ale wcześniej to różnie.
Jeśli chodzi o szczegóły , to należy jeszcze dodać, że przez wiele lat jeździłem z podłączonym power boxem – który, w teorii mógł powodować nieprawidłową dawkę powietrze/paliwo i doprowadzić do uszkodzenia tłoków ( ale zaznaczam, że to tylko domniemanie )
Jeśli chodzi o szczegóły , to należy jeszcze dodać, że przez wiele lat jeździłem z podłączonym power boxem – który, w teorii mógł powodować nieprawidłową dawkę powietrze/paliwo i doprowadzić do uszkodzenia tłoków ( ale zaznaczam, że to tylko domniemanie )
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
najpierw zmień paliwo, druga sprawa to
Spróbuj przegonić go żeby wyeliminować wilgoć z wydechu i zobacz czy jest zmiana.
dobrzyn22 napisał(a):Dym z wydechu – zimny silnik, jest białawy, natomiast po rozgrzaniu praktycznie go nie widać
Spróbuj przegonić go żeby wyeliminować wilgoć z wydechu i zobacz czy jest zmiana.
Paliwo zatankowane inne – brak zmian
Auto przegonione – brak zmian
Jedyna zmiana jaką zaobserwowałem, to autokalibracja wtryskiwaczy, po której wszystkie mają korekty ok. 60 ( dziwnie dużo jak na nowe wtryskiwacze... )
Czy mogę np. coś odczytać forscanem, co naprowadziło by na rozwiązanie ?
Auto przegonione – brak zmian
Jedyna zmiana jaką zaobserwowałem, to autokalibracja wtryskiwaczy, po której wszystkie mają korekty ok. 60 ( dziwnie dużo jak na nowe wtryskiwacze... )
Czy mogę np. coś odczytać forscanem, co naprowadziło by na rozwiązanie ?
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
A zaprogramowałeś nowe wtryskiwacze?
- Od: 7 kwi 2014, 13:44
- Posty: 3181 (148/189)
- Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07
jak kondycja wtyczek przy wtryskiwaczach? U mnie w Oplu po wymianie jednej wtyczki poprawiły się korekty na wtryskiwaczu.
Do wtyczek raczej nie ma się czego przyczepić... Poza tym jak wszystkie wtryski praktycznie nowe to wszystkie korekty powinny być dużo nizsze
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Za gryzący ostry zapach odpowiadają tlenki azotu , wraz z parą wodną.
Para wodna odpowiada tez za to ,że widzisz biały dym przy zimnym silniku.
Katalizator został na miejscu ? Bo on odpowiada wraz z EGR za redukcję tlenków azotu.
Tlenki azotu mozesz sprawdzic analizatorem spalin
Jesli chodzi o te mazdy to sprawdzilem i mam wykres z hamowni stacjonarnej , obciazeniowej MAHA:
jak widac mamy tutaj ok 140 koni i 320 Nm w serii przy temp otoczenia ok 30 stopni .
Para wodna odpowiada tez za to ,że widzisz biały dym przy zimnym silniku.
Katalizator został na miejscu ? Bo on odpowiada wraz z EGR za redukcję tlenków azotu.
Tlenki azotu mozesz sprawdzic analizatorem spalin
Jesli chodzi o te mazdy to sprawdzilem i mam wykres z hamowni stacjonarnej , obciazeniowej MAHA:
jak widac mamy tutaj ok 140 koni i 320 Nm w serii przy temp otoczenia ok 30 stopni .
SERWIS mechaniczny + DPF/FAP / EGR .
Chiptuning , Hamownia, – Specjalizacja MAZDA
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=92&t=177633&p=2961174#p2961174
Sprawdzenie i regeneracja wtrysków Kraków
Aktualności:
https://www.facebook.com/dpfFAPhamownia ... wis?ref=hl
Chiptuning , Hamownia, – Specjalizacja MAZDA
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=92&t=177633&p=2961174#p2961174
Sprawdzenie i regeneracja wtrysków Kraków
Aktualności:
https://www.facebook.com/dpfFAPhamownia ... wis?ref=hl
Ok, czyli powiedzmy że taka moc w serii jest możliwa. Problem w tym , że jakieś 8 lat temu auto też było na hamowni i wtedy było 124... Im starszy tym więcej koni? . Myślałem właśnie o sprawdzeniu jeszcze analizatorem spalin oraz ewentualnie kompresję na cylindrach.
Katalizator z tego co wiem miał nie być ruszany – ale faktycznie to kolejny trop (może być uszkodzony/zużyty) – da się to sprawdzić forscanem ? czy zostaje analiza spalin?
W załączniku korekty po dzisiejszej kalibracji
Katalizator z tego co wiem miał nie być ruszany – ale faktycznie to kolejny trop (może być uszkodzony/zużyty) – da się to sprawdzić forscanem ? czy zostaje analiza spalin?
W załączniku korekty po dzisiejszej kalibracji
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Zgadza się.
Jeden wymieniony ok. roku temu, a pozostałem 3 całkiem niedawno.
kupowałem z Mazparts.pl
Ostatnio jeszcze miałem możliwość sprawdzenia ciśnienia sprężania – tu wszystko w normie (29, 28.5 ,29,30 BAR )
Jeden wymieniony ok. roku temu, a pozostałem 3 całkiem niedawno.
kupowałem z Mazparts.pl
Ostatnio jeszcze miałem możliwość sprawdzenia ciśnienia sprężania – tu wszystko w normie (29, 28.5 ,29,30 BAR )
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
dokładnie. kody oczywiście odpowiednio przypisane ( sprawdzałem 3 krotnie czy dobrze je dopisałem ) oczywiście później kalibracja.
Masz tadziol jakiś trop albo sugestie ?
Masz tadziol jakiś trop albo sugestie ?
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Możesz wykonać logi maf, map i dawka? Afr by się przydało razem z egt, ogólnie zaczął bym od zgrania mapy i jej zapisania, następnie wgranie oryginalnej bazy a następnie pomiar na hamowni, to co opisujesz nie może mieć miejsca przez wtryskiwacz, po prostu bez powietrza z takim podlaniem dla mocy miałbyś za autem full czarno bo doładowanie musiało by być takie jak ma w mapie seryjnej innaczej łapał by błąd przeładowania, nie robiłem poliftowej mazdy ale powinna mieć juz limiter afr
Ps Hamownia dynomet.. Drogowa czy rolki, jeśli drogowato nie zawyzyliscie masy pojazdu? Było ważone przed pomiarem? Wystarczy dodać 50kg i wyjdzie 20KM wiecej
Ps Hamownia dynomet.. Drogowa czy rolki, jeśli drogowato nie zawyzyliscie masy pojazdu? Było ważone przed pomiarem? Wystarczy dodać 50kg i wyjdzie 20KM wiecej
DooOminO napisał(a):Afr by się przydało razem z egt
Co ty znowu z tym afr ?
Chyba w tym wątku :
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=210731
kwestię afr w silniku rf7j Ci opisałem ?
DooOminO napisał(a):nie może mieć miejsca przez wtryskiwacz, po prostu bez powietrza z takim podlaniem dla mocy miałbyś za autem full czarno bo doładowanie musiało by być takie jak ma w mapie seryjnej innaczej łapał by błąd przeładowania
Co Ty wypisujesz ? Dawka paliwa jest dobierana do ilości powietrza czy na odwrót ?
Poza tym korekty mówią same za siebie.
DooOminO napisał(a):nie robiłem poliftowej mazdy
To wiele tłumaczy.
Dawka może być cięta przez limiter lambda.
Nie rozumiem twojej wypowiedzi, co widzisz po tych korektach i co chcesz na poddstaawie nich zasugerować, korekty są dla ciebie dowodem na to że problemem mocnej serii są wadliwe wtryskiwacze?
Dawka jest zależna od maf i cięta limiterami egt, lambda i map, wasze powyższe posty rozumiałem w ten sposób, że przez wadliwe wtryskiwacze które podlewają paliwa więcej niż powinny są powodem wyplucia większej mocny.
Nie rozumiem twojej wypowiedzi, co widzisz po tych korektach i co chcesz na poddstaawie nich zasugerować, korekty są dla ciebie dowodem na to że problemem mocnej serii są wadliwe wtryskiwacze?
Dawka jest zależna od maf i cięta limiterami egt, lambda i map, wasze powyższe posty rozumiałem w ten sposób, że przez wadliwe wtryskiwacze które podlewają paliwa więcej niż powinny są powodem wyplucia większej mocny.
DooOminO napisał(a):Nie rozumiem twojej wypowiedzi, co widzisz po tych korektach i co chcesz na poddstaawie nich zasugerować
A wiesz w ogóle o co chodzi z tymi korektami?
DooOminO napisał(a):wasze powyższe posty rozumiałem w ten sposób, że przez wadliwe wtryskiwacze które podlewają paliwa więcej niż powinny są powodem wyplucia większej mocny.
I dobrze zrozumiałeś.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje