Uturbianie B6D projekt soft turbo

Postprzez Kama3 » 18 kwi 2014, 09:40

Witam

Chcę delikatnie dodmuchać swoje MX-3,na forum znalazłem informację że do seryjnych wtrysków i 0,5bar stosuje się FMU 12:1, Ja mam wtryski z mazdy 323F 1,8 DOHC 129KM.
Jakiej wydajności są takie wtryski i jakie FMU do nich zakupić?
Czy lepiej zostawić seryjne B6D i kupić FMU 12:1 ?
Jakiej wydajność są seryjne wtryski B6D ?
Układ będzie pędzony pompą walbro 255.

I nie,nie będzie świnki ani EMU,projekt ultra nisko budżetowy z tego co leży na podłodze w warsztacie,jak nie FMU to gwizdka nie będzie także wszelkie rozmowy na temat korzyści strojenia itp są nie n/a miejscu.

turbo td04-11g

Pozdrawiam
Kama3
Ostatnio edytowano 28 maja 2014, 09:40 przez Kama3, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 30 mar 2014, 06:49
Posty: 13 (1/0)
Skąd: LU
Auto: CX7 2.3DISI
MX-3 B6D turbo

Postprzez People_Hate_Me » 18 kwi 2014, 17:12

Jak chcesz FMU to powinny zostać wtryski seryjne. Wydajności Ci nie podam bo nie pamiętam.

BTW będę miał po weekendzie na sprzedaż FMU więc jak coś pisz PW.
Psssssssssssssst
Klubowicz
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez tekkenfan » 19 kwi 2014, 17:12

Wtryski z BPeka to 254cc, ile mają te z B6D nie mam pojęcia.
Nie przelewa Ci na wtryskach z BPeka?

Ile kosztuje FMU? Pytam z czystej ciekawości i lenistwa (nie chce mi się szukać hehe)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez MIRU » 19 kwi 2014, 20:52

ja pogoniłem swojego vortecha za jakies 250pln
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 905 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez Kama3 » 20 kwi 2014, 11:14

Nie przelewa bo jeszcze nie poskładałem wszystkiego,ale będą seryjne wtryski i FMU od P_H_M
Używany DET2 chodzi w podobnych pieniądzach jak FMU,ale nie mam zamiaru rozwijać tego projektu ponad 0,5bar,auto ma obskoczyć jeszcze jakieś 10 imprez w tym roku,także aby nie było za ubogo i będę zadowolony.
Początkujący
 
Od: 30 mar 2014, 06:49
Posty: 13 (1/0)
Skąd: LU
Auto: CX7 2.3DISI
MX-3 B6D turbo

Postprzez carsik » 20 kwi 2014, 22:00

tzn chcesz na doładowaniu na zapłonach z wolnossaka latać?
GT4 LPG – Warszawa 695 13 25 28
http://www.gt4.istore.pl
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2013, 22:38
Posty: 65 (0/2)
Auto: Mazda MPV (LW) 2000 r 2.0

Postprzez Kama3 » 21 kwi 2014, 05:24

carsik napisał(a):tzn chcesz na doładowaniu na zapłonach z wolnossaka latać?


Jeśli pytaniem jest czy będę modyfikował mapę zapłonu to odpowiedzią jest: tak będę latał na doładowaniu na zapłonach z wolnossaka.
Początkujący
 
Od: 30 mar 2014, 06:49
Posty: 13 (1/0)
Skąd: LU
Auto: CX7 2.3DISI
MX-3 B6D turbo

Postprzez carsik » 21 kwi 2014, 10:51

a o spalaniu stukowym słyszałeś?
GT4 LPG – Warszawa 695 13 25 28
http://www.gt4.istore.pl
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2013, 22:38
Posty: 65 (0/2)
Auto: Mazda MPV (LW) 2000 r 2.0

Postprzez Kama3 » 21 kwi 2014, 12:12

carsik napisał(a):a o spalaniu stukowym słyszałeś?


Znaczy kręcenie aparatem nic nie da?vipałer nitro plus?czyściutkie komory spalania?
Nie zasiewaj niepewności na święta,nie odpisuj pytaniem mając odpowiedzi <oczko>
Początkujący
 
Od: 30 mar 2014, 06:49
Posty: 13 (1/0)
Skąd: LU
Auto: CX7 2.3DISI
MX-3 B6D turbo

Postprzez tekkenfan » 21 kwi 2014, 15:16

Nie on pierwszy będzie jeździł na FMU ;)

Ze stukowym to jest różnie, u jednych bez ruszania zapłonu nic nie ma, a u innych stuka (oczywiście do pewnego doładowania). Wszystko zależy jak wszystko będzie rozwiązane i jaka będzie temperatura powietrza.
Cofanie zapłonu na aparacie oczywiście, że coś da ale w tym momencie cofasz zapłon w całym zakresie, czyli w podciśnieniach również (co może się negatywnie przełożyć na osiągi).
Jeżeli DET2 jest w podobnej cenie to ja bym jednak poszedł w świniaka, no ale każdy robi jak chce.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez MIRU » 21 kwi 2014, 16:58

Ja miałem cofnięte jakies 2st na aparacie i było okej stuków nie słyszałem :) Rok przelatało bez awarii. Fmu mocno przelewa ale jak ktos ma widebanda to mozna sobie dławikiem podregulowac afr :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 905 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez Kama3 » 21 kwi 2014, 17:52

tekkenfan napisał(a):Nie on pierwszy będzie jeździł na FMU ;)

Ze stukowym to jest różnie, u jednych bez ruszania zapłonu nic nie ma, a u innych stuka (oczywiście do pewnego doładowania). Wszystko zależy jak wszystko będzie rozwiązane i jaka będzie temperatura powietrza.
Cofanie zapłonu na aparacie oczywiście, że coś da ale w tym momencie cofasz zapłon w całym zakresie, czyli w podciśnieniach również (co może się negatywnie przełożyć na osiągi).
Jeżeli DET2 jest w podobnej cenie to ja bym jednak poszedł w świniaka, no ale każdy robi jak chce.


Nie planuję zwiększać doładowania ponad 0,5bar ,auto ma do objechania 10 imprez sportowych,jak FMU mocno przeleje to aby tylko dał radę przepalić to paliwo i jestem zadowolony,nie chcę inwestować bo motoryzacyjnie mam w co inwestować a tu jak padnie silnik to założę po prostu większy wolnossący,potrzebuję bezawaryjnych 150-160KM żeby nie odstawać mocowo od czołówki.
DET daje większe możliwości więc dlaczego ograniczać się do 0,5 a za tym idą wydatki,sprzęgło,skrzynia,półosie,sliki, a na to budżetu brak.
Początkujący
 
Od: 30 mar 2014, 06:49
Posty: 13 (1/0)
Skąd: LU
Auto: CX7 2.3DISI
MX-3 B6D turbo

Postprzez carsik » 21 kwi 2014, 17:56

zapłony wraz z obrotami powinny być coraz mocniej wycofywane. Z ostatnich doświadczeń, nawet doładowanie na poziomie 0,1 bara powoduje stukanie bez wycofania zapłonu. No chyba, że silnik jest z gatunku o niskim stopniu sprężania, ale raczej teraz trudno o wolnossaka na poziomie 9-9,5. Oczywiście, że lepsza benzyna potrzebę opóźniania zapłonu obniża, ale nie eliminuje. A jak słyszysz stukanie uszami to już jest mocno za późno. :D
GT4 LPG – Warszawa 695 13 25 28
http://www.gt4.istore.pl
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2013, 22:38
Posty: 65 (0/2)
Auto: Mazda MPV (LW) 2000 r 2.0

Postprzez tekkenfan » 21 kwi 2014, 18:18

Bez sensu uogólniasz. Temat dotyczy konkretnego silnika i tego się trzymajmy. Jak się nie mylę to B6D ma CR 9-9,5:1, więc pisanie o obecnych silnikach mija się z celem.

Co do DETa to fakt, że ma większe możliwości ale nikt Ci nie każe z nich korzystać.
Jak byś zrobił 2 takie same silniki: jeden na FMU drugi na DET2 to stawiam kratę browarów że ten na DET2 pozwoli na większą moc/lepszy jej przebieg przy tym samym doładowaniu i tylko o to mi chodzi.
Np. zapłon w FMU cofasz w całym zakresie jednakowo, DET2 pozwala na zostawienie fabrycznych nastaw i cofnięcie tylko przy booscie.
Podobnie ze sterowanie doładowaniem FMU tylko MBC (co może wiązać się z niestabilnym doładowaniem i peakami), w DET możesz zamontować proste EBC np. z N75 i już masz lepszą kontrolę.
Podobnie z paliwem.
Jeżeli w podobnych pieniądzach możesz mieć FMU i DET2 to po co kupować to co jest gorsze?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez onyx » 21 kwi 2014, 19:56

Kama3 napisał(a):Nie przelewa bo jeszcze nie poskładałem wszystkiego,ale będą seryjne wtryski i FMU od P_H_M
Używany DET2 chodzi w podobnych pieniądzach jak FMU,ale nie mam zamiaru rozwijać tego projektu ponad 0,5bar,auto ma obskoczyć jeszcze jakieś 10 imprez w tym roku,także aby nie było za ubogo i będę zadowolony.


Z tego co pamiętam to konkretne FMU powodowało zbyt ubogą mieszankę, wg mojego uznania, pod boostem... Nie zakładałbym tego w trosce o Twój silnik. Pamiętaj, że nie masz seryjnego motoru turbo, tylko uturbiasz wolnossaka.

---

Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest DET2 lub jakakolwiek inna świnka. Bez porównania jest bezpieczniejszym rozwiązaniem i dodatkowo zapewniającym możliwość wprowadzania korekt oraz rozwoju projektu w przyszłości – nawet jeśli nie masz tego w najbliższym czasie w planach. Apetyt zawsze rośnie w miarę jedzenia <lol> FMU to relikt, który powinno się w obecnej chwili pokazywać tylko w muzeum.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez MIRU » 22 kwi 2014, 00:55

fmu jest prostsze, montuje sie i tyle....jak ma byc elektronika, która jest lepsza pod kazdym względem, to wiadomo, jakas wiedza jest potrzebna + wideband. Jak ma byc projekt budget do poł bara to fmu styka i nie ma co kombinowac. aczkolwiek dla bezpieczenstwa zawsze mozna sprawdzic afr :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 905 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez Kama3 » 23 kwi 2014, 22:24

Miałem wczoraj w rękach FMU firmy JDM? (w każdym razie najtańsza chińszczyzna)które miałem mieć pożyczone na próbę ,oględziny zaowocowały zakupem DET3,urządzenie to nie sprawiało pozytywnego wrażenia.

Czy ktoś może mnie poratować schematem podłączenia DET3 do B6D i jakąś mapą bazowa/startową?

tekkenfan napisał(a):Co do DETa to fakt, że ma większe możliwości ale nikt Ci nie każe z nich korzystać.


A weź nie korzystaj jak można :D
Początkujący
 
Od: 30 mar 2014, 06:49
Posty: 13 (1/0)
Skąd: LU
Auto: CX7 2.3DISI
MX-3 B6D turbo

Postprzez onyx » 24 kwi 2014, 12:05

Kama3 napisał(a):Czy ktoś może mnie poratować schematem podłączenia DET3 do B6D


jedyne co potrzebujesz to pinout swojego ECU – znajdziesz go w serwisówce od swojego auta, np.:
http://www.echostar.pl/~seed/mazda.pdf
i do tego instrukcje ecumastera:
http://www.ecumaster.com/pobierz/det3/Digital%20ECU%20Tuner%20III%20-%20Manual.pdf
lub
http://www.ecumaster.com/pobierz/det3/Digital%20ECU%20Tuner%20III%20-%20FIT%20Manual.pdf

Ewentualnie odezwij sie do kolegi Mayk (MX5) --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=359 Może Ci udostępni ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez piwo » 24 kwi 2014, 13:36

pinout bedzie mocno podobny do silnika bp:
http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... =26&t=8587
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Kama3 » 28 maja 2014, 09:38

piwo napisał(a):pinout bedzie mocno podobny do silnika bp:
http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... =26&t=8587


W końcu znalazłem czas na poskładanie wszystkiego,odpalenie i finalnie montaż det3.
Podłączam opierając się na schemacie kolegi piwo ,ale zamiast sterować wtryskami w fullgroup mam zamiar oszukiwać przepływkę,będzie to działać czy ciąć wtryski?

Przypomnę setup:
B6 dohc
turbo td04-11g (WG 0,6bar)
wtryskiwacze probe 2.2turbo (330ccm?)
pompa paliwa walbro 255
det3
wydech 60mm

Czy ktoś może poratować gotowcem albo łopatologicznie wytłumaczyć jak zapisać własną charakterystykę czujnika w det3 ? Potrzebuję dla czujnika temp wody,powietrza i dla przepływomierza.
MAP sensor znalazłem bez żadnych oznaczeń ale ma 0v dla -1bar i 5v dla 2bar i był za darmo :)

Oszukując MAFa nie muszę podłączać TPS prawda? obciążenie będzie z MAPa a seryjny ecu będzie sam odcinał wtryski przy zamkniętej przepustnicy?

Z góry dzięki za pomoc
Początkujący
 
Od: 30 mar 2014, 06:49
Posty: 13 (1/0)
Skąd: LU
Auto: CX7 2.3DISI
MX-3 B6D turbo

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje