SWAP B3 na B6 DOHC – Mazda 121 DB

Postprzez myszon23 » 14 maja 2013, 22:31

Plan jest następujący: 121DB B3 SWAP na B6 DOHC 107KM z MX-5 lub MX-3.
Od dzieciaka <serduszka> DB dlatego nic innego mnie nie interesuje. Zanim rozpocznę jakiekolwiek prace chciał bym uzyskać jak najwięcej info i opinii o możliwościach i problemach.
BP nie wejdzie więc odpuszczam. $$$$ w granicach rozsądku przy takim projekcie, długoterminowym raczej...
Podobny SWAP był robiony tyle że na B6 SOHC

viewtopic.php?f=111&t=67291&p=1236950&hilit=b3+skrzynia#p1236950

W tym temacie chciał bym się skupić tylko na silniku i osprzęcie. Wiem że napewno będę potrzebował silnik+komp+wiązka. Coś jeszcze?
B6ZE(RS) jest najłatwiejsze do zdobycia w UK i wg Wiki
"charakteryzował się odelżonym wałem korbowym, kołem zamachowym, i aluminiowym filtrem z żeberkami chłodzącymi."
Wiem że B6ZE(RS) jest ułożony wzdłużnie stąd inny osprzęt. Wydech będzie raczej custom.
Kolektor ssący znowu nie wiem czy mi podejdzie. Tu pytanie, czy jeśli nie podejdzie to jakie są opcje?
Dalej miska olejowa. Spawn podczas swojego swapu na b6 SOHC zostawiał z B3. Zastanawiam się czy
w tym przypadku też da radę bo chyba modyfikacji samego bloku w B6 nie było.
Informacji takowych nie znalazłem, choć kompendium wiedzy o b6 nie ma (uwaga do Moderatowów ;) )
Jeśli chodzi o B6D to wydaje mi się że powinien wejść bez większych modyfikacj, ale o ten silnik dużo trudniej. Chyba że się mylę.
W obu przypadkach poduchy musiały by być custom.
Na coś jeszcze powinienem zwrócić uwagę?
Co o tym myślicie?
Ostatnio edytowano 15 maja 2013, 11:09 przez Rafał_, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Poprawienie tytułu
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2010, 23:48
Posty: 30
Skąd: Bicester
Auto: Mazda 121 DB '94 1.3 72KM
Mazda 3 BK '04 2.0 Sport

Postprzez honda2911 » 19 maja 2013, 23:17

dlaczego sądzisz że bp nie wejdzie
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2011, 13:35
Posty: 586 (0/4)
Skąd: EBE
Auto: mazda mx3 1,8 bp supercharger
audi a6 c5 2,4
Leon cupra4

Postprzez tekkenfan » 20 maja 2013, 15:25

Kaczucha jest węższa, a silnik BP dłuższy i z tego co pamiętam to trzeba wycinać kawałek podłużnicy albo mieści się na styk, no chyba że pozbywamy się wspomagania (montując koło pasowe tylko na jeden pasek) to wtedy wygląda to trochę ciekawej. Z przestrzenią między grodzią też szału chyba nie było. Innymi słowy BP wejdzie tyle że nie trzeba trochę pokombinować ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez myszon23 » 20 maja 2013, 18:28

BP jest za długi, za dużo rzeźby. B6 z 107 kucami wystarczy do tej karoserii.
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2010, 23:48
Posty: 30
Skąd: Bicester
Auto: Mazda 121 DB '94 1.3 72KM
Mazda 3 BK '04 2.0 Sport

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje