Swap KF na KL – Mazda Xedos 6
chyba dlatego ze sprawa wczesniej została wyjaśniona jak to jest z tymi swapami. jak zrobisz tak jak piszesz to powinieneś odpalić.pozdrawiam
- Od: 25 paź 2008, 22:07
- Posty: 269
- Skąd: EPI
- Auto: xedos6v6, Bmw G20, A6 C7
Silnik Kl kompletny oprócz aparatu wkładam w miejsce KF'a
komputer,przepływka, aparat i instalacja zostaje od KF
Bez problemu powinienem odpalić auto
Tak jest u mnie i działa, tylko musiałem wziąć sondy lambda z KF bo ma na 3 pin, a KL->kostkę 4pin
oraz w mocowaniu podpory półosi otwór na śrubę, oraz jeszcze metalową rurę za termostatem
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
-
Cierpliwy
- Od: 25 kwi 2008, 18:29
- Posty: 1489 (3/6)
- Skąd: Łódź
- Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'
Mam pytanko do zorientowanych forumowiczów. Mam możliwość podmiany mojego KF-a, na KL-a i jedna rzecz mnie zastanawia. Otóż kolega z którym miałbym się zamienić na silniki nie ma w swojej GE IMO, a ja w CA mam. Zastanawiam się czy przy próbie przełożenia sterownika da się w moim ten moduł wyłączyć, ewentualnie czy jego instalacja elektryczna jest gotowa na przełożenie mojego ringu? Nie chciałbym przerzucać całych wiązek elektrycznych ze względu na czasochłonność całego przedsięwzięcia. Czy ktoś się już z taką sytuacją spotkał? Ewentualnie może ktoś dobierał się do kolumny we GE bez IMO i wie, czy jest pod nie pociągnięta instalacja? Z góry dzięki za wszelkie rady.
Ostatnio edytowano 8 kwi 2011, 06:48 przez toster01, łącznie edytowano 1 raz
Czy szwedzki łoś może być mocniejszy od japońskiego samuraia?
- Od: 21 wrz 2008, 19:28
- Posty: 321
- Skąd: Plock
- Auto: EC B6D (ale to mojej żony;)) Volvo V70 '98 2.0T5 Kombi (całkiem szybki karawan;)
Wszystko zależy jak to chcesz zrealizować ? ,będziesz podmieniał sterowniki (ecu) silnika ? czy w każdym z tych aut zostawiasz oprzyrządowanie oryginalne ? jeżeli oryginalne to przerzucasz tylko silniki bez kolektorów ssących (pozostawiając te co są w xedosie i w 626) -ewentualnie różnicę w czujnikach mogą być, czyli dla świętego spokoju przerzuć wszystkie z jednego do drugiego silnika i wtedy nie ruszasz w ogóle instalacji .
Druga opcja to jednak przerzucenie wiązki silnika z 626 do xedosa ale tu już mogą być spore różnicę ale wszystko jest do ogarnięcia mając dwa auta .
Trzecia opcja to mix instalacji czyli instalacja zostaje z xedosa -sterownik z 626 ,przepływomierz KL02 i kolektor ssący z KL-a a zapłon ten co jest z KF-a
Osobiście wybrałbym opcję trzecią –
ta 626 ma jeździć? czy tylko jechać
Druga opcja to jednak przerzucenie wiązki silnika z 626 do xedosa ale tu już mogą być spore różnicę ale wszystko jest do ogarnięcia mając dwa auta .
Trzecia opcja to mix instalacji czyli instalacja zostaje z xedosa -sterownik z 626 ,przepływomierz KL02 i kolektor ssący z KL-a a zapłon ten co jest z KF-a
Osobiście wybrałbym opcję trzecią –
ta 626 ma jeździć? czy tylko jechać
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
Ja też kombinowałem nad 3 opcją. Ta 626 ma jeździć, bo to kumpla z klubu. Z tym, że on przymierza żeby ją sprzedać i jest mu wszystko jedno jaki motor tam będzie w momencie sprzedaży, a mi nie jest wszystko jedno czym będę jeździł 
Czy szwedzki łoś może być mocniejszy od japońskiego samuraia?
- Od: 21 wrz 2008, 19:28
- Posty: 321
- Skąd: Plock
- Auto: EC B6D (ale to mojej żony;)) Volvo V70 '98 2.0T5 Kombi (całkiem szybki karawan;)
pawelc napisał(a):Trzecia opcja to mix instalacji czyli instalacja zostaje z xedosa -sterownik z 626 ,przepływomierz KL02 i kolektor ssący z KL-a a zapłon ten co jest z KF-a
tak tylko jeszcze do wiązki trzeba dołożyć przewody od czujnika stukowego oraz dodatkowego czujnika
prawdopodobnie, zamienić piny we wtyczce sterownika,
jeszcze w aparacie trzeba dołożyć drugi czujnik halla i przewody poprowadzić
a i tak pozostaje główny problem z tematu; co z immobilajzerem?
jeżeli chodzi o Ge to będzie miała sie dobrze ze sterownikiem z xedosa poza oczywiście immobilajserem.
opcja 1rozwiązuje wszystkie problemy
wtryski są te same w obydwu silnikach wiec przynajmniej w normalnym użytkowaniu na co dzień auta nie powinno być ubogo zasilane.
a co będzie przy max obciążeniach to już trzeba by było sprawdzić
A może wystarczy wymienić w w sterownikach jakiś element?
Hazu napisał(a):opcja 1rozwiązuje wszystkie problemy
Czyli najlepiej szukać kogoś z EcuMasterem i stroić oba sterowniki, pozostawiając całą instalację bez zmian? A co z w/w czujnikami w KL, których ja nie mam? Może jednak najbezpieczniej byłoby przerzucić calutką instalację i się z resztą już nie p....?
Czy szwedzki łoś może być mocniejszy od japońskiego samuraia?
- Od: 21 wrz 2008, 19:28
- Posty: 321
- Skąd: Plock
- Auto: EC B6D (ale to mojej żony;)) Volvo V70 '98 2.0T5 Kombi (całkiem szybki karawan;)
proponuję pozostawić instalację bez zmian a przepływkę i aparat zostawić ze starego silnika i wszysko bedzie chodzić. zresztą myślę ze temat jest do doklejenia do działu tuning swap kf na kl bo tam jest wszysko.
- Od: 25 paź 2008, 22:07
- Posty: 269
- Skąd: EPI
- Auto: xedos6v6, Bmw G20, A6 C7
Sorki, ale po zmianach na forum, nic nie potrafię znaleźć. Czyli na sterowniku od KF-a, KL będzie chodził i odwrotnie?
Czy szwedzki łoś może być mocniejszy od japońskiego samuraia?
- Od: 21 wrz 2008, 19:28
- Posty: 321
- Skąd: Plock
- Auto: EC B6D (ale to mojej żony;)) Volvo V70 '98 2.0T5 Kombi (całkiem szybki karawan;)
tiger918 napisał(a):myślę ze temat jest do doklejenia do działu tuning swap kf na kl bo tam jest wszysko
tak zgadzam sie i przenosze... do dzialu tuning...
Ps. Prosze moderatora dzialu tuning o doklejenie tego watku tutaj:
viewtopic.php?f=102&t=61218&hilit=kf+kl
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Połączyłem z odpowiednim wątkiem. Dziękuję.
Można powiedzieć że w tej chwili już mam kompletnie zamontowany silnik KL w Xedosie.
Do tej pory do kompletu brakowało mi kolektora KL
Wczoraj zamontowałem.
Rożnica jest odczuwalna w tym że silnik równo rozwija moc w całym zakresie obrotów i nie słabnie już przy obrotach zbliżonych do odcinki.
Poza tym niknie objaw poszarpywania silnika podczas jazdy na niskich obrotach na niskim biegu dzięki zamontowaniu sztywnego kolanka z KL i bezpośrednio na nim przepływki.
Przy montażu kolektora z KL pozostaje rozwiązać problem filtra powietrza.
Prawdopodobnie nie bedzie problemu z zamontowaniem filtra oryginalnego z KL ale waham się tez nad filtrem stożkowym w obudowie tylko mam wątpliwości czy on się sprawdzi w jeździe codziennej i czasem po bezdrożach.
Ja tymczasowo zamontowałem obciętą obudowę z xedosa B6.
Do tej pory do kompletu brakowało mi kolektora KL
Wczoraj zamontowałem.
Rożnica jest odczuwalna w tym że silnik równo rozwija moc w całym zakresie obrotów i nie słabnie już przy obrotach zbliżonych do odcinki.
Poza tym niknie objaw poszarpywania silnika podczas jazdy na niskich obrotach na niskim biegu dzięki zamontowaniu sztywnego kolanka z KL i bezpośrednio na nim przepływki.
Przy montażu kolektora z KL pozostaje rozwiązać problem filtra powietrza.
Prawdopodobnie nie bedzie problemu z zamontowaniem filtra oryginalnego z KL ale waham się tez nad filtrem stożkowym w obudowie tylko mam wątpliwości czy on się sprawdzi w jeździe codziennej i czasem po bezdrożach.
Ja tymczasowo zamontowałem obciętą obudowę z xedosa B6.
No gratuluje wreszcie niedowiarku się zdecydowałeś
....powiem Ci ze z xeda x9 napewno skrzynka filtra nie wejdzie przeszkadza akumulator ale jak wiesz u mnie kolektor z x9 i jest troche inny nie wiem jak z 626....pozdrawiam...
- Od: 25 paź 2008, 22:07
- Posty: 269
- Skąd: EPI
- Auto: xedos6v6, Bmw G20, A6 C7
tiger918 napisał(a):No gratuluje wreszcie niedowiarku się zdecydowałeś
no właśnie z X9 miałem kolektor ale nie zamontowałem bo był zbyt wysoki.
Dla niekórych to kolektor od KLZE a ja zamontowałem zwykły kolektor z KL z GE.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje