LPG a turbo

Postprzez KrystianR » 28 wrz 2009, 22:41

prawda... jednak mx-3 to auto ktore zawsze chcialem...nawet majac budzet na inne(nowsze, z punktu widzenia racjonalnego lepszego) wiedzialem ze kupie wlasnie ten model..podobal mi sie, zawsze taki chcialem i wydaje mi sie ze sa ludzie ktorzy wola dolozyc te pieniadze ktore ja wloze w tuningi itp i kupic jakiegos golfa passata czy cos innego to ja wole zrobic sobie wedle wlasnych marzen mx-3.. po prostu mala taka pasja i radosc ze cos samemu sie osiagnelo co nie jest oryginalne a zdaje egzamin, malymi kroczkami a bedzie piekna :)

no i ja niechce turbo a od poczatku przymierzam sie do kompressorka..
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2007, 19:50
Posty: 245

Postprzez darekk86 » 28 wrz 2009, 22:50

kompresor jest bardzo fajna opcja, jednak jest sporo problemow jesli chodzi o wlozenie go do mazdy. Przede wszystkim miejsce, bo kompresor montujesz nad silnikiem i musi dochodzic do paskow rozrzadu itp. wiec musisz maske wycinac. Ewentualnie wstawic turbine na pasek, czyli tez cos jak kompresor, ale tez ciezko z miejsce zawsze.
Kolejnym problemem jest to ze kompresor pompuje od samego dolu, a przy silnikach mazdowskich to moze sie okazac zabujcze wedlug mnie, bo jak na niskich obrotach beda dostawaly mocno to dlugo nie pojezdza.

Ja zawsze myslalem o kompresorze, jednak jest to inwestycja wieksza niz turbo. Ale projekt bardzo ciekawy moze z tego wyjsc :)
Oczywiscie nie na LPG, bo laczenie doladowania z LPG wedlug mnie jest totalna porazka. Chyba ze bedziesz robil remont co 5-10tys km, bo silniki w mazdzie tego nei wytrzymaja. Lepiej juz kupic wtedy jakis badziew do jazdy na codzien a drugi samochod tuningowac. LPG poprostu sie nie nadaje to tak wysilonych silnikow i juz. Szkoda pieniedzy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 gru 2006, 20:58
Posty: 1393
Skąd: Wa-wa/Puławy
Auto: C63 AMG Kombi + Fiat Bravo Psst... + Combo

Postprzez KrystianR » 28 wrz 2009, 22:54

z tym doladowaniem mozna sie oczywiscie zawsze pobawic..dziala od dolu aczkolwiek jesli chodzi o cisnienie to mozna sie pobawic z zaworem, a co do dolu to mozna jakby dodatkową przepustnice zrobic :) male pomysly w glowie mam..zalozylbym temat w sumie bo niema odpowiedniego do moich planow zeby sie podzielic a szczegolnie zeby zaczerpnac wiedzy... co do miejsca to az tak sie nie boje bo u mnie wydaje sie odpowiednio duzo zeby maski nie ruszac.. pasek moze przeciez napedzany byc po skosie czyli na wysokosci troce nad kolektorem wydechowym..
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2007, 19:50
Posty: 245

Postprzez sq2jul » 29 wrz 2009, 01:17

wiedzy na temat kompresora to tutaj kolego chyba raczej nie zaczerpniesz. Dlaczego? Dlatego, ze chyba (jezeli sie myle to mnie poprawcie) nikt tutaj jeszcze nie zalozyl kompresora do Mazdy. W kazdym razie trzymam kciuki za takie (nietypowe) projekty i mysle, ze predzej czy pozniej mimo wielu slow krytki pod katem kompresorow w koncu na forum taka Mazda sie pojawi. W kazdym razie odchodzicie od tematu, ktorym jest LPG i turbo. Z mojej wiedzy czysto teoretycznej (nabytej w internecie) wynika, ze nie powinno to stanowic wiekszego problemu na instalacji sekwencyjnej. Oczywiscie trzeba sie liczyc z jakas tam nie wielka starta (>10%) mocy (w stosunku do PB) przy dobrze wystrojonej instalacji – szczerze tez czekam na taki projekt TURBO-LPG-KOSIARA.
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez Orin » 29 wrz 2009, 07:07

Ponownie twierdzę, że jest to do zrobienia. Forum Subaru odwiedza osoba, która na co dzień zajmuje się gazowaniem boxerów, tych uturbionych także. A właściciele sobie go chwalą, więc nie może robić tego źle.
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27641" target="_blank" class="postlink">moje byłe autko</a>
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez brii » 29 wrz 2009, 08:25

PARTYBOY napisał(a):Miałem diesla – wymieniałem olej, filtry i świece co 10000km

Ciekawy diesel ze świecami ;)

darekk86 – akurat do K8 da się załadować kompresor w miejsce kompresora klimatyzacji (mieści się idealnie), jak będę miał chwilkę to zerknę czy M62 wydoli przy K8 na 0.5 bar, ale raczej bym się na 0.35 – 0.4bar nastawiał.
Ostatnio edytowano 29 wrz 2009, 09:54 przez brii, łącznie edytowano 1 raz
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez BratCukierka » 29 wrz 2009, 08:56

Orin napisał(a):Ponownie twierdzę, że jest to do zrobienia.


Ja również :) Mój gazownik także gazuje uturbione autka :) Jak do tej pory były to głównie Fiaty Coupe Turbo, Astry Coupe Turbo, Volvo C70 Turbo. Poza tym musiał wprowadzać zmiany w instalacji lpg do Xedosa 9 Miller ex-wieśkowego, a teraz należącego do mjaworsk1 z Torunia, żeby to w ogóle na gazie zechciało jechać :)
Sam nawet miał pomysł, żeby zagazować swoje prywatne auto jako democar :) A jest to Maserati 3200GT bi-Turbo <diabełek> Ale jak na razie śmiga na PB :)
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez Pit » 29 wrz 2009, 09:26

Oczywiście, że się da. Wszystko się da zrobić, nawet założyć kwadratowe koła do samochodu. Da się także założyć podtlenek do kosiarki do trawy lub karmić psa żarciem z Hilton'a. Pytanie nasuwa się jednak od razu: PO CO?

Nitro-kosiarka:
http://www.youtube.com/watch?v=ZUOeIoTHA0I
Bajer, co? <lol> :D ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Barthez » 29 wrz 2009, 10:09

brii napisał(a):PARTYBOY napisał:
Miałem diesla – wymieniałem olej, filtry i świece co 10000km

Ciekawy diesel ze świecami oczko

eee tam ciekawy – tylko czemu te swiece (zarowe) padaly co 10k km ?? :| moze od LPG :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez Jacek176 » 29 wrz 2009, 10:21

A dlaczego niby miałby się nie dać zagazować auta z turbo?
Kiedyś mistrzem polski w sprincie na 1/4 mili w klasie mini + został koleś który jeździł Civiciem turbo na LPG właśnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez BratCukierka » 29 wrz 2009, 10:50

To co chłopaki gazujemy turbawki?? :D
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez brii » 29 wrz 2009, 11:52

bartezm napisał(a):eee tam ciekawy – tylko czemu te swiece (zarowe) padaly co 10k km

Nigdzie nie jest napisane, że żarowe ;) Kolega pewnie nie ma pojęcia o dieslach i nie wie, że nia mają one świec ;)
Jacek176 napisał(a):A dlaczego niby miałby się nie dać zagazować auta z turbo?

Bo to ponoć ujma na honorze rzucać na stacji dziesiątkami a nie setkami ;)
A tak serio – w silnych furach z nie do końca topornymi silnikami i osprzętem często jest to proszenie się o problemy, nieopłacalne jeśli nie trzaska się wielu dziesiątek tysięcy km rocznie – w przypadku samochodów do zabawy kompletnie nieopłacalne.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Lukano » 29 wrz 2009, 12:06

Waluś napisał(a):hoć z ekonomią to juz ma mało wspólnego, bo spalanie rzędu 14-15 litrów w górę hmmmm mało to ekonomiczne łoł

Ja wiem czy nie ma :P Wole spalanie 14-15 lpg niż 13 PB. Kalkulator w dłoń i liczymy ile zostaje w kieszeni.
Ja mam turbo benzyne, od kwietnia na gazie. Przejechałem na tym 12 tysięcy i zero problemów.
Tylko trzeba znaleźc dobry warsztat do tego.
Zagazowanie silnika turbo jest o wiele trudniejsze niż nawet jakiegoś dużego V8 pod maską.
w nim są dużo szybsze zmiany. Żeby nie robiło się zbyt ubogo jak turbina dmuchnie ;)
brii napisał(a):zastanawiam się czy ma to sens (finansowy)...

Przy obecnych cenach PB i LPG można powiedzieć, że już mi się gaz zwrócił. A turbo to może paść i na PB. Tak nie ma co do tego podchodzić.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez brii » 29 wrz 2009, 12:56

Lukano – ale Ty masz, że tak powiem "zwykły", nie "specjalnej troski" silnik turbo, więc u Ciebie nie ma problemów :) Przy "ciekawszych" konstrukcjach, które nie robią duuuużo kilometrów może to nie mieć sensu ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez sq2jul » 29 wrz 2009, 13:02

Pit napisał(a):Oczywiście, że się da. Wszystko się da zrobić, nawet założyć kwadratowe koła do samochodu. Da się także założyć podtlenek do kosiarki do trawy lub karmić psa żarciem z Hilton'a. Pytanie nasuwa się jednak od razu: PO CO?

Nitro-kosiarka:
http://www.youtube.com/watch?v=ZUOeIoTHA0I
Bajer, co? <lol> :D ;)


A po co Five turbil mx-5? A po co lukster zakladal turbine od ciezarowki do V6? A po co Ty dlubiesz w RX-7? Chyba odpowiedz jest prosta – nikt tego jeszcze w tym klubie wczesniej nie robil z takimi sukcesami ;) Warto chociazby po to, zeby pokazac bandzie niedowiarkow, ze da sie, ze mozna i ze bedzie to jezdzic.
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez Jacek176 » 29 wrz 2009, 13:08

sq2jul napisał(a):wiedzy na temat kompresora to tutaj kolego chyba raczej nie zaczerpniesz. Dlaczego? Dlatego, ze chyba (jezeli sie myle to mnie poprawcie) nikt tutaj jeszcze nie zalozyl kompresora do Mazdy. W kazdym razie trzymam kciuki za takie (nietypowe) projekty i mysle, ze predzej czy pozniej mimo wielu slow krytki pod katem kompresorow w koncu na forum taka Mazda sie pojawi.

Jeden taki projekt jest już dosyć zaawansowany :D
I to też z LPG :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez sq2jul » 29 wrz 2009, 13:24

Jacek176 napisał(a):Jeden taki projekt jest już dosyć zaawansowany :D
I to też z LPG :)


na naszym forum? Kto taki?
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez Jacek176 » 29 wrz 2009, 13:26

A nie powiem :P
Jak będzie chciał to sam się pochwali :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez DamianMX6 » 29 wrz 2009, 17:13

Orin napisał(a):Ponownie twierdzę, że jest to do zrobienia. Forum Subaru odwiedza osoba, która na co dzień zajmuje się gazowaniem boxerów, tych uturbionych także. A właściciele sobie go chwalą, więc nie może robić tego źle.


Nick tego gościa to jako i zajmuje się nie tylko wstawianiem LPG do uturbionych Subaraków ale też modyfikacjami mapy wtrysków na benzynie itp.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez loockas » 29 wrz 2009, 18:08

Auto, które wygrało jedną z klas na ostatnich warszawskich zawodach SSS też na co dzień pomyka na LPG i to chyba na mikserze. Golfik wykręcił skromne ET 12.496 – raczej nie na LPG :) Z tego co wiem, to jego jedyne autko i jak nie trzeba go deptać, to jeździ oszczędnie. Wg mnie bardzo fajne rozwiązanie.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje