Chyba, że się mylę to niech mnie ktoś poprawi
Cold Air Intake – Fotorelacje z montażów
DaVid-Silver, większość z nas zamawiała kompletne zestawy z USA (stożek, łączniki i rury). Co do średnicy to powinna być porównywalna do średnicy: przepustnicy, przepływomierza i stożka. Masz gumowe łączniki, które dają Ci te +/– 5-10 mm, ale nie możesz przesadzić.
Chyba, że się mylę to niech mnie ktoś poprawi
Chyba, że się mylę to niech mnie ktoś poprawi
Ostatnio edytowano 12 lip 2007, 14:39 przez Kędziorek, łącznie edytowano 1 raz



- Od: 1 gru 2006, 20:37
- Posty: 122
- Skąd: Poznań
- Auto: Ford probe 2.5 V6 USA
nasze rury maja chyba77mm średnicy jesli dobrze pamiętam – porównywałem je z innymi rurami w Norauto
Pajko napisał(a):moje rury maja np 76mm
jakos tak właśnie:)
Jeszcze jedno pytanko jestem nowy wiec was pomecze jakie sa koszta gotowego dolotu np z USA albo jakis link do takich zeczy bo w polsce to lipa nie ma nowego ciekawego boody kit do mx-6 ani fajnych akcesori tuningowych
jesli znacie ciekawe strony bede wdzieczny i postawie piwo na zlocie 
- Od: 24 cze 2007, 11:04
- Posty: 7
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda MX-6 2.0 4 cylindry
DaVid-Silver napisał(a): jakie sa koszta gotowego dolotu np z USA
190zł wyszło na głowę, zresztą wejdź na ebay masz tam przecież ceny – pamiętaj o kosztach przesyłki (niemałych)
Dziś robiłem kolejne zabawy z CAI, po usunięciu resztek ori filtra powietrza zrobiło sie miejsce między zderzakiem i nadkolem idealne na stożek:
widać dziurę łączącą komorę silnika z miejscem gdzie spoczywa sobie filtr
wykorzystałem rurę która w KL łączy przepustnice z przepływomierzem – zastąpię ją inną ponieważ obecna posiada dziurę na odmę (którą zaślepiłem domowym sposobem – niepytajcie jak
) i wyjście na jedno z podciśnień (też zaślepione)
tak wygląda to po włożeniu stożka w nowe miejsce
a tutaj widać schowany stożek – jest mniej więcej pod reflektorem:)
Podsumowując – lepiej tego się umiejscowić nie da – wiatrak chłodnicy nie daje gorącego powietrza na stożek, jak to ma miejsce u chłopaków, którzy też BOMZ CAI w KL-kach montowali.
Pozostało mi dokupić 2 rury (ok 100zł) i materiał termoizolacyjny, którym owinę wszystkie rury
widać dziurę łączącą komorę silnika z miejscem gdzie spoczywa sobie filtr

wykorzystałem rurę która w KL łączy przepustnice z przepływomierzem – zastąpię ją inną ponieważ obecna posiada dziurę na odmę (którą zaślepiłem domowym sposobem – niepytajcie jak

tak wygląda to po włożeniu stożka w nowe miejsce


a tutaj widać schowany stożek – jest mniej więcej pod reflektorem:)

Podsumowując – lepiej tego się umiejscowić nie da – wiatrak chłodnicy nie daje gorącego powietrza na stożek, jak to ma miejsce u chłopaków, którzy też BOMZ CAI w KL-kach montowali.
Pozostało mi dokupić 2 rury (ok 100zł) i materiał termoizolacyjny, którym owinę wszystkie rury
czyli będziesz miał cały dolocik do kolektorów w zbroi pierścieniowej ?
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=38238 –>MOJA MILOSC
Chce EVO1
http://www.streetunit.com/ – zajrzeć warto
http://www.importperformanceparts.net/
Chce EVO1
http://www.streetunit.com/ – zajrzeć warto
http://www.importperformanceparts.net/
- Od: 7 maja 2007, 17:29
- Posty: 34
- Skąd: KIELCE
- Auto: 323f BA 2,0 v6 1994
ELIANO55 napisał(a):czyli będziesz miał cały dolocik do kolektorów w zbroi pierścieniowej ?
si:)
Adaś napisał(a):wiatrak chłodnicy nie daje gorącego powietrza na stożek, jak to ma miejsce u chłopaków, którzy też BOMZ CAI w KL-kach montowali

- Od: 8 wrz 2005, 21:51
- Posty: 636
- Skąd: 52.259°N 21.020°E
- Auto: TT
ale chyba masz inna komore silnika, co nie 
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=38238 –>MOJA MILOSC
Chce EVO1
http://www.streetunit.com/ – zajrzeć warto
http://www.importperformanceparts.net/
Chce EVO1
http://www.streetunit.com/ – zajrzeć warto
http://www.importperformanceparts.net/
- Od: 7 maja 2007, 17:29
- Posty: 34
- Skąd: KIELCE
- Auto: 323f BA 2,0 v6 1994
m4rcin chodzi mi o to, że wentylator chłodnicy dmucha gorące powietrze na stożek i całą komorę silnika tam gdzie macie stożek

Adaś mylisz sie. Stozek jest tak umiejscowiony ze cieple powietrze na niego nie dmucha. Jedyna wada jest to ze rura dolotu idzie wlasnie kolo wiatraka i na postoju np w korku, wiatrak potrafi zdrowo podgrzac rure. Pozatym czesc powierzchni stozka znajduje sie na wolnym powietrzu (co jest wada i zaleta)
Mercedes SLK kompressor
- Od: 21 kwi 2006, 11:02
- Posty: 349
- Skąd: Warszaweczka
- Auto: Mercedes SLK
promyczek001 napisał(a):Adaś mylisz sie. Stozek jest tak umiejscowiony ze cieple powietrze na niego nie dmucha
promyczek001 wjedz autem na podnosnik, podnies do góry, stań pod autem i poczekaj aż się zagrzeje, włączy wentulator i zobaczysz którędy ucieka ciepłe powietrze:) to że stożek jest poniżej wiatraka nie znaczy, ze nie leci na niego gorące powietrze:)
kolejna korzyść takiego umiejscowienia stożka zapobiega takim sytuacjom:( http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=39421
Wg. mnie jest tam jedno z najzimniejszych miejsc pod maską, w których w ogóle zmieści się stożek. Nie licząc wyciągania akku, robienia przegrody i podprowadzenia powietrza. W każdym razie jak patrzę od spodu na ten stożek to nie wydaje mi się, żeby zasysał ciepłe. Na kanale nie ma co sprawdzać, bo obieg powietrza podczas jazdy jest trochę inny niż na postoju (ciepłe powietrze będzie wpychane ku tyłowi a nie uchodziło dołem).
- Od: 8 wrz 2005, 21:51
- Posty: 636
- Skąd: 52.259°N 21.020°E
- Auto: TT
tak wygląda u mnie skończony gotowy CAI, muszę tylko jeszcze 1 mocowanie dorobić





Pajko napisał(a):Adaś kiedy zzrucamy sie na tasme termoizolacyjna
na tą chwilę nie mam kasy
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje