Zwiększanie mocy za pomocą cewki i oporników (Diesel)

Postprzez Boss429 » 25 maja 2011, 21:40

Ale po wywaleniu kata mogą się dziać różne dziwne rzeczy bo nie wiadomo zawsze jak to odbiera komputer.
Kiedy Pan Bóg zamyka drzwi to otwiera okno.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2010, 14:40
Posty: 132 (1/0)
Skąd: Łódź
Auto: Premacy RF3F 2001r 101KM

Postprzez Neonixos666 » 25 maja 2011, 21:45

komp i tak nie mierzy spalin wiec nie rozumiem w jaki sposób może widzieć wywalenie kata, różnica z katem i bez jest taka że mniejsze opory są przy wydostawaniu się spalin co skutkuje lepszym napędzaniem turbo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Gib » 25 maja 2011, 21:53

czasem sonda za katlizatorem ma zbyt wielkie ciśnienie spalin (które po kacie powinno się zmniejszyć, czy temperaturę chociaż niektórzy twierdzą że te wartości są tożsame) i wtedy komp rzuca błędem lambdy.
Ale takie rzeczy jak dwie lambdy to porażka.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Neonixos666 » 25 maja 2011, 22:00

w DITD nie ma żadnych sond w wydechu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Gib » 25 maja 2011, 23:18

A to sory.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Neonixos666 » 25 maja 2011, 23:22

fajnie co nie, dawkę oblicza na podstawie powietrza i nie obchodzi go co z tego wyjdzie :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez asaselllo » 26 maja 2011, 15:12

Spotkałem się już kilka razy z problemem małej mocy po wyrzuceniu kata w jednym przypadku nawet koleś z powrotem go zamontował.
Ale w dwóch przypadkach udało się bardzo szybko usunąć problem choć o dziwo w sposób całkowicie odmienny.
Zmniejsz ilość powietrza dostarczanego do silnika zasłaniając na próbę część filtru powietrza – jeśli pomoże to zamontuj gęstszy filtr. Jeśli to nie pomoże rozszczelnij ten filtr i sprawdź czy silnik czasem nie potrzebuje więcej powietrza. To bardzo proste metody ale w 2 przypadkach całkowicie wyeliminowały przypadłość spadku mocy i dymienia.

pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2009, 11:25
Posty: 58
Skąd: Sieradz
Auto: 323f DITD 101KM

Postprzez Neonixos666 » 26 maja 2011, 22:25

a to ciekawe co piszesz może się przydać na przyszłość <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Boss429 » 1 cze 2011, 19:29

Podzielcie się proszę swoimi najlepszymi wynikami mocy/momentu i przy jakich opornikach wam się udało je uzyskać ale tak żeby auto nie dymiło.
Kiedy Pan Bóg zamyka drzwi to otwiera okno.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2010, 14:40
Posty: 132 (1/0)
Skąd: Łódź
Auto: Premacy RF3F 2001r 101KM

Postprzez Neonixos666 » 1 cze 2011, 22:45

mim zdaniem aby auto nie dymiło to max 50+100 ale najlepsze przyśpieszenie jest przy 50+50 ale wtety kopci i dziwnie zachowują się obroty. Myślę że przy odpowiednio dobranym oporniku i podkręceniu turbo śmiało można mieć 120KM w Ditd (od początkowych 101)

Niestety ja zmieniłem oporniki na 50+100 i już nie maże o 200KM w Ditd papa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Boss429 » 1 cze 2011, 23:59

Bez ebc chyba nie ma mowy o wyciśnięciu 150KM.
Kiedy Pan Bóg zamyka drzwi to otwiera okno.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2010, 14:40
Posty: 132 (1/0)
Skąd: Łódź
Auto: Premacy RF3F 2001r 101KM

Postprzez Neonixos666 » 2 cze 2011, 21:22

Neonixos666 napisał(a):podkręceniu turbo


Chodziło mi właśnie o mbc lub ebc
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez marsel » 17 cze 2011, 13:57

powiem wam jedno
powyjmujcie w cholere te oporniki, podkładki cewki i inne badziewia
nie wycinajcie kata, nie zaslepiajcie egr
mi od tego komp ześwirował, ale udało się doprowadzić do normalnego stanu
dobrze Wam radze tak na przyszłość bo że teraz jeździ nie znaczy że za miesiąc coś nie zdechnie
to nie jest silnik do jakichkolwiek modyfikacji
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 21:56
Posty: 232
Skąd: Turka
Auto: była Mazda 323F BJ 2.0 DiTD
jest Ducato

Postprzez Pit » 17 cze 2011, 14:41

marsel napisał(a):powiem wam jedno
powyjmujcie w cholere te oporniki, podkładki cewki i inne badziewia

Ave! :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez boczek86 » 18 cze 2011, 10:27

a co sie stalo dokladnie z autkiem ?? i skad wiesz ze to przez oporniki ?? moze poprostu przyszedl czas ze sie zepsol i tyle.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez marsel » 18 cze 2011, 11:11

boczek86 napisał(a):a co sie stalo dokladnie z autkiem i skad wiesz ze to przez oporniki moze poprostu przyszedl czas ze sie zepsol i tyle.

pisałem o problemach, braku mocy odpalania
wywaliłem to całe badziewie pseudotuningowe, odślepiłem egr, zresetowalem kompa i hula wszystko jak wcześniej
no to niby nie przez to?
dobrze wszystkim radzę wywalcie to zanim i Wam coś zeswiruje, mi się udało to uratować, jeszcze kontrolna wizyta na kompa i mam spokój ale różnie się to może skończyć
ten cały temat powinien wylecieć do śmietnika, żeby nikt następny się na to nie nabrał
pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 21:56
Posty: 232
Skąd: Turka
Auto: była Mazda 323F BJ 2.0 DiTD
jest Ducato

Postprzez Siwy19 » 18 cze 2011, 20:28

a jakie oporniki miałeś wsadzone??
1- Byla Mazda 323f BJ 1.5 2000r. 2- Obecna Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r. 3- potem Mazda 6 lub 3 nastepca 323F :D:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2009, 22:16
Posty: 219
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 2003r

Postprzez marsel » 19 cze 2011, 01:51

różne testowałem
naprawdę wywalcie ten szit zanim coś padnie, pompa, wtryski, komp czy co tam jeszcze
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 21:56
Posty: 232
Skąd: Turka
Auto: była Mazda 323F BJ 2.0 DiTD
jest Ducato

Postprzez Neonixos666 » 19 cze 2011, 12:23

Każdy to zakłada na własną odpowiedzialność a ty się zachowujesz jak by Ci ktoś kazał to założyć.

Te silniki zostały stworzone po to aby mało paliły i były nie zawodne, żadna ich modyfikacja nie jest opłacalna. Oczywiście można poprawić opornikiem ale to druciarstwo na maksa i nie powinno się go stosować, tym bardziej gdy nie mamy pojęcia o temacie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Bandit » 19 cze 2011, 13:15

marsel napisał(a):naprawdę wywalcie ten szit zanim coś padnie, pompa, wtryski, komp czy co tam jeszcze

Takie jest i moje zdanie, co nie znaczy, że nie przeszło mi przez myśl spróbować, ale nieee <nie> Chyba nie zaryzykuję drutu :P
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4427 (10/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Nie mam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje