Swap hamulców: Mazda6 –> MX-6, 626

Postprzez MariuS » 5 mar 2011, 16:00

DamianMX6 napisał(a):nie masz teraz komfortu hamowania w porównaniu do ori ?


chodzi mi o łatwe dawkowanie siły hamowania przy lekkim naciskaniu pedału hamulca.
jest teraz twardziej, jak na razie testów nie przeprowadzałem, bo mam na dotarciu wszystko, ale na poprzednich hamulcach ori z KF-a nie trzeba było się wysilać żeby przegrzać hamulce, chyba 3 hamowania ze 150 do zera załatwiały sprawę...

Bo przy normalnej jeździe na trasie przy prędkościach rzędu 120km/h spisywały się u mnie znakomicie. NA trasie 250km hamowały porządnie. Za jakis czas sprawdzę ile na nowych hamulcach trzeba do zgrzania do takiego stopnia żeby nie zblokować kół

DamianMX6 napisał(a):niestety nie masz racji w przypadku swapu z M6 do GE.


do której wersji GE??

wogóle zaciski z m6 a 323F KF/626/mx-6 jaką maja średnice tłoczka?
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez Hazu » 5 mar 2011, 18:13

xXx napisał(a):Widzisz Pawelc, dla Ciebie może i to jest oczywiste tak jak i dla mnie, ale bierz pod uwage ze jest sobie taki "Hazu" ktory zawsze stara sie isc pod prąd jedynie po to chyba, aby swoją postawą wzbudzić kontrowersje.

Jak w takim razie skomentujesz coś takiego:

Tak jak już pisałem problem jest w tym że oryginalne hamulce szybko się grzeją.
A droga hamowania pozostaje bez zmian.




Wypowiedz Hazu na temat roznicy w działaniu hebli z CA i GG... Każdy normalny człowiek wie, ze nagrzany hebel w przypadku zwykłych tarcz i klocków to gorsze hamowanie...


xXx-u nie podniecaj się tak bardzo.
(może masz problemy z czytaniem ze zrozumieniem)
To co napisałeś powyżej o hamulcach to prawda.
Ale nie powiesz mi ze jak ktoś wrzuci do xedosa czy mx-6 czy 626 hamulce od M6 tylko na przód to samochód będzie hamował rewelacyjne albo że droga hamowania się skróci.

Nie na darmo w M6 tłoczki z tyłu mają średnicę 35mm a nie 30 a tarcze średnicę 280 a nie 260jak w GE.

Więc śmiech mnie ogarnia jak ktoś pisze że wrzucił na przód heble od M6 i już mu samochód rewelacyjnie hamuje.

Na korzyść hamulców z M6 dodam tylko ze hamulce od GE mają poronione zaciski, chodzi mi o ich budowę a konkretnie sposób w jaki jest realizowane pływanie zacisku w jarzmie.

Innym problemem w przypadku przednich hamulców w GE jest to że u mnie w jednym i drugim xedosie tarcze przednie się wichrowały zanim jeszcze przednie klocki się skończyły i to nie najtańsze tarcze z JC tylko Brembo, ATE, Lucas, i teraz jakiś tańsze równie szybko się zwichrowały.

A co do braku hamulców przy rozgrzaniu to polecam dobre klocki (ATE, Lucas) wtedy mimo że tarcza jest już czerwona a na a pedał hamulca już dziwnie się zachowuje to nadal hamulce hamują.

Kiedyś kupiłem takie najtańsze klocki, to istotnie dwa mocne hamowania i było po hamulcach.

I nie przejmuj się xXx-u , może nie wjadę Ci w tyłek na mieście, bo też jak tylko będzie cieplej zamontuje hamulce od M6, ręczny też będzie ;)

Jeżeli chodzi o hamulce w mazdach to tam jest jeszcze jeden problem, ale nie będę już tutaj rozwijał tego tematu bo moja osoba drażni niektórych najwyraźniej.

I tak jak pisałem duże hamulce to nie wszystko.
A samą drogę hamowania poprawi całkiem co innego w/g mnie.
a czy się mylę proponowałem sprawdzić, ale jak nikt z lublina nie chce to nie sam sobie sprawdzę :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez mx6sc » 10 mar 2011, 17:19

istotnie średnica ma spore znaczenie (przykład prosty to bf i bf gtx ),ale do pełni szczęścia to nie wszystko kolega dobrze pisze jest masa "drobiazgów" mających wpływ na drogę hamowania a kluczowe jest dobranie klocków do auta i tarcz bo czasem tani zestaw spisuje się wyśmienicie no i nie zapominajmy o płynie
mx6 ge kl,
323bf b6 R.I.P.,
323bf b6t 4x4,
probe fs,
xedos6 kf
mx-6ge kl,
mx-3 b6 sohc,
626 gd gt fe3n,
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 20:25
Posty: 562
Skąd: brwinów
Auto: punto 1.4 8v......

Postprzez Majki88 » 16 kwi 2011, 16:42

Witam
I ja też dołączam się do grupy osób po swapie przednich hebli od M6
Podziękowania dla Damiana za zestawik <spoko>
Przeturlane na tym zestawie ponad 600 km oraz zlot w Koninie i sprawuje się super
Nie mam porównania do ori hamulców z KF więc powiem inaczej
Jeżdżąc 323F z Z5 było ok,ale jak wsiadłem do Leona 1.8 to tam wystarczyło ledwo dotknąć pedału i już hamuje, teraz jak się dotarły hamulce w mojej po swapie na V6 i hamulcach M6 to jest ten sam efekt, a wsiadając do Leona czuje jak by to nie hamowało
Reasumując jestem bardzo zadowolony zestawu z M6 na przód
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez Riki » 20 kwi 2011, 10:08

Dlatego u mnie z tyłu niebawem zagości zestaw od GG, choć po zmianie przodu różnica na + już jest. Nie zmienia to faktu, że heble w mazdach to wymysł szatana...
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez kriskus » 29 kwi 2011, 10:50

Swap hamulców do x6 kf zakończony (przód + tył) – dzięki za zestawy Hazu. Ponieważ hamulców z tyłu nie miałem już prawie w ogóle, więc różnica na plus jest spora.

A linki do ręcznego od biedy da się pociągnąć tak, że będą pasowały. Jak będę miał okazję to zrobię jakąś fotkę. Idą pod zbiornikiem paliwa i nad wahaczami.
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2005, 03:30
Posty: 275 (1/0)
Skąd: Bydgoszcz / Gdańsk
Auto: BAZ5, CAKL, CRRF7J

Postprzez mlody1921 » 29 kwi 2011, 23:06

Prawda też jest taka że jakby każdy pilnował gumek, smarował prowadnice za każdym razem odpowiednim smarem, sprawdzał jaki jest tłoczek podczas każdej wymiany klocków to i heble by dobre były , a 90% osób wyciągnie klocki włoży nowe i po sprawie, to jest najczęstsza sprawa słabych hamulców, zwichrowane tarcze albo słabe albo źle zamontowane
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Riki » 30 kwi 2011, 00:57

mlody1921 napisał(a):Prawda też jest taka że jakby każdy pilnował gumek, smarował prowadnice za każdym razem odpowiednim smarem, sprawdzał jaki jest tłoczek podczas każdej wymiany klocków to i heble by dobre były , a 90% osób wyciągnie klocki włoży nowe i po sprawie, to jest najczęstsza sprawa słabych hamulców, zwichrowane tarcze albo słabe albo źle zamontowane


Dokładnie.... aby jechało <lol>
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez barren » 1 maja 2011, 17:41

Dołączę się do szczęśliwych swapowiczów :D

Na razie tylko przód, tył czeka aż się skończą obecne tarcze lub klocki. Co do wrażeń to jest lepiej, lekko wystarczy doktnąć pedał hamulca i jakoś tak przyjemniej ;) Na razie testowałem na rondzie w mieście – ktoś się zagubił na wewnętrznym pasie – w końcu wiem że mam ABS, wcześniej ciężko było go uruchomić na 205/17" potenzach re050 na rozgrzanym asfalcie. Na testy ekstremalne jeszcze poczekam pareset kilometrów aż się idealnie klocki i tarcze spasują.

Dzięki DamianMX6 :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2007, 11:24
Posty: 297 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: 626 GE FP '93/Efini MS-6
MX-6 GE FS

Postprzez Riki » 4 maja 2011, 12:29

Na jakie trudności napotkali się użytkownicy GE CA (domyślam się, że w GFie jeszcze nikt tego nie robił :P) z podłączeniem linki ręcznego przy zmianie tylnych zacisków od 6tki?
w GG linka idzie z drugiej strony zacisku..... jakieś sugestie? będę wdzięczny – 14go zabieram się za to u siebie i wolę już mieć jakaś wiedzę wcześniej – dzięki Panowie
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez pawelc » 4 maja 2011, 18:03

Nie chce się czytać wątku ;) viewtopic.php?f=102&t=55133&start=120
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez Riki » 4 maja 2011, 20:01

Dzięki za linka :) czytałem, ale fakt nie całość.... mówisz o osłonach tarcz tych metalowych????
pisząc "tylko najlepiej brać wszystko łącznie z osłonami -osłony też pasują z tym że trzeba otwór po czujniku abs zaspawać bo jest to trochę inaczej rozwiązane w M6" :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez pawelc » 5 maja 2011, 08:25

Tak chodzi o te osłony (od mazdy 6) ,rozstaw śrub pasuje ale czujnik abs jest inaczej rozwiązany przez to trzeba zaspawać oryginał i wykonać otwór gdzie indziej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez Riki » 5 maja 2011, 13:55

Rozumiem, na razie zobaczymy jak to wyjdzie bez osłon :) ale dzięki za radę.

EDIT: jestem już "po"

Generalnie zacisków od GG nie założy się do GF – problemem jest podłączenie linki ręcznego, nawet kiedy mielibyśmy linkę dłuższą to.......... nie ma tak na prawdę gdzie jej sensownie poprowadzić (aby nie skrócić jej żywota i aby to jakoś wyglądało bez trytyek etc.) a więc, w przypadku GFa, trzeba sobie zorganizować samo jarzmo od GW DiTD i... tyle. Wtedy zacisk zostaje ten sam (nie ma sensu wymieniać zacisku skoro rozmiar tłoka i klocka jest ten sam), przekładamy jarzmo, zakładamy tarczę 280mm i tyle.
Cały "mod" wykonany u Jaksy, główkowaliśmy wspólnie z chłopakami i powyższa opcja jest najsensowniejsza.
Czy jest poprawa? odpowiadam – NIE. Sama wymiana tarcz z przodu dała pożądany efekt, ale tył to tylko dla look'a ;) lepiej to wygląda na feldze. Może przy jakichś większych obciążeniach zdało by to egzamin (typu przyczepa :D) ale jak wiemy tył w tych autach prawie nie hamuje, generalnie nie żałuję tych zmian aczkolwiek poprawy w samym hamowaniu nie na żadnej, albo jest jakaś masakrycznie niewielka.
Żeby nie było, zacisk jest jak nowy (rozebrany i złożony od nowa + nowe wybrane elementy), klocek TEXTAR, tarcza FERODO. Rękaw teraz działa pięknie.
robocizna by Michaś...... (AutoJaksa)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Dominator » 13 cze 2011, 01:33

posiada ktoś na sprzedaż zestaw do swapu hamulców z M6-przód?? :) wersja sprzed liftu 2.0, 2,3, lub diesle?
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez szumki44 » 13 cze 2011, 18:43

ja sie pogubilem :) GG GF M6 Itp td nie kumam tych skrotow :) ale domyslam sie ze M6 to mazda 6 :)
Pytanie dokladnie takie czy mozesz napisac jaki rocznik z mazdy6 moge wsadzic do mx-6 2.0 cale zaciski co trzeba by bylo przerabiac itp td ? czy jest tylko plug and play ? Przepraszam z gory jak gdzies to pisalo ale jestem nowy i bladze w tym labiryncie a co do hamulcow JC !! Brake Disk :D to ich nie dalem rady zwichrowac :) po 3 mocnych hamowacniach SPALILEM JE :D wraz z klockami po przejechaniu 2400 km ! :) dlatego mam zamiar wymienic cale tarcze i klocki oraz jak tutaj widze mozliwosc zaciskow na troche lepsze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez Dominator » 13 cze 2011, 21:44

szumki44 poczytaj dokładnie ten temat, wszystko jest napisane :) z tego co wyczytałem to jest właśnie plug and play :) właściwie nie trzeba nic zmieniać- bynajmniej jeśli chodzi o przód, z tyłu już większe komplikacje ale nie tak źle.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez szumki44 » 14 cze 2011, 20:21

a ja powiem tak co do tego magicznego 1 metra :) zainwestowalem we wczesniejsze autko 1600 zl na zestaw tarcz i klockow (zaciski 2 tloczkowe seria) "hondy slabo hamuja " racja ale po zmianie autko skrocilo ze 3 metry droge hamowania i dzieki temu moge tu pisac :D drzewo? row? wszystko mialem przed oczami przy 220km :D wiec ja bez zastanowienia zainwestuje nawet jak ma to o 50 cm skrocic droge hamowania.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez Neonixos666 » 14 cze 2011, 23:27

Powiem tak, jak nie ma się oleju tam gdzie trzeba to i najlepsze hamulce nie pomogą bo one dają szanse a nie myślą za nas.

Szkoda że BJ mają 4 śruby :( ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez hopek » 15 cze 2011, 00:58

A do mx3 nic nie ma ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 00:56
Posty: 362
Skąd: tu i tam :)
Auto: mx3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje