SWAP 1.8 K8 –> 2.5 KLZE – Mazda mx-3

Postprzez Fiveopac » 6 sie 2008, 21:17

maestrov6 napisał(a):Witam, przeczytałem cały (do tej pory) post o przerobieniu silnika na KL-ZE, i nie wszystko nadal rozumiem ysz

Przerobieniu? Chyba o zamianie KL na KLZE.
Jakiej generacji masz gaz?
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4297 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez brii » 6 sie 2008, 22:19

maestrov6 – ten temat jest o podmianie silnika, ale z KLa da się zrobić KL-ZE.
Pierwsza rzecz – jeśli tylko zmienisz kolektor dolotowy na ten od ZE to prawdopodobnie stracisz na mocy bo głowice od KLa mają inny przekrój kanałów dolotowych niż kolektor od ZE.
Żeby z KLa zrobić prawie ZE trzeba:
Metoda 1 (prosta): dodać w opisie samochodu literki ZE ;) :P

Metoda 2 (ambitna):
– zwiększyć kompresję poprzez zastosowanie specjalnych tłoków (będę miał takie na sprzedaż niebawem), to da napewno już trochę dodatkowych kucyków
– zmienić głowice na KL-101 i KL-1A1 (jak mnie pamięć nie myli) i do nich kolektor dolotowy
– wałki rozrządu KL-31 (różnica pomiędzy tymi z KLa i KL-ZE jest nieduża więc nie jest to najważniejsze)
– zmienić ECU, bądź wsad w oryginalnym ECU
To wszystko :)
BTW – kolektory wydechowe we wszystkich silnikach K-series są takie same.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez blade83 » 7 sie 2008, 01:10

mam takie pytanie: jeżeli 2.5 L ma na głowicy oznaczenie KL-101 albo KL-1A1 to w tedy mamy do czynienia z KL-ZE, a jak to się ma do KF i K8? czy np.: jeśli na głowicy K8 występuje napis K8-1A1 to też mamy do czynienia z jednostką ZE?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2007, 00:19
Posty: 98
Skąd: Mstów k.Częstochowy
Auto: Mx-3 (EC) KL-ZE, Seat Exo 1.8T, VW UP!

Postprzez brii » 7 sie 2008, 07:11

blade83 napisał(a):jeżeli 2.5 L ma na głowicy oznaczenie KL-101 albo KL-1A1 to w tedy mamy do czynienia z KL-ZE

Niekoniecznie – te głowice występowały też w niektórych KLach...
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez blade83 » 7 sie 2008, 19:34

brii napisał(a):Niekoniecznie – te głowice występowały też w niektórych KLach...


a w K8 sprawa wyglądała tak samo i generalnie po tym oznaczeniu na głowicy nie możemy jednoznacznie stwierdzić, że mamy do czynienia z ZE? czy dopiero jednoznacznie można stwierdzić, że mamy do czynienia z ZE dopiero wtedy jak się rozbierze silnik i obejrzy tłoki? :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2007, 00:19
Posty: 98
Skąd: Mstów k.Częstochowy
Auto: Mx-3 (EC) KL-ZE, Seat Exo 1.8T, VW UP!

Postprzez Boris86 » 7 sie 2008, 22:44

Silnika nie trzeba rozbierać. Wystarczy wykręcić świece i odpowiedni popatrzeć świecąc latarką.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez blade83 » 7 sie 2008, 23:38

a dysponuje ktoś zdjęciami albo adresem jakiejś strony na której można by było zobaczyć jak wyglądają jeden i drugie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2007, 00:19
Posty: 98
Skąd: Mstów k.Częstochowy
Auto: Mx-3 (EC) KL-ZE, Seat Exo 1.8T, VW UP!

Postprzez brii » 8 sie 2008, 09:28

blade83 – mogę się zapytać co kombinujesz?? :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez blade83 » 8 sie 2008, 19:45

brii – na razie nic nie kombinuje, po prostu robię małe rozpoznanie bo na mojej głowicy widnieje napis K8 1A1 ale jakoś szczerze wątpię żeby to było K8-ZE. niestety na kombinowanie jeszcze nie przyszedł czas, ale mam nadzieję, że już niebawem :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2007, 00:19
Posty: 98
Skąd: Mstów k.Częstochowy
Auto: Mx-3 (EC) KL-ZE, Seat Exo 1.8T, VW UP!

Postprzez brii » 8 sie 2008, 23:21

blade83 – jeśli nie masz kiery po prawej stronie to szanse na posiadanie jednostki ZE są prawie zerowe... Jak masz kompa K819B to już możesz być na 100% pewnym, że to zwykłe K8 ;)

blade83 napisał(a):ale mam nadzieję, że już niebawem

Jakby cuś to służe pomocą – mieszkamy niedaleko :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez blade83 » 8 sie 2008, 23:49

brii napisał(a):blade83 – jeśli nie masz kiery po prawej stronie to szanse na posiadanie jednostki ZE są prawie zerowe... Jak masz kompa K819B to już możesz być na 100% pewnym, że to zwykłe K8 ;)

blade83 napisał(a):ale mam nadzieję, że już niebawem

Jakby cuś to służe pomocą – mieszkamy niedaleko :)


właśnie dlatego w 99% jestem pewien że to nie ZE ale zapytać to nie grzech.
brii wielkie dzięki za ofertę pomocy może w końcu kiedyś uda mi sie z niej skorzystać, a tak na marginesie powodzenia w modach. ale w sumie mógłbyś sie w końcu pochwalić co tam knujesz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2007, 00:19
Posty: 98
Skąd: Mstów k.Częstochowy
Auto: Mx-3 (EC) KL-ZE, Seat Exo 1.8T, VW UP!

Postprzez pawelc » 9 sie 2008, 08:15

blade83 napisał(a):a dysponuje ktoś zdjęciami albo adresem jakiejś strony na której można by było zobaczyć jak wyglądają jeden i drugie?


http://www.mx-3quebec.com/swap6.htm


jak widać k8 i k8ze praktycznie nie są do odróżnienia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez maestrov6 » 10 sie 2008, 19:12

Teraz to niech mi ktoś już dokładnie powie o co chodzi, bo się pogubiłem na dobre :| Skoro piszecie że od ZE głowice są oznaczone KL-101 i KL-1A1 to do nich bez problemu powinien pasować kolektor od ZE. ja mam z tego co mi wiadomo i widać po kolektorze zwykłą KL'kę 2.5litra, a oznaczenie na głowicach to właśnie KL-101 i KL-1A1
http://pl.youtube.com/watch?v=gF_z_rZC-8c -poznajcie moją magdalenę ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2007, 18:37
Posty: 29
Skąd: Nowy Sącz/Newcastle

Postprzez xXx » 10 sie 2008, 19:50

KL 31 101 oraz KL31 1A1, takie są w KL-ZE...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez pawelc » 10 sie 2008, 20:16

maestrov6 -kolektor jak najbardziej pasuje ale kanały dolotowe mają inny kształt -bardziej kanciaste i większe są w ZE niż w zwykłym KL-u ale sama zmiana kolektora raczej nic nie daje mam takowy u siebie i rewelacji nie zauważyłem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez morrison » 11 sie 2008, 23:37

witam
a ja mam pytanie trochę z innej beczki-od pewnego czasu zastanawiam sie nad zamontowaniem KLZE w mazdzie 626 gd ( teraz jest tam silnik 2.2l) zdaje sobie sprawę że będę musiał przekładać wszystko ale pytanie czy fizycznie jest to do zrobienia ?zawieszenie silnika, miejsce w komorze silnika itd. silnik z wiązką i kompem można już kupić za ok. 5 tyś ( http://www.streetimports.com/product_details.asp?id=962 , http://got-jdm.com/9397-jdm-25l-v6-dohc ... -p-61.html oczywiście w Polsce też można za taką cenę dostać) wiec to nie są żadne pieniądze! wiem że sam silnik to nie wszystko dlatego pytam znawców tematu jak to wygląda w realnym świecie ?

pozdrawiam

p.s. w kwestii zmiany ECU jaka była poruszana wcześniej może wystarczy ściągnąć coś takiego http://stores.ebay.ca/XG-MOTORSPORTS_Ma ... idZ2QQtZkm?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2006, 23:57
Posty: 30
Skąd: pudliszki
Auto: mazda 626 '90 2.2l 12v 115KM

Postprzez brii » 12 sie 2008, 07:43

blade83 napisał(a):a tak na marginesie powodzenia w modach. ale w sumie mógłbyś sie w końcu pochwalić co tam knujesz

Już niebawem :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez krzynio » 12 sie 2008, 22:27

blade83 napisał(a):a dysponuje ktoś zdjęciami albo adresem jakiejś strony na której można by było zobaczyć jak wyglądają jeden i drugie?

Obrazek
Proszę to miało być w moim ale niestety kupiłem szmelc więc uważajcie co kupujecie ;)
A z lewej ZE prawa KL
Mniam GTR ;) 1,3 bara to brrrrrr jedyne 300KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 12:32
Posty: 737 (0/3)
Skąd: Garwolin
Auto: wściekłe 323 GTR :) i mniej wściekłe 323 GTR :)))

Postprzez maestrov6 » 18 sie 2008, 13:36

ObrazekObrazek
http://pl.youtube.com/watch?v=gF_z_rZC-8c -poznajcie moją magdalenę ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2007, 18:37
Posty: 29
Skąd: Nowy Sącz/Newcastle

Postprzez maestrov6 » 18 sie 2008, 13:37

A teraz koledzy, odpowiedzcie mi na pytanie, co to jest??? (obrazki powyżej)
Znalazłem to szukając informacji o kl-ze :|
http://pl.youtube.com/watch?v=gF_z_rZC-8c -poznajcie moją magdalenę ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2007, 18:37
Posty: 29
Skąd: Nowy Sącz/Newcastle

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje