Sprężyny obniżające – pytania i odpowiedzi

Postprzez rafał88 » 8 lut 2012, 19:29

Zgadzam sie ze auto na nie rownosciach ma problem z utrzymamniem sie, ale cos za cos. Jak ktos jezdzi po dziurach po huu pyta o glebe a pozniej ze nie chce????? nie rozumiem tego.
Kto chce to zaklada proste i logiczne, a jak chcesz zeby byllo ladnie i bezpieecznie kup sobie gwint za 7tys i bedzie git, ma milion pierdzilion regulacji.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez hopek » 8 lut 2012, 19:39

Soules napisał(a):wydaje mi sie ze to co jest u mnie tez jest zrobione z przyslowiowa glowa jak i wg obowiazujacych zasad, mam na mysli glownie bezpiczenstwo i do normalnej jazdy jak i efektu wizualnego jest wystarczajace i nikogo nie namawialem w swoim poscie zeby tak robil

do lansu i wizaual okej antomiast bezpieczeństwo <nie> Jeżdziłem rok na samych springach jak jeszcze miałem BA...Na łuku jadąc z większą prędkością o mało nie wylądowałem w rowie bo przodek zaczął podskakiwać i wywaliło mnie na drugi pas. Dobrze ze nic nie jechało :D Jechałem natomiast autem z kompletnym zawiasem tj spring+amor. Twardo było jak chu..ale to była zupełnie inna jazda :) komfort gorszy ale prowadzenie bajka <spoko> Jak koła wpadły w nierówność to nic nie wybijało potem jak to ma miejsce przy samych springach sportowych :| Wiedziałem że można zapanować nad autkiem. A w BA tylko czekałem kiedy zacznie podskakiwać <lol> Prawda jest taka że do BA nie ma sportowych amorków dlatego każdy zakłada same sprężynki nawet do starych amortyzatorów bo na stacji powiedzieli że ma jeszcze 65% :P a potem mówi że tak ma być bo czytał na allegro jak sprzedawca zachwalał :P A co ma napisać, że się nie nadają ?? to nikt nie kupi :]

arafal21 napisał(a):Jak ktos jezdzi po dziurach po huu pyta o glebe a pozniej ze nie chce????? nie rozumiem tego.

Rozwiń swoją myśl bo ciężko to przeczytać nawet...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 00:56
Posty: 362
Skąd: tu i tam :)
Auto: mx3

Postprzez Drykan » 27 lut 2012, 14:06

Witam mam pytanie czy do 323F BA 1.5 podejdą sprężyny obniżające przednie od 323C 1.5 96r. prosiłbym o konkretną odpowiedz czy tak czy nie bo mam okazję kupic takie sprezyny na przód -40mm, czerwone i jak będzie wyglądała mazda z obniżonym takim przodem a tyłem seryjnym:) jakbyś ktoś mial foto jak taka Efka by wyglądała to byłbym wdzięczny.
Pozdrawiam
"W życiu ufaj tylko sobie..."

Moja Madzia:)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 sie 2008, 20:11
Posty: 17
Skąd: Kutno
Auto: Była MX-3 92'1.8 V6 potem 323F 97' 1.5 16V obecnie 323F 97' 1.5 16V+ Lpg

Postprzez sagem62 » 28 lut 2012, 14:10

oczywiscie ze podejda 323C F S P maja to te same sprezyna a nawet MX3 tez podejdzie , ale jak to wyglada tak jak mówisz tego niewiem
MAZDA BOGIEM, PALIWO SPOSOBEM, JAZDA NAŁOGIEM -------------- Zycie wyborem , szybki zakret , długa prosta , wypadek ukradkiem , duszek do nieba przypadkiem ,

Czy CIEMNO ! czy JASNO ! jedzie MAZDA przez miasto
tel.512295609
gg. 7134474
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 22:13
Posty: 104
Skąd: zamosc
Auto: MAZDA PREMACY 2.0 DITD EVOLUTION EDITION

Postprzez Coach » 7 mar 2012, 01:01

Witam, mam takie pytanie kupiłem sprezyny mts -40 do swojej 323c, moje pytanie które maja isc na przód a które na tył, 2 maja oznaczenie 35 a 2 oznaczenie 45, 2 sa z spłaszczonym jednym zwojem a 2 całe okrągłe, mam nadzieje ze ktos pomoze pozdro
Początkujący
 
Od: 13 wrz 2011, 09:46
Posty: 8
Skąd: Katowice/Mysłowice
Auto: Mazda 323C Z5

Postprzez hopek » 7 mar 2012, 17:13

krótsze na przód
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 00:56
Posty: 362
Skąd: tu i tam :)
Auto: mx3

Postprzez Xionc » 27 mar 2012, 22:17

Sprężyny będą pasowały, wiem, bo sprawdzałem. Jednak jazda z twardym niskim przodem i podskakującym tyłem może być niebezpieczna w zakrętach, auto może stać się nieprzewidywalne. Jak już, to zmień komplet.
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)

Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
statusTest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2004, 23:25
Posty: 2479 (5/23)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda CX-7 2.3T AT AWD '08

Postprzez Gonta19 » 22 kwi 2012, 11:12

Ja mam właśnie tak , u mnie sprężyny weiteca na przodzie , a z tyłu seryjne , z tyłu postanowiłem wywalić obnizające bo kupiłem nowe amory kayaba i stwierdziłem że na seryjnych lepiej to będzie grało . Co do wyglądu to ładnie to wygląda przód troszkę w glebe patrzy jak się stoi przed autem , z boku jak się stanie też jest dobrze , tzn przerwa pomiędzy oponą a błotnikiem z tyłu jest większa o ok.1,5 – 2cm z tym że u mnie tył jest lekko obciążony bo mam butle z gazem w kole dojazdowym , podłogę z płyty wiórowej , subowoofer głośniki itd i troszkę niżej siedzi i jest akurat ładnie, jak bym to wszystko wyjął to napewno tyłem wyżej by stała . Jeśli chodzi o komfort jazdy to nie jest tak jak na kompletnym seryjnym zawieszeniu dokładnie tak jak kolega Xionc napisał tył mi lekko podskakuje , z zakrętu jeszcze mnie nie wyrzuciło heh ale nie będe próbował tego sprawdzać , także ogólnie komfort gorszy niż na serii tył i przód , porównywałem to z kolegą jeżdżąc jego mazdą z na seryjnych sprężynach .
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2008, 19:25
Posty: 67 (1/0)
Skąd: Budzisław Kościelny/Konin
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16V 97r. , Mazda Rx-8 1.3B 2006r.

Postprzez Dr.Hardcore » 4 cze 2012, 22:02

Witam!
Pytania kieruje do uzytkowników Efek BA, najlepiej z Z5, ponieważ taki posiadam. Moje pytanie odnośnie takiego zestawu sprężyn obiżajacych, kto ma, jakie ma i jak się jeździ. Na forum polecają Apexa -40/40, hejtują JAMEXy 40/40, ale znwou przy Z5 można sie pokusic o jamexa 60/40 zeby przód równy z tyłem siedział, słyszałem też o H&R -35mm, a Eibachy troche za drogie, tak wiec kto co poleca jaka firma, odczucia z jazdy, jakie obiżenie czy 30/30 , 40/40 czy 60/40, z góry dzięki za odpowiedź, pytam bo nie chce zrobić sobie problemu jakimś szitem:D
Pozdrawiam!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2012, 20:26
Posty: 114
Auto: Mazda 323F BA, 1.5 16V Z5, 98r

Postprzez Bartg » 4 cze 2012, 22:43

40/40 najbardziej sensowne do seryjnych amorów, ja mam od paru dni 65/40 zobaczymy jak szybko amorki z przodu padną ;)
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 22:25
Posty: 7832 (27/126)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez Dr.Hardcore » 7 cze 2012, 14:34

a ma ktoś moze fotkę jak Efki wyglądają na tych zawiasach ? 40/40 bo nie chce tego efektu z niższym tyłem. Twoja cetka to wiem bartek jak wygląda teraz( wyśmienicie) na tym 65/40.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2012, 20:26
Posty: 114
Auto: Mazda 323F BA, 1.5 16V Z5, 98r

Postprzez wilusjdm » 7 cze 2012, 17:57

Mam pytanie odnośnie sprężynek 60/40 Jamex'a . Warto sobie tym głowe zawracać ? Cena jak dla mnie na wielki plus a nie wiem jak z jakością i jak Efka siądzie ? Może ktoś posiada taki kit ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2011, 13:51
Posty: 1932 (0/10)
Skąd: Olsztynek
Auto: Była:
Mazda 323F Z5
Alfa Romeo 156 SW
Jest:
Mazda 323F Sportive

Postprzez Dr.Hardcore » 15 cze 2012, 00:03

Ma ktos moze tego jamexa 60/40 juz? Wracajac do reszty firm mts, apex itp, ma ktos mozetakie u siebie? Zaznaczam ze przy silniku z5, Vka siedzi dobrze z tego co czytalem. Z gory dzieki za odp.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2012, 20:26
Posty: 114
Auto: Mazda 323F BA, 1.5 16V Z5, 98r

Postprzez jakub_3d » 15 cze 2012, 11:15

Witam,
Mam pytanie czy ktoś zakładał do Premacy sportowe sprężyny??? Jakie są wrażenia z jazdy? Jaka różnica w prowadzeniu.
Mean Machine:P
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2008, 21:59
Posty: 49 (0/1)
Auto: Mazda MX-3 1.6 16V 94

Postprzez konrad127 » 24 cze 2012, 13:45

Witam, mam pytanie, czy jest jakaś różnica między tymi springami http://moto.allegro.pl/jamex-sprezyny-o ... 21005.html a tymi http://moto.allegro.pl/jamex-sprezyny-o ... 77599.html ? Pytam bo według mnie do cetki pasują od eFki a mimo to na tej aukcji do 323F są tańsze, a drugie pytanie to czy z tej aukcji sprężyn do 323f ba spokojnie moge zamówić i założyć do 323c ba, z góry dziękuje za odpowiedzi, pozdrawiam :)
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2010, 20:15
Posty: 79
Skąd: Krzeszowice\Kraków
Auto: Mazda 323C 1.3 16v 1995r.
Mazda 323F 1.5 16v 1996r.

Postprzez jakub_3d » 25 cze 2012, 08:22

Ma ktoś sportowe springi w Premacy? Podzieli się ze mną odczuciami z jazdy przed i po :P Warto dłubać ???
Mean Machine:P
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2008, 21:59
Posty: 49 (0/1)
Auto: Mazda MX-3 1.6 16V 94

PostTen post został usunięty przez People_Hate_Me 1 sie 2012, 15:08.
Powód: reklama

Postprzez alankedzior » 19 wrz 2012, 17:37

Witam zakupiłem sprężyny Eibach – 30 do 323F BA 1.5 Z5

Problem polega na tym, że w lewym kole podczas skręcania na postoju czy też podczas jazdy, z podniesionym kołem czy też opuszczonym sprężyna tzw. "przeskakuje" podczas skręcania.

Zaznaczam, że łożysko jest nowe.

W czym może tkwić problem ? Prawa strona jest Ok.
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2009, 09:55
Posty: 46
Skąd: Jarocin
Auto: Mazda 323F 95r. 1.5 16V DOHOC

Postprzez radzi89 » 20 wrz 2012, 00:02

Złe ustawienie sprężyny w gnieździe ? Może przy łożysku potrzebna jest podkładka ? Ja tak miałem w BMW przy montażu podkładka wypadła i łożysko nie pracowało tka jak powinno.
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez rafał88 » 20 wrz 2012, 07:59

Zle poskladales sprezyne, mialem to samo u siebie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje