Silnik BP – kompedium wiedzy

Postprzez tyla » 1 lis 2011, 13:49

Jak wizualnie rozpoznac wersje 137 od 128 koni ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 22:25
Posty: 370 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 323F BG GT 1.8 16V '90
Mazda 323F BG 1.8 16V '92

Postprzez Jacek176 » 1 lis 2011, 15:09

Nie da się. Trzeba sprawdzić i oznaczenia wałków rozrządu i tłoki (czy są płaskie czy wysokie).
Często można spotkać różnego rodzaju kombinacje, np. głowica z wałkami zwersji 137KM na bloku z wersji 128KM (z płaskimi tłokami) albo np. osprzęt (ECU, przepustnica, kolektor wydechowy, przepływka itd.) od wersji 137KM przy silniku 128KM.
Także żeby mieć pewność trzeba wszystko sprawdzić i bez rozkręcania nie da się tego stwierdzić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez tyla » 1 lis 2011, 17:13

A moze da sie zobaczyc czy jest sonda lambda i katalizator pod spodem ?

To jesli ktos kupuje to nie ma pewnosci co do mocy danego silnika.
I teraz pytanie z innej beczki ale tez dotyczace tych silnikow (128 i 137km)

Jade niedlugo ogladac wlasnie 323F BG GT i jak ocenic czy dany silnik jest jeszcze zdrowy czy juz moze zajechany ? Chodzi mi na przyklad o przyspieszenie na 3 biegu z 2 do 5 tys obrotow lub cos takiego aby orientacyjnie wiedziec ile mocy mu zostalo.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 22:25
Posty: 370 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 323F BG GT 1.8 16V '90
Mazda 323F BG 1.8 16V '92

Postprzez Barthez » 1 lis 2011, 18:01

tyla napisał(a):aby orientacyjnie wiedziec ile mocy mu zostalo.

umów się na hamownię ;) – 100zł i masz pewność

jak bedzie miał ze 115 to bedzie dobrze :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez LeeeX » 1 lis 2011, 20:07

Barthez napisał(a):
tyla napisał(a):aby orientacyjnie wiedziec ile mocy mu zostalo.

umów się na hamownię ;) – 100zł i masz pewność

jak bedzie miał ze 115 to bedzie dobrze :P


A jak będzie jeszcze mniej to kup BP świeżo po remoncie ode mnie ;)
...nawet w niedziele i święta siedzę nad samochodami... ale cóż, kocham to :) Naprawić Ci auto? :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2008, 12:18
Posty: 552
Skąd: 3city
Auto: viewtopic.php?f=312&t=117669

Postprzez tyla » 1 lis 2011, 23:22

Masz sam silnik czy cale auto ?

Z hamownia ciezko bo akurat tak pracuje ze bede u goscia okolo 19 :/

Najlepiej jakies czasy podajcie :)


Jak ktos ma czarne GT z LPG to biore od reki
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 22:25
Posty: 370 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 323F BG GT 1.8 16V '90
Mazda 323F BG 1.8 16V '92

Postprzez Bandit » 2 lis 2011, 00:04

Barthez napisał(a):
tyla napisał(a):aby orientacyjnie wiedziec ile mocy mu zostalo.


jak bedzie miał ze 115 to bedzie dobrze :P

Moje ma 122,3 KM(128) więc da się trafić niezajechany motor :)
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4425 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez tyla » 2 lis 2011, 01:43

To pochwal sie przyspieszeniami niezajechanego silnika :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 22:25
Posty: 370 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 323F BG GT 1.8 16V '90
Mazda 323F BG 1.8 16V '92

Postprzez Jacek176 » 2 lis 2011, 09:24

tyla napisał(a):A moze da sie zobaczyc czy jest sonda lambda i katalizator pod spodem ?

Owszem ale kolektor można łatwo wymienić. Tak jak mówiłem: w Polsce bardzoe często można trafić na różne kombinacje.

tyla napisał(a):Jade niedlugo ogladac wlasnie 323F BG GT i jak ocenic czy dany silnik jest jeszcze zdrowy

Najlepiej sprawdzić kompresję. W wersji 128KM powinna być nominalnie 12.7 bara a w wersji 137KM 13.7
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Bandit » 2 lis 2011, 11:25

tyla napisał(a):To pochwal sie przyspieszeniami niezajechanego silnika :D

Nie mogę, ale w temacie właściwym możesz zobaczyć wykres :P

Jak skrzynia od B3 wytrzymuje moc BP DOHC? Zastanawiam się czy zostawić skrzynie od B3 (co ze sprzęgłem?) czy swapować silnik i skrzynię, a półosie zrobić na zamówienie (do 121 DB) <co?>
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4425 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Jacek176 » 2 lis 2011, 12:58

Ogólnie mazdowskie skrzynie są robione chyba z plasteliny. Wszystko zależy jaki egzemplarz trafisz. Z praktyki wynika, że skrzynie od GT wcale nie są mocniejsze do tych 1.3
Znane są przypadki zajechania 6 skrzyń GT w ciągu roku przy seryjnym silniku. A u mnie aktualna skrzynia od 1.3, którą kupiłem na allegro za 100PLN chodzi już 2 lata.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Bandit » 2 lis 2011, 13:10

Może skrzynia z B3 121 73 KM bedzie mocniejsza od B3 z BG :D a co ze sprzeglem i zamachem?
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4425 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez antek_92 » 2 lis 2011, 13:35

No ja moge takze potwierdzic ze skrzynie od b3 sa naprawde solidne ;). Od poczatku jak mialem skrzynke od b6 byly problemy az w koncu ja zajechalem na amen... a teraz jest naprawde fajnie, przelozenia niszcza system.. mimo malej mocy jaka byla 88km potrafial madzia narobic zamieszania.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2010, 19:17
Posty: 139
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BG 1.8 DOHC

Postprzez Bandit » 2 lis 2011, 13:37

No ok do B6, ale tu skrzynia przewidziana na 73KM będzie przenosić 128+ ;) Wytrzyma chociaż sezon?
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4425 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Jacek176 » 2 lis 2011, 14:18

U mnie przenosi ponad 160KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Bandit » 2 lis 2011, 14:24

A co ze sprzęgłem?
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4425 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez piwo » 2 lis 2011, 15:44

nie moc sie liczy a momnt obrotowy :) jaki skrzynia i sprzeglo musza przenosic (130nm w 1,3 kontra 160nm w 1,8, czyli jakies 25% wiecej). jacek ma wzmocniony docisk przez radzikowskeigo.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4874 (268/144)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Jacek176 » 2 lis 2011, 15:55

Bandit napisał(a):A co ze sprzęgłem?

Temat tysiące (albo i więcej) razy wałkowany :P
Ja mam cały komplet od 1.8 SOHC, zamach też chociaż podobno pasuje też od 1.3 także lepiej taki dać bo jeszcze lżejszy.
Nowe seryjne sprzęgło NKK od 1.8 SOHC zaczęło się ślizgać po przekroczeniu 140KM. Wtedy dałem docisk do wzmocnienia u Radzikowskiego i pieknie trzyma do tej pory. Niestety Radzikowski w tej chwili podobno krzyczy sobie ponad 2 razy więcej PLN za takie usługi niż za moich czasów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez tyla » 12 gru 2011, 22:34

Jesli chodzi o przeplywomierz z 1.8 16V SOHC 103km to pasuje na 100% z wersji 1.6 16V albo 8V ? Pytam bo mam do kupienia po taniosci ale koles nie wie czy to jest wersja 16V czy 8V
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 22:25
Posty: 370 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 323F BG GT 1.8 16V '90
Mazda 323F BG 1.8 16V '92

Postprzez Boris86 » 26 gru 2011, 13:34

Śledzicie może gdzieś na świecie jakieś tematy naprawdę mocnych wolnossących BP? Bo strasznie jestem ciekaw czy nie przegapiam czegoś ciekawego. Jakieś superciekawe linki?
Znamy wszyscy mocne BP Jacka, była kiedyś na forum czarna 323 BG BP ściągnięta podobno z niemiec i tam zrobiona na 170KM wolnossące ale nikt nie sprawdził tak naprawde chyba co tam było namodzone.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje