Domowy tuning Mazdy 323F BG GT – kompresor str. 11

Postprzez jackkpl » 1 cze 2010, 14:40

trzeba odswiezyc temacik :).

Zakupilem docisk od probe 2.5 (czyli KL-ka). Sprawdze na swoim aucie, czy podejdzie czy nie. Hamerykance od dawna do miaty BP pakuja sprzeglo od KL i jezdza. Bedzie tez nowa tarcza sprzegla aisin 215mm i lozysko wyciskowe ntn. mam nadzieje,ze za 2 tygodnie lukster znajdzie czas i zrobimy sprzeglo w padlinie. Wtedy bedzie proba z wiekszym kolem pasowym na wale (czyli 0.5-0.7 bara w teorii). W miedzyczasie chce przeniesc ICka zaraz za zderzak, bo w normalnym ruchu ulicznym mam 50 stopni w dolocie przy 15 stopniach na zewnatrz. Troche za mocno to sie grzeje. Moze w koncu przelamie bariere 150 koni ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez piwo » 1 cze 2010, 18:07

trzymam kciuki .go go Jacek!
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4874 (268/144)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez marshal_sila » 10 cze 2010, 10:02

przeczytalem polnie te 13 stron :) temacik super tez czekam na nowinki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2009, 08:42
Posty: 225
Skąd: Lublin/Krasnystaw
Auto: Była Mazda 323f BA
JeST AUDI A3 1.8 T :)

Postprzez jackkpl » 10 cze 2010, 13:04

Ciesze sie, ze temacik sie podoba. Nic bardziej nie zacheca do dalszego "przechwalstwa" na forum, jak slowa uznania.

Od paru dni jezdzie z malutkim FMIC-em zamontowanym pod rejestracja (wczesniej ten IC byl schowany w komorze silnika).

Temperatury powietrza w dolocie zauwazalnie spadly (o 15-20 stopni). Dzis powinienem otrzymac przesylke z troche wiekszym IC-kiem :

http://moto.allegro.pl/item1058113188_i ... uning.html

W sobote zaplanowana jest juz wizyta u kolegi z migomatem (karoll z tczewa). Bedzie spawanko mocowania napinacza paska, montaz IC-ka, montaz wiekszego kolka na wale korbowym oraz testy STANDALONE paliwowego na ecumasterze (nowy soft wydany tydzien temu, ktory realizuje algorytm SPEED DENSITY). Oby wszystko sie zgralo tak, jak jest w planach :).

Maly update : przyszedl wiekszy IC. w zasadzie nie ma duzej roznicy ;)

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez piwo » 10 cze 2010, 21:47

no co ta maluski?masz jakis kompleks?nnie no teraz pieszy ma szanse z toba.strefa miekkiego uderzenia na nogi zapewniona.trzeba podazac z duchem czasu :)
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4874 (268/144)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez jackkpl » 12 cze 2010, 21:36

OK, icek i mocowanie rolki do paska juz jest. Fajnie miec kumpla z migomatem ;). Zeszlo chyba 5h , ale warto bylo. Teraz trzeba naprawic slizgajace sie sprzeglo i bedzie mozna upalac :)

ICek poki co jest lekko neisymetrycznie – znacznie ulatwilo to pociagniecie dolotu. Jak bedzie wiecej czasu, to ICek sie wyrowna – bedzie to wymagalo pospawania 180 + 90 stopniowych kolanek.

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez pinky » 13 cze 2010, 12:06

Aleeeeeee krzywo :D
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez jackkpl » 13 cze 2010, 12:11

pinky napisał(a):Aleeeeeee krzywo :D



Ja wychodze z zalozenia, ze wiekszosc ludzi bedzie ogladac tyl auta – tam jest wszystko pieknie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez check » 13 cze 2010, 13:14

pomaluj ic na czarno to nie będzie go widać :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 14:29
Posty: 753

Postprzez pinky » 13 cze 2010, 14:00

Dobre założenie poza tym function over fashion :D
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez jackkpl » 14 cze 2010, 08:26

Dzis w drodze do pracy zrobilem loga. Temperatura powietrza w dolocie na skrzyzowaniach rosla do 22, natomiast podczas jazdy 17-18 stopni. Poprzednio na malym FMIC mialem 35, a jak ICek byl schowany za zderzakiem to nawet 50 stopni (a na postoju 60 i wiecej). roznica w temperaturze kolosalna – a w osiagach.....mam automat nawet na 2-gim biegu. Jutro moze zostawie furke na wymiane sprzegla :)

UPDATE:
Sprzeglo bedzie zrobione za tydzien w poniedzialek. Trzymajcie kciuki, zeby docisk KL podszedl.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Hazu » 14 cze 2010, 21:54

jackkpl dla czego ty tego głupiego kolektora nie wywalisz.
Ja bym zamontował kolektor od BPT
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez jackkpl » 14 cze 2010, 22:10

Hazu napisał(a):jackkpl dla czego ty tego głupiego kolektora nie wywalisz.
Ja bym zamontował kolektor od BPT


A po co mi kolektor od BPT w kompresorze? Co ja bede spaliny lapal, zeby CO2 skladowac pod morskim dnem ? ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Hazu » 14 cze 2010, 22:14

dolotowy
to pudło ma chyba za dużą pojemność
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez pinky » 14 cze 2010, 22:17

Hazu równie dobrze może wywalić motylki od VICS'a mniejszy opór będziesz miał, a przez to i przepływ lepszy :D
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez Hazu » 14 cze 2010, 22:23

wydaje mi sie tylko ze kompresor powinien być jak najbliżej zaworów najlepiej zamiast kolektora a przed kompresorem przepustnica
ale to tylko tak mi się wydaje
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez piwo » 14 cze 2010, 22:27

ale ni by czemu ma byc blisko?co to za roznica.mozed byc i km od dolotu.oby ciosnieni dawal.a druga sprawa kompresor starsznie podgrzewa poweitrze.wiec trzeba je studzic.stad i tak idzie z kompresa prze icek.a poza tym nie zmoe byc blizej bo napedzany paskiem od silnika wiec musi wisiec gdzies przy rozrzadzie.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4874 (268/144)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez jackkpl » 14 cze 2010, 23:13

piwo napisał(a):ale ni by czemu ma byc blisko?co to za roznica.mozed byc i km od dolotu.oby ciosnieni dawal.a druga sprawa kompresor starsznie podgrzewa poweitrze.wiec trzeba je studzic.stad i tak idzie z kompresa prze icek.a poza tym nie zmoe byc blizej bo napedzany paskiem od silnika wiec musi wisiec gdzies przy rozrzadzie.



Nie no , moze byc tak jak w JRSC dla hondy. Tylko z czego ja wydlubie taki kolektor ssacy, ktory bedzie pelnil role kolektora (mocowanie do glowicy ) i mocowania kompresora? Tak jak mam jest duzo latwiej, wygodniej, a nic sie nie traci.

Zreszta poczekajmy az zrobie to, co jest w planach. Sprzeglo, wieksze kolko, standalone paliwa. Wtedy bedziemy narzekac i doradzac ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Karroll » 16 cze 2010, 23:11

luxter wsadzi tam swoje łapy, my jeszcze troche pogrzebiemy i bedzie Pan zadowolony ze starej Mazdy 323F :D przedewszystkim sprzęgło do roboty bo jest naprawde tragedia, potem boost UP [montaż kółka], potem cały ukł wydechowy jest do zrobienia a potem bedą potrzebne tylko dobre opony na przód i strojenie.i auto bedzie juz podawało solidnie
JAPPARTS Tczew
ul.Głowackiego 6
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 kwi 2009, 15:54
Posty: 12
Skąd: Tczew
Auto: Civic EG5 1.6 SOHC VTEC

Postprzez jackkpl » 17 cze 2010, 00:23

Karroll napisał(a):luxter wsadzi tam swoje łapy, my jeszcze troche pogrzebiemy i bedzie Pan zadowolony ze starej Mazdy 323F :D przedewszystkim sprzęgło do roboty bo jest naprawde tragedia, potem boost UP [montaż kółka], potem cały ukł wydechowy jest do zrobienia a potem bedą potrzebne tylko dobre opony na przód i strojenie.i auto bedzie juz podawało solidnie



Nie wiem czy dobre opony na przodzie beda odpowiednie. Boje sie,ze przod pojedzie, a kabina pasazerska z tylem zostanie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje