Short shifter DIY.

Postprzez EquinoX » 17 kwi 2009, 21:59

EquinoX Short-Shifter on board ;)
Kulka poszła do samego zagięcia :D
biegi wchodzą szybko i precyzyjnie :) dzięki za danie pomysłu wspaniała modification !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2008, 22:59
Posty: 508
Skąd: Wałbrzych
Auto: 323f 1.5i 1995

Postprzez Jacek176 » 2 maja 2009, 10:33

Mnie również można dopisać do listy :)
Kulka poszła narazie tylko 15mm w góre ale pójdzie jeszcze wyżej chyba :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez lukasssss1 » 28 maja 2009, 16:06

jakiś miech temu się strasznie napaliłem Short shifter'a ale później sie rozmyśliłem, pomyślałem ze nie ma co ruszać dopóki dosyć dobrze chodzi..ale ostatnio wkurzył mmie ten wysoki drążek i długa zmiana biegów..odnalazłem temat i od dziś też to mam :) już po próbie i jest zajefajnie xD szybka zmiana biegów i ręką dużo wachlować nie trzeba hehe :)

robiłem to chyba z 4godz z przerwami <killer> a wszystko ta kulka <killer> przeczytałem ze w BA jest taka sama średnica i żeby odrazu do góry wiec tak robiłem i tylko zbiłem kanty w kulce zę aż płaskie były a kulka nie drgnęła,za suwmiarkę i jest 1mm różnicy <killer> wtedy w dół szlifierka i raptem 20 min roboty

ale i tak jestem zadowolony :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2008, 20:55
Posty: 419 (0/1)
Skąd: Białystok/Mońki
Auto: Mazda 6 2.0d 2007r. GG Hatchback

Postprzez gadula » 28 maja 2009, 22:17

lukasssss1 napisał(a):przeczytałem ze w BA jest taka sama średnica i żeby odrazu do góry wiec tak robiłem i tylko zbiłem kanty w kulce zę aż płaskie były a kulka nie drgnęła,za suwmiarkę i jest 1mm różnicy wtedy w dół szlifierka i raptem 20 min roboty

U mnie wystarczyło tępe dłuto i 5-cio krotne uderzenie by kulka przesuneła się o 16mm. Zero szlifierek, itp.
PS Zapraszam na nasze spotkania regionalne :)
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2910 (3/26)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez lukasssss1 » 29 maja 2009, 11:31

gadula u mnie tak łatwo się nie dało bez szlifowania, a po szlifowaniu pare uderzen i przesunalem 17mm ale teraz mysle ze moglem dac wiecej, ale juz rozbierac nie bede od nowa :)
Dzięki, teraz będe miał troche wolnego to możliwe ze skorzystam :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2008, 20:55
Posty: 419 (0/1)
Skąd: Białystok/Mońki
Auto: Mazda 6 2.0d 2007r. GG Hatchback

Postprzez Suloo » 31 maja 2009, 18:35

ja jakos nie moge sie zmotywowac zeby zrobic sobie takie cudo.ale idzie sesja i czlowiek bierze sie za kazda rzecz ktora pozwoli sie oderwac od nauki :]
MX3 – Rest In Pieces 05.03.2012
Podczas deszczu, gdy wiatr wieje
slychac Mazde jak rdzewieje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2009, 00:53
Posty: 841 (4/8)
Skąd: Janikowo
Auto: bylo MX3

Postprzez Barthek » 1 cze 2009, 13:28

Chłopaki, pewnie gdzieś było w tym dłuuugim temacie napisane, ale mam pytanie. Czy operacja wygląda tak samo w Xedosie 6 KF ? Aha, co fizycznie dzieję się po przesunięciu tej kulki? Drążek jest niżej zamocowany do tego cięgna?
Update: SS na pokładzie, proszę o dopisanie do listy :D
Zrobiłem u siebie trochę hardcorowo dla lepszego efektu wizualnego, jest niżej o 25mm :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez Scorpio » 5 cze 2009, 21:51

JA tez się melduję z 21mm poniżej poziomu :D Prosze o dopisanie do listy:)

P.S. mozna sobie ułatwić sprawę ze zbijaniem kulki ogrzewając ja palnikiem (dosyć porządnie), wtedy łatwiej idzie:D
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2008, 20:13
Posty: 65
Skąd: Warszawa/Jabłonna
Auto: MX-3 1.6 98'

Postprzez Pietrzu LDZ » 18 cze 2009, 22:13

Melduję mX-MEN iż misja przeróbki na short shiftera powiodła się!!! Pozdrawiam!!
Są samochody i jest.....Mazda
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 lut 2009, 00:03
Posty: 21
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 2.0 16v 93r 115km

Postprzez Ania_TM » 1 lip 2009, 20:45

melduje,ze i u mnie short-shifter w wersji miodzio :)

dziś pod blokiem była mała zabawa :P


20mm poszło na luzie :)
Ania_TM
 

Postprzez tekknoraver » 2 lip 2009, 14:07

A ja się przymierzam i przymierzam,i zastanawia mnie jedno...jak drążek wyciągnać z "łoża",znaczy rozebrane mam ale siedzi dalej w swoim mocowaniu i nie wiem jak to ruszyć ;]
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2006, 13:03
Posty: 793 (2/0)
Skąd: Kamienna Góra
Auto: Była 323 BG
Była Mazda 6 TS2 GG 2.0 LF 147 qni
była Mazda6 Tamura 2007 GG 2.0 LF
Moja Trójeczka BK LF

Postprzez Pietrzu LDZ » 2 lip 2009, 23:48

tekknoraver podszlifuj nad kulką papierem ściernym bądz flexem, TYLKO OSTROŻNIE by potem kulka nie ruszała się we wszystkie strony!! Wystarczy zedrzeć starą farbę, następnie podlać WD-40 nie smarem !! Ponieważ on się nie wyciera i nie schnie a wd tak, i ściągnij kulkę na odpowiednią wysokość, i..... ciesz się nowa DARMOWĄ zabawką :)
Są samochody i jest.....Mazda
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 lut 2009, 00:03
Posty: 21
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 2.0 16v 93r 115km

Postprzez tekknoraver » 2 lip 2009, 23:59

Znaczy chyba źle napisałem :P chodzi mi o wyciągnięcie samego lewarka żeby właśnie podszlifować :P nie wiem jak się go wyciąga,a boję się żeby nic nie zepsuć :P wszystko w rękach ale lewarek z kulką dalej siedzi w swoim miejscu...jak narazie delikatnie tylko to tykałem :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2006, 13:03
Posty: 793 (2/0)
Skąd: Kamienna Góra
Auto: Była 323 BG
Była Mazda 6 TS2 GG 2.0 LF 147 qni
była Mazda6 Tamura 2007 GG 2.0 LF
Moja Trójeczka BK LF

Postprzez Mako » 3 lip 2009, 00:02

tekknoraver jest tam taki oring ktory musisz sciagnac specjalnymi szczypcami (zapomnialem jak sie nazywaja), cos jak kombinerki z takimi cienkimi ramionami
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Postprzez tekknoraver » 3 lip 2009, 14:22

Ok dobrałem się do tego,w BG jest tylko sprężyna,w sumie to wcześniej pisało :P Jak narazie testowałem na zapasowym drążku,teraz wiem co i jak ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2006, 13:03
Posty: 793 (2/0)
Skąd: Kamienna Góra
Auto: Była 323 BG
Była Mazda 6 TS2 GG 2.0 LF 147 qni
była Mazda6 Tamura 2007 GG 2.0 LF
Moja Trójeczka BK LF

Postprzez Majki88 » 17 lip 2009, 14:23

Dokładnie w BG jest zwykła sprężynka a w BA jest pierścień osadczy który trzeba ścisnąć żeby wyjąć

Melduje że u mnie kuleczka 15 mm wyżej wsio ładnie nasmarowane i poskładane trzeba przetestować jeszcze :)
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez MariuS » 17 lip 2009, 18:02

w zielonej Z5 wyszło mi ładnie – kulka poszła w górę o jakieś 19mm a w czerwonej zaszalałem i chyba za mocno dałem w góre kulkę i chyba musze poprawić :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez waldez » 17 lip 2009, 18:28

Mako napisał(a):tekknoraver jest tam taki oring ktory musisz sciagnac specjalnymi szczypcami (zapomnialem jak sie nazywaja), cos jak kombinerki z takimi cienkimi ramionami

Są to szczypce segera, jak by ktos z okolicy potrzebował to posiadam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2008, 20:55
Posty: 599
Skąd: Włocławek
Auto: 323c BA 1,5 16v DOHC 95r

Postprzez kuman1987r » 25 sie 2009, 20:44

Po raz driugi najpierw mx-3 a teraz 323f 15 mm w gore :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2008, 13:20
Posty: 482 (4/3)
Skąd: Chełmek
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF
+
Mazda 3 BM 2.0 SkyEnergy Blue Reflex

Postprzez adamch1 » 9 paź 2009, 13:56

Dziś i ja dołaczyłem do szczęśliwych posiadaczy Shorta , u mnie 2cm kulka w góre , zobaczyć mój uśmiech po modyfikacji bezcenne !! <jupi>
mX-MEN dzięki za fotorelacje
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2008, 00:06
Posty: 122
Skąd: Świątniki Górne - Miasto Sexu i Biznesu
Auto: Mazda 323F BA Z5 1998r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje