Silnik BP – kompedium wiedzy

Postprzez Orzech » 25 paź 2010, 20:46

http://img638.imageshack.us/img638/350/123xek.jpg

Teraz powinno działać. Jakbyś potrzebował jeszcze jakiś wymiarów to pisz ;)
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2009, 15:05
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Auto: MX3 1,6 16V SOHC B6 92r

Postprzez Jacek176 » 27 paź 2010, 06:34

marmarek napisał(a):chociaz osobiscie uwazam ze bp trzymaja dane fabryczne

A ja osobiście tak nie uważam :P
Zdarzały się tu na forum takie kwiatki jak 88KM wypierdziane na hamowni :D (a właścicielowi wydawało się że auto dobrze jedzie <rotfl> ). Jackkpl też w czasie pierwszej wizyty na hamowni uzyskał powalający wynik 105KM ;) . W sumie to nie wiele osób z tymi silnikami jeździ na hamownię ale wyniki na 1/4 na zlotach nie wiele poniżej 17s o czymś świadczą. Gdyby BG GT trzymały moc to powinny robić niskie 16-tki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez marmarek » 27 paź 2010, 17:34

auto 18 lat , nie wiadomo jk kto je uzytkowal, w jakim jest stanie silnik wiec i 105 czy 88 km wcale nie musi byc zaskoczeniem, chocby nawet wystarczy rozrzad zle zlozyc.

a ja podam 2 inne przyklady gdzie moc byla jak fabryka podaje i co to udowodni? tylko tyle ze t egzemplaze sa ok. jedna jaskółka wiosny nie czyni a wyjatki potwierdzaja regule itd itp
no i wracajac do czasow to ze ktos zrobil 17 to nie znaczy ze jego auto nie jest w stanie zrobic niskich 16.

no ale twoj silnik byl po remoncie wiec raczej 88 km nie mial
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2010, 09:07
Posty: 105

Postprzez jackkpl » 29 paź 2010, 11:49

Moje 105koni na hamowni bylo do przewidzenia ze wzgledu na 28mm mikser LPG w dolocie :). Po zdjeciu miksera seryjne GT robilo jakies 16.8 na 1/4 i czasy 0-60 (gtech) ~8.1-8.2sek. Ale nie ma co sie oszukiwac,ze po tylu latach wystarczy miec zle ustawiony zaplon, stary zatkany wydech i wtedy 120 koni jest juz niezlym wynikiem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez marmarek » 12 lis 2010, 17:18

pytanie malo tuningowe :
czy BP jest silnikiem bezkolizyjnym ?
jesli tak to w kazdym roczniku?
chodzi mi dokladnie o ba
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2010, 09:07
Posty: 105

Postprzez Orzech » 12 lis 2010, 21:21

BP chyba jest bezkolizyjny, B6 i B6 DOHC na pewno jest bezkolizyjny. Czemu pytasz?
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2009, 15:05
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Auto: MX3 1,6 16V SOHC B6 92r

Postprzez marmarek » 12 lis 2010, 22:02

ciekawosc, gdzies ktos w 1 poscie napisal ze bp jest bezkolizycjny i chcialem potwierdzic bo to hyba dosc zadka cecha tymbardziej w dohc 16v
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2010, 09:07
Posty: 105

Postprzez Boris86 » 13 lis 2010, 00:48

Znaczy sie można lecieć ostro z planowaniem, bo zapas spory, jak ktoś robi NA <diabełek>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez Wanio123 » 15 sty 2011, 13:11

W końcu znalazłem jakiś konkretny temat o naszych furmankach :D

Panowie mój problem polega na nie równej pracy silnika a bliżej:

Gdy odpalam go na zimnym silnik chodzi w granicach 1.5-2.5 tyś obrotów , a na ciepłym obroty są poniżej tych które powinny być na biegu jałowym jakieś 600 obrotów i całym autem telepie :( gdzie może leżeć problem?
Made in Japan za parę papierów – kilka bajerów by zginać frajerów :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2010, 22:02
Posty: 96
Skąd: Ostrzeszów
Auto: BG 1.8 GT 16V 91'

Postprzez Jacek176 » 15 sty 2011, 14:38

Ciężko powiedzieć. Może być walnięty silniczek krokowy, czujnik temperatury, zawór powietrza dodatkowego (odpowiedzialny za ssanie). Możliwości jest wiele. Sprawdzałeś kody błędów?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Wanio123 » 17 sty 2011, 19:43

Nie , ale jutro to zrobie <cisza>
Made in Japan za parę papierów – kilka bajerów by zginać frajerów :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2010, 22:02
Posty: 96
Skąd: Ostrzeszów
Auto: BG 1.8 GT 16V 91'

Postprzez Wanio123 » 17 sty 2011, 19:44

Wanio123 napisał(a):Nie , ale jutro to zrobie <cisza>


A druga kwestia to dziwne 'tykanie' pomiędzy pokrywą zaworów u góry a ssakiem takie : 'tyk tyk tyk tyk tyk tyk ' cały czas :P
Made in Japan za parę papierów – kilka bajerów by zginać frajerów :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2010, 22:02
Posty: 96
Skąd: Ostrzeszów
Auto: BG 1.8 GT 16V 91'

Postprzez piwo » 17 sty 2011, 21:03

wtryskiwacze paliwa robia tyk tyk tyk tyk
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4874 (268/144)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Harnas19 » 18 sty 2011, 16:01

Jak silnikiem trzęsie to nie pali na jeden gar :p i obroty skaczą to bym wpierw sprawdził cewkę rozdzielacz palec kable świece czy wszystkie iskrę dają .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2010, 23:00
Posty: 130 (1/0)
Skąd: Dzierżoniów/ UK COVENTRY
Auto: Mazda 323f BA 1.8 DOHC

Postprzez Wanio123 » 19 sty 2011, 18:56

piwo napisał(a):wtryskiwacze paliwa robia tyk tyk tyk tyk


Jak się kończą to tak robią ?:P
Made in Japan za parę papierów – kilka bajerów by zginać frajerów :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2010, 22:02
Posty: 96
Skąd: Ostrzeszów
Auto: BG 1.8 GT 16V 91'

Postprzez Harnas19 » 19 sty 2011, 18:58

Eeeeeeeeeeeee.................... bo u mnie robią tak właśnie <klotnia> nie ,łamcie mnie <nie>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2010, 23:00
Posty: 130 (1/0)
Skąd: Dzierżoniów/ UK COVENTRY
Auto: Mazda 323f BA 1.8 DOHC

Postprzez piwo » 19 sty 2011, 19:36

u mnie tez tak pykaly nowe wtryski.kwestia glosnosci uzalezniona od cisnienia ustawionego na listwie wtryskowej.jak ustawie 4 bary na wolnych obrotach to bardzo glosno pykaja.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4874 (268/144)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Harnas19 » 19 sty 2011, 19:43

No bo już sie wystraszyłem :) heh
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2010, 23:00
Posty: 130 (1/0)
Skąd: Dzierżoniów/ UK COVENTRY
Auto: Mazda 323f BA 1.8 DOHC

Postprzez Wanio123 » 19 sty 2011, 23:15

piwo napisał(a):.jak ustawie 4 bary na wolnych obrotach to bardzo glosno pykaja.


A gdzie się to ustawia ?:P
Made in Japan za parę papierów – kilka bajerów by zginać frajerów :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2010, 22:02
Posty: 96
Skąd: Ostrzeszów
Auto: BG 1.8 GT 16V 91'

Postprzez Harnas19 » 19 sty 2011, 23:15

Do tego trzeba dużo wiedzy ;p
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2010, 23:00
Posty: 130 (1/0)
Skąd: Dzierżoniów/ UK COVENTRY
Auto: Mazda 323f BA 1.8 DOHC

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje