Sprężyny progresywne JAMEX

Postprzez qlesh » 20 mar 2006, 23:02

A powiedz jeszcze czy zmieniasz amorki też czy zostawiasz te co masz, jakie w ogóle masz, bo tego też nie wiem :)
Dobrze będzie jak założę sprężynki jamex -35mm + gazowe tokico albo kayaby ?? Pytam, bo wygląda, że masz jakieś pojęcie o tym. Kiedyś już Ci tym zawracałem głowę, dobrze, że tu zajrzałem i znalazłem te tanie prędzynki.
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez LoB » 20 mar 2006, 23:17

amorki chce zostawic te co mam ..chyba ze moj mechanior co innego zasugeruje....a mam: w przodzie jeszcze serie, z tylu rok temu wymieniane na KYB.
Obrazek
6,2s –> 100km/h
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2004, 00:59
Posty: 463
Skąd: Gliwice
Auto: Coupe R6

Postprzez bartek_bart » 20 mar 2006, 23:21

a ja mam mały problemik teraz po założeniu sprężyn coś mi puka w tylnym zawieszeniu. czasami naraz po obu stronach ale przeważnie raz z jednej raz z drugiej. słychać to nawet na niewielkich nierównościach. gość który mi je zkładał twierdzi że na 99% amory schodząc w dół po obniżeniu idą niżej i uderzają w odboje i to jest źródlem tego pukania. ale ja w to wątpie odboje są z gumy a ona takich puków by nie wydawała. zresztą jak pisałem słchać to na niwielkich nawet nieównościach a np w zagłebieniu na drodze jak auto przysiądzie mocno to nie słychać :| a wtedy najbardziej powinno być to słychać. co do przodu to cisza nic nie puka

dodatkowo miałem wymieniane na tyle 2 łączniki stabilizatorów i gumy stabilizatorów.

skąd może się brać to pukanie czy istnieje możliwość że też założyli spręzyny na odwrót jak to pisał udesky wyzej??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2005, 22:09
Posty: 363
Skąd: UK
Auto: Mazda 5 Sport 2.0 benzyna
była: Honda Accord i-Ctdi Sport 2006r
Mazda 323C 1,5i

Postprzez qlesh » 20 mar 2006, 23:28

Dobra, to ja montuję te sprężyny + kayaby gaz, do tego wrzucę pare nowych części zawieszenia, powinno grać chyba...
Trzeba pisać do tego człowieka, którego mail ktoś podawał na forum?? Czy też się mogę powołać przy zamówieniu na Ciebie LoB i na Klub Mazdy?? Ciekawe jak dziś zasnę.. :D
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez KosteK » 21 mar 2006, 08:19

Do mnie wczoraj wysłali :D qlesh zasnąłem jak małe dziecko :P
Jak zadzwonisz to powiedz że jesteś od "Mazdowiczów" (wiadomo 10% zniżki), gość odrazu oblicza i podaję niższą kwotę + przesyłka. Ja zapłaciłem im przelewem z góry – przesyłka wyniosła mnie dokładnie 20zł.
bartek_bart dowiedz się jak możesz dokładnie o co chodzi z tym stukaniem z tyłu, bo ja się już trochę obawiam... Już Udesky narzekał na to.
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2005, 10:55
Posty: 727

Postprzez Waluś » 21 mar 2006, 11:12

Panowie spokojnie. Macie w tym momencie twardsze zawieszenie i stukać będzie. Nie ma na to siły. ja juz przestałem się przejmować. A przy okazji wam powiem że teraz wam powyłążą wszystkie duperele, które były zużyte w zawieszeniu <lol> Począwszy od gum w wachczach a kończywszy na amorach włacznie. Jeśli są już stare to gwarantuje że w przeciągu kilku miesięcy będziecie wymieniać.
ja jak zmieniałem na niskie zauważyłem że cieknie mi jeden, ale wcześniuej tego nie odczuwałem, po 1,5 miesiąca teraz już go nie mam i tak nap...la że szykuje się już do kupna następnych hehe. Coś za coś :)
Widziałem na stronie KYB specjalne amory do sprężyn niższych o 35 mm (nie były to sportowe tylko zwykłe amory -35), a więc takie obniżenie musi mieć wpływ na prace zawieszenia i niech wam sięnie wydaje że nic się nie stanie po jakimś czasie. Krótrzy skok amora przy bardziej wytęzonej pracy musi je szybciej zużyć. To jest naturalne hehe.
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez SimoneuS » 21 mar 2006, 11:37

..
Ostatnio edytowano 25 maja 2007, 23:16 przez SimoneuS, łącznie edytowano 1 raz
Edit by mod: Rozmiar samej fotografii/grafiki w podpisie (i całego podpisu) jest jasno określony w temacie FAQ przyklejonym w każdym z działów. Proszę o przestrzeganie zaleceń.
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2003, 20:57
Posty: 353

Postprzez bartek_bart » 21 mar 2006, 13:54

SimoneuS napisał(a):nie ma szans żeby amory schodziły tak nisko i udeżały w odboje... to jakaś bzdura


też tak uważam ale gośc który mi zakładał upiera się że tak zapewne jest i stąd te stuki w tylnym zawieszeniu :| nie wiem co ma już zrobić i skąd te stuki się biorą na starych spręzynach tego nie było
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2005, 22:09
Posty: 363
Skąd: UK
Auto: Mazda 5 Sport 2.0 benzyna
była: Honda Accord i-Ctdi Sport 2006r
Mazda 323C 1,5i

Postprzez Udesky » 21 mar 2006, 15:03

No ja dzis zmienilem z przodu na te z mniejsza iloscia zwoi i niestuka, chyba ze na wybojach i to w miare ostrych, tyl pozostawilem bo nieodkrecil bym tych [jakich?] lacznikow wiec z tym musze jechac do warsztatu, a po za tym trzeba kupic stabilizatory a to kolejna 100zl (tylko niepamietam czy komlet czy za sztuke?) Wiec czekam na wyplate, chyba ze skons skombinuje, zreszta zobacze skocze dzis do jakiegos warszatu i zobacze za ile by mi to zrobili.

P.S. tak to jest jak sie pierwszyraz samemu zaklada i niea doswiadczenia, ale jak narazie wszystko gra, no i juz zdazylem przytrzec przodem 2 razy :(
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez Boris86 » 21 mar 2006, 18:12

Waluś napisał(a):A przy okazji wam powiem że teraz wam powyłążą wszystkie duperele, które były zużyte w zawieszeniu

Dokładnie prosze państwa...dokładnie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez Waluś » 21 mar 2006, 19:27

Boris86 napisał(a):Dokładnie prosze państwa...dokładnie

coś za coś ;D super efekt = częstrze naprawy :P
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez qlesh » 21 mar 2006, 21:59

Tam się trzeba rejestrować i logować zeby móc coś kupić? Czy jak napisze im mailem ze chce kupic takie i takie sprezyny to tez mi wysla? :| Napisalem... ciekawe co mi odpisze, mam nadzieje ze cene tez mi podadzą od razu.
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez bartek_bart » 21 mar 2006, 22:57

qlesh napisał(a):Tam się trzeba rejestrować i logować zeby móc coś kupić

najlepiej zadzwonić i załatwić to telefonicznie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2005, 22:09
Posty: 363
Skąd: UK
Auto: Mazda 5 Sport 2.0 benzyna
była: Honda Accord i-Ctdi Sport 2006r
Mazda 323C 1,5i

Postprzez qlesh » 21 mar 2006, 23:22

No ok, to zadzwonie. Poczekam najpierw do jutra, moze ten człowiek mi cos odpisze o cenie i przesylce... madzia bedzie sliczna <oczy>
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez LoB » 21 mar 2006, 23:43

bez problemu zalatwisz via meil...
Obrazek
6,2s –> 100km/h
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2004, 00:59
Posty: 463
Skąd: Gliwice
Auto: Coupe R6

Postprzez qlesh » 22 mar 2006, 20:38

On mi kazał dzwonić, od 10 – 17, i powołać się na dany klub mazdy tzn napisał mi ze rabat wynegocjował Klub Mazdy i trzeba sie na niego powołać :D
Powiem mu ze Klub MazdaSpeed i chyba mu wystarczy nie ? :D Jutro zamawiam :)

Kurde, czytałem o zlocie w Rykach, szkoda, że monet nie będzie bo bym się chetnie przejechał :( Innym razem na pewno...
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez jesus » 23 mar 2006, 13:03

LoB napisał(a):mial ktos do czynienia z ta firma ??


Firma jest naprawdę bardzo dobra .. przynajmniej mój konktakt z nimi był wyśmienity. Przez pomyłkę dostałem od nich niby dobre zamówienie .. ale różniło się serią (czyli jedna sprężyna była wyprodukowana wcześniej a jakoś później zmieniono technikę – więc sprężyny z lekka się różniły. Jako że jestem zdrowo walnięty zaproponowałem wymianę .. wysyłkę do nich na ich koszt ... a do mnie już na mój .... przesyłkę otrzymałem 2 dni po wysłaniu (GLS) – i za nic nie zapłaciłem. Polecam w zupełności tą firmę .. ode mnie ma wielkiego plusa.
pozdrawiam
My cars are able to eat my soul & money in seconds.

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2004, 13:40
Posty: 252 (0/1)
Skąd: Toruń
Auto: 2xRX-7 FD3S 1.3
RX-8
MX-6

Postprzez KosteK » 23 mar 2006, 16:55

letkoletki napisał(a):LoB

LoB napisał(a):Letki.... ta rozporka to samorobka, czy zamawiana...



samorobka

ja osobiscie kiepsko spawam, ale braszka to "narwany spawacz" <lol>

jest z tym troszke zabawy, najgorsze dopasowywanie oraz spawanie
spawy jak stygna to sie sciagaja i moga spowodowac zmiane wymiarow
No ale nam sie udalo i sprawuje sie <spoko>


OK czyli postanowiłem, że do obniżonej Madzi też będę zakładał rozpórkę. Sprężynki już czekają w pokoju :P.
Rozpórkę będę chciał dorobić customową u magików spawaczy (jeden po wstępnej rozmowie się podjął). Tylko z jakiego materiału sobie ją zrobić? W grę raczej wchodzi stal, lub nierdzewka. Alu nie chce. Mocowania do kielichów zrobić sobie widełki, czy okrąg na cały kielich od góry? Rura ma iść nad kolektorem, czy pomiędzy nim a podszybiem? Jaka gruba rurka? Dorobić ją przed czy po zglebieniu (tzn kiedy zrobić pomiar)?
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2005, 10:55
Posty: 727

Postprzez Papajo » 23 mar 2006, 17:02

bartek_bart napisał(a):a ja mam mały problemik teraz po założeniu sprężyn coś mi puka w tylnym zawieszeniu. czasami naraz po obu stronach ale przeważnie raz z jednej raz z drugiej. słychać to nawet na niewielkich nierównościach. gość który mi je zkładał twierdzi że na 99% amory schodząc w dół po obniżeniu idą niżej i uderzają w odboje i to jest źródlem tego pukania. ale ja w to wątpie odboje są z gumy a ona takich puków by nie wydawała. zresztą jak pisałem słchać to na niwielkich nawet nieównościach a np w zagłebieniu na drodze jak auto przysiądzie mocno to nie słychać ysz a wtedy najbardziej powinno być to słychać. co do przodu to cisza nic nie puka

bartek – na 99% masz zle załozony odbój na sprezynie – ja tez tak mialem i mnie krew zalewała – po poprawieniu tego nic nie powinno pukać

Natomiast co do amorów to nie chodzi tu o marke (piszecie o KYB i in.) tylko o zakres pracy. Ja polecam zregenerować i utwardzic seryjne amory (zrobic je pod krotsze sprezyny) Wyjdzie nieporównywalnie taniej niz zakup nowych a i zywotność ich bedzie większa ....
...nigdy nie zrezygnuję z marzeń...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2004, 15:45
Posty: 393
Skąd: Wa-wa
Auto: był SR13 D-Spec, jest Sky R33 Type M Spec II

Postprzez KosteK » 23 mar 2006, 17:40

Papajo napisał(a):
bartek_bart napisał(a):a ja mam mały problemik teraz po założeniu sprężyn coś mi puka w tylnym zawieszeniu. czasami naraz po obu stronach ale przeważnie raz z jednej raz z drugiej. słychać to nawet na niewielkich nierównościach. gość który mi je zkładał twierdzi że na 99% amory schodząc w dół po obniżeniu idą niżej i uderzają w odboje i to jest źródlem tego pukania. ale ja w to wątpie odboje są z gumy a ona takich puków by nie wydawała. zresztą jak pisałem słchać to na niwielkich nawet nieównościach a np w zagłebieniu na drodze jak auto przysiądzie mocno to nie słychać ysz a wtedy najbardziej powinno być to słychać. co do przodu to cisza nic nie puka

bartek – na 99% masz zle załozony odbój na sprezynie – ja tez tak mialem i mnie krew zalewała – po poprawieniu tego nic nie powinno pukać

Natomiast co do amorów to nie chodzi tu o marke (piszecie o KYB i in.) tylko o zakres pracy. Ja polecam zregenerować i utwardzic seryjne amory (zrobic je pod krotsze sprezyny) Wyjdzie nieporównywalnie taniej niz zakup nowych a i zywotność ich bedzie większa ....

Rozmawiałem właśnie ze specem od regeneracji amorków. Chwalił się że Mazda często przyjeżdża – nagminnie w Madziach siadają na tyle ze względu na małą średnice sprężyny i duży skok amorka. Pytałem o sprawy regeneracji przodu jak i tyłu właśnie pod kątem obniżenia. Na wstępie chciał mi zaproponować nówki KYB :] Jeśli chodzi o regeneracje to przód zaproponował wkłady z KYB i odboje + przekładka sprężyn na Jamex i nowe gumowe osłonki (ponoć z Passata :| ). Odmówił "ruszania" tyłu. Powiedział, że i tak amorek siądzie nawet przy seryjnych springach.) Z tyłem jedynie ładnie wymienić poduszki na których siedzą sprężynki od góry (jeśli oczywiście będą w opłakanym stanie). Wstępnie umówiłem się na wymiane. Bierze od 25 do 30zł za wymianę 1 sprężyny.
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2005, 10:55
Posty: 727

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje