CHIP Tuning – DIESEL

Postprzez rafu83 » 20 cze 2012, 17:25

Witam

Moze ktos polecic jakis dobry warsztat w UK najlepiej w rejonie Peterborough/Corby/Northampton/Leicester/Cambridge czyli East Anglia, ktory zajmuje sie zmiana map ECU najlepiej z hamownia?

Wlasnie nabylem 6 diesel 143HP sport z 2006r. i chcialbym zmienic mapy ECU ale niestety pare miejsc ktore juz obdzwonilem nie robi tego modelu :/

Z gory dzieki i Pozdrawiam.

Rafal.

(dzieki za przeniesienie, myslalem ze to bedzie troche off topic... w tym watku)
Swoja droga zainteresowani moga odszukac moj stary watek o boxie w 6 TS 121HP zrobilem ponad 45k mil bez problemow zauwazalna roznica mocy i elastycznosci oraz lepsza ekonomia :)
Początkujący
 
Od: 26 lis 2008, 22:47
Posty: 20
Skąd: Stamford; UK
Auto: Mazda 6 2.0 Sport 2006 (143KM)
poprzednio
Mazda 6 2.0 TS TD 2003 (121KM)

Postprzez kulca » 30 cze 2012, 00:00

krasus napisał(a):Podobnie ma użytkownik forum kulca w tym wątku: viewtopic.php?f=102&t=42101 – jemu w ogóle wyszło prawie 380 Nm, a pisze o serii 360.

miał :( po 4 latkach zmierzyłem na tej samej hamowni, teraz wyszło 130KM i 323 NM :(
przebieg wtedy 50kkm, teraz 130kkm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2008, 00:38
Posty: 238 (3/1)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF-7J 143KM

Postprzez szoszon1983 » 5 lip 2012, 13:33

krasus napisał(a):Cześć.

Chcąc sobie chipnąć Mazdę (M6, 2.0 MZR-CD, 2007, kombi) zawitałem na hamowni. Wyszło 140,3 KM i 303 Nm. O ile obniżka mocy w stosunku do serii jest niewielka, to już z maksymalnym momentem wyraźnie jest jakiś problem (powinno być 360 Nm, rajt?).

Macie jakiś pomysł, co może być przyczyną?

Kilka informacji:
– przebieg 113 tys. (zbliża się wymiana rozrządu);
– regenerowana niedawno turbina;
– brak kiedykolwiek jakichkolwiek awarii poza turbiną ostatnio.

Po zmianie programu sterownika hamownia pokazała 150 KM i 345 Nm, czyli zdecydowanie zbyt niski przyrost.

Z góry dzięki za opinie.


ja kilka dni temu byłem na remapie i początkowo miałem tyle co u Ciebie, ale na koniec 168KM i 367Nm. Program robiony w kreator mocy w W-wie
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2007, 12:20
Posty: 195
Skąd: ok. Radomia/ Reading UK
Auto: M6 GH 2008r. 2,0 klekot 168KM

Postprzez Raflo » 7 lip 2012, 13:27

szoszon1983 napisał(a):
krasus napisał(a):Cześć.

Chcąc sobie chipnąć Mazdę (M6, 2.0 MZR-CD, 2007, kombi) zawitałem na hamowni. Wyszło 140,3 KM i 303 Nm. O ile obniżka mocy w stosunku do serii jest niewielka, to już z maksymalnym momentem wyraźnie jest jakiś problem (powinno być 360 Nm, rajt?).

Macie jakiś pomysł, co może być przyczyną?

Kilka informacji:
– przebieg 113 tys. (zbliża się wymiana rozrządu);
– regenerowana niedawno turbina;
– brak kiedykolwiek jakichkolwiek awarii poza turbiną ostatnio.

Po zmianie programu sterownika hamownia pokazała 150 KM i 345 Nm, czyli zdecydowanie zbyt niski przyrost.

Z góry dzięki za opinie.


ja kilka dni temu byłem na remapie i początkowo miałem tyle co u Ciebie, ale na koniec 168KM i 367Nm. Program robiony w kreator mocy w W-wie


No to kolego pogratulować wyniku <piwo> zapodaj kreski w odpowiednim temacie pozdro <spoko>
Mój były czarny diabeł :) http://passwordjdm.pl/viewtopic.php?t=6801&highlight=mazda+323+turbo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2008, 12:22
Posty: 123
Skąd: Lublin/Huissen NL
Auto: Mazda 6 Sportbreak 2.0(121/124KM) MZR-CD RF5C 2004r

Postprzez Popo » 7 lip 2012, 13:51

Witam

Planuje w najbliższym czasie (w grudniu kiedy skończy mi się gwarancja) podnieść moc w swojej madzi.
Do ilu koni można podnieść mój silnik za pomocą chipa, jaki koszt (orientacyjnie) i czy nie będzie to wpływało negatywnie na mój DPF?
Czy oprócz wymiany chipa jest jeszcze inny sposób (nie mechaniczny) na tuning?

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2011, 21:25
Posty: 153
Skąd: Gdansk
Auto: Mazda 6 2009 MZR-CD 2.2 Sport 185KM

Postprzez chmooreck » 7 lip 2012, 17:37

Popo napisał(a):Do ilu koni można podnieść mój silnik za pomocą chipa,

Widoki ładne
Wprawdzie w CX-7, ale silnik chyba ten sam
Ostatnio edytowano 12 lip 2012, 06:57 przez chmooreck, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1122 (0/6)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez szoszon1983 » 11 lip 2012, 23:54

Raflo, już wkleiłem.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2007, 12:20
Posty: 195
Skąd: ok. Radomia/ Reading UK
Auto: M6 GH 2008r. 2,0 klekot 168KM

Postprzez maestro » 12 lip 2012, 19:59

Czy ktoś Mazde 3 BL w dieslu chipował ? Silnik 1.6 lub 2.2 ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2012, 20:31
Posty: 410 (0/2)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Mazda 3 2,2 MZR-CD (BL) 2009r.

Postprzez TuneFORCE » 16 lip 2012, 22:16

maestro napisał(a):Czy ktoś Mazde 3 BL w dieslu chipował ? Silnik 1.6 lub 2.2 ?


robiłem niedawno taka 6ke 2.2...najsłabsza wersja mocowa coś około 129KM, wyszła ostatecznie 199km/450Nm :D
jesli chodzi o silnik 2.2 to w każdej wersji mocowej mamy ten sam osprzęt tyle że w tej najmocniejszej odmianie dodatkowo zrobiony jest inny wydech :)
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 23 lip 2005, 17:28
Posty: 104 (0/1)
Skąd: Poznań/Wałbrzych/Gdańsk
Auto: Fajne ;–)

Postprzez bieski » 16 lip 2012, 22:43

kmink napisał(a):najmocniejszej odmianie dodatkowo zrobiony jest inny wydech :)

+ inne turbo :>
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez TuneFORCE » 17 lip 2012, 09:33

bieski napisał(a):
kmink napisał(a):najmocniejszej odmianie dodatkowo zrobiony jest inny wydech :)

+ inne turbo :>


hmm jak patrzałem w specyfikacje wydawało mi się że jest to samo :|
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 23 lip 2005, 17:28
Posty: 104 (0/1)
Skąd: Poznań/Wałbrzych/Gdańsk
Auto: Fajne ;–)

Postprzez bieski » 17 lip 2012, 11:01

No takie info na forum znalazlem:
viewtopic.php?f=90&t=118245
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez maestro » 17 lip 2012, 22:44

kmink napisał(a):
maestro napisał(a):Czy ktoś Mazde 3 BL w dieslu chipował ? Silnik 1.6 lub 2.2 ?


robiłem niedawno taka 6ke 2.2...najsłabsza wersja mocowa coś około 129KM, wyszła ostatecznie 199km/450Nm :D
jesli chodzi o silnik 2.2 to w każdej wersji mocowej mamy ten sam osprzęt tyle że w tej najmocniejszej odmianie dodatkowo zrobiony jest inny wydech :)

Bo chodzi mi o Mazde 3 2.2 150KM, i ile można wycisnąć żeby silnik pochodził a nie padł.
I box czy program czy co ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2012, 20:31
Posty: 410 (0/2)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Mazda 3 2,2 MZR-CD (BL) 2009r.

Postprzez TuneFORCE » 18 lip 2012, 19:49

maestro napisał(a):
kmink napisał(a):
maestro napisał(a):Czy ktoś Mazde 3 BL w dieslu chipował ? Silnik 1.6 lub 2.2 ?


robiłem niedawno taka 6ke 2.2...najsłabsza wersja mocowa coś około 129KM, wyszła ostatecznie 199km/450Nm :D
jesli chodzi o silnik 2.2 to w każdej wersji mocowej mamy ten sam osprzęt tyle że w tej najmocniejszej odmianie dodatkowo zrobiony jest inny wydech :)

Bo chodzi mi o Mazde 3 2.2 150KM, i ile można wycisnąć żeby silnik pochodził a nie padł.
I box czy program czy co ?


tylko program :D
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 23 lip 2005, 17:28
Posty: 104 (0/1)
Skąd: Poznań/Wałbrzych/Gdańsk
Auto: Fajne ;–)

Postprzez Gib » 18 lip 2012, 23:25

Mam nadzieję że kiedyś takie zmodyfikowane mazdy pokażą się na zlocie i pojadą ćwiartkę bo sam jestem ciekawy.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez marstef74 » 22 lip 2012, 00:12

Chciałbym wzmocnić silnik w mojej Madzi 2.0 GH CD 140 KM (2008) . Chodzi mi o profesjonalne wgranie nowej mapy silnika oraz testy na hamowni. Czy może ktoś polecić jakiś dobry warsztat od tuningu japońskich aut na północy kraju? Interesują mnie tylko takie, które już robiły Mazdy. No i kluczowa sprawa: jakie są stawki za takie modyfikacje? Jeśli to już było proszę o link. Z góry dzięki za namiary
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 kwi 2012, 15:05
Posty: 8
Auto: Mazda 6 kombi 2.0 CD 140 KM , 2008 Exlusive +
był opel vectra 1,9 CDTI 150 KM

Postprzez TuneFORCE » 24 lip 2012, 06:45

Gib napisał(a):Mam nadzieję że kiedyś takie zmodyfikowane mazdy pokażą się na zlocie i pojadą ćwiartkę bo sam jestem ciekawy.


Niestety niewiele osób wie jak dobrze zrobić Mazde a dwa, że tymi samochodami jeżdżą raczej spokojni kierowcy – przynajmniej ja mam takie odczucie....
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 23 lip 2005, 17:28
Posty: 104 (0/1)
Skąd: Poznań/Wałbrzych/Gdańsk
Auto: Fajne ;–)

Postprzez iwi » 25 lip 2012, 13:55

Witajcie.
Jestem po małej modyfikacji mapy w mojej M5.
Miałem 110KM a jest 150KM/379Nm
Niestety nie mam wyników z hamowni przed tuningowaniem, gdyż przed naprawą silnik był w trybie awaryjnym. A po usunięciu usterek nie była już czasu na podwójne hamowanie.
Robiłem w JBTuningu w Łękach a hamownia w Kętach.

Mam jednak pytanie do Was jako specjalistów z tuningowaniem.

Gościu twierdzi, że ma 3 mapy do M5 i tego silnika. Wgrał standardową mapę. Ma jeszcze mapę mocniejszą i ECO.
Wykres zamieściłem w wątku o wykresach jakby ktoś chciał rzucić na to okiem.
Cieszy mnie a zarazem martwi taki przyrost mocy. Czy to jest normalne, że aż tyle mocy drzemało niewykorzystanej w tych silnikach? Standardowo M5 są w Dieslu 110KM i 143KM
I druga sprawa – zastanawiam się, czy gościu przez pomyłkę nie wgrał mi tej mapy od super mocy a nie standardowego – a jeżeli wgrał – czy mogą być z tego tytułu jakieś konsekwencje – np rozpadnie się silnik po 100kkm czy turbinka.
Przebieg mam już nie mały więc tak się zastanawiam.

Druga sprawa – czy zmiana hamowni może dać inne wyniki?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:33
Posty: 408 (0/4)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 150KM
6,5-8,0l / 100km
230000km

Postprzez Barthez » 25 lip 2012, 14:12

iwi napisał(a):Miałem 110KM a jest 150KM/379Nm

pogratulować <spoko>

iwi napisał(a):Czy to jest normalne, że aż tyle mocy drzemało niewykorzystanej w tych silnikach?

tak ;)
ten sam silnik w M6 ma w standardzie 143KM ;) a po wirusie 170-180 i jeździ ;)

iwi napisał(a):zy mogą być z tego tytułu jakieś konsekwencje – np rozpadnie się silnik po 100kkm czy turbinka.

przy rozsądnej jeździe nie, przy pałowaniu – tak
z uwagi na charakter auta polecam przyjemną normalną jazdę ;)
bardziej bym obawiał się o sprzęgło i dwumas (przy pałowaniu)

iwi napisał(a):Przebieg mam już nie mały więc tak się zastanawiam.

ja w ditd po 300kkm podniosłem moc z seryjnych 90 do ponad 130 ;) jak sprzedawałem miała 430 (a nie wiem czy nie był kręcony licznik) a chodziła jak złoto ;)

iwi napisał(a):Druga sprawa – czy zmiana hamowni może dać inne wyniki?

tak
inne wyniki da również ta sama hamownia lecz przy innej pogodzie/temperaturze ;)
to co masz na wykresie jest to wartość orientacyjna ;) +/– 5%
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez TuneFORCE » 25 lip 2012, 21:17

iwi nie chce wchodzić w kompetencje ale...auto się stroi na rolkach a nie wgrywa jedną z trzech map...poleciałeś na niską cenę a tak naprawdę nie wiesz co w tym samochodzie masz w ogóle zrobione...
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 23 lip 2005, 17:28
Posty: 104 (0/1)
Skąd: Poznań/Wałbrzych/Gdańsk
Auto: Fajne ;–)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje