CHIP Tuning – DIESEL

Postprzez krl » 30 sie 2010, 11:42

Zwracam się do forumowiczów z pytaniem czy macie moze doświadczenie w podnoszeniu mocy w Dieslu 1.6 moc wyjściowa 109koni.

Interesuje mnie czy ma ktoś doświadczenie co będzie lepsze Box czy zmiana programu może ktoś już robił w tym silniku takie zmiany i ma jakieś doświadczenia w tej materii?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2010, 09:46
Posty: 82
Skąd: Gdańsk
Auto: MAZDA CX9, MAZDA 3

Postprzez Tomek6 » 30 sie 2010, 12:44

Zagadaj do CezaR83, jeśli dobrze pamiętam jego trójka po programie wypluła 134KM ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 23:42
Posty: 1297

Postprzez szejk78 » 1 paź 2010, 09:49

Dłubał ktoś w M6 2.0 CiDT 143ps i jakie miał wyniki <co?>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2010, 20:21
Posty: 82 (0/2)
Skąd: Hamm(D)/Bielsko Biała
Auto: Jest DAF XF 460 ADR,było Mondeo IV,Mazda 6 Sport Wagon MZR-CD 2004r.136ps
Mazda 323F BA
Focus MK I TDCI 115ps

Postprzez chmooreck » 1 paź 2010, 10:03

Gratuluję przeszukania wątku ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1122 (0/6)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez freshbratek » 1 paź 2010, 16:03

użyłem wynnsa i efektów brak.
nie wiem czy się cieszyć czy też nie.
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2008, 16:45
Posty: 351
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001

Postprzez CinekM6 » 28 paź 2010, 23:35

Hej. ja mam tylko jedno pytanie ? po co chipować M6 w dieslu jak te silniki sypią sie i bez chipa?
Nie najeżdżam bo sam mam M6 D.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2010, 23:26
Posty: 61
Skąd: Lublin
Auto: M6

Postprzez Barthez » 29 paź 2010, 12:36

CinekM6 napisał(a):po co chipować M6 w dieslu jak te silniki sypią sie i bez chipa?

a ktore silniki diesla (z nowej generacji) sie nie sypia?
silnik sam w sobie nie jest zly tylko przewaznie zle uzytkowany. diesle (turbo) nie lubia miasta a zwlaszcza dwumas i dpf
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez CinekM6 » 29 paź 2010, 13:35

bartezm napisał(a):
CinekM6 napisał(a):po co chipować M6 w dieslu jak te silniki sypią sie i bez chipa?

a ktore silniki diesla (z nowej generacji) sie nie sypia?
silnik sam w sobie nie jest zly tylko przewaznie zle uzytkowany. diesle (turbo) nie lubia miasta a zwlaszcza dwumas i dpf


Masz oczywiście racje .. nowa generacja nie znaczy lepsza – zwłaszcza ,że silniki osiągają coraz lepsze wyniki z tych samych pojemności itd..

jaka jest bezpieczna granica chipa dla M6 136 kM CDVI ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2010, 23:26
Posty: 61
Skąd: Lublin
Auto: M6

Postprzez Barthez » 29 paź 2010, 13:55

CinekM6 napisał(a):jaka jest bezpieczna granica chipa dla M6 136 kM CDVI ?

nie ma takiej granicy – wszystko zalezy indywidualnie od stanu silnika w danym egzemplazu
przewaznie sa robione na 170-180KM ale trwalosc bedzie bardziej zalezec od rozsadku i umiejetnosci korzystania z samochodu jak od samej mocy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez Enduro » 29 paź 2010, 21:53

CinekM6 napisał(a):...

jaka jest bezpieczna granica chipa dla M6 136 kM CDVI ?

z moich zasłyszanych informacji wynika, że do 30% wzrostu mocy powinno być wsio okay
pod warunkiem,ze silnik i jego podzespoły są sprawne!
powyżej, to igranie z kosztami napraw i to niemałymi!
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Sebal » 29 paź 2010, 23:29

Gib napisał(a):a ja znalazłem boxy
ver.1 217@460
ver.2 247@500
ciekawe co na to osprzęt, sprzęgło i skrzynia.

JA mam założonego boxa w cx-7 diesel 2,2 na 226 KM. Przejechałem z nim już 20 tys km i narazie wszytko ok. żadnych niepokojących objawów.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 643 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez Enduro » 30 paź 2010, 17:23

Sebal napisał(a):JA mam założonego boxa w cx-7 diesel 2,2 na 226 KM. Przejechałem z nim już 20 tys km i narazie wszytko ok. żadnych niepokojących objawów.

troche duzy ten przyrost . moze sie to predzej lub pozniej odezwac w postaci awaryjnej..,
ale oczywiscie tobie tego absolutnie nie zycze. pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Barthez » 30 paź 2010, 18:33

Enduro napisał(a):troche duzy ten przyrost

raczej nie. w bejotce mialem przyrost ponad 40KM i wszystko banglalo przez ok 100tys km.
przed tuningiem byl remont pompy – przebieg ponad 300tys (licznikowo)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez Enduro » 30 paź 2010, 21:19

ok!
alle terazniejsze C-R sinlika mają zbyt sporo problemów i nie warto przeginać ..
ale to moje osobiste zdanie i nie należy się nim sugerować, absolutnie!
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Sebal » 30 paź 2010, 21:49

Trzeba pamiętać że max wykorzystanie mocy i momentu jest bardzo sporadyczne i przy normalnej jeździe nic sie nie będzie działo. Jakby jeździć cały czas z nogą w podłodze to na pewno długo by ten silnik nie pociągnął ale przy korzystaniu z umiarem z dodatkowych możliwości nie powinno być problemów. Poprzednim moim M6 zrobionym na 172 KM z 136 KM zrobiłem 100 tys km po przeróbce i nic się nie stało.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 643 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez CinekM6 » 30 paź 2010, 22:19

Sebal napisał(a):Trzeba pamiętać że max wykorzystanie mocy i momentu jest bardzo sporadyczne i przy normalnej jeździe nic sie nie będzie działo. Jakby jeździć cały czas z nogą w podłodze to na pewno długo by ten silnik nie pociągnął ale przy korzystaniu z umiarem z dodatkowych możliwości nie powinno być problemów. Poprzednim moim M6 zrobionym na 172 KM z 136 KM zrobiłem 100 tys km po przeróbce i nic się nie stało.



Kolego jakie spalanie notowałeś w tej M6 ?? z <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2010, 23:26
Posty: 61
Skąd: Lublin
Auto: M6

Postprzez Grzyby » 31 paź 2010, 20:53

Enduro napisał(a):troche duzy ten przyrost

???
Skoro twierdzisz że:
Enduro napisał(a):do 30% wzrostu mocy powinno być wsio okay

to jak możesz pisać że w tym przypadku przyrost o 25% jest za duży?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Enduro » 31 paź 2010, 21:30

Grzyby napisał(a):
Enduro napisał(a):troche duzy ten przyrost

???Skoro twierdzisz że:
Enduro napisał(a):do 30% wzrostu mocy powinno być wsio okay

to jak możesz pisać że w tym przypadku przyrost o 25% jest za duży?

sorry, troche mnie ta moc ponad 220 KM przygwozdzila
i rzeczywiscie kolega ma tu racje, ze miesci sie ona w ramach ok. 30%+,
co powinno byc okay, jeszcze raz ubolewam z powodu pisnia nietrafnych postow,
no ale byly one generalnie w dobrym celu, aby nikomu nie zaszkodzic wrecz przeciwnie. pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Grzyby » 31 paź 2010, 21:48

Zauważ że to 2.2 a nie zwykłe 2.0
On w standardzie ma sporo :) A będąc przyzwyczajonym do 2.0 i jego mocy faktycznie można być zaskoczonym mocą ponad 200KM :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Sebal » 1 lis 2010, 21:35

CinekM6 napisał(a):Kolego jakie spalanie notowałeś w tej M6

Trasa jeżeli dobrze pamiętam ok 6,5-7 l/100 km
miasto 8,5-9,5 l/100 km
chciałbym również nadmienić że nie jestem niedzielnym kierowcą i lubię przydusić czasami. Generalnie jeżdżę dość szybko (ale w miarę bezpiecznie :))
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 643 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje