Odchudzanie koła zamachowego

Postprzez tomi323f » 9 paź 2009, 00:36

znalazłem chwilę temu ciekawy filmik na youtubie w którym jest mx6 z rzekomym kołem zamachowym od k8. jest to możliwe ?? ile waży koło od k8

załącznik:
http://www.youtube.com/watch?v=EhDxGR3Hg7Y
Początkujący
 
Od: 4 gru 2007, 23:13
Posty: 11
Skąd: Kraków
Auto: 323f bg 1.6 16v

PostTen post został usunięty przez Paweł 4 gru 2015, 12:37.

Postprzez Fiveopac » 9 paź 2009, 08:26

Pasuje plug and play :)
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4296 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez Pit » 9 paź 2009, 08:57

Mam u siebie :) Słabiej "dokręca się" u góry, ale szybciej "wychodzi z dołu". Poszukaj, taki temat był na forum. Ten poleci do kosza.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Malpiszon78 » 9 paź 2009, 21:32

Pit

Czy możesz napisać coś więcej o wrażeniach z jazdy z lekkim kołem ? Musisz wyżej kręcić czy odwrotnie. Ogólnie czytając wykres momentu Kl-ki można wywnioskować, że najlepsze efekty przynosi zmiana biegu przy około 6.500 na wyższy, nie ma sensu kręcić na czerwone... Zmienia się coś po zmianie koła na lżejsze ? Btw. słyszałem, że lekkie koło to powolne zabójstwo dla silnika. Znawców proszę o wypowiedzi bo rozważam to w swojej perełce :)
Serwis komputerowy – usługi – porady – dojazd .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 15:27
Posty: 65
Skąd: Gdańsk
Auto: Mx6 KL, Mondeo 1.8HE, Ducato 2.8, Eagle Vision 3.5

Postprzez Pit » 9 paź 2009, 22:16

Malpiszon78 napisał(a): że najlepsze efekty przynosi zmiana biegu przy około 6.500 na wyższy, nie ma sensu kręcić na czerwone...

Niestety – bzdura. Najlepsze efekty przy wyścigu 1/4 mili w KL uzyskasz zmieniając biegi przy 7750 rpm :) Śmiem tak twierdzić jako posiadacz najszybszej MX-6 KL w tym klubie od zawsze praktycznie.

Malpiszon78 napisał(a):Zmienia się coś po zmianie koła na lżejsze ?

Dokładnie jak pisałem w pierwszym moim poście: szybszy dół, słabsza góra.

Malpiszon78 napisał(a):Btw. słyszałem, że lekkie koło to powolne zabójstwo dla silnika. Znawców proszę o wypowiedzi bo rozważam to w swojej perełce :)

Mam od 4 lat i 60 tys km. Cały ten czas kręcę praktycznie takie same czasy na ćwiartkę.
(...)
Naprawdę polecam odszukać temat o kole K8 w KL – tam wszystko jest opisane. Ten temat jest już trupem. Tamten proszę kontynuować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez radekkm » 10 paź 2009, 10:47

Pit a probowales porownac to z metoda trzymania obrotow pomiedzy momentem a moca?
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2006, 23:35
Posty: 827
Skąd: UK
Auto: Jest

Postprzez Jacek176 » 11 paź 2009, 17:23

Pit napisał(a):Śmiem tak twierdzić jako posiadacz najszybszej MX-6 KL w tym klubie od zawsze praktycznie.

Tak z ciekawości (skoro temat i tak ma polecieć do kosza ;) ): poza tym kołem zamahowym masz coś zrobione w silniku? Byłeś na hamowni? Przeglądałem twój temat ale nie znalazłem nic o modach mechanicznych.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Pit » 12 paź 2009, 10:28

Jacek176 napisał(a):
Pit napisał(a):Śmiem tak twierdzić jako posiadacz najszybszej MX-6 KL w tym klubie od zawsze praktycznie.

Tak z ciekawości (skoro temat i tak ma polecieć do kosza ;) ): poza tym kołem zamahowym masz coś zrobione w silniku? Byłeś na hamowni? Przeglądałem twój temat ale nie znalazłem nic o modach mechanicznych.

Z modów mechanicznych mam instalację gazową i wygłuszone wnętrze :) Nie, nie mam nic, z prostej przyczyny. To jest auto do komfortowego i taniego przemieszczania się z punktu A do punktu B. Na jakiejś hamowni byłem zaraz po jej kupnie i wyskoczyło z tego co pamiętam 159 KM czy coś w tych okolicach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Jacek176 » 12 paź 2009, 11:10

No to chyba najzdrowsze KL na forum. Nic dziwnego, że jest najszybsze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez jackkpl » 12 paź 2009, 14:15

Pit napisał(a):Mam u siebie :) Słabiej "dokręca się" u góry, ale szybciej "wychodzi z dołu". Poszukaj, taki temat był na forum. Ten poleci do kosza.


A mozesz napisac cos od strony technicznej, dlaczego slabiej sie dokreca na gorze? Na logike, kolo zamachowe to tylko magazyn energii. Niestety na moje rozumowanie, dzial tak jak ciezsze kola – psuje osiagi na dole, na gorze , z gorki i pod gorke. Jedyna wada lekkiego kola zamahowego moze byc gorsza kultura pracy na niskich obrotach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez pawelc » 24 paź 2009, 19:52

Kultura pracy na wolnych obrotach praktycznie bez zmian ,u mnie oprócz koła zaszło trochę więcej zmian bo doszedł kolektor od klze i dolot ze stożkiem i tak na wolnych jakby odrobinę słabszy czyli jakby słabszy dół ale za to żwawiej wkręca się na wyższe obroty i ciągnie praktycznie do 7000-7200 obrotów -zmiana raczej na plus bez negatywnych skutków
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez Adaś » 24 paź 2009, 20:33

Jacek176 napisał(a):No to chyba najzdrowsze KL na forum. Nic dziwnego, że jest najszybsze.

Jeśli dobrze pamiętam MX-6 KL mbmastera było lekko szybsze :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez Jacek176 » 24 paź 2009, 20:37

A ja nie wiem. Opierałem się tylko na tym stwierdzeniu:
Pit napisał(a):Śmiem tak twierdzić jako posiadacz najszybszej MX-6 KL w tym klubie od zawsze praktycznie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez adamkow13 » 6 maja 2014, 20:33

Witam koledzy będę wymieniał sprzęgło niedługo, i mam takie pytanie na temat odchudzania koła dwumasowego. bo jakiś czas temu słyszałem że pomaga przy osiągach?
Początkujący
 
Od: 26 sty 2013, 23:23
Posty: 13
Auto: Mazda 323F BA 1,8 Bp 1994

Postprzez rafał88 » 6 maja 2014, 20:48

Nie ma dwumasy w BA, chodzi o kolo zamahowe :P za sprzeglo wywalilbyc 2-4 kzl jakbys mial dwumase :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez adamkow13 » 6 maja 2014, 22:36

arafal21 napisał(a):Nie ma dwumasy w BA, chodzi o kolo zamahowe :P za sprzeglo wywalilbyc 2-4 kzl jakbys mial dwumase :P
dzięki kolego moja pomyłka nie jestem dobrze obeznany a koło zamachowe można odchudzić?
Początkujący
 
Od: 26 sty 2013, 23:23
Posty: 13
Auto: Mazda 323F BA 1,8 Bp 1994

Postprzez rafał88 » 7 maja 2014, 07:40

Mozna :) pytaj bardziej wtajemnicznych w ten temat :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez adamkow13 » 7 maja 2014, 16:35

a to znaczy kogo? Bo nie wiem.
Początkujący
 
Od: 26 sty 2013, 23:23
Posty: 13
Auto: Mazda 323F BA 1,8 Bp 1994

Postprzez MIRU » 7 maja 2014, 17:55

http://allegro.pl/tuning-lekkie-sportowe-kolo-zamachowe-kjs-1-4mili-i4215107361.html
wysyłasz swoje do tego pana on go odchudzi ile potrzeba i odesle...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 905 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje