Filtr stożkowy – pytania i odpowiedzi

Postprzez ucze1102 » 25 lis 2013, 20:58

dzięki za odpowiedź a możesz podesłac jakieś foto jak to u ciebie wygląda i jakie łączniki użyłeś żeby to poskładac? ewentualnie jakiś link? z góry dzięki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2010, 10:37
Posty: 166
Skąd: Kraśnik/Lublin
Auto: Mazda 323F 2.0 V6 '96r

Postprzez Adek311092 » 25 lis 2013, 21:40

Aktualnie nie mam zdjęcia ale moze jutro w dzien zrobie

Dopisano 25 lis 2013, 20:40:

Aktualnie nie mam zdjęcia ale moze jutro w dzien zrobie
Obrazek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podkarpacia
 
Od: 27 lut 2012, 22:08
Posty: 662 (2/12)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 323f 2.0 V6 Speciale Edition

Postprzez Bounty » 1 sty 2014, 18:00

Kiedy ostatni raz po prostu wstałeś i poszedłeś na przejażdżkę ? Bez celu, bez przyczyny, po prostu pojeździć ? To jest genialne. Żadnych telefonów, żadnych dzieci, żadnych przerw. Tylko ja w mojej metalowej puszce. To czas na przemyślenia. To czas aby odstawić pracę na bok – Jeremy Clarkson
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2013, 12:36
Posty: 1903 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: Toyota Celica 1,8 '00
Było:Mazda MX-6 2.5 V6 96

Postprzez Bo_Lo » 1 sty 2014, 18:38

Są całkowicie inne,ten w obudowie praktycznie sam filtr plus wąż dobrowadzajacy ze zderzaka,ale nie ma nic od filtra do przepustnicy,ten drugi ma odwrót-dedykowany dolot od przepustnicy do filtra,ale sam filtr bez obudowy. Idealnie połączyć oba zestawy;–)

Wysłane z mojego WT19i przy użyciu Tapatalka
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez Bounty » 2 sty 2014, 06:21

Dziękuje za odpowiedź :)

Połączyć można ;d albo samą puszkę kupić na simote :)
Kiedy ostatni raz po prostu wstałeś i poszedłeś na przejażdżkę ? Bez celu, bez przyczyny, po prostu pojeździć ? To jest genialne. Żadnych telefonów, żadnych dzieci, żadnych przerw. Tylko ja w mojej metalowej puszce. To czas na przemyślenia. To czas aby odstawić pracę na bok – Jeremy Clarkson
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2013, 12:36
Posty: 1903 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: Toyota Celica 1,8 '00
Było:Mazda MX-6 2.5 V6 96

Postprzez Bo_Lo » 2 sty 2014, 11:08

dolot z puszki do przepustnicy zmontujesz sam z dostępnych na alledrogo złączej silikonowych i rurek i kolanek alu(możesz tez kupuć metr rury alu o potrzebnej średnicy ,kosztuje ok 35zł tyle co jeden kawałek 15cm na alledrogo ) i wtedy tylko kolanka silikonowe (z tego co pamietam potrzebne jest jedno).Do tego filtr simoty w airnoxie-ok 230zł i rure doprowadzającą ze zderzaka-może być nawet rura spiro od wentylacji-9zł.Wiem jednak że w xedosie nie jest tak łatwo z tym dolotem ze zderzaka i wteduy możesz zrobic tak jak Xed viewtopic.php?f=314&t=135253
czyli cały filtr pionowo na doł zrobić,tylko wtedy zamiast rury spiro dojdzie ci jedno kolanko przed puszka wiecej.
Tak zrobil Marius w BA viewtopic.php?f=312&t=104407&p=1787219#p1787219
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez Arkadius 73 » 2 sty 2014, 15:45

Nie wiem czy to ważne ale w silniku n/a dobry dolot powinien składać się z jak najmniejszej ilości złączeń -najlepiej jest w postaci jednej łączonej tylko z tb silikonem ograniczamy w ten sposób progi , po drugie wszystko przed tb co ma większą średnicę niż wejście do niej jest wąskim gardłem , czyli trzeba rozwiercać tb i zmienić też motylek

ps,można jeszcze eksperymentować z odległością maf od seryjnego jego położenia
Arkadius 73
 

Postprzez Bounty » 2 sty 2014, 20:58

Kurcze pięknie chłopaki robią te doloty :D a jak brzmią pięknie pewnie, nie mogę się doczekać, aż ja taki sobie sprawię :)
Kiedy ostatni raz po prostu wstałeś i poszedłeś na przejażdżkę ? Bez celu, bez przyczyny, po prostu pojeździć ? To jest genialne. Żadnych telefonów, żadnych dzieci, żadnych przerw. Tylko ja w mojej metalowej puszce. To czas na przemyślenia. To czas aby odstawić pracę na bok – Jeremy Clarkson
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2013, 12:36
Posty: 1903 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: Toyota Celica 1,8 '00
Było:Mazda MX-6 2.5 V6 96

Postprzez Bo_Lo » 3 sty 2014, 21:54

opcja z rura ze zderzaka wychodzi taniej,opcja z dluzszym dolotem i puszka pionowo brzmi lepiej
wplywu na moc nie zauwazylem zadnego negatywnego (w obydwu autach wykresy z hamowni wzorowe)
Najwazniejsze zeby nie łapał ciepłego powietrza <oczko>
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez Bounty » 3 sty 2014, 23:39

Chciałbym żeby nie łapał ciepła i ładnie brzmiał a to czy airbox bedzie na wierzchu czy schowany mniej ważne już jest, moim zdaniem musi byc porządnie :)
Kiedy ostatni raz po prostu wstałeś i poszedłeś na przejażdżkę ? Bez celu, bez przyczyny, po prostu pojeździć ? To jest genialne. Żadnych telefonów, żadnych dzieci, żadnych przerw. Tylko ja w mojej metalowej puszce. To czas na przemyślenia. To czas aby odstawić pracę na bok – Jeremy Clarkson
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2013, 12:36
Posty: 1903 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: Toyota Celica 1,8 '00
Było:Mazda MX-6 2.5 V6 96

Postprzez XmroozX » 27 sty 2014, 22:47

Wymiana filtra powietrza na stożek czy trzeba stroić na kompie ? Jak bez problemu można włożyć stożek to jakiej firmy polecicie ? Z góry dzięki. :D
Początkujący
 
Od: 27 sty 2014, 22:32
Posty: 8
Auto: Mazda 6
-2005 hatchback
-1.8

Postprzez matthies » 27 sty 2014, 22:51

takie pytania to w dziale "tuning"

od siebie dodam, napissz do zemoj on u siebie ma stożek, może zechce podpowiedzieć
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez XmroozX » 27 sty 2014, 22:53

sorrki jestem tu nowy i zabardzo nie wiem co i jak :PP Ok dzięki ;)
Początkujący
 
Od: 27 sty 2014, 22:32
Posty: 8
Auto: Mazda 6
-2005 hatchback
-1.8

Postprzez matthies » 27 sty 2014, 22:56

bycie nowym nie zwalnia od wykazania odrobiny własnej inicjatywy. Poczytaj sobie regulaminy i zapoznaj się z działami na forum, gwarantuje, ze ułatwi ci to życie tutaj ;)
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez dobrzyn22 » 28 sty 2014, 10:38

tym raze przenoszę w odpowiednie miejsce ;)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5243 (22/72)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez MIRU » 28 sty 2014, 23:57

przy zmianie na stozek nie trzeba nic stroic bo to nic nie daje..no moze czasem inny sound
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 905 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez Rafał_ » 29 sty 2014, 01:18

Dokładnie.. a do tego jest już wątek o stożkach :D Przenoszę :)
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez billiejoe » 4 lut 2014, 09:08

MIRU napisał(a):przy zmianie na stozek nie trzeba nic stroic bo to nic nie daje..no moze czasem inny sound

No nie daje bo się nie stroi, można się zdziwić jak różni się AFR po zmianie dolotu na inny niż seryjny.
billiejoe
 

Postprzez MIRU » 4 lut 2014, 14:35

nie porównuj hundy do mazdy :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 905 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez billiejoe » 4 lut 2014, 22:35

Staram się być obiektywny :) W Hondach zmiana dolotu często procentuje ponieważ seryjne mapy są deczko przelane dzięki czemu paliwka nie brakuje dopóki nie zmienimy przepustnicy i nie rozwiercimy ssaka, nie wiem jak wyglądają seryjne mapy paliwa w Mazdach, ale statystyczny kowalski wywala serie i wstawia stożek tylko dla dźwięku.

Seryjny dolot w każdym aucie jest tak skonstruowany aby w miarę możliwości zasysał zimne powietrze oraz na wykresie charakteryzował się łagodnymi kreskami, zmiana na custom powoduje już inne górki, gdzieś dojdzie mocy, gdzieś odejdzie, identycznie z momentem, za to po strojeniu można nad tym zapanować i osiągnąć efekt przyrostu w całym zakresie, oczywiście to chore żeby stroić furke po zmianie dolotu, ale sens jest.
billiejoe
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje