Zaślepienie i wycięcie króćca od EGR 2,5 V6 KLDE/ZE

Postprzez mlody1921 » 29 mar 2012, 19:10

Witam przeszkadza mi króciec wychodzący z głowicy 2,5v6 KL, jak odkręce EGR to w tym króćcu jest dziurka 6 albo 8mm co przez nią przechodzi spaliny ??

Można ją nagwintować dać śrubkę i obciąć 1/2 tego dzyndzla z głowicy ?
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez xXx » 31 mar 2012, 09:39

A czemu nie można ? Zaślepiaj....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez mlody1921 » 31 mar 2012, 16:01

Patryk ale tym króćcem idą spaliny do silnika ??
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez xXx » 31 mar 2012, 17:55

Tak, do kolektora ssącego...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez mlody1921 » 31 mar 2012, 18:52

Lux czyli zaślepiam i resztę obcinam:D
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Hazu » 1 kwi 2012, 23:43

A co ze sterowaniem EGR?
Lepiej odpiąć wszystko będą błędy ale nic nie będzie wprowadzało dodatkowego zamętu do ECU?
Z tego co zdążyłem się zorientować to w mazdach z tych lat nie ma czegoś takiego jak tryb serwisowy.

A może lepiej z przekaźników zbudować prosty emulator, ale wtedy ECU może zachcieć podać spalin silnikowi, zmieni parametry wtrysku i będzie bałagan.

A tak wogóle to Ktoś wie w jakich warunkach pracy silnika podawane są spaliny do kolektora?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez xXx » 2 kwi 2012, 11:18

Hazu.....



Młody nie ma OEM ECU, Młody Ma Stand Alone dla opornych <czarodziej>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez mlody1921 » 2 kwi 2012, 13:16

heheh spadaj <glupek2>

tak jest tym ma próbować zarządzać MS

to raczej stand alone dla biednych a nie opornych :P
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Hazu » 2 kwi 2012, 17:14

xXx napisał(a):Hazu.....



Młody nie ma OEM ECU, Młody Ma Stand Alone dla opornych <czarodziej>


Ale pytanie jak najbardziej w temacie i aktualne, może Ktoś potrafi odpowiedzieć?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez xXx » 7 kwi 2012, 14:00

Hazu napisał(a):A tak wogóle to Ktoś wie w jakich warunkach pracy silnika podawane są spaliny do kolektora?



Są dwie możliwości... Pierwsza to ciągłe upuszczanie spalin do kolektora dolotowego w małych ilościach lub w przypadku gdy sondy wykryją że miesznka jest za bogata.


P.S. Ale kto w K- Series ma 100% sprawne czujniki tlenu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez onyx » 7 kwi 2012, 16:10

xXx napisał(a):
Hazu napisał(a):A tak wogóle to Ktoś wie w jakich warunkach pracy silnika podawane są spaliny do kolektora?



Są dwie możliwości... Pierwsza to ciągłe upuszczanie spalin do kolektora dolotowego w małych ilościach lub w przypadku gdy sondy wykryją że miesznka jest za bogata.


P.S. Ale kto w K- Series ma 100% sprawne czujniki tlenu


Sprawdzałeś to? Czy to Twoje przemyślenia na ten temat? Dziwne te mazdy <lol>

W innych autach (np. Nissan, Honda, BMW – w tych miałem okazję badać działanie tego zaworu) zazwyczaj zawór jest otwierany i zamykany w dość wąskim zakresie obr. – działa między 2-4tys obr. (działanie solenoidu jest sterowane przez ECU po osiągnięciu optymalnej temp powietrza w dolocie, temp czynnika chłodzącego, etc. – w zależności od producenta) Także jeżeli ktoś uważa np. że tym zabiegiem uda mu się ugrać parę koników, to przykro się rozczaruję. Jedynie uwolni do atmosfery więcej tlenków azotów i siarczków :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Neonixos666 » 7 kwi 2012, 19:14

Tak samo jest w dieslu jeśli zawór działa poprawnie to jego zaślepienie nie wpływa na osiągi bo sterowany jest tak że przy max obciążeniu jest on zamknięty a upuszane są spaliny na niskich obrochach przy małym obciążeniu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Hazu » 7 kwi 2012, 20:33

Wniosek nasuwa się jeden.
Przy ecodriving- u niesprawny EGR może powodować je wzrost spalania.




xXx napisał(a):P.S. Ale kto w K- Series ma 100% sprawne czujniki tlenu


Ja mam sprawne.
Moi bracia też.
I wszystkie trzy na lpg :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Majki88 » 8 kwi 2012, 01:25

Co prawda jest to z maunuala K8 z mx-3 ale wydaje mi się że tyczy całej K-serii
Obrazek
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez MarcinPN77 » 11 kwi 2012, 18:54

Ja mam zaślepiony i nie narzekam. EGR zasyfia cały kolektor ssący. Lepiej go zaślepić albo wymontować i wyrzucić do kosza :D
Raz Mazda – ZAWSZE Mazda
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 gru 2009, 20:44
Posty: 72
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GG 2.0B 05r.
Mazda 6 GG 3.0 06r.
Mazda 3 BK 2.0B 05r.

Postprzez mlody1921 » 12 kwi 2012, 11:43

Zaślepić tak ale jak go wyrzucisz to ECU pokaże ci bląd i wtedy jest mniej różowo wiadomo że tyczy sie to ECU orginalnego mazdy, u mnie na MS egr juz jest w koszu tylko krociec z głowicy przeszkadza mi na poprowadzenie wyjścia z głowicy do turbo
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje