Mazda Protege swap KJ....ciekawostka

Postprzez mlody1921 » 11 mar 2012, 21:43

Witam z ciekawostki znalazłem że ktoś pokusił sie o swapa KJ do Protege i sie zmieścił :)

http://www.youtube.com/watch?v=t4DBfmXV ... re=related
Ostatnio edytowano 12 mar 2012, 11:53 przez mlody1921, łącznie edytowano 1 raz
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez onyx » 11 mar 2012, 22:05

mlody1921 napisał(a):Witam z ciekawostki znalazłem że ktoś pokusił sie o swapa KJ do Protage i sie zmieścił :)

http://www.youtube.com/watch?v=t4DBfmXV ... re=related


Pomysł ciekawy, ale czy to nie przypadkiem sztuka dla sztuki?? ;)

Mogę się mylić ale czy przypadkiem silniki KJ nie wychodziły tylko ze skrzynią AT? Istnieje opcja bezproblemowej współpracy ze skrzynią od innych K-serii?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez mlody1921 » 11 mar 2012, 23:12

chyba tak poszukaj swap protage Kj na google i jest opisane wszystko, silnik napewno mocniejszy niż KL zawsze kompresor można zastąpić turbem :)
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez onyx » 11 mar 2012, 23:26

mlody1921 napisał(a):chyba tak poszukaj swap protage Kj na google i jest opisane wszystko, silnik napewno mocniejszy niż KL zawsze kompresor można zastąpić turbem :)


Eeee :P Dobry kompresor jedzie ciekawiej od turbo ;)

P.S. Chyba Protege a nie Protage ;) Możesz poprawić? – w temacie włącznie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Boris86 » 12 mar 2012, 00:12

mlody1921 napisał(a):chyba tak poszukaj swap protage Kj na google i jest opisane wszystko, silnik napewno mocniejszy niż KL zawsze kompresor można zastąpić turbem :)

Niestety nie jest to takie proste. Założenie turbo zamiast kompresora całkowicie zniszczy charakterystykę tego silnika. Ze względu na charakterystyczny dla cyklu millera początek suwu sprężania przy uchylonym zaworze dolotowym, supercharger tłoczący powietrze od najniższych obrotów do cylindra jeszcze w fazie sprężania jest konieczny by użyskiwać założone ciśnienie sprężania. Jakakolwiek turbodziura zrujnowała by tutaj całą magię tego silnika. Silnik kompletnie nie miał by tzw. "dołu". Zachowywał by się jak silnik odprężony o dobre 30%, nie mówiąc o pomniejszonym przy okazji napęłnianiu gdyż zassana mieszanka w 20-30% była by wypchnięta z powrotem do kolektora ssącego.
Dołożenie turbosprężarki do takiego zestawu to już inna sprawa. Takie wyjście mogło by mieć sens, powinien wtedy teoretycznie powstać silnik ZI o najwyższej sprawności gdyż cykl millera obniża straty wynikające z suwu sprężania, a turbosprężarka te wynikające z suwu wydechu. Planuję taki silnik z cyklem millera, tubrosprężarką i kompressorem budować na Politechnice Łódzkiej w przyszłym roku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez onyx » 12 mar 2012, 00:43

Boris86 napisał(a):
mlody1921 napisał(a):chyba tak poszukaj swap protage Kj na google i jest opisane wszystko, silnik napewno mocniejszy niż KL zawsze kompresor można zastąpić turbem :)

Niestety nie jest to takie proste. Założenie turbo zamiast kompresora całkowicie zniszczy charakterystykę tego silnika. Ze względu na charakterystyczny dla cyklu millera początek suwu sprężania przy uchylonym zaworze dolotowym, supercharger tłoczący powietrze od najniższych obrotów do cylindra jeszcze w fazie sprężania jest konieczny by użyskiwać założone ciśnienie sprężania. Jakakolwiek turbodziura zrujnowała by tutaj całą magię tego silnika. Silnik kompletnie nie miał by tzw. "dołu". Zachowywał by się jak silnik odprężony o dobre 30%, nie mówiąc o pomniejszonym przy okazji napęłnianiu gdyż zassana mieszanka w 20-30% była by wypchnięta z powrotem do kolektora ssącego.
Dołożenie turbosprężarki do takiego zestawu to już inna sprawa. Takie wyjście mogło by mieć sens, powinien wtedy teoretycznie powstać silnik ZI o najwyższej sprawności gdyż cykl millera obniża straty wynikające z suwu sprężania, a turbosprężarka te wynikające z suwu wydechu. Planuję taki silnik z cyklem millera, tubrosprężarką i kompressorem budować na Politechnice Łódzkiej w przyszłym roku.


Ciekawe jaką sprawność osiągnie w porównaniu do aktualnych silników ZS :) Daj znać z wyników tego eksperymentu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez mlody1921 » 12 mar 2012, 11:53

Nie no wiadomo że kompresor dobra rzecz akczkolwiek ponoć te kompresory sa mało trwałe :/
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Boris86 » 12 mar 2012, 13:17

Ale w tym wypadku raczej niezbedne. Musiał byś wyposażyć ten silnik w turbosprężarkę która dmucha już od wolnych obrotów i minimalnych otwarć przepustnicy .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez mlody1921 » 12 mar 2012, 16:52

A wiesz może jaka jest wytrzymałość na doładowanie tego silnika ?? korby wiadomo a tłoki ??

KJ 2,3v6
KL 2,5 v6

czym spowodowana jest różnica skok tłoka czy jak czy średnica tłoka ??
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje