Swap KF na KL – Mazda Xedos 6
w miejscu tam gdzie zaznaczyleś ja zawsze wywiercam otwór i go gwintuję pod czujniek. w 2.5 v6 macie dwa rodzaje kolektorów dolotowych. jajowate i prostokatne. bez względu na ich rodzaj zakładam zawsze kolektor od 1.8 v6. i chodzi wyśmienicie. natomiast koło pasowe z czujnikiem położenia przekladam i zostawiam sobie aparacik zapłonowy. te po 94 roku miały inna ich budowę i nie bedą chodzily na wiązce z roku przed 94 
szatan nie auto
- Od: 27 maja 2009, 13:54
- Posty: 257
- Skąd: Legnica
- Auto: MX3 2.5 V6 + turbo
cała wiązka została z KF-a wszystko podpasywało bez drutowania
- Od: 4 sie 2007, 19:15
- Posty: 78
- Skąd: Koszalin
- Auto: były
mazda GY LFF7 LPFI
mazda CA KL SGI
jest
GH LFF7 DYNAMIC SPORT kombi
no i ja w końcu przełożyłem silnik na KL.
I tak jak się spodziewałem; w xedosie z przed 94 wszystko wychodzi bez komplikacji.
Ja wymieniłem tylko;
sterownik na KL 05
przepustnicę na KL
wtryskiwacze od Kl
przepływomierz KL 02
kolektor został oryginalny od CA KF
Wszystko chodzi błędów nie wywala.
Jedynie vris-y nie działają tak jak W KF-e
pierwszy otwiera się po uruchomieniu a drugi o przy wysokich obrotach.
Co do wrażeń z jazdy to rewelacji nie ma czyli chodzi jak zwykły KL
I tak jak się spodziewałem; w xedosie z przed 94 wszystko wychodzi bez komplikacji.
Ja wymieniłem tylko;
sterownik na KL 05
przepustnicę na KL
wtryskiwacze od Kl
przepływomierz KL 02
kolektor został oryginalny od CA KF
Wszystko chodzi błędów nie wywala.
Jedynie vris-y nie działają tak jak W KF-e
pierwszy otwiera się po uruchomieniu a drugi o przy wysokich obrotach.
Co do wrażeń z jazdy to rewelacji nie ma czyli chodzi jak zwykły KL
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
mariusz_sti napisał(a):jakieś audio-video?
niestety nie jestem desperatem
ale ogólnie jeżeli chodzi o osiągi to jest poniżej moich oczekiwań w porównaniu do KF
chociaż nie jest źle w porównaniu z mx-6 kl
Hazu napisał(a):Jedynie vris-y nie działają tak jak W KF-e
pierwszy otwiera się po uruchomieniu a drugi o przy wysokich obrotach.
Jezeli dobrze pamietam to KL jest jedynym silnikiem K-series, w ktorym wystepuje odmienne sterowanie VRISow. O ile w K8 i w KF VRISy otwieraja sie jedynie w zaleznosci od obrotow, o tyle w KFie zalezenie od obortow oraz obciazenia (otwarcia przepustnicy).
Hazu napisał(a):no i ja w końcu przełożyłem silnik na KL.
I tak jak się spodziewałem; w xedosie z przed 94 wszystko wychodzi bez komplikacji.
Ja wymieniłem tylko;
sterownik na KL 05
przepustnicę na KL
wtryskiwacze od Kl
przepływomierz KL 02
kolektor został oryginalny od CA KF
Wszystko chodzi błędów nie wywala.
Jedynie vris-y nie działają tak jak W KF-e
pierwszy otwiera się po uruchomieniu a drugi o przy wysokich obrotach.
Co do wrażeń z jazdy to rewelacji nie ma czyli chodzi jak zwykły KL
Dlaczego nie z oryginalnym kolektorem?
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
Witam. pozwolę sobie dołączyć do tematu bo pytanie dotyczy swapa właśnie kf na kl w x6. Mam już wszystko co mi potrzeba (oprócz czasu;))...dawce-xeda9 kl w manualu i swojego xeda6 kf w manualu...Moje pytanie -którą skrzynie biegów wybrać do kl włożonego do x6?czy tą co była w x6 czy tą z x9? aha i jeszcze jedno czy ktoś próbował z tym pełnym klimatronikiem i komputerem pokazującym spalanie i przerzucał to w jakiś sposób do x6. Za konkretną i wyczerpującą odp. dziękuje i pozdrawiam
- Od: 25 paź 2008, 22:07
- Posty: 269
- Skąd: EPI
- Auto: xedos6v6, Bmw G20, A6 C7
witam. przepraszam ze post pod postem
mam mały dylemat związany ze swapem kf na kl tj. skrzynia biegów zostaje z kf-a , czy założyć sprzęgło z kołem zamachowym od kl-a czy zostawić to co bylo...nie wiem poprostu czy od x9 będzie pasować cały komplet pod skrzynie z x6 bo na pierwszy rzut oka inne są koła zamachowe tj mocowanie docisku a tak poza tym to średnice są takie same może tarcza od x9 jest troszke grubsza i nieco masywniejsza...jeżeli jest ktoś taki na forum kto zna temat to prosze o podpowiedź..dziekuje i pozdrawiam
mam mały dylemat związany ze swapem kf na kl tj. skrzynia biegów zostaje z kf-a , czy założyć sprzęgło z kołem zamachowym od kl-a czy zostawić to co bylo...nie wiem poprostu czy od x9 będzie pasować cały komplet pod skrzynie z x6 bo na pierwszy rzut oka inne są koła zamachowe tj mocowanie docisku a tak poza tym to średnice są takie same może tarcza od x9 jest troszke grubsza i nieco masywniejsza...jeżeli jest ktoś taki na forum kto zna temat to prosze o podpowiedź..dziekuje i pozdrawiam
- Od: 25 paź 2008, 22:07
- Posty: 269
- Skąd: EPI
- Auto: xedos6v6, Bmw G20, A6 C7
u mnie zostało to co było na aucie
Winkle Kotliny http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... 93#p490493
witam. swap zrobiony..troche to trwało ale opłacało się ..z tym ze zrobiłem inaczej jak piszecie wiec od poczatku...kupiłem x9 ze zdrowym motorem, przerzuciłem cały motor wymieniajac wszysko co sie dało zeby nie zagladać później z kf-a zostało sterownik przepływka i aparat reszta kl..obawiałem sie troche czy wejdzie kolektor ale wszedł..dolot przerobiłem i ciagnie powietrze rura spod auta do przerobionej puszki orginalnego filtra z kf-a.auto zapier-..i nie ma błędów z virstami jak na sterowniku z mx-6...dziekuje i pozdrawiam.
- Od: 25 paź 2008, 22:07
- Posty: 269
- Skąd: EPI
- Auto: xedos6v6, Bmw G20, A6 C7
gratulacje
no to chyba worek xedosów z KL'em pod maską się rozwiązał 
Winkle Kotliny http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... 93#p490493
Hazu napisał(a):Jak zostawisz sterownik od KF to tylko półośka z podporą jest do wymiany.
jak i sterownik od Kl chcesz to wiązkę trzeba dorobić aby dwóch czujników nie brakowało
dzieki za info a jak sie to bedzie mialo do silnika z lat 98-2002
Podepnę się pod temat. Zamierzam do BA KF 94' wcisnąć KL ZE z MX6 (tez jakis stary bo kanciate logo mazdy ma na masce
)
Silnik Kl kompletny oprócz aparatu wkładam w miejsce KF'a
komputer,przepływka, aparat i instalacja zostaje od KF
Bez problemu powinienem odpalić auto
Silnik Kl kompletny oprócz aparatu wkładam w miejsce KF'a
komputer,przepływka, aparat i instalacja zostaje od KF
Bez problemu powinienem odpalić auto
-
Fasola
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje