Wielokrotnie poruszana kwestia progresywnych sprężyn

Postprzez luki88 » 20 kwi 2009, 00:14

w sobote zmeinilem sam przod (tylu neirszałem bo pogoda sie popsuła i zaczeło pada) no i auto nic nieusiadlo:/:/:/:/:/:/ daje im 1000 km na ulozenie sie i porzyblizenie autka do asfaltu
Sprzedam
Zaślepki halogenów i podłogę bagażnika
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2008, 11:39
Posty: 503
Skąd: Kutno
Auto: Mazda 323F BA '96 1,5 STAG

Postprzez winko » 20 kwi 2009, 01:33

Ciekawe czy tyl by siadl odrazu? Moze rzeczywiscie trzeba troche polatac na nowym zawiachu zeby siadlo...
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2008, 14:40
Posty: 278 (2/0)
Skąd: Warszawa / Łącko
Auto: Byl: 323F BA, WRX. Jest: Hawk STI

Postprzez luki88 » 20 kwi 2009, 13:10

teraz mam rozkmine czy zakladac tyl czy poczekac az mzoe sie przod ulozy – swierzo po zalozeniu zawieszenei poszlo w gore o 1 cm wzgledem oryginalu, dzieiaj juz jest -1 cm ezgledem oryginalu

mierzyłm tak jak się to robi w terenówkach – od rantu blotnika w najwyższym punkcie do ziemi
Sprzedam
Zaślepki halogenów i podłogę bagażnika
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2008, 11:39
Posty: 503
Skąd: Kutno
Auto: Mazda 323F BA '96 1,5 STAG

Postprzez MariuS » 20 kwi 2009, 13:23

moje sprężyny od razu po założeniu dały efekt- może z czasem minimalnie siadły,

jakim cudem te jamexy Twoje na początku mogły podejść wyżej niż ori jak one sa krótsze przecież?? :D
Chyba że ori miałeś już mocno zużyte... Pokaż jakąś fote najlepiej :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez luki88 » 20 kwi 2009, 14:37

mariusz_sti napisał(a):jakim cudem te jamexy Twoje na początku mogły podejść wyżej niż ori jak one sa krótsze przecież

też się zastanawiam, oryginalne sprezyny mam w bdb stanie

mariusz_stia ty kaldles nowki czy uzywki? w bezposrednim porownaniu to nowe byly duuużo krótsze a fotek niestety niemam

jak wymienialiśmy u kumpla w golfie (rok temu) to też przód stal wysoko i po kilkusetkm zawieszenie opadlo
Sprzedam
Zaślepki halogenów i podłogę bagażnika
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2008, 11:39
Posty: 503
Skąd: Kutno
Auto: Mazda 323F BA '96 1,5 STAG

Postprzez MariuS » 20 kwi 2009, 18:19

ja miałem używki ale miały ponoś przejechane kilkaset km – nawet farba nie była ryśnięta :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez winko » 28 cze 2009, 21:22

Witam, ja u siebie wkoncu zalozylem springi H&R'a
auto po posadzeniu wyglada tak:
tyl nie siadl nizej niz przod, ulozylo sie idealnie jak oczekiwalem
:D
Obrazek

Ale jest jeden problem, chodzi o przod, jak skrecam kolami w prawo jest ok ale jak przy 2-im obrocie krece w lewo to slychac taki podwojny stukot, po blizszemu przyjzeniu sie sprawie, okazalo sie ze springi sie minimalnie przekrecaja w lewo przy skrecie i stad ten stukot. Nie wiem dla czego sie tak dzieje , macie jakies pomysly ??
PS. Te springi zostaly zalozone identycznie jak oryginalne.. nie wiem.. troche to denereujace takie stukanie :/
Ostatnio edytowano 2 mar 2010, 01:16 przez winko, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2008, 14:40
Posty: 278 (2/0)
Skąd: Warszawa / Łącko
Auto: Byl: 323F BA, WRX. Jest: Hawk STI

Postprzez Bimbak » 29 cze 2009, 10:01

winko napisał(a):Nie wiem dla czego sie tak dzieje , macie jakies pomysly

A zakładałeś gumy pod sprężyny? W jakim stanie było górne mocowanie kolumny i łożysko ślizgowe? Sam to robiłes czy dałeś auto do warsztatu?
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3095 (23/155)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez luki88 » 29 cze 2009, 12:12

winko wygląda dużo lepiej niż w przypadku jamexów
Sprzedam
Zaślepki halogenów i podłogę bagażnika
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2008, 11:39
Posty: 503
Skąd: Kutno
Auto: Mazda 323F BA '96 1,5 STAG

Postprzez winko » 29 cze 2009, 18:37

Bimbak napisał(a):A zakładałeś gumy pod sprężyny? W jakim stanie było górne mocowanie kolumny i łożysko ślizgowe? Sam to robiłes czy dałeś auto do warsztatu?


No wlasnie robilem to sam... przelozylem wszystko co bylo w oryginale, co zalecasz wymienic : lozysko ? Jakie gumy pod sprezyny? Te w oryginale czy cos innego ??



luki88 napisał(a):winko wygląda dużo lepiej niż w przypadku jamexów

Dzieki, wyglad extra tylko z tymi niedorobkami musze jeszcze powalczyc :D :p
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2008, 14:40
Posty: 278 (2/0)
Skąd: Warszawa / Łącko
Auto: Byl: 323F BA, WRX. Jest: Hawk STI

Postprzez Cingular » 29 cze 2009, 22:52

łożyska nie wymieniaj rozłuż je na części przesmaruj smarem dobrze i powinno sie już nie zacinać i sprężyna nie stukać :) u mnie pomogło jak przesmarowałem :D
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2008, 18:26
Posty: 195
Skąd: Żabno
Auto: Mx3 v6 94r,Hornet 600 2002r :)

Postprzez Bimbak » 30 cze 2009, 09:41

winko napisał(a):No wlasnie robilem to sam

No to bardzo dobrze. Szkoda tylko że nie zrobiłeś tego staranniej, ale może obędzie się bez ponownego wyciągania kolumn.
Możliwe że sprężyna źle leży w siodle i gdy tylko się ułoży problem zniknie. Jak sama nie będzie chciała to trzeba jej pomóc. Ściągnij sprężyne (mam nadizeje że masz odpowiednie narzedzie do tego), podnieś auto i spróbuj ustawić sprężyne w jej właściwej pozycji.
Jeśli jednak leży dobrze i mimo wszystko obraca się w siodle to zabicie tego wiąże się już z ponownym demontażem kolumny.
winko napisał(a):co zalecasz wymienic : lozysko ? Jakie gumy pod sprezyny? Te w oryginale czy cos innego

Tak jak napisał Cingular, łożysko jeśli nie jest zniszczone wystarczy przesmarować. W sumie ciężko to nazwać łożyskiem ale ...spełnia to taką rolę. A gumy oczywiście ori. Jak te co miałeś były całe, nie rozdarte to nie trzeba ich wymieniać. Guma pomaga dodatkowo hamować sprężyne w siodle i usadawia ją na swoim miejscu. Chroni ją też przed obdzieraniem się o siedziska
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3095 (23/155)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez yorgoo » 30 cze 2009, 23:02

winko na bank to jest lozysko , miesiac temu mialem ten sam problem wiec zrob tak jak Ci napisalCingular
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2007, 00:16
Posty: 312
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: 323F BA 2.0 V6 '98

Postprzez winko » 2 mar 2010, 01:12

Witam przy okazji wymiany tylnych amorkow [ KYB :D ] bo mi jeden z ori wylal i bylo na diagnostyce 0% sprawnosci :/ rozebralem przednie mc'persony, i dogrzebalem sie do tych bialych lozysk, rozebralem je, nasmarowalem towotem, wd40 i takim smarem jeszcze w sprayu na gniazdo tego lozyska i niestety po wyjezdzie z warsztatu nie przynioslo to efekty, dalej przeskakuja mi te sprezyny i jest taki denerwujacy dzwiek przy skrecaniu w lewo.... co radzicie , wymienic na nowe, ale te lozyska wcale nie wygladaly na zniszczone ;/ ?????



==============================>

Problem rozwiazany, okazalo sie ze mc' persony byly zle skrecone, tzn talerz gorny byl o 180stopni obrucony....
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2008, 14:40
Posty: 278 (2/0)
Skąd: Warszawa / Łącko
Auto: Byl: 323F BA, WRX. Jest: Hawk STI

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje