Wycięcie katalizatora
barren i ja tez juz wiem ze bez kata to nie dobry pomysł naprawde tak to tylko auto odzyskuje swoja pierwotna moc ale jak jest dobry kat to nic sie nie zmieni a koncowy bede zamieniał kiedys na ulterka ale na początek jakis kat i chyba bedzie to taki metalowy ale coraz bardziej przekonuje siedo tego bosala:] bo cena atrakcyjna a skoro mowicie ze dobre to moze warto?
czerwone jest szybsze/Z5 nie jest taki zły ![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
- Od: 4 paź 2007, 15:32
- Posty: 339
- Skąd: warszawa
- Auto: Mazda 323c 1996r 1.5 DOHC
Dzisiaj w IC kupiłem za 147 zł metalowy katalizator Bosala. Ceramiczny kosztował 240 zł.
Możecie wyjasnić jakie są główne różnice między nimi ? Tłumikarz powiedział, że ceramiczny jest cichszy, a gdzieś czytałem, że z kolei metalowy jest trwalszy. Jednak nie zamierzam jeździć autem 15 lat, także to akurat ma małe znaczenie. Jest jakaś różnica w przepływie spalin
Możecie wyjasnić jakie są główne różnice między nimi ? Tłumikarz powiedział, że ceramiczny jest cichszy, a gdzieś czytałem, że z kolei metalowy jest trwalszy. Jednak nie zamierzam jeździć autem 15 lat, także to akurat ma małe znaczenie. Jest jakaś różnica w przepływie spalin
- Od: 16 lut 2007, 20:43
- Posty: 30
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323F BG 1.6i 16V `92
grodek napisał(a):a ten kat to jakis dedykowany do twojej madzi czy uniwersalny?? a czy inter cars zamawiałes i czekałes czy był odrazu?
To jest katalizator uniwersalny , kwadratowy (mam nadzieję że wejdzie
- Od: 16 lut 2007, 20:43
- Posty: 30
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323F BG 1.6i 16V `92
a jak wielki jest?? bo nie wiem czy by sie zmiescił u mnie, martwi mnie ze jest kwadratowy bo u mnie był tylko jeden kat i to ten pod spodem wiec troche nieciekawie bedzie jak bedzie wystawal taki kloc metalowy
możesz go zmierzyc?
czerwone jest szybsze/Z5 nie jest taki zły ![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
- Od: 4 paź 2007, 15:32
- Posty: 339
- Skąd: warszawa
- Auto: Mazda 323c 1996r 1.5 DOHC
grodek: Jednak oddaje tego kata, bo pogadałem z ludźmi, którzy robią układy wydechowe i powiedzieli, że kat te 5 koni zabierze. A gfaktycznie teraz mazda lepiej się zbiera na wysokich obrotach. Także w moim przypadku zamówię końcowy tłumik u gościa na allegro, który też robi dedykowane sprzęty.
- Od: 16 lut 2007, 20:43
- Posty: 30
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323F BG 1.6i 16V `92
Pewnie nie powiem nic nowego ale dodam 3 grosze od siebie.
W seryjnym samochodzie, jeżeli fabrycznie wychodził z katem, wycięcie samego kata KOMPLETNIE NIC nie da.
Sprawdzałem kiedys na hamowni w Hondzie. Wycięcie kata dało przyrost 0KM i 1Nm.
W seryjnym samochodzie, jeżeli fabrycznie wychodził z katem, wycięcie samego kata KOMPLETNIE NIC nie da.
Sprawdzałem kiedys na hamowni w Hondzie. Wycięcie kata dało przyrost 0KM i 1Nm.
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Mnie właśnie padł katalizator i zatkał całkiem wylot spalin.
Panowie gdzie tanio kupić katalizator
Może coś w necie
Właśnie zaczynam szukać.
Starałem sie przeczytać ten temat. ale większość to spieranie co jest lepsze katalizator czy strumiennica.
Ja chce katalizator Bosala jak najtaniej
tyklko gdzie
???
Panowie gdzie tanio kupić katalizator
Starałem sie przeczytać ten temat. ale większość to spieranie co jest lepsze katalizator czy strumiennica.
Ja chce katalizator Bosala jak najtaniej
Lukano napisał(a):Panowie gdzie tanio kupić katalizator pytajnik
Intercars. Masz karte znizkowa to bedziesz w siodmym niebie.
Gramlic napisał(a):Jednak oddaje tego kata, bo pogadałem z ludźmi, którzy robią układy wydechowe i powiedzieli, że kat te 5 koni zabierze
Mnie np. katalizator dodal 12 koni... czas zmienic fachowcow.
Less roof, more fun


Fiveopac ja to dodał 12km? co to za kat?? Gramlic mi tez lepiej teraz na wysokich sie zbiera ale na dole kiepawo wiadomo ze te silniki trzeba krecic wysoko zeby jechały ale jednak jakos wczesniej zdołu sie zbierął lepiej a teraz to do 3 tys to malan:P sa katy sportowe o zwiekszonym przepływie mozna taki zastosowac.
czerwone jest szybsze/Z5 nie jest taki zły ![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
- Od: 4 paź 2007, 15:32
- Posty: 339
- Skąd: warszawa
- Auto: Mazda 323c 1996r 1.5 DOHC
grodek taki z intercars
tyle za robilem caly wydech z katalizatorem i dwoma tlumikami. Jako ze nie odjelo a dodalo mocy, wiec smialo mozna powiedziec ze katalilzator w niczym nie przeszkadza.
Katalizator metalowy ma mniejsze opory przeplywu spalin i zwany jest wlasnie "sportowym".
Katalizator metalowy ma mniejsze opory przeplywu spalin i zwany jest wlasnie "sportowym".
Less roof, more fun


Najlepiej zapytac na stacji diagnostycznej o wybor katalizatora i dobrania do pojemnosci silnika,analiza spalin(jesli wam zalezy zeby auto na serio przeszlo) to jedyny sposob zeby to sprawdzic ,a oni nie jeden juz taki widzieli, na pewno dowiecie sie ze te male kwadratowe uniwersalne(np bosal-wiem ze to ok firma) to nie najlepszy pomysl.
- Od: 7 cze 2008, 16:59
- Posty: 165
- Skąd: Ostroleka/Dublin
- Auto: Mazda 323F 1.8GT 99r./Rover 45
Fiveopac napisał(a):Mnie np. katalizator dodal 12 koni... czas zmienic fachowcow.
Gadałem z ludźmi z elteca i z tomson racing, także nie z jakimiś tam "pierwszymi lepszymi" . W swojej ofercie posiadają katalizatory, także nie mają celu, żeby do nich zniechęcać.
Widzisz Fiveopac, jak masz robiony cały wydech to też inna rozmowa. Nie możesz na podstawie tego mówić, że sam kat Ci mocy dodał
Ale myślę, że tak naprawdę w każdym modelu to indywidualna sprawa. Najlepiej by było zrobić pomiary `przed` i `po` i wszystko byłoby jasne, bez "fachowców" i "porad".
grodek: Mam wrażenie, że u mnie też jest gorzej w zakresie niskich obrotów, dlatego czasem przyrost tych 2-3KM ( o ile w ogóle o jakimś przyroście można mówić) nie jest wart zmiany charakterystyki pracy silnika.
U siebie zmieniam końcowy przelotowy tłumik na przelotowo – komorowy i poza tym, że będzie ciszej to mam nadzieję, że jeździł też będzie lepiej.
Gdzieś wyczytałem, że do silników wolnossących lepiej pasuje właśnie tłumik komorowy.
- Od: 16 lut 2007, 20:43
- Posty: 30
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323F BG 1.6i 16V `92
No to robilem dzis kolejne (diagnosta jestem
)autko (peugot 206 tym razem) i nie przeszlo analizy(na wysokich obrotach).Nowy wydech i sliczny uniwersalni katalizatorek (ten maly kwadratowy)bosal nawet sonda byla nowa.Tak szczeze,to lepiej kupic zaniennik ale pod konkretny model(taka sama obietosc i ksztalt)troche drozej.I napewno nie pozbedziecie sie tego typowego metalicznego dzwieku przy wyzszych obrotach(z tym malym uniwersalnym).To tylko moje spostrzezenia odnosnie katalizatorow nie wiem jak sie przeprowadza analize na polskich przegladach i jakie sa normy emisji CO.
- Od: 7 cze 2008, 16:59
- Posty: 165
- Skąd: Ostroleka/Dublin
- Auto: Mazda 323F 1.8GT 99r./Rover 45
panowie mam pytanie mam wrazenie ze pada mi katalizator ( cos mi spalinami zaczyna smierdziec jak cofam autkiem przy otwartych szybach oczywiscie zaraz po odpaleniu ) z tego co tu piszecie to mam katalizator metalowy i teraz czy ten lekki smrodzik to oznaka konczenia sie owego kata czy poprostu cos innego siada ? dodam jeszcze ze ostatnio jakos bylem na diagnostyce i gosc az nie mogl uwierzyc ze mam az takie male spaliny stwierdzil " ma pan lepsze niz nowe auta " wiec juz nie wiem
??
i Love Mazda, Hate vw, Mitsubishi RULEZ
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?p=634613#634613 pierwsza magdalena :)
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?p=634613#634613 pierwsza magdalena :)
- Od: 15 cze 2007, 20:43
- Posty: 184
- Skąd: Nowy Sacz
- Auto: jest M6 2.0b 141
colt 1.6
było mx-3 1.6
kurcze zimne auto zawsze inaczej spala mieszankę niż ciepłe i zawse bedzie czuć spalinami jak się przygazuje na zimnym... moim zdaniem to normalne
- Od: 26 gru 2007, 21:36
- Posty: 526
- Skąd: WROCŁAW
- Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]
Kolega wyżej ma racje,zawsze jak odpalisz autko na zimno to tak jest inna sprawa jeśli ci np;puszcza chmurke 

- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje