Benzyna dostaje sie do oleju
Moja madzia z silnikiem FS 2.0 DOHC 16v ma przejechane 182 tys z czego 167 po niemieckich autobanach ,chodziła bez zarzutu do Wigili zaczło swiecic cisnienie oleju ,spusciłem stary olej rzadki i czuc benzyną ku mojemu zaskoczeniu było go ok. 7 l . Nalełem nowego na 3/4 miarki cisnienie zgasło OK . zrobiłem ok 200km stan miarki juz na fuul i czuc benzyną ,sprawdziłem swiece mam NGK BKR5E wydaje mi sie ze troche za duze przerwy są niewiem jakie mają być, maja wszystkie ceglany kolor . Auto pali na dotyk , chodzi rowniutko i nie kopci .
Ten brak cisnienia był spowodowany rozrzedzeniem oleju przez benzyne
Jakie mogą być przyczyny dostawania sie benzyny do oleju
Ten brak cisnienia był spowodowany rozrzedzeniem oleju przez benzyne
Jakie mogą być przyczyny dostawania sie benzyny do oleju
- Od: 22 sty 2008, 22:32
- Posty: 4
- Skąd: Chorzów
o ile dobrze pamiętam to przerwa powinna być 1.1Mario35 napisał(a):sprawdziłem swiece mam NGK BKR5E wydaje mi sie ze troche za duze przerwy są niewiem jakie mają być
no cóż bęzyna może przedostawać się, chyba tylko przez pierścienie więc;sprawdziłbym kompresje bo narazie nic innego nie przychodzi mi do głowy,aczkolwiek nie słyszałem o takim problemie na forumMario35 napisał(a):Jakie mogą być przyczyny dostawania sie benzyny do oleju
i znowu piękny słoneczny dzień
- Od: 1 lip 2006, 10:20
- Posty: 728
- Skąd: Wieś
- Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5
Gdyby to były pierścienie to ubywałoby oleju.
Naprawdę to jest dziwna sprawa.
Coś takiego moze doprowadzić do eksplozji.
I to nie jest mój jakis tam wymysł.
Opary paliwa są mieszanką bardzo wybuchową.
ja na Twoim miejscu sprawdziłbym jednak te wtryski i słuchał mechaników.
Ja tez nie znalazłem na forum podobnego problemu tak więc wszystkie Nasze wskazówki mogą byc tylko gdybaniem .
Zacznij od sprawdzenia wtrysków.
Naprawdę to jest dziwna sprawa.
Coś takiego moze doprowadzić do eksplozji.
I to nie jest mój jakis tam wymysł.
Opary paliwa są mieszanką bardzo wybuchową.
ja na Twoim miejscu sprawdziłbym jednak te wtryski i słuchał mechaników.
Ja tez nie znalazłem na forum podobnego problemu tak więc wszystkie Nasze wskazówki mogą byc tylko gdybaniem .
Zacznij od sprawdzenia wtrysków.
DC CARS
dcc69 napisał(a):Ja tez nie znalazłem na forum podobnego problemu
Bo czegoś takiego po prostu nigdy nie było.
Sam jestem ciekaw co jest powodem.
Też zacząlbym od wtrysków – w zasadzie to jedyne miejsce gdzie benzyna dostaje się do silnika.
no fakt troszke żle się wyraziłem sugerująć tylko pierścienie,bardziej chodziło mi o sprawdzenie kompresjidcc69 napisał(a):Gdyby to były pierścienie to ubywałoby oleju.
wtryski można sprawdzić bo to nie są koszty i jest do nich dobry dostęp,ale;gdyby lały wtryski i kompresja była wporządku to nieprzepalone paliwko powinna iść w kolektor wydechowy.tak mi się wydaje.dcc69 napisał(a):ja na Twoim miejscu sprawdziłbym jednak te wtryski i słuchał mechaników.
może MODERATOR powinien to umieścić w dziale Eksploatacja, gdysz jest to; problem związany z silnikiem niż z konkretną marką samochodu.a tam częściej zaglądają fachowcy.
i znowu piękny słoneczny dzień
- Od: 1 lip 2006, 10:20
- Posty: 728
- Skąd: Wieś
- Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5
Dokładnie. Chyba że ma naprawdę wyrypane pierścienie, to byłoby to możliwe...alf28 napisał(a):gdyby lały wtryski i kompresja była wporządku to nieprzepalone paliwko powinna iść w kolektor wydechowy.tak mi się wydaje.
Zacząłbym od sprawdzenia ciśnienia sprężania.
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL
ale z tymi wtryskami to chyba nie ten trop.Kolega pisze,ze auto chodzi normalnie i nie kopci.A tez chyba lejacy wtryskiwacz nie napelni calej komory silnika na 200km.Rozumiem,ze pompka paliwa jest w zbiorniku czy byly tez inne wynalazki w poczatkowej serii FS??A jak auto rano odpala???Moze jak zgasisz silnik to faktycznie puszczajacy wtryskiwacz leje paliwo na cylinder???Nawet nowe pierscienie nie utrzymaja benzyny nad tlokiem.Dziwna sprawa.W motorze na gazniku to byla normalka ale w autku na wtrysku
A nic wczesniej nie robiles przy silniku,samo sie tak nagle zrobilo??
A nic wczesniej nie robiles przy silniku,samo sie tak nagle zrobilo??
-
waldii
Jedyna mozliwa przyczyna dostawania się paliwa do oleju to regulator cisnienia paliwa to taki mały
grzybek na listwie wtryskow , membrama przepuszcza paliwo i wraca się podcisnieniem do kolektora ssącego.
Zdejmij wężyk z niego i zobacz czy nie leje się benzynka.
Masz tam gaz to wyjaśnia problem.
Wiesiek.
grzybek na listwie wtryskow , membrama przepuszcza paliwo i wraca się podcisnieniem do kolektora ssącego.
Zdejmij wężyk z niego i zobacz czy nie leje się benzynka.
Masz tam gaz to wyjaśnia problem.
Wiesiek.
Ostatnio edytowano 25 sty 2008, 23:16 przez wiesiek5, łącznie edytowano 2 razy
Naprawie wyremontuje każdy silnik do mazdy , KJ.KL.KF.M6.CX7
Posiadam własne części specjalizacja Mazdy.
Posiadam własne części specjalizacja Mazdy.
- Od: 31 lip 2005, 18:04
- Posty: 331
waldii napisał(a):Nawet nowe pierscienie nie utrzymaja benzyny nad tlokiem
ja też bym obstawiał pierścienie, ale wiesiek5 też dał dobrą myśl i najłatwiejszą metodę do sprawdzenia.
- Od: 24 sty 2008, 11:45
- Posty: 201
- Skąd: Bilcza/Kielce
- Auto: Ave t25
Jam mam również przypadek z benzyną w oleju.Czyli po odłączeniu od strony listwy wtryskiwaczy regulatora ciśnienia benzyny nie powinna wypływać benzyna?
-
gobinik
Wiec tak panowie cisnienie spręzania sprawdzoine 1-14, 2-13, 3-13,5, 4-14 wiec chyba pierscienie przy takim coisnieniu odpadają powtarzam autko rano pali na dotyk nigdy nie chodziło nawet na moment na 3 cylindry ,na świecach przrwa 1,1 sprawdziłem wszystkie swiece ceglane ładnie palą oczywiscie NGK do tej mazdy . sciagłem weżyk z tego małego regulatorka na listwie wtrysków nic nie leje sucho .
Chciałem dodac jerzdze krótkie trasy i duzo na ssaniu ,które dziła i sie oczysiscie wyłancza silnik pracuje na 800 na wolnych obrotach ,i jezdze bardzo delikatnie nie przeciagając na biegach mechanicy od wtrysków i gazników sugerują za bogatą mieszanke paliwa ,filtr powietrza czysty i przepływomierz sprawny
Chciałem dodac jerzdze krótkie trasy i duzo na ssaniu ,które dziła i sie oczysiscie wyłancza silnik pracuje na 800 na wolnych obrotach ,i jezdze bardzo delikatnie nie przeciagając na biegach mechanicy od wtrysków i gazników sugerują za bogatą mieszanke paliwa ,filtr powietrza czysty i przepływomierz sprawny
- Od: 22 sty 2008, 22:32
- Posty: 4
- Skąd: Chorzów
analiza spalin powinna to wyjaśnić,choć nie wydaje mi się;zeby to było toMario35 napisał(a):mechanicy od wtrysków i gazników sugerują za bogatą mieszanke paliwa
Mario35 napisał(a):Chciałem dodac jerzdze krótkie trasy
jak krókie; kilometr,dwa,...
po jakim czasie(odcinku)Mario35 napisał(a): i duzo na ssaniu ,które dziła i sie oczysiscie wyłancza
się wyłancza
może za delikatnieMario35 napisał(a):jezdze bardzo delikatnie nie przeciagając na biegach
i znowu piękny słoneczny dzień
- Od: 1 lip 2006, 10:20
- Posty: 728
- Skąd: Wieś
- Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5
Mi również nie przychodzi nic do głowy.
Miałem identyczny przypadek(benzyna w oleju), lecz w aucie gaźnikowym, z mechaniczną, membranową pompką paliwa – po pęknięciu membrany benzyna dostała się do korpusu silnika, ale opisanego przez Mario35 przypadku nie potrafię sobie wyjaśnić.
Jasny ceglany kolor świec wskazywałby na przepalanie cieczy chłodzącej, zużycie pierścieni również spowodowałoby odbarwienie się elektrod świec wskazując na przepalanie oleju, który by wtedy mógł dostawać się do komory sprężania, pojawiłoby się wtedy dymienie z wydechu...
Dla mnie opisany przypadek również jest zagadką.
Czekam na jej rozwiązanie.
Pozdrawiam
M
Miałem identyczny przypadek(benzyna w oleju), lecz w aucie gaźnikowym, z mechaniczną, membranową pompką paliwa – po pęknięciu membrany benzyna dostała się do korpusu silnika, ale opisanego przez Mario35 przypadku nie potrafię sobie wyjaśnić.
Jasny ceglany kolor świec wskazywałby na przepalanie cieczy chłodzącej, zużycie pierścieni również spowodowałoby odbarwienie się elektrod świec wskazując na przepalanie oleju, który by wtedy mógł dostawać się do komory sprężania, pojawiłoby się wtedy dymienie z wydechu...
Dla mnie opisany przypadek również jest zagadką.
Czekam na jej rozwiązanie.
Pozdrawiam
M
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
nadal sie zastanawiam jakim cudem tam mogła sie dostać benzyna?!czy istnieje taka możliwość z układem wtryskowym?!jestem po szkole mechanicznej nie praktykuje mechaniki ale coś tam w głowie zostało i dziwi mnie to z drugiej strony moja Mazda nieraz mnie zaginała!~Jesteś pewien co do swoich stwierdzeń?jeżeli tak to tak jak pisał Hugo jezeli nie chcesz mieć agonii silnika ale nadal sie upieram ze to niemożliwe!
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
- Od: 29 cze 2004, 12:09
- Posty: 1033
- Skąd: Krakow
- Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.
Benzyna dostaje się do oleju przez nieszczelności między tłokiem a cylindrem. Przyczyną jest oczywiście niespalenie benzyny, czyli albo mieszanka jest zbyt bogata/leje wtrysk lub niedomaga układ zapłonowy (słaba iskra). W ostateczności bardzo duże wyeksploatowanie silnika – słaba kompresja (wytarte tuleje cylindrów i pierścienie tłokowe, walnięta uszczelka głowicy). Zabity filtr powietrza lub katalizator spalin.
Wtryskiwacze łatwo sprawdzić, wystarczy je wyjąć bez rozłączania węży i przewodów i zakręcić rozrusznikiem, po uprzednim odpięciu czujnika Halla.
Jeśli na bagnecie nie widać wzrostu stanu oleju to nie ma co wpadać w panikę i lawetować auta do mechanika. Benzyna jest bardzo lotna i dlatego tak mocno śmierdzi, pomimo że tak naprawdę dostają się do oleju śladowe ilości. Benzyna miesza się z olejem nie czyniąc szkód, oczywiście jeśli są to śladowe ilości. Zacząłbym od wykręcenia świecy zapłonowej i określenia po jej stanie co dzieje się w cylindrze podczas pracy silnika.
Wtryskiwacze łatwo sprawdzić, wystarczy je wyjąć bez rozłączania węży i przewodów i zakręcić rozrusznikiem, po uprzednim odpięciu czujnika Halla.
Jeśli na bagnecie nie widać wzrostu stanu oleju to nie ma co wpadać w panikę i lawetować auta do mechanika. Benzyna jest bardzo lotna i dlatego tak mocno śmierdzi, pomimo że tak naprawdę dostają się do oleju śladowe ilości. Benzyna miesza się z olejem nie czyniąc szkód, oczywiście jeśli są to śladowe ilości. Zacząłbym od wykręcenia świecy zapłonowej i określenia po jej stanie co dzieje się w cylindrze podczas pracy silnika.
- Od: 17 lis 2008, 10:48
- Posty: 37
a co się dzieje z ciśnieniem paliwa w listwie po zgaszeniu silnika
może przepuszczajacy wtrysk pokapuje przez całą noc aż zejdzie ciśnienie z listwy
benzyna przecieknie łatwo przez pierscienie i rano silnik dobrze odpala (może lepiej bo ma bogato)
puszczanie wtrysku może być na tyle małe że nie przeszkadza podczas pracy
może przepuszczajacy wtrysk pokapuje przez całą noc aż zejdzie ciśnienie z listwy
benzyna przecieknie łatwo przez pierscienie i rano silnik dobrze odpala (może lepiej bo ma bogato)
puszczanie wtrysku może być na tyle małe że nie przeszkadza podczas pracy
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6