Może i pisał, ale chyba nie jechał Mazdą 323BG z silnikiem B6e (1.6i 8v). Pośród wszystkich silników 1.6 SOHC ten właśnie jest najbardzie elastyczny. Dlaczego? Ponieważ maksymalny moment obrotowy, wynoszący 125Nm/12,8kGm osiąga już przy 2,5kRPM (16v: 132Nm/13,5kGm przy 4kRPM). Podobnie jest z mocą, choć rozbieżności są już mniejsze. B6e (1.6i 8v): 84KM/62kW przy 5,2kRPM, zaś B6 (1.6i 16v): 88KM/65kW przy 5,3kRPM.nepomucen napisał(a):Ktos napisał w innym wątku, iż silnik jest bardzo elastyczny.
Elastyczność jest tym większa, im większa jest różnica między maksymalnym momentem obrotowym i maksymalną mocą oraz im maksymalny moment i maksymalna moc dłużej utrzymują się blisko wysokiego poziomu, najlepiej zazębiajac się.
Pozdrawiam
..::GofNet::..